Eftersnack Meet of the month 1# 7 Maj 2011

Calibra-
8 maj 2011 ·

Grym träff som vanligt, sjukt mycket bilar och folk. Synd att maxi parkeringen är för liten för träffarna. Bra efter aktiviteter, men folk vägrar lyssna vid händelö, vilket är väldigt synd. Bra att några försökte organisera det iaf! svårt med så mycket folk! Längtar redan till nästa!

No_Fear_2Race
8 maj 2011 · 31 Inlägg

mer bilder vill vi ha och om någon filmade racet ute i norsholm så lägg upp. tycker att det var katastrof att alla bilarna från kolmården vart så utspridda på vägen in till stan trodde vi skulle åka i ett snyggt och sammlat led in? sen ett litet minus på recet i norsholm och detta går till publiken som inte kunde fatta att dom stod väldigt nära när jag och min polare skulle värma däck innan start så började min polare någon sekund innan mig och när han började värma så fattade folket att dom stod lite nära hans bil så dom i mitten av vägen beslutade sig om att flytta sig till andra väg banan men se där kom jag och fick tvär nita så ingen vart på körd, HÅLL ER UNDAN FRÅN VÄGBANAN OM NI SKA KOLLA PÅ RACE ANNARS KANSKE DET SKER EN OLYCKA!!!!! tack för en underbar träff och kommer igen nästa gång.

TEASER Svetsare
8 maj 2011 · 828 Inlägg

Martin_volvo skrev:

TEASER skrev:

StAnnas skrev:

känns som att dom som inte har råd med fläskiga bilar eller snabba motorer kan ha tillräckligt mycket hjärna (trots pengabrist) så dom kanske förstår att det känns lite surt för bilar som åker långväga att inte få möjlighet att parkera på grund av nån äckligt rostig hög som bara har lagt pengar på 900 st wonderbaum i framrutan eller liknande. Det är en träff för gatbilar.... Inte traktorer och fyllesvin!!!!

menar ju själv att du åker volvo alltså en traktor , så tänk lite , din volvo är ju inte speciellt fixad vadå sänkt fälgar toning vad mer , finns 2000 850is på varje träff , den sticker ju inte direkt ut , menar du att du ska parkera bland alla " fina bilar då eller " , den är bara en i mängden

En sänkt golf 2a är väl också bara en i mängden?

absolut men jag parkerade inte på maxi jag stod på en parkering några hundra meter bort smile

Angry Drift Team
StAnnas
8 maj 2011 · 21 Inlägg

940RDALLE skrev:

TEASER skrev:

StAnnas skrev:

känns som att dom som inte har råd med fläskiga bilar eller snabba motorer kan ha tillräckligt mycket hjärna (trots pengabrist) så dom kanske förstår att det känns lite surt för bilar som åker långväga att inte få möjlighet att parkera på grund av nån äckligt rostig hög som bara har lagt pengar på 900 st wonderbaum i framrutan eller liknande. Det är en träff för gatbilar.... Inte traktorer och fyllesvin!!!!

menar ju själv att du åker volvo alltså en traktor , så tänk lite , din volvo är ju inte speciellt fixad vadå sänkt fälgar toning vad mer , finns 2000 850is på varje träff , den sticker ju inte direkt ut , menar du att du ska parkera bland alla " fina bilar då eller " , den är bara en i mängden

+100000000

Så igentligen får in te jag komma nästa träff i hans mening, jag kör ju en traktor?

Tror jag trampade på en öm tå eller...
Vad är det du vill att jag ska tänka på... Det är inte en enda rostfläck på min bil... Den är kliniskt ren i motorrummet och jag har den helt orginal i kaross och invändigt för jag tycker det är jävligt synd att kapa sönder en så fin bil och trycka dit något kjolpaket som passformen inte är riktigt hundra på tex.
Jag tycker det är lite svårt att jämföra den med en rostig, halvt döende 240 som polisen skulle kunna döma ut med en gång.
Jag säger inte att motorintresserade inte ska komma för att dom inte har en tipp topp bil, det jag säger är att det vore trevligt om det fanns någon struktur i hur bilarna får parkera när det finns folk som åker så pass långt med väldigt iordning gjorda bilar som helt enkelt får ställa sig på en annan parkering för att doftgrans "pelle" ska stå med sin 140 mitt bland alla andra.

Det är väl bara att visa lite respekt helt enkelt.

Jag är stolt över min bil och den uppskattas på många håll, sen att jag dessutom kan köra ifrån rätt många med den är väl bara ett plus....
Du kanske vill åka med en sväng??

I live my life a quarter mile at a time, nothing else matters!
For those ten seconds or less, Im free!
Audi RS6 Quattro "DKW" (2008)
Syyhn Calibra Is The Shit!
8 maj 2011 · 662 Inlägg

För liten yta att parkera på. Och när de står ett flertal bilar på snedden som tar upp 2-3 parkeringar så blir man bara irriterad. Slutade med att jag ställde mig på elgigantens parkering o gick ett varv o sen drog man från maxi området. Och jag tycker de var alldeles för mkt alkohol. Som sagt bilar o alkohol går inte ihop. Och folk som dricker ska tydligen bara fälla spydiga kommentarer vilket jag inte tycker hör hemma på en bilträff.

/// SyyHn
pboda_lundh
8 maj 2011 · 205 Inlägg

riktigt bra träff i går massa folk och mycket snygga bilar tråkigaste va väl att det va många som fick åka hem med en bot i fickan igår

Volvo Xc70 "Brukis" (1999)
Nissan 200sx s13 "S13" (1989)
TEASER Svetsare
8 maj 2011 · 828 Inlägg

StAnnas skrev:

940RDALLE skrev:

TEASER skrev:

menar ju själv att du åker volvo alltså en traktor , så tänk lite , din volvo är ju inte speciellt fixad vadå sänkt fälgar toning vad mer , finns 2000 850is på varje träff , den sticker ju inte direkt ut , menar du att du ska parkera bland alla " fina bilar då eller " , den är bara en i mängden

+100000000

Så igentligen får in te jag komma nästa träff i hans mening, jag kör ju en traktor?

Tror jag trampade på en öm tå eller...
Vad är det du vill att jag ska tänka på... Det är inte en enda rostfläck på min bil... Den är kliniskt ren i motorrummet och jag har den helt orginal i kaross och invändigt för jag tycker det är jävligt synd att kapa sönder en så fin bil och trycka dit något kjolpaket som passformen inte är riktigt hundra på tex.
Jag tycker det är lite svårt att jämföra den med en rostig, halvt döende 240 som polisen skulle kunna döma ut med en gång.
Jag säger inte att motorintresserade inte ska komma för att dom inte har en tipp topp bil, det jag säger är att det vore trevligt om det fanns någon struktur i hur bilarna får parkera när det finns folk som åker så pass långt med väldigt iordning gjorda bilar som helt enkelt får ställa sig på en annan parkering för att doftgrans "pelle" ska stå med sin 140 mitt bland alla andra.

Det är väl bara att visa lite respekt helt enkelt.

Jag är stolt över min bil och den uppskattas på många håll, sen att jag dessutom kan köra ifrån rätt många med den är väl bara ett plus....
Du kanske vill åka med en sväng??

spelar fortfarande ingen roll om den är 100% ren orginal eller vad , folk har olika smaker , annars får ni väl ha en sluten träff där man får bli bedömd om man får parkera inne eller inte , och om du kan köra ifrån enhel del bilar har väl ingen betydelse på en parkering där man står still ?
åktur nja har åkt 850 så det räcker livet ut smile

Angry Drift Team
AndersLkpg
8 maj 2011 · 3 Inlägg

StAnnas skrev:

940RDALLE skrev:

TEASER skrev:
menar ju själv att du åker volvo alltså en traktor , så tänk lite , din volvo är ju inte speciellt fixad vadå sänkt fälgar toning vad mer , finns 2000 850is på varje träff , den sticker ju inte direkt ut , menar du att du ska parkera bland alla " fina bilar då eller " , den är bara en i mängden

+100000000

Så igentligen får in te jag komma nästa träff i hans mening, jag kör ju en traktor?

Tror jag trampade på en öm tå eller...
Vad är det du vill att jag ska tänka på... Det är inte en enda rostfläck på min bil... Den är kliniskt ren i motorrummet och jag har den helt orginal i kaross och invändigt för jag tycker det är jävligt synd att kapa sönder en så fin bil och trycka dit något kjolpaket som passformen inte är riktigt hundra på tex.
Jag tycker det är lite svårt att jämföra den med en rostig, halvt döende 240 som polisen skulle kunna döma ut med en gång.
Jag säger inte att motorintresserade inte ska komma för att dom inte har en tipp topp bil, det jag säger är att det vore trevligt om det fanns någon struktur i hur bilarna får parkera när det finns folk som åker så pass långt med väldigt iordning gjorda bilar som helt enkelt får ställa sig på en annan parkering för att doftgrans "pelle" ska stå med sin 140 mitt bland alla andra.

Det är väl bara att visa lite respekt helt enkelt.

Jag är stolt över min bil och den uppskattas på många håll, sen att jag dessutom kan köra ifrån rätt många med den är väl bara ett plus....
Du kanske vill åka med en sväng??

vad är de för fel att ha en doftgran i sin 140,, nu då?
så ja får inte parkera bland alla andra på nästa mom,,,
tar vell tåget och promenerar ut till maxi nästa gång, haha
det spelar vell ingen roll vilken bil man har, ,
men håller med dig, lite struktur kan inte va fel ibland..

Senast redigerat av AndersLkpg (8 maj 2011)

Fritte-vika
8 maj 2011 · 37 Inlägg

Riktigt trevlig kväll måste jag säga! synd bara med bristande utrymme. Vore inte Himpan nått o satsa på? så vida de inte är nått i stadium arena förstås?!

Gc8 Lackerare
8 maj 2011 · 587 Inlägg

klockren träff ps nån som har nån bild på min bil från träffen smile?

Nissan 200sx s14 "Violent clique" (1996)
T-Andersson
8 maj 2011 · 347 Inlägg

TEASER skrev:
menar ju själv att du åker volvo alltså en traktor , så tänk lite , din volvo är ju inte speciellt fixad vadå sänkt fälgar toning vad mer , finns 2000 850is på varje träff , den sticker ju inte direkt ut , menar du att du ska parkera bland alla " fina bilar då eller " , den är bara en i mängden

StAnnas skrev:
Tror jag trampade på en öm tå eller...
Vad är det du vill att jag ska tänka på... Det är inte en enda rostfläck på min bil... Den är kliniskt ren i motorrummet och jag har den helt orginal i kaross och invändigt för jag tycker det är jävligt synd att kapa sönder en så fin bil och trycka dit något kjolpaket som passformen inte är riktigt hundra på tex.
Jag tycker det är lite svårt att jämföra den med en rostig, halvt döende 240 som polisen skulle kunna döma ut med en gång.
Jag säger inte att motorintresserade inte ska komma för att dom inte har en tipp topp bil, det jag säger är att det vore trevligt om det fanns någon struktur i hur bilarna får parkera när det finns folk som åker så pass långt med väldigt iordning gjorda bilar som helt enkelt får ställa sig på en annan parkering för att doftgrans "pelle" ska stå med sin 140 mitt bland alla andra.

Det är väl bara att visa lite respekt helt enkelt.

Jag är stolt över min bil och den uppskattas på många håll, sen att jag dessutom kan köra ifrån rätt många med den är väl bara ett plus....
Du kanske vill åka med en sväng??.

Tycker att du går lite väl hårt på TEASER..
Om du nu säger att inga fina Orginal 850 får komma in på träffen? Hur stylad får en Volvo va för att va välkommen i ditt tyke? Är min bil välkommen?

T. Andersson
Volvo S70 2,5T Evolve
lagerbaack
8 maj 2011 · 4 Inlägg

Riktigt bra träff smile mycket bilar och folk!

Mobeerg carzy
8 maj 2011 · 461 Inlägg

Kan hålla med om att vissa bilar inte passar inte så mkt, och då är de enligt min mening pilsnerhäckarna.
Men kan va roligt o kolla på dom också!

Och vissa verkar ta åt sig väldigt mycket av kritiken, Gillar ni inte eran bil? smile

Annars lyckad träff tycker jag!

Team BSG
Foorsii
8 maj 2011 · 65 Inlägg

ett par rullar avspärrningsband och några marshaller borde funka finfint på racen. Vi får visa att vi kan bättre i Lkpg nästa smile

Volvo 240 GL Classic "Vovven" (1992)
Chevrolet Camaro "Whiplash Camaron" (1967)
Volvo 242 DL "Webervässlan" (1975)
ramb0 SKANK Performence
8 maj 2011 · 272 Inlägg

Kolmården o maxi var över förväntan i år smile knappt någon alcohol vad jag såg och folk skötte sig bra smile synd bara att det aldrig är organiserat på racen i nkpg hmm själv blev jag och polarna förbannade för att det stod ett flertal föreldrar med barn som var under 3 år och luta sig ut på vägen när starten gick! Har man barn och tvungetvis ska ta med dom så är väl ett par hörselskydd bra att införskaffa?! Och så behöver man ju inte stå där det är som farligast! Själv ville jag köra men strunta i det för skulle aldrig vilja ha 50 döda vuxna människor och 12 döda barn på mitt samvete! Det är jävligt lätt hänt att man lägger iväg på lite mycket hjulspin och tappar kontrollen! Lkpg brukar vara lite mer förståndiga och organiserade när det gäller race som tur är:p

Stort tack och en stor stjärna i kanten till dom som åkte i karavanen från lkpg till kolmården! Trotts att ett 10 tal svängde av i nkpg??
Sen splitrades vi även på motorvägen men jag som lädde andra halvan tog ju en kortare väg än danne som var ledarbil, och trotts att jag körde lite fel i en korsning där så vi fick vända så kom vi i samlad trupp till kolmården!

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519
NLErikH
8 maj 2011 · 21 Inlägg

tycker att det är ett jävla tjat om vem som får stå var och att man måste ha en bil som är helt jävla unik för att få stå på MAXI parkeringen, alla är ju där av samma anledning, varför inte bara stanna i kolmorden och ha mom träffen där? Den parkeringen är tillräckligt stor för att varenda jävel ska få plats oavsett om man har en svin dyr sportbil eller om man kör  tex. 740.

kan ju kanske vara värt att tänka på, då blir det kanske inte sånt liv dagen efter på forumet att vissa inte har en tillräckligt fin bil för att stå på samma parkering smile

OttozZon
8 maj 2011 · 50 Inlägg

bra träff ! nu var bahaus upptaget o de vart på ingelsta, spelar de för roll ! och de spelar absolut inte ngn roll vad man har för bil, alla har samma intresse annars skulle man inte vara där ! och håller med alla om att alkoholen kan man fan lämna hemma ! och sen till alla som klagar på att de inte var bra race, jävligt svårt att strukturera upp ngt när 20% lyssnar på vad man ska säga o resten skiter i de, aja tummen upp till dom som styrde rejs överhuvudtaget smile

längtar redan till nästa MOM !

| Metal Mulisha |
Supraracing
8 maj 2011 · 39 Inlägg

Ingen som råkar ha lite mer bilder på min bil? smile

Toyota Supra MkIII "Besmobile" (1989)
T-Andersson
8 maj 2011 · 347 Inlägg

ramb0 skrev:
Kolmården o maxi var över förväntan i år  knappt någon alcohol vad jag såg och folk skötte sig bra  synd bara att det aldrig är organiserat på racen i nkpg  själv blev jag och polarna förbannade för att det stod ett flertal föreldrar med barn som var under 3 år och luta sig ut på vägen när starten gick! Har man barn och tvungetvis ska ta med dom så är väl ett par hörselskydd bra att införskaffa?! Och så behöver man ju inte stå där det är som farligast! Själv ville jag köra men strunta i det för skulle aldrig vilja ha 50 döda vuxna människor och 12 döda barn på mitt samvete! Det är jävligt lätt hänt att man lägger iväg på lite mycket hjulspin och tappar kontrollen! Lkpg brukar vara lite mer förståndiga och organiserade när det gäller race som tur är:p

Stort tack och en stor stjärna i kanten till dom som åkte i karavanen från lkpg till kolmården! Trotts att ett 10 tal svängde av i nkpg??
Sen splitrades vi även på motorvägen men jag som lädde andra halvan tog ju en kortare väg än danne som var ledarbil, och trotts att jag körde lite fel i en korsning där så vi fick vända så kom vi i samlad trupp till kolmården!
.

Ja det märkte jag nog fan att vi åkte fel hehe! smile Riktigt fin 940 du har...

T. Andersson
Volvo S70 2,5T Evolve
Shink
8 maj 2011 · 108 Inlägg

EH1 skrev:
tycker att det är ett jävla tjat om vem som får stå var och att man måste ha en bil som är helt jävla unik för att få stå på MAXI parkeringen, alla är ju där av samma anledning, varför inte bara stanna i kolmorden och ha mom träffen där? Den parkeringen är tillräckligt stor för att varenda jävel ska få plats oavsett om man har en svin dyr sportbil eller om man kör  tex. 740.

kan ju kanske vara värt att tänka på, då blir det kanske inte sånt liv dagen efter på forumet att vissa inte har en tillräckligt fin bil för att stå på samma parkering smile

Tror inte vi är så välkommna där då det var en gammelman som gick runt och härja och slog kryckan i dörren på bilarna...

Ja slant på bromsa...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang