Besiktiga bilen med en bagagelucka som inte går att öppna. Är det kört?

Grabber Dagdrömmare
3 april 2011 · 2 836 Inlägg

10. blir nog "att OBDn går koppla" Dom kollar ju motorns styrelektronik!

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
beckstroem
3 april 2011 · 871 Inlägg

hunn skrev:
lägg varningstriangeln i baksätet så kollar dom inte kofferten.,

vet av egen erfarenhet..

Gjorde exakt detta för 17-18 dagar sedan och bess gubben kände inte på koffertluckan.

Remiss
4 april 2011 · 1 339 Inlägg

beckstroem skrev:

hunn skrev:
lägg varningstriangeln i baksätet så kollar dom inte kofferten.,

vet av egen erfarenhet..

Gjorde exakt detta för 17-18 dagar sedan och bess gubben kände inte på koffertluckan.

Hade också den i baksätet för ett par år sedan, då öppnade han bakluckan och undrade var triangeln var roll


Till TS: Gissar på att du har pneumatiskt centrallåssystem? Om man har tex läckage (mycket vanligt på bla Mercedes) så kan det bli att någon dörr eller i detta fallet bakluckan inte låser sig eller inte låser upp sig ibland, brukar då funka att låsa och låsa upp igen tongue Ska dock funka med nyckeln på luckans lås också annars e de ngt annat strul neutral

index
4 april 2011 · 658 Inlägg

Jag lägger alltid triangeln på passagerarstolen fram sen jag hade problem med bakluckan. Då är risken mindre att han missar den också wink Har aldrig varit med om att de öppnat bak efter det. Tror inte heller att det finns krav på att den ska gå att öppna så länge inte chassinummer eller liknande döljer sig där.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
Benni86
4 april 2011 · 167 Inlägg

Bjare skrev:
Ja men då går det säkert vägen. På mina fordon har bagageluckan alltid blivit öppnad, varje gång.
Nej men jag lägger den i baksätet och håller tummarna känns som ganska säkert.

Någon skrev att det ska kontrolleras med reservdäcket:
det är inget krav på reservdäck. :-)

finns ju inte ens reservdäck i en del nya bilar..

BeNnaN
4 april 2011 · 155 Inlägg

Besiktigade min bil i Torsdags förra veckan, och han öppnade aldrig bagage luckan eller bakdörrarna.
Tråkigt dock att jag ej fick ha mörktoning på mina främre sidorutor trots att de inte är så mörka.
Så fick riva bort det så jag slapp få en 2:a.

BMW 120i "DotZ" (2019)
gamlingen
4 april 2011 · 5 198 Inlägg

BeNnaN skrev:
Besiktigade min bil i Torsdags förra veckan, och han öppnade aldrig bagage luckan eller bakdörrarna.
Tråkigt dock att jag ej fick ha mörktoning på mina främre sidorutor trots att de inte är så mörka.
Så fick riva bort det så jag slapp få en 2:a.

Ingen toninga alls godtas IGENTLIGEN

BeNnaN
4 april 2011 · 155 Inlägg

Jo det vet jag, men med anledning till att min kompis bil blev godkänd trots att han har mörkare toning...
Själv har jag en dotter på 11 månader som sitter fram, och att sätta solskydd på rutan är ungefär detsamma som att mörktona tycker jag (dock snyggare) men visst lagen är som den är.

BMW 120i "DotZ" (2019)
ArmiN_S
4 april 2011 · 32 Inlägg

besiktade min förra golf och den hade samma problem big_smile..den gick igenom hade varningstriangeln i baksätet,han sa ingentin tittade inte ens på bakluckan.så anatgligen så går det bra

Bojjann
4 april 2011 · 474 Inlägg

besiktade bmwn för några veckor sedan, den går inte att öppna, men det sa dom inget om, hade inte ens triangeln synligt..

BMW E34 540 (1994)
Aga_Diff Bärs!
4 april 2011 · 3 456 Inlägg

Herregud...

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Bjare
4 april 2011 · 945 Inlägg

Remiss skrev:

beckstroem skrev:

hunn skrev:
lägg varningstriangeln i baksätet så kollar dom inte kofferten.,

vet av egen erfarenhet..

Gjorde exakt detta för 17-18 dagar sedan och bess gubben kände inte på koffertluckan.

Hade också den i baksätet för ett par år sedan, då öppnade han bakluckan och undrade var triangeln var roll


Till TS: Gissar på att du har pneumatiskt centrallåssystem? Om man har tex läckage (mycket vanligt på bla Mercedes) så kan det bli att någon dörr eller i detta fallet bakluckan inte låser sig eller inte låser upp sig ibland, brukar då funka att låsa och låsa upp igen tongue Ska dock funka med nyckeln på luckans lås också annars e de ngt annat strul neutral

Är det ditt område? Berätta gärna mer! smile
Låser inte upp med knapptryck på fjärren, låser heller inte upp med nyckel.
Klickar bara i luckan när jag trycker på fjärren.

Körde som jag stulit bilen för några dagar sen över ett farthinder och då funkade luckan någon timme.

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
lewwan Överladdad gröngöling
31 juli 2014 · 1 302 Inlägg

Sliter igång tråden lite. Jag ska besikta min volvo 242 -76 i veckan och passagerardörren är lite seg öppnad. Den låser som sig så man får rycka lite. Men den går ju upp. Är det något besiktningen kommer att slå ner på?

Mvh Erik!

Volvo 242DL "Den gröne" (1975)
Mew
31 juli 2014 · 2 160 Inlägg

lewwan skrev:
Sliter igång tråden lite. Jag ska besikta min volvo 242 -76 i veckan och passagerardörren är lite seg öppnad. Den låser som sig så man får rycka lite. Men den går ju upp. Är det något besiktningen kommer att slå ner på?

Mvh Erik!

Låt mig svara dig med en motfråga. Medför det på något sätt en trafikfara? wink

Senast redigerat av Mew (31 juli 2014)

lewwan Överladdad gröngöling
31 juli 2014 · 1 302 Inlägg

Mew skrev:

lewwan skrev:
Sliter igång tråden lite. Jag ska besikta min volvo 242 -76 i veckan och passagerardörren är lite seg öppnad. Den låser som sig så man får rycka lite. Men den går ju upp. Är det något besiktningen kommer att slå ner på?

Mvh Erik!

Låt mig svara dig med en motfråga. Medför det på något sätt en trafikfara? wink

hehe nej, tror det är säkrar om man ska skjutsa något fyllesvin! wink

Volvo 242DL "Den gröne" (1975)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
31 juli 2014 · 3 730 Inlägg

Morsans 740 bes med låst VB dörr i säkert 8 år utan 2a så bakluckan ska inte va nåra problem

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
KHRacing
31 juli 2014 ·

Antemannenffs1987 skrev:
Kan bli känsligt på bilprovningen smile ska helst ligga i skuffen smile

koppla ihop bältena & TAG FRAM VARNINGSTRIANGELN - säger ljusskyltarna på de flesta stationerna

Att en baklucka ej går att öppna skall de fullkomligt ta & skita i så länge som batteriet eller tanklock ej sitter där inne

andreas1
1 augusti 2014 · 1 020 Inlägg

lewwan skrev:
Sliter igång tråden lite. Jag ska besikta min volvo 242 -76 i veckan och passagerardörren är lite seg öppnad. Den låser som sig så man får rycka lite. Men den går ju upp. Är det något besiktningen kommer att slå ner på?

Mvh Erik!

Går den ej att öppna utan våld så ja det är 2a .
Min gamla 9000 fick för 3 st dörrar var ej öppningsbara.
Dom gick o öppna men man fick slita i handtaget.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 99 le (1974)
Saab 900 "t8" (1982)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
1 augusti 2014 · 3 730 Inlägg

lewwan skrev:
Sliter igång tråden lite. Jag ska besikta min volvo 242 -76 i veckan och passagerardörren är lite seg öppnad. Den låser som sig så man får rycka lite. Men den går ju upp. Är det något besiktningen kommer att slå ner på?

Mvh Erik!

Är ju lätt att fixa problemet på 240 annars. Bara att ta isär.och skruva så staget blir lite kortare.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang