Hur är däckena linglong i skicket och kvalitét?

Aerodynamik ...
9 april 2011 · 7 120 Inlägg

Jag har billiga däck på min Nissan (Duro och Diamondback) och kommer inte köpa dem igen, dem funkar bra när det är torrt men är rent av livsfarliga när det är blött. Blir Federal för mig nästa gång, kostar inte så mycket men är mycket bättre!

bjorlen Hobbyfotograf
9 april 2011 · 717 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Jag har billiga däck på min Nissan (Duro och Diamondback) och kommer inte köpa dem igen, dem funkar bra när det är torrt men är rent av livsfarliga när det är blött. Blir Federal för mig nästa gång, kostar inte så mycket men är mycket bättre!

okej smile

dawwe ...has left the building...
9 april 2011 · 4 474 Inlägg

Falken är billiga o bra. Har även nyttjat Goodride till ena bruxisen (185/65/15) o det är helt OK däck, har även haft Kumho och Meteor o alla dessa tre var "lika bra". Sen är ju frågan hur budget märkena är i större dimensioner...Men med tanke på bilen du kör så tycker jag det går utmärkt med budget däck, är ju ingen pärla du har direkt, däcken skall ju helst inte kosta mer än vad bilen är värd. Å andra sidan kan bättre däck göra att man undviker olyckor, så kör man med budget däck bör man hålla det i minnet speciellt vid blöt vägbana...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Brådhis * Voff voff *
9 april 2011 · 10 277 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Jag har billiga däck på min Nissan (Duro och Diamondback) och kommer inte köpa dem igen, dem funkar bra när det är torrt men är rent av livsfarliga när det är blött. Blir Federal för mig nästa gång, kostar inte så mycket men är mycket bättre!

Federal är faktiskt riktigt prisvärda och har riktigt bra våtgrepp! Har Federal SS-595 på båda mina bilar och är riktigt nöjd!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Tommy_P
9 april 2011 · 396 Inlägg

linglong är ju ett märke med flera modeller?

dom testade linglong (minns inte om det kan ha varit greenmax kanske) i förra numret av AMS, och det var ju bättre än flera andra däck.

men jag antar att du menar L688 som dom säljer på däckonline, och nja, det är ju ett urgammalt yokohamamönster med tvivelaktig gummiblandning. det duger väl, men det är ju inte bra direkt?

Senast redigerat av Tommy_P (9 april 2011)

bjorlen Hobbyfotograf
9 april 2011 · 717 Inlägg

dawwe skrev:
Falken är billiga o bra. Har även nyttjat Goodride till ena bruxisen (185/65/15) o det är helt OK däck, har även haft Kumho och Meteor o alla dessa tre var "lika bra". Sen är ju frågan hur budget märkena är i större dimensioner...Men med tanke på bilen du kör så tycker jag det går utmärkt med budget däck, är ju ingen pärla du har direkt, däcken skall ju helst inte kosta mer än vad bilen är värd. Å andra sidan kan bättre däck göra att man undviker olyckor, så kör man med budget däck bör man hålla det i minnet speciellt vid blöt vägbana...

enligt dig kanske inte min är en pärla men jag tycker om den å den är långt ifrån klar!!

bjorlen Hobbyfotograf
9 april 2011 · 717 Inlägg

Tommy_P skrev:
linglong är ju ett märke med flera modeller?

dom testade linglong (minns inte om det kan ha varit greenmax kanske) i förra numret av AMS, och det var ju bättre än flera andra däck.

men jag antar att du menar L688 som dom säljer på däckonline, och nja, det är ju ett urgammalt yokohamamönster med tvivelaktig gummiblandning. det duger väl, men det är ju inte bra direkt?

okej smile

Germax
9 april 2011 · 12 086 Inlägg

Sitter Linglong bak på min manuella 540, de väsnas nått fruktansvärt.  Vinterdäcken (friktion dock) som satt på för 2v sen va bra mycket tystare.

bjorlen Hobbyfotograf
9 april 2011 · 717 Inlägg

JapMax skrev:
Sitter Linglong bak på min manuella 540, de väsnas nått fruktansvärt.  Vinterdäcken (friktion dock) som satt på för 2v sen va bra mycket tystare.

åhfan

Steewe
9 april 2011 · 85 Inlägg

Vill du ha tag på billigare däck, camskill.co.uk. Beställt därifrån två gånger, senast för två veckor sedan (just 215/35-18).

"When I start my car I want the neighbours to think that the world has come to an end"- Homer J Simpson
bjorlen Hobbyfotograf
9 april 2011 · 717 Inlägg

Steewe skrev:
Vill du ha tag på billigare däck, camskill.co.uk. Beställt därifrån två gånger, senast för två veckor sedan (just 215/35-18).

okej smile hur mkt är detta då? £50.80 inc.VAT

Steewe
9 april 2011 · 85 Inlägg

bjorlen skrev:

Steewe skrev:
Vill du ha tag på billigare däck, camskill.co.uk. Beställt därifrån två gånger, senast för två veckor sedan (just 215/35-18).

okej smile hur mkt är detta då? £50.80 inc.VAT

Ca 550 kr. Har för mig att frakten var £25 för en uppsättning.

"When I start my car I want the neighbours to think that the world has come to an end"- Homer J Simpson
Aerodynamik ...
9 april 2011 · 7 120 Inlägg

www.valuta.se - Google är din bästa vän.

Senast redigerat av Aerodynamik (9 april 2011)

Frosted
9 april 2011 · 1 878 Inlägg

http://lmgtfy.com/?q=%C2%A350.80+to+sek

Även google kan räkna det åt dig smile

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
bjorlen Hobbyfotograf
9 april 2011 · 717 Inlägg

Steewe skrev:

bjorlen skrev:

Steewe skrev:
Vill du ha tag på billigare däck, camskill.co.uk. Beställt därifrån två gånger, senast för två veckor sedan (just 215/35-18).

okej smile hur mkt är detta då? £50.80 inc.VAT

Ca 550 kr. Har för mig att frakten var £25 för en uppsättning.

typ 2450kr asså tongue

Tommy_P
9 april 2011 · 396 Inlägg

Steewe skrev:
Vill du ha tag på billigare däck, camskill.co.uk. Beställt därifrån två gånger, senast för två veckor sedan (just 215/35-18).

aldrig sett den sidan! det var ju riktigt billigt vad det verkar, Totala priset som står när man lagt in Sweden som region/fraktdestination, stämmer det med verkligheten?

steifan DR!FTT3KN!K3R
9 april 2011 · 10 427 Inlägg

I senaste 225/45 17-testet publicerat i svenska Auto Motor & Sport (men testat av tyskarna wink ) så vinner faktiskt GT Radial Champiro (modellnamn ev fel?) deltestet på lägsta tid runt en torr bana på tid, rätt så odugligt på annat än torrt väglag.

GT Radial är väl också någon form av kinadäck.

TS_quattro fyrkrafsare
10 april 2011 · 1 443 Inlägg

steifan skrev:
I senaste 225/45 17-testet publicerat i svenska Auto Motor & Sport (men testat av tyskarna wink ) så vinner faktiskt GT Radial Champiro (modellnamn ev fel?) deltestet på lägsta tid runt en torr bana på tid, rätt så odugligt på annat än torrt väglag.

GT Radial är väl också någon form av kinadäck.

Hade GT Radial Champiro på min första quattro, inget jag rekommenderar, högljutt, ostabilt och totalt odugliga på våt vägbana, och med tanke på hur en svensk sommar brukar se ut så är våtgreppet något jag värderar högt...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Steewe
10 april 2011 · 85 Inlägg

Tommy_P skrev:

Steewe skrev:
Vill du ha tag på billigare däck, camskill.co.uk. Beställt därifrån två gånger, senast för två veckor sedan (just 215/35-18).

aldrig sett den sidan! det var ju riktigt billigt vad det verkar, Totala priset som står när man lagt in Sweden som region/fraktdestination, stämmer det med verkligheten?

Japp det ska stämma. Gjort det för mig iaf.

"When I start my car I want the neighbours to think that the world has come to an end"- Homer J Simpson
bjorlen Hobbyfotograf
10 april 2011 · 717 Inlägg

Steewe skrev:

Tommy_P skrev:

Steewe skrev:
Vill du ha tag på billigare däck, camskill.co.uk. Beställt därifrån två gånger, senast för två veckor sedan (just 215/35-18).

aldrig sett den sidan! det var ju riktigt billigt vad det verkar, Totala priset som står när man lagt in Sweden som region/fraktdestination, stämmer det med verkligheten?

Japp det ska stämma. Gjort det för mig iaf.

hur lång tid tog de för dig och få hem däckena då?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang