RX-7 eller Nissan 350z

cristian_
9 maj 2011 · 30 Inlägg

håller på att spara till en annan bil. Har beslut ångers båda bilarna gillar jag lika mycket, någon som kan något utav dom bilarna eller har kört dom som kan berätta både bra och dåliga saker om bilen/bilarna

/Cristian

Honda CIVIC VTEC "B16A2 motor sökes" (1993)
Honda CRX "REX" (1989)
RoberthR
9 maj 2011 · 345 Inlägg

Vad jag har hört så ska man om du är sugen på en 350z kika på modellerna efter 03 då "barnsjukdomarna" ska ha försvunnit då. Du ska inte spara till en 370z? Känns rätt spontant att 350z kommer sjunka i pris när den kommer.

Supra Club Sweden
cristian_
9 maj 2011 · 30 Inlägg

RoberthR skrev:
Vad jag har hört så ska man om du är sugen på en 350z kika på modellerna efter 03 då "barnsjukdomarna" ska ha försvunnit då. Du ska inte spara till en 370z? Känns rätt spontant att 350z kommer sjunka i pris när den kommer.

jag har tittat lite på va en 370z kostar och det är lite för dyra för mig, nu vet jag att jag ska titta på 350z som är över 03, vet du va de e för skillnader mellan över 03 och under 03?
tack för svar big_smile

Honda CIVIC VTEC "B16A2 motor sökes" (1993)
Honda CRX "REX" (1989)
RoberthR
9 maj 2011 · 345 Inlägg

Har inte så stor koll på 350z men har hört att dom äldre modellerna är rätt "skramliga" i kupen men det är ju en smaksak, problem mer tyngre tekniskt som du ska kolla efter är växellådan. Mindre tekniskt är småsaker såsom el hissar o dylikt. Du har även GT modellen som ligger på 320hk? medans ordinarie ligger på 280hk, observera då att bilen är tung. Men fan så snygg den är!

Supra Club Sweden
Leffler_90
9 maj 2011 · 24 Inlägg

köp båda:)

cristian_
10 maj 2011 · 30 Inlägg

aa säkert ge du mig pengar då johan wink

Honda CRX "REX" (1989)
Honda CIVIC VTEC "B16A2 motor sökes" (1993)
cristian_
10 maj 2011 · 30 Inlägg

RoberthR skrev:
Har inte så stor koll på 350z men har hört att dom äldre modellerna är rätt "skramliga" i kupen men det är ju en smaksak, problem mer tyngre tekniskt som du ska kolla efter är växellådan. Mindre tekniskt är småsaker såsom el hissar o dylikt. Du har även GT modellen som ligger på 320hk? medans ordinarie ligger på 280hk, observera då att bilen är tung. Men fan så snygg den är!

okej tack så mycket för svaren big_smile trodde alla hade 280hk men nu vet ja va jag ska gå på big_smile

Honda CIVIC VTEC "B16A2 motor sökes" (1993)
Honda CRX "REX" (1989)
camaro67 Meister
10 maj 2011 · 6 763 Inlägg

Rx7:an är både lättare och snyggare. Jag hade valt en sån vilken dag i veckan som helst. Occh vem vill åka stylad Audi tt(350z)?

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
RoberthR
10 maj 2011 · 345 Inlägg

no probs, jag är själv sugen på en, kika på dom efter 03 smile

Supra Club Sweden
Pirana
10 maj 2011 · 17 Inlägg

Har själv kört nissan i över 8 år (200sx) och skaffade mig en 350Z för drygt 2 månader sedan och jag måste säga att är väldigt nöjd. Jag provkörde en annan 350z automat och den var inte i närheten så pigg och rolig som den jag har nu ( manuell 6 växlad) .

Kan tillägga att de brukar ha problem med el hissar ( min har) och BOSS stereon men det är enkelt att få ordning på. Sen ska du akta dig för -06 då den motor är fel konstruerad och drar olja har jag hört ( 300Hk motorn).  Min är -03 och jag tycker att de förtjänar inte den negativt publiciteten som de får, dock finns det de som är "sönderkörda" men det är inte att klaga på Nissan eller modellen.

Sen finns http://speedfreak.nu/ där du kan ställa alla möjliga frågor om 300zx och 350z. Finns många kunniga där.

Till frågan om man ska köpa en rx-7 eller 350z så förmodar jag att du vet svaret om du skulle fråga mig wink

Senast redigerat av Pirana (10 maj 2011)

cheffer
10 maj 2011 · 1 422 Inlägg

Kör själv rx7 nu och är nöjd smile Riktigt rolig bil som drar många blickar! Har iofs inte haft den så länge men den är rolig och kvick. Rätt törstig dock men min är ju inte original heller

Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Atchoprosit
20 maj 2011 · 193 Inlägg

Vad hände med Honda Österberg? wink S2000 vore något för dig!

Som någon tidigare sa i tråden så är det vanligt med en del elfel (Fönsterhissar, Stereo, etc.) på modellerna under -06 och motorn som kom -06 är det som sagt en del fel materialval som gjorts.

RX-7 har väl wankelmotor? Är inte wankelmotorerna kände för att läcka olja?

Köp Johns pappas 370z annars, den ligger ut för 430 000kr! wink

Nej men det bästa är väl att köpa en tidigare modell av 350z och åtgärda felen med eftermarknadsprylar. Jag menar originalstereo brukar ju inte sitta kvar särskilt länge och elhissar är ju inget måste, vev funkar lika bra! wink

För övrigt så har årsmodellerna fram till och med 2004 280hk/370Nm, 2005 kom en uppgradering på motorn med 300hk/350Nm, 2006 kom en omarbetad motor som fick 310hk/360Nm. 2006:s motor är placerad högre upp därav den lilla upphöjningen på motorhuven. Effekten varierar på varje motor från land till land?

Sedan finns det en rad med specialversioner t ex. 35th Anniversary edition, Nismo versionerna, andra trimfirmors versioner.

Senast redigerat av Stennert (20 maj 2011)

Jayzone
20 maj 2011 · 34 Inlägg

Säger ju helt klart RX7, du blir både ganska unik på gatan, och med det där härliga vridet från en wankelmotor är ju inte att klaga på, och väger också oerhört lite. Enda du bör hålla koll på när de kommer till Wankelmotorn är oljetrycket och lite tätare oljebyten så ska den fungera perfekt smile

If it feels like you have full controll, then your not driving fast enough!
cristian_
21 maj 2011 · 30 Inlägg

Stennert skrev:
Vad hände med Honda Österberg? wink S2000 vore något för dig!

Som någon tidigare sa i tråden så är det vanligt med en del elfel (Fönsterhissar, Stereo, etc.) på modellerna under -06 och motorn som kom -06 är det som sagt en del fel materialval som gjorts.

RX-7 har väl wankelmotor? Är inte wankelmotorerna kände för att läcka olja?

Köp Johns pappas 370z annars, den ligger ut för 430 000kr! wink

Nej men det bästa är väl att köpa en tidigare modell av 350z och åtgärda felen med eftermarknadsprylar. Jag menar originalstereo brukar ju inte sitta kvar särskilt länge och elhissar är ju inget måste, vev funkar lika bra! wink

För övrigt så har årsmodellerna fram till och med 2004 280hk/370Nm, 2005 kom en uppgradering på motorn med 300hk/350Nm, 2006 kom en omarbetad motor som fick 310hk/360Nm. 2006:s motor är placerad högre upp därav den lilla upphöjningen på motorhuven. Effekten varierar på varje motor från land till land?

Sedan finns det en rad med specialversioner t ex. 35th Anniversary edition, Nismo versionerna, andra trimfirmors versioner.

måste ju prova på andra bil modeller wink kan ju inte hålla mig till honda hela tiden haha big_smile även om de e bra bilar, 370z är lite för dyr för mig smile de e wankelmotor i rx-7, dom varvar rätt mycket och dom väger lite tongue och ser ut som om dom går rätt bra också.

Honda CRX "REX" (1989)
Honda CIVIC VTEC "B16A2 motor sökes" (1993)
WiiWer VAG Tekniker
21 maj 2011 · 101 Inlägg

Jag äger en 350z -09 och kan säga att jag är nöjd med bilen. Köpte min ny så har ägt den i över 2år nu.
Mycket bil för pengarna om man säger så. Dom har väl sina för och nackdelar med.
Finns ju en del utgåvor av dom. 03 - 05 modellerna ligger på 280hk, 06 - 07 modellerna ligger på 300hk och 08 modellerna och senare ligger på 313hk. Detta gäller dock bara svensk sålda bilar. Importbilarna skiljer sig en hel del i utrustning. GT modellen motsvarar den svenska modellen om jag minns rätt. Sedan har du ju Nismo versionen, såldes aldrig i sverige har jag för mig. lite bättre väghållning samt lite annan inredning.
Vanliga fel som dyker upp är problem med Bose stereon, motorn till elhissarna, klonkande ljud från bakvagnen, OEM urtrampningslager har en tendens till att ge upp relativt fort.
både nya och gamla motorn dricker en del olja.
Ang trimmning är dom inte bästa utgångsläget att börja på då det är en sugmotor och allt runtom kring kostar ofta skjortan och halva armen.
Dom är inte förträffligt billiga och helförsäkra heller. brukar landa mellan 10-50k om året beroende mest på var du bor. Sedan är det mkt mer som spelar in på det.
Du är välkommen in på www.speedfreak.nu och prata med oss där. många duktiga killar inom Z33 bilarna. Finns mycket info där med.

Ang Rx-7orna så kan du kontakta Superiour Imports. Dom är grymt duktiga på dom japanska bilarna över lag.

Hoppas det ger dig lite mer kött på benen. smile

Senast redigerat av WiiWer (21 maj 2011)

Rinnegan Malleus Malificarum
21 maj 2011 · 2 401 Inlägg

LitroXx skrev:
Säger ju helt klart RX7, du blir både ganska unik på gatan, och med det där härliga vridet från en wankelmotor är ju inte att klaga på, och väger också oerhört lite. Enda du bör hålla koll på när de kommer till Wankelmotorn är oljetrycket och lite tätare oljebyten så ska den fungera perfekt smile

Härliga vridet?

Den har ju inget vrid överhuvudtaget. Det lilla vrid som finns kommer efter 7k RPM. Sen så dricker de olja, de dricker soppa, samt att man måste kolla över apextätningarna varje 10 000 mil eller så.


Angående 350Z vs RX7, så skulle jag gå med 350Z'an utan att tveka. Mycket trevligare att köra till vardags, samt att ljudet från V6'an med ett bra system inte är fy skam.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
cheffer
22 maj 2011 · 1 422 Inlägg

Rinnegan skrev:

LitroXx skrev:
Säger ju helt klart RX7, du blir både ganska unik på gatan, och med det där härliga vridet från en wankelmotor är ju inte att klaga på, och väger också oerhört lite. Enda du bör hålla koll på när de kommer till Wankelmotorn är oljetrycket och lite tätare oljebyten så ska den fungera perfekt smile

Härliga vridet?

Den har ju inget vrid överhuvudtaget. Det lilla vrid som finns kommer efter 7k RPM. Sen så dricker de olja, de dricker soppa, samt att man måste kolla över apextätningarna varje 10 000 mil eller så.


Angående 350Z vs RX7, så skulle jag gå med 350Z'an utan att tveka. Mycket trevligare att köra till vardags, samt att ljudet från V6'an med ett bra system inte är fy skam.

Du har aldrig kört wankel va? Har fullt ladd vid 2800 med en hyggligt stor HKS t04 och den är inte död innan det heller. Med varm motor kan jag lugnt lägga i 5an vid 50 och glida, även om det är så att wankel gillar varv betyder det inte att dom är helt kraftlösa utan varven. Trots sin storlek på 1,3 liter. Kan ju säga att min lilla 1,3 drar bättre innan jag har fullt ladd än vissa av de "kraftfulla" jänkemotorerna på över dubbla storleken som jag kör på jobbet gör. Att det dessutom går att varva över 8000 gör inte saken sämre, en wankel har jävligt mycker register att åka på, tro det eller ej. Skit i vridet, den har ett brett effektregister och det är det som räknas och det som märks när du trycker på gasen.

Visst drar de olja, men så funkar motortypen vilket är lite likt en tvåtaktare som blandar olja i bränslet för smörjning och soppaförbrukningen går det ju inte att komma ifrån att den är hög, det har du helt rätt i men det går att köra dom rätt hyffsat ändå. Beror ju på vad som är gjort med motorn.

motorn är ju betydligt känsligare än en vanlig ottomotor. Varva aldrig kall motor, låt den bli varm innan du stänger av och se till att det finns bra med olja i den. Det är värt att tänka på! Man måste ha sitt intresse för att ha en wankel då det är viktigare att se över grejerna och sköta de korrekt men gör man det så belönas man också smile Så visst, det är ingen svenssonbil som passar alla men det är en bil som passar en entusiast.

Visst är det väl så att motorn inte riktigt kommer till sin rätt om jag lägger i 5an i 50 men det går att köra på. Fick en kommentar av en kompis senast idag faktiskt som åkte med "Det känns som du växlar alldeles för tidigt, man tror att den ska bli helt kraftlös men det händer ju inte". Körde i stan då kan tilläggas.

Tightare oljebyten jämnar ut sig med billigare olja, en wankel mår bäst av mineral. Kör Castrol GTX 15w50 själv.

Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Rinnegan Malleus Malificarum
22 maj 2011 · 2 401 Inlägg

cheffer skrev:
Du har aldrig kört wankel va? Har fullt ladd vid 2800 med en hyggligt stor HKS t04 och den är inte död innan det heller. Med varm motor kan jag lugnt lägga i 5an vid 50 och glida, även om det är så att wankel gillar varv betyder det inte att dom är helt kraftlösa utan varven. Trots sin storlek på 1,3 liter. Kan ju säga att min lilla 1,3 drar bättre innan jag har fullt ladd än vissa av de "kraftfulla" jänkemotorerna på över dubbla storleken som jag kör på jobbet gör. Att det dessutom går att varva över 8000 gör inte saken sämre, en wankel har jävligt mycker register att åka på, tro det eller ej. Skit i vridet, den har ett brett effektregister och det är det som räknas och det som märks när du trycker på gasen.

Visst drar de olja, men så funkar motortypen vilket är lite likt en tvåtaktare som blandar olja i bränslet för smörjning och soppaförbrukningen går det ju inte att komma ifrån att den är hög, det har du helt rätt i men det går att köra dom rätt hyffsat ändå. Beror ju på vad som är gjort med motorn.

motorn är ju betydligt känsligare än en vanlig ottomotor. Varva aldrig kall motor, låt den bli varm innan du stänger av och se till att det finns bra med olja i den. Det är värt att tänka på! Man måste ha sitt intresse för att ha en wankel då det är viktigare att se över grejerna och sköta de korrekt men gör man det så belönas man också smile Så visst, det är ingen svenssonbil som passar alla men det är en bil som passar en entusiast.

Visst är det väl så att motorn inte riktigt kommer till sin rätt om jag lägger i 5an i 50 men det går att köra på. Fick en kommentar av en kompis senast idag faktiskt som åkte med "Det känns som du växlar alldeles för tidigt, man tror att den ska bli helt kraftlös men det händer ju inte". Körde i stan då kan tilläggas.

Tightare oljebyten jämnar ut sig med billigare olja, en wankel mår bäst av mineral. Kör Castrol GTX 15w50 själv.

Att du har fullt ladd vid 2800RPM betyder inte att du har vrid. Om din wankel går bättre än de jänkarna du har varit bredvid, så har ingen av de jänkarna något sorts trim, eller så är de idioter, eller så är de både och. Finns en anledning till varför folk lyfter i LS1 motorer i FD3S. De är helt enkelt överlägsna wankeln.

Den enda V8'an som din wankel skulle kunna spöa prestandamässigt, är isåfall smog-smallblockarna under 80 talet. Notera att jag nu utgår ifrån att motorerna sitter i identiska bilar.


Kan även tillägga ett citat, sagt av Carrol Shelby.
"Horsepower sells cars, but torque wins races."

Senast redigerat av Rinnegan (22 maj 2011)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
cheffer
22 maj 2011 · 1 422 Inlägg

Rinnegan skrev:

cheffer skrev:
Du har aldrig kört wankel va? Har fullt ladd vid 2800 med en hyggligt stor HKS t04 och den är inte död innan det heller. Med varm motor kan jag lugnt lägga i 5an vid 50 och glida, även om det är så att wankel gillar varv betyder det inte att dom är helt kraftlösa utan varven. Trots sin storlek på 1,3 liter. Kan ju säga att min lilla 1,3 drar bättre innan jag har fullt ladd än vissa av de "kraftfulla" jänkemotorerna på över dubbla storleken som jag kör på jobbet gör. Att det dessutom går att varva över 8000 gör inte saken sämre, en wankel har jävligt mycker register att åka på, tro det eller ej. Skit i vridet, den har ett brett effektregister och det är det som räknas och det som märks när du trycker på gasen.

Visst drar de olja, men så funkar motortypen vilket är lite likt en tvåtaktare som blandar olja i bränslet för smörjning och soppaförbrukningen går det ju inte att komma ifrån att den är hög, det har du helt rätt i men det går att köra dom rätt hyffsat ändå. Beror ju på vad som är gjort med motorn.

motorn är ju betydligt känsligare än en vanlig ottomotor. Varva aldrig kall motor, låt den bli varm innan du stänger av och se till att det finns bra med olja i den. Det är värt att tänka på! Man måste ha sitt intresse för att ha en wankel då det är viktigare att se över grejerna och sköta de korrekt men gör man det så belönas man också smile Så visst, det är ingen svenssonbil som passar alla men det är en bil som passar en entusiast.

Visst är det väl så att motorn inte riktigt kommer till sin rätt om jag lägger i 5an i 50 men det går att köra på. Fick en kommentar av en kompis senast idag faktiskt som åkte med "Det känns som du växlar alldeles för tidigt, man tror att den ska bli helt kraftlös men det händer ju inte". Körde i stan då kan tilläggas.

Tightare oljebyten jämnar ut sig med billigare olja, en wankel mår bäst av mineral. Kör Castrol GTX 15w50 själv.

Att du har fullt ladd vid 2800RPM betyder inte att du har vrid. Om din wankel går bättre än de jänkarna du har varit bredvid, så har ingen av de jänkarna något sorts trim, eller så är de idioter, eller så är de både och. Finns en anledning till varför folk lyfter i LS1 motorer i FD3S. De är helt enkelt överlägsna wankeln.

Den enda V8'an som din wankel skulle kunna spöa prestandamässigt, är isåfall smog-smallblockarna under 80 talet. Notera att jag nu utgår ifrån att motorerna sitter i identiska bilar.


Kan även tillägga ett citat, sagt av Carrol Shelby.
"Horsepower sells cars, but torque wins races."

Nä, det betyder inte att jag har vrid men det betyder att jag har effekt, vilket är vad som räknas. En f1 bil kanske inte går fort enligt dig? Har ju inte spec mycket vrid men en jävla massa effekt men du har rätt, en duramax diesel i ett f1 chassi skulle sopa mattan med nuvarande motorer i samma chassi. Finns ju inte en anledning till att de håller sig till vad de gör..  Folk lyfter ner ls1 motorerna eftersom de är mer beprövade och det finns mer grejer till dom och de håller en hygglig vikt efter lite byte av toppar etc. Det blir billigare att få effekt den vägen utan att förstöra viktfördelningen helt enkelt.

Har inte sagt något om v8 vs wankel så varför göra tråden till något den inte är? Säger att jag har betydligt bättre drag från låga varv än betydligt större motorer och det har jag, handlar inte om att åka bredvid utan att jag kör bilarna själv. Jobbar faktiskt som mek för chrysler, dodge & jeep. Skitbilar rent utsagt. Styrleder som går på löpande band, spindelleder är samma där. Riktig SKIT! Sedan att de har törstiga motorer och prestana i förhållande till motorvolym som japanarna uppnådde på 70-80 talet redan är ju ganska lustigt det med. Säger ju bara det att trots sin ringa volym är faktiskt rx7an inte klen på låga varv utan har ett brett register vilket du inte verkar veta ett skit om faktiskt. Men det är ju de nyare modellerna som jag pratar om nu.

Vrid vs effekt diskussionen har bollats mycket här på garaget redan och det är inte vad tråden handlar om. Det kan vi ta någon annan stans tycker jag. Tråden handlar om rx7 vs 350z och du kom med felaktig fakta och det tyckte jag att jag kunde sätta lite rätsida på.

Missförstå mig inte om amerikanska bilar, gillar charmen med högt vridmoment och effekt på låga varv och att kunna segdra samt mullret från en go v8. Tycker bara att de är ganska överskattade.

350z är en mer vardaglig bil, en lättsamamre bil. Rx7 är en lite mer "edgy" bil. kvickare, kräver mer uppmärksamhet och tillsyn men det är också en roligare bil.

Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Rinnegan Malleus Malificarum
22 maj 2011 · 2 401 Inlägg

cheffer skrev:
Nä, det betyder inte att jag har vrid men det betyder att jag har effekt, vilket är vad som räknas. En f1 bil kanske inte går fort enligt dig? Har ju inte spec mycket vrid men en jävla massa effekt men du har rätt, en duramax diesel i ett f1 chassi skulle sopa mattan med nuvarande motorer i samma chassi. Finns ju inte en anledning till att de håller sig till vad de gör..  Folk lyfter ner ls1 motorerna eftersom de är mer beprövade och det finns mer grejer till dom och de håller en hygglig vikt efter lite byte av toppar etc. Det blir billigare att få effekt den vägen utan att förstöra viktfördelningen helt enkelt.

Har inte sagt något om v8 vs wankel så varför göra tråden till något den inte är? Säger att jag har betydligt bättre drag från låga varv än betydligt större motorer och det har jag, handlar inte om att åka bredvid utan att jag kör bilarna själv. Jobbar faktiskt som mek för chrysler, dodge & jeep. Skitbilar rent utsagt. Styrleder som går på löpande band, spindelleder är samma där. Riktig SKIT! Sedan att de har törstiga motorer och prestana i förhållande till motorvolym som japanarna uppnådde på 70-80 talet redan är ju ganska lustigt det med. Säger ju bara det att trots sin ringa volym är faktiskt rx7an inte klen på låga varv utan har ett brett register vilket du inte verkar veta ett skit om faktiskt. Men det är ju de nyare modellerna som jag pratar om nu.

Vrid vs effekt diskussionen har bollats mycket här på garaget redan och det är inte vad tråden handlar om. Det kan vi ta någon annan stans tycker jag. Tråden handlar om rx7 vs 350z och du kom med felaktig fakta och det tyckte jag att jag kunde sätta lite rätsida på.

Missförstå mig inte om amerikanska bilar, gillar charmen med högt vridmoment och effekt på låga varv och att kunna segdra samt mullret från en go v8. Tycker bara att de är ganska överskattade.

350z är en mer vardaglig bil, en lättsamamre bil. Rx7 är en lite mer "edgy" bil. kvickare, kräver mer uppmärksamhet och tillsyn men det är också en roligare bil.

Att jämföra gatbilar med F1 bilar är som att jämföra bananer och mangos. Det går inte att jämföra, så jag förstår verkligen inte varför du tog upp något sådant. Dock angående vikt så skiljer det 15 kilo till fördel av wankel motorn, dock så är LS1 motorn bra mycket kraftfullare och bättre eftermarknad.


Jag vet mycket väl om att de är klena på låga varv. Om de inte var det, så skulle de inte ha något problem med att hänga med andra bilar på samma varvtal. Sen så är det helt enkelt logik att ju mer volym desto mer vridmoment, och även om turbo kan agera som en brygga mellan volym och vrid, så är 1.3 liter på tok för lite för att få någon sorts vridmoment eller acceleration på låga varv. Du kan aldrig få samma karaktär på låga varv som V6'an i 350Z har.


Sen så ser jag då inte att någon av det jag har påstått är felaktigt. En wankel dricker soppa och olja, samt att den inte har något vrid på låga varv som är jämförbart med en ottomotor med större volym. Samt att apex tätningarna är ett problem på 13bREW motorerna. Jag tycker wankel är fränt, men det är inte hållbart som vardagsbil såvidare man inte har pengar och tid för det.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang