Köpråd Bilstereo med GPS

FatJoe
8 april 2011 · 3 Inlägg

Hallå

Har ingen större koll på det här med bilstereo men nu är det så att jag har en 350Z 04:a där orginal Bose stereon är riktigt riktigt dålig så nu har jag tänkt investera i en ny. Det jag skulle vilja ha är en dubbel din med GPS.

Är det någon som har några bra tips på någon bra stereo till bra pris? Min budget är ca 6000 kr, kan eventuellt höjas en aning om det är en riktigt bra stereo.

Bor i Sthlms området så om det är någon som vet något bra företag i närområdet som är bra på installation så får ni gärna tipsa om det oxå!
Stort TACK!
big_smile

svarten1
9 april 2011 · 24 Inlägg

Denna är faktiskt helt ok för pengarna.
http://www.ullareddigital.se/hillman-p-2518-c-228.aspx
Men ska du använda gps mycket så kika på tex Kenwood som använder Garmin.

FatJoe
10 april 2011 · 3 Inlägg

Skulle gärna vilja ha med riktigt bra GPS så då antar jag att Hillman inte är ett så bra alternativ?

Börjar kännas som att det det inte är prisvärt att skaffa bilstereo och GPS i ett? Får man inte en schysst dubbel din stereo för ca 3000 kr och en hyglig GPS för 1600 kr?¨

Någon annan som vet någon bra dubbel din stereo med shysst gps som kostar under 8000?

Tack! smile

TT-Avant
10 april 2011 · 6 851 Inlägg

http://www.docent-decibel.se/store/bils … d_595.html
Där har du en dubbelDIN som är riktigt bra för pengarna. Den har inte GPS, men Kenwood har en modul som du kan koppla in så du får GPS i den. Tyvärr vet jag inte just nu vad en sådan modul kostar, men har för mej det ligger på runda 1500-2000:-

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
FatJoe
10 april 2011 · 3 Inlägg

Oh den verkade nästan perfekt. Om man köper till en GPS modul vad får man då för slags GPS? Har sett på andra att Kenwood verkar sammarbeta med Garmin.

Misstänker att du arbetar vid Docent Decibel så du kanske vet ungefär vad ni brukar ta för att montera stereon??? roll

Den verkar hur som helst vara det bästa alternativet så här långt.

Tack för tipset!

TT-Avant
10 april 2011 · 6 851 Inlägg

Ja, Kenwood jobbar tillsammans med Garmin när det gäller GPS biten. Ja det är jag som monterar på Docent D. Nu kan jag inte riktigt priser i huvudet. Men om du ringer imon till oss så kan du få mer exakta priser smile

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
TT-Avant
12 april 2011 · 6 851 Inlägg

Att få den monterad hos oss är FRÅN 495:-. Sedan kan det tillkomma monteringsramar, kablage m.m beroende på bil.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
26 december 2016 · 901 Inlägg

några till förslag kanske?

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9-5 (2002)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
Nordicawd
27 december 2016 · 46 Inlägg

Jag kör på en Sony utan gps , lägger inte 10k minst på en vettig med gps däremot köpte jag en mobilhållare för 99 spänn o kör navigon / waze samt Google maps vilket ger en bättre skildring om olyckor eller om det är köer ( perfekt i storstan )

Navigon kostar ca 800 med EU kartor och uppdaterar ofta lika så Google maps som är gratis .

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang