Eftersnack:Elmia 2011 + A6/Solåsen

turboroger
25 april 2011 · 138 Inlägg

Bjura_e30 skrev:
Men det finns ju faktiskt inte en ända sopptunna på a6 , möligtvis utanför ingången till affärerna , så dom borde ju ställa ut ett gäng sopptunner över parkerigen , för man går ju inte över halva parkerigen för att slänga en burk/donken papper eller va det nu är

Om du nu är så jävla lat att du inte orkar gå med din skit till soptunnan så låt för fan skiten ligga i bilen o släng när du kommer hem! Är folk efterblivna eller va fan är det här??

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 april 2011 · 14 007 Inlägg

940RDALLE skrev:
Inget elmia för mig nästa år, jävla skit mässa rent ut sagt!!!!!! betala 250 spänn för att se folk sätta på kjolpaket som ser ut som jag vet inte vad?? kan tro att dom köper bara för att dom kan, ingen smak på styling överhuvudtaget. och sen alla jävla företag som typ överfaller en med nyckelbrickor m.m som inte har med bilar att göra. Säger som en på parkeringen sa när man gick förbi honom att det stod ju för fan snyggare bilar utanför mässan än inne! Angående nedskräpningen tycker jag man ska tänka till lite, det är inte bilvalet som gör att man skräpar ner för jag såg jäkligt många japsare som också kastade ut energidrycker, mcd påsar, godispapper m.m från sina bilar. Klassas dom som volvo/ jänk raggare med då? Det är upp till var och en att kasta skräp där det ska va och i de flesta fall handlar det nog om lathet, hur långt man behöver gå för att nå första soptunnan!

Just det en sak till! alla som klagar på volvoraggare m.m har ni vart på vallåkra träffen? där är det iaf 70% volvosar och det är fan knappt en enda ölburk efter den helgen! så frågan är vilka som skräpar ner?

Jag ångrar inte en minut att jag lät bilen stå hemma, för dessa träffar börjar bli som power meet ( TOTAL STADSMISSHANDEL )

Tack för mig hej!

Jag vet inte men jag tror inte att det är samma Volvomänniskor som svinar på Elmia som dom som besöker Vallåkra.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Tvattekorg Likbärgare
25 april 2011 · 375 Inlägg

Mässan i år var 250 spänn som kunde hamnat i tanken istället, Bara skit inne på mässan det roligaste var nostalgi hallen, Det var utlovat custom, Jag såg bara originalrenoveringar.

Jag såg mer intressant den biten jag fick gå på parkeringen för att komma in.

Näe blir inget jönköping nästa år, Jag blev skitförbannad på folket som kalla sig raggare och svina rundor i före detta ganska bra Volvo bilar.

Jag är själv raggare och åkte jänk upp, Men inte fan svina jag och mina kompisar för det. Det skötte japs åkarna och bjöjraggarna så bra själva så skyll inte på oss ``äkta´´ raggare..

Senast redigerat av Tvattekorg (25 april 2011)

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.
DalleRacing
25 april 2011 · 1 738 Inlägg

Vettemannen skrev:

940RDALLE skrev:
Inget elmia för mig nästa år, jävla skit mässa rent ut sagt!!!!!! betala 250 spänn för att se folk sätta på kjolpaket som ser ut som jag vet inte vad?? kan tro att dom köper bara för att dom kan, ingen smak på styling överhuvudtaget. och sen alla jävla företag som typ överfaller en med nyckelbrickor m.m som inte har med bilar att göra. Säger som en på parkeringen sa när man gick förbi honom att det stod ju för fan snyggare bilar utanför mässan än inne! Angående nedskräpningen tycker jag man ska tänka till lite, det är inte bilvalet som gör att man skräpar ner för jag såg jäkligt många japsare som också kastade ut energidrycker, mcd påsar, godispapper m.m från sina bilar. Klassas dom som volvo/ jänk raggare med då? Det är upp till var och en att kasta skräp där det ska va och i de flesta fall handlar det nog om lathet, hur långt man behöver gå för att nå första soptunnan!

Just det en sak till! alla som klagar på volvoraggare m.m har ni vart på vallåkra träffen? där är det iaf 70% volvosar och det är fan knappt en enda ölburk efter den helgen! så frågan är vilka som skräpar ner?

Jag ångrar inte en minut att jag lät bilen stå hemma, för dessa träffar börjar bli som power meet ( TOTAL STADSMISSHANDEL )

Tack för mig hej!

Jag vet inte men jag tror inte att det är samma Volvomänniskor som svinar på Elmia som dom som besöker Vallåkra.

/Benny

Jag var en av alla besökarna tilll båda träffarna, såg även en hel del andra kändisar som brukar vara där. så det argumentet håller inte

Senast redigerat av 940RDALLE (25 april 2011)

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Bjura_e30
25 april 2011 · 200 Inlägg

turboroger skrev:

Bjura_e30 skrev:
Men det finns ju faktiskt inte en ända sopptunna på a6 , möligtvis utanför ingången till affärerna , så dom borde ju ställa ut ett gäng sopptunner över parkerigen , för man går ju inte över halva parkerigen för att slänga en burk/donken papper eller va det nu är

Om du nu är så jävla lat att du inte orkar gå med din skit till soptunnan så låt för fan skiten ligga i bilen o släng när du kommer hem! Är folk efterblivna eller va fan är det här??

Så du menar att om du står vid mitt på a6 parkerigen o dricker en cola/öl , sen när burken är slut så går du antigen till bilen med den eller så går du till affärena o slänger den utanför där? eller gåru runt o bär på den i nån timme tills du kommer nära bilen eller tunnan ? vakna upp tror inte att nån gör så.
Sen håller jag med man kanske är lat o att man inte ska skräpa ner för jag tycker med det ser för jävligt ut på a6 efter en kväll , skulle det stå tunnor utstälda lite över allt på a6 just denna kväll så tror jag att det skulle va mycket mindre skräp på marken smile

mk4_andreas
25 april 2011 ·

har bara skummat i tråden. men dom flesta skräpar ner lika mycket raggare elr japsåkare. tror bara att nerskräpning till kommer för att folk är så jävla lata och respektlösa. men det straffar ju i slutändan som allt annat. för elr senare kommer nån att sätta stop för alla såna här träffar pga av att folk svinar å grisar.

_Dalle_ Unknown Örebro
25 april 2011 · 291 Inlägg

Bjura_e30 skrev:

    Men det finns ju faktiskt inte en ända sopptunna på a6 , möligtvis utanför ingången till affärerna , så dom borde ju ställa ut ett gäng sopptunner över parkerigen , för man går ju inte över halva parkerigen för att slänga en burk/donken papper eller va det nu är




ok lite konstigt vi satt på a6 och grilla lite tidigare under kvällen och det stog en soptunna precis brevid där vi grillar!!!

Om man går på stan och dricker något och det tar slut, slänger man burken bara på marken om inte soptunnan står exakt där burken tog slut ?

Volvo s40 "airride" (2000)
Volkswagen Buggy "Bugrun 2012" (1967)
The_Bucket_List Anderstorp
25 april 2011 · 16 Inlägg

Det går ju inte åka på parkeringarna någonstans utan att köra över glas och massa annan skit!!!
Bättre att dem lägger ner elmia för det blir bara värre och värre för var år som går. Nästa år blir det inget elmia för min del.

BMW E39 525 "Alpineish" (2001)
lillstaaf
25 april 2011 · 21 Inlägg

förstår inte problemet med o ta hand om sin skit? vi bestämde redan från början att vi samlar allt i påsar för de finns ju ändå sopcontainrar m.m på a6 parkeringen? gick ju knappt komma fram med bilen pga alla idioter som slängde glasflaskor?

Nissan 200sx s13 "Slammed" (1989)
Toyota Cressida Rx30 "JDM vagnen" (1978)
Streeetkadett Volvotrimmare
25 april 2011 · 323 Inlägg

När jag åkte hem på söndagen så åkte vi förbi A6, och alla i bilen blev helt stumma hur jävla mycke skräp de låg där, man blev förvånad, de är dåligt att folk inte han ha sina tomma ölburkar kvar i bilen när dom har druckit upp, samt att kommunen borde ställt ut lite soptunnor så folk kunnat slängt smile

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!
Volvo 940 turbo "Volvette LS1 Turbo" (1997)
Volvo 780 Bertone "Drifting Bertone" (1987)
Volvo 240 V8 "Polestar" (1980)
kapenkronk
25 april 2011 · 61 Inlägg

Någon som har hört nått om kille som hängde efter bilen på Solås parkeringen?

DavidSan
25 april 2011 · 227 Inlägg

Kom till A6 vid 16.00 var där en timme kom tillbaka efter att ha kollat på burntävlingen och då var det värre... Det jag tycker är synd är alla idioter som kom för att dricka, är det så svårt att förstå att alkohol och bilar ej hör ihop? och hur tog sig alla dessa fjortisar dit upp, de flesta hade ingen kontroll på sig själva! man bara väntade på en olycka, jävla jobbigt som förare att ha kört på ngn men jag skulle inte bry mig så mkt om den fulle jäveln som hoppar framför en bil i rörelse för att man inte kan tänka... Tråkigt att vi som är bilentusiaster inte kan njuta av se andras bilar och vara sociala, som människor inte apor, i lugn och ro. Elmia mässan håller på i 4 dagar det betyder att man har 361 (eller 362) andra dagar  att dricka sig redlös på. Sen kan man ju diskutera det här med glas, skräp, burkar etc. hälften (minst) försvinner med alkoholen och svarta sopsäckar här o var skulle inte skada.

Kommer då aldrig åka upp till jkpg då Elmia är, om inte alkoholen och icke bil intresserade försvinner... Vilket troligtvis inte kommer hända.

tobey_vr6
26 april 2011 · 6 Inlägg

Blev riktigt besviken på Elmia i år, inne på mässan är det samma som vanligt och efter mässan ska vi inte snacka om... herregud! Håller mej till Gräddhyllans träffar där det är mer bilträff än massa redlöst påverkade människor smile

Ford Focus RS "NR 3778" (2003)
Tjockarn Too School for cool
26 april 2011 · 110 Inlägg

Det mest konstiga med detta drickande måste ju nästan vara att man åker dit för att det är bilar, alltså ska man ju vara bil intresserad? Och valborg är nästa helg och vem vet inte att Valborg är en typisk "supar" helg. Så då undrar jag... VARFÖR måste folk supa JUST nu och skräpa ner JUST denna helg när det är en grej som händer en gång om året, för vissa är det "årets händelse" Men så kommer några sliskiga bortskämda jävla idioter och förstör? Jag va där med 13 kompisar, en del av dom va där ENDAST för att supa, jag själv va sugen men struntade i det pga jag va där för o se bilar och det går ej ihop med alkohol. Iallafall fast dom va fulla som as så skötte dom sig i bilarna (pga strikt moral) och inte slängdes det något skräp heller.. Varför? Joo för att dom mestadels drack på hotellet. Några öl o lite annan sprit följde med ut, men inget blev slängt på backen!

Som nämnt tidigare, fler soptunnor borde det funnits där!

Sen ni som gnäller om att Euro / japs även slängde skräp så tänker jag inte neka.. Men nu är det ju som sagt VÄLDIGT dåligt med soptunnor, och åker man bil är det inte så lätt att springa iväg till en soptunna, men då åker man fortfarande i bilen så jag hade valt att spara det i min bil tills man tog en bensträckare och kunde dumpa i en papperskorg eller liknande. Men som någon sa tidigare så skulle man ju aldrig stå o krama i en tom ölburk i en timme bara för att kommunen inte ställt upp fler tunnor. Det blir lite "karma´s a bitch" ställer ni inte upp tunnor får ni skräpet på backen om ni fattar?
Iallafall så såg jag endast när det flög skräp konstant ur pilsnerhäckar / volvo härk osv.. Kanske bara var jag som inte ville se skräp från dom andra eller hände det bara inte i min åsyn?

Aja känns tråkigt om det här med elmia kommer försvinna, verkar som intresset har sjunkit en hel del efter årets, tyvärr sad Snart kommer det bara va folk som är där för att supa o kasta skräp...

90q20v quattroambassadör
26 april 2011 · 69 Inlägg

Det drar alltid med sig en svans ..
Vi blev omkörda på vägen upp av en volvo och en saab med 2 nakna stjärtar hängandes ut genom rutorna...
Såg massor av packade människor ute på parkeringarna , de gick ju inte in , utan hängde vid bilarna...
Jag själv hoppade Elmia i många år , just pga att man fick dessa insnubblandes i sig överallt på mässan.
En polare fick sin bil stulen på parkeringen ett är , samt andra sina bilar bestulna på blinkersar mm.

Det vore enklast att man helt enkelt tar avstånd från allt vad alkohol innebär, då bilar och sprit inte hör ihop.(jag är absolut inte nykterist , annat än vid bilkörning..) De som har polare som ska med och som inte kan ta vara på sig och sina saker är delvis medskyldiga.

Detta kan nästan jämföras med fotbollshulliganer..
Ett trevligt arrangemang sabbas av några som tar varje tillfälle för att leva jäkel på andras bekostnad.
Det borde vara något att tänka på för de som släpar med sig allt drägg.
Någon måste ju köra , och ge fasen i att köra dit och fördärva för de som är intresserade.
Dokumentera de som svinar och häng ut grisarna!!
Sen att de tar 250kr i entre, det är en annan sak.
På de stora mässor utomlands jag åkt och besökt är det typ 150:- , och då är det 3-4ggr så stort.
Alla har olika intresse , en del gillar plast andra plåt, många gillar effekt och race...

Och , ja , det är skoputsare, telefonförsäljare, nyckelmånglare där med.
Men köp inget av dem, så slipper ni dem där nästa år...

Kanske vore en klar och tydlig signal att entusiasterna själva kräver att vandalisering och fylla upphör kring bilträffar.

Men som sagt , det är svansen som fördärvar..

Senast redigerat av 90q20v (26 april 2011)

Andreas17
26 april 2011 · 68 Inlägg

Vet någon vad den röda 240:n -93 som stod i Volvohallen gick för. Auktionerades ut under Påskdagen 15:00 enligt mässtidningen.

Mätarställningen var på 51 mil yikes

Audi A4 "S-Line Quattro" (2008)
Bastrd
26 april 2011 · 12 Inlägg

Åååh, särungar, väx upp!! KAN inte vara folk med bilar som kastar glasflaskor omkring sig, isåfall har dom en skum fetisch för o köpa nya däck.

Det är helt jävla retarded o kasta skräp sådär, vill ni bo i ett lortigt land? Flytta då för i he.....

joelimmo
26 april 2011 · 1 380 Inlägg

måste tyvärr säga att jag skräpade ner tongue . . . för min kylare fick inte platts i soptunnan vid schell vid a6 tongue min kylare som small på bron big_smile

BMW E28 (1982)
Dannejkpg
26 april 2011 · 32 Inlägg

Pakkala_ skrev:
Finns bara ett ord att säga, och det är raggare.. Tyvärr!

fast det är ju inte raggare ?

Dannejkpg
26 april 2011 · 32 Inlägg

Larsson_V70 skrev:

Pakkala_ skrev:
Finns bara ett ord att säga, och det är raggare.. Tyvärr!

Vadå raggarna va ju skräp på biltema o A6 med så skyll fan inte allt på raggarna blir så less på att raggarna få ta skiten hela tiden tänk innan du börja skylla på raggarna

atollen såg ju minstlika illa ut. och "raggarna" som är äldre "män" som klagar på ungdomar som skräpar ner? ska inte då Raggarna som varit ute längre än oss ungdomar komma med gott föredömme?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang