Eftersnack Backyard Automeet 13/5

hedley Saaboholic
14 maj 2011 · 3 129 Inlägg

Ifall folk vill fortsätta diskutera gårdagens händelser samt idèer inför kommande träffar eller dylikt så kan ni ju låta ordena flöda här smile

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
hedley Saaboholic
14 maj 2011 · 3 129 Inlägg

Positivt:
Tyckte det mesta sköttes bra, stor cred att det var såpass mycket folk som förstod 1-1 regeln vid utfart till starten av karavanen.

GRYM anslutning smile

Negativt:
Äckliga fjortis brudar som slänger glasflaskor på parkeringen kan ställa sig i ett annat gathörn, där kanske dom får lite kunder med.

Tips:
Kanske lite mindre tid på parkeringen innan det är dags för karavan åka?

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
MT-Adam
14 maj 2011 · 272 Inlägg

hedley skrev:
Positivt:
Tyckte det mesta sköttes bra, stor cred att det var såpass mycket folk som förstod 1-1 regeln vid utfart till starten av karavanen.

GRYM anslutning smile

Negativt:
Äckliga fjortis brudar som slänger glasflaskor på parkeringen kan ställa sig i ett annat gathörn, där kanske dom får lite kunder med.

Tips:
Kanske lite mindre tid på parkeringen innan det är dags för karavan åka?




håller med det var nog många mer än mig som också var sugna på att köra lite mot slutet innann karavanen.. tongue

men de va kanon! finns det några som har bilder då?

Pettzon88
14 maj 2011 · 295 Inlägg

Håller med. Skitbra genomfört m.m. Kunde dock ej stanna så långt som till karavanen men hörde den var grym

Det negativa är ju alla som inte FATTAR poängen med att det finns soptunnor här o där. Blir så förbannad när man ser folk som står o käkar mcdonalds och bara kastar breve bilen, såg de med egna ögon men hänga ut någon vore fel, sen massa andra fjortisar som ställer burkar breve bilarna och glasflaskar mitt på parkeringarna och utfarterna. Hoppas verkligen att ni som gör detta förstår vad de kan leda till?

Det stora hela blir ju så att han som har hand om träffen inte får ha träffen där längre pga att butikshandlarna klagar på nedskräpningen och polisen kommer och kör bort oss. Så vill vi väl inte ha de?

Så då har jag fått ventilera haha big_smile Hoppas på minst lika bra träff och som alltid smile Man lär sig med tiden av att ha en bilträff så den kan bara bli bättre och större big_smile

Streetracer - A Life Without Racing Is No Life At All!
nuffe I brist på annat :)
14 maj 2011 · 526 Inlägg

Tyvärr missade jag träffen. hmm

Anyway så måste jag säga av kvällen att dömma att det verkade vara väldigt stor uppslutning. Kul att det händer något i "storstan". Synd på Saaben som rasade lådan sad

Senast redigerat av nuffe (14 maj 2011)

Widowmaker
14 maj 2011 · 1 112 Inlägg

hedley skrev:
Positivt:
Tyckte det mesta sköttes bra, stor cred att det var såpass mycket folk som förstod 1-1 regeln vid utfart till starten av karavanen.

GRYM anslutning smile

Negativt:
Äckliga fjortis brudar som slänger glasflaskor på parkeringen kan ställa sig i ett annat gathörn, där kanske dom får lite kunder med.

Tips:
Kanske lite mindre tid på parkeringen innan det är dags för karavan åka?

Ja det mesta gick i princip som jag hade hoppats på. fick styra upp lite folk som började parkera nära siba huset. då jag i första and ville fylla upp parkeringen längst ut.

Jag såg att det var många som hakade på karavanen, förvånad över så många men det var riktigt kul.
synd bara att några körde fel. har inte fått klart för mig vad som hände där ännu men över lag så höll sig karavanen stor å fin hela vägen. härligt glitterband i backspeglarna.
Att vi väntade in bilar vid innovatum gjorde susen för där fick vi tillbaka typ 15 bilar som vi först tappade vid centrum.

Ja tiden på parkeringen var för lång. kommer möjligen lägga tiden för träffen på strax under 2 timmar. typ 1 timme å 45 minuter.
Karavanen blev tidigarelagd för jag kände att folk var rastlösa så jag är glad att de flesta förstod när jag brumma igång å börja tuta. det smittade av sig fort, väldigt fort.

Efter besöket på MAX så åkte jag å ett par polare bort å plocka skräp på parkeringen å vi fick ihop ca 4 sopsäckar med burkar flaskor tomma öl kartonger mm. men jag kände att det var det bästa å göra för jag vill inte bli känd som den person som håller träffar utan att snygga till efteråt

Senast redigerat av Widowmaker (14 maj 2011)

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Widowmaker
14 maj 2011 · 1 112 Inlägg

MT-Adam skrev:

hedley skrev:
Positivt:
Tyckte det mesta sköttes bra, stor cred att det var såpass mycket folk som förstod 1-1 regeln vid utfart till starten av karavanen.

GRYM anslutning smile

Negativt:
Äckliga fjortis brudar som slänger glasflaskor på parkeringen kan ställa sig i ett annat gathörn, där kanske dom får lite kunder med.

Tips:
Kanske lite mindre tid på parkeringen innan det är dags för karavan åka?




håller med det var nog många mer än mig som också var sugna på att köra lite mot slutet innan karavanen.. tongue

men de va kanon! finns det några som har bilder då?

Nästa gång jag ställer till med träff så blir det en kortare sådan och för övrigt så kommer ja kika på lite andra justeringar.

jag kommer att lägga upp alla bilder jag tog under dagen sen slänger jag hit en länk till dem. kommer även med film senare under veckan men den måste redigeras först

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Pettzon88
14 maj 2011 · 295 Inlägg

Du ska ha en jätte eloge Widowmaker som gör sådant. Tummen upp för dig som gör att träffarna kan fortsätta men om alla förstod sveriges lagar med nedskräpning skulle detta inte behövas smile

Jag är beredd att försöka fixa fram sopsäckar till dej från jobbet så du slipper pröjsa för de smile

Streetracer - A Life Without Racing Is No Life At All!
eacan
14 maj 2011 · 595 Inlägg

Widowmaker skrev:
Nästa gång jag ställer till med träff så blir det en kortare sådan och för övrigt så kommer ja kika på lite andra justeringar.

jag kommer att lägga upp alla bilder jag tog under dagen sen slänger jag hit en länk till dem. kommer även med film senare under veckan men den måste redigeras först

Riktigt trevlig träff! smile Ser fram emot filmen, såg att jag blev filmand några gånger roll (Hoppas bara man fastnade på den med wink )

Överlag mycket bra träff!
Trevligt snack efteråt också Windowmaker.

En Eloge till dig och de andra som gjorde träffen så bra!!

BMW 545i Sport "eacan edition IV" (2004)
JaZoR Team RmR
14 maj 2011 · 393 Inlägg

Blev ju en lyckad träff igår smile

Det ända jag har o komma med, är att karavanen var lite seg dragen, det gick alldelses för fort till en början,
sen synd att välja att åka igenom rödljusen igen där det tappades folk ifrån början.

Mvh Jocke

sachman Arn Racing
14 maj 2011 · 383 Inlägg

Grym träff!smile bra jobbat:D

Arn Racing
Peugeot 405 mi16 "PEGASUS avställd" (1990)
CarLVS
14 maj 2011 · 6 Inlägg

Kanon träff!
Skräpet är ju ett stort problem,
tur att det finns folk som tänker längre än näsan räcker!

Sen är det lite tråkigt att en del folk inte har något i skallen

Senast redigerat av CarLVS (14 maj 2011)

Widowmaker
14 maj 2011 · 1 112 Inlägg

JaZoR skrev:
Blev ju en lyckad träff igår smile

Det ända jag har o komma med, är att karavanen var lite seg dragen, det gick alldelses för fort till en början,
sen synd att välja att åka igenom rödljusen igen där det tappades folk ifrån början.

Mvh Jocke

Till nästa gång så skall ja försöka göra en snygg runda utan rödljus. detta var för mig första gången å göra en sån här grej men jag har redan lärt mig av vad som var bra å dåligt så till nästa gång så lovar jag dig högre kvalitee!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
isak90
14 maj 2011 · 1 997 Inlägg

Kanonbra träff! big_smile Det små saker som var mindre bra har redan tagits upp och Widowmaker vet redan om det så därför tar jag ej upp dom wink

Är det någon som har några bilder? big_smile

peegee Forummoderator
14 maj 2011 · 2 924 Inlägg

Jag instämmer att det blev lyckat och välbesökt "tummen upp" cool

Lite lång frusterande väntan på karavanstarten var det dock som sagt smile
Efter 1,5 timme var nog väldigt många reda för karavan ...men erfarenheten säger att om nästa träff börjar oxå kl 19.00 så kommer de flesta 19.30 å framåt...värt att ta i beaktande... så karavanstart ca kl 20.45 är nog lagom

Beträffande antalet bilar, så var det 200+

Jag var där i ett par omgångar med min 3-åriga dotter och även hon tyckte det var många tuffa bilar å sken som en sol och det är verkligen inte ett dåligt betyg wink

Kul att se att även en dekalförsäljare hittade dit även om han stod lite avsides och kanske borde ställt sig mer centralt å satsat på nån tydligare skylt + nån schysst 70-80-tals muskspelande stereo smile
... fler bil-tillbehör försäljare borde vara smarta å ta vara på sånna här tillfällen... roll

Att nån bränner däck å vill leka lite på en sån här träff är svårt att komma ifrån, gäller bara att det sker på en fri yta på behörigt avstånd...

I karavanen missade en del att att köra in i Innovatum-området såg jag, kanske hade de inte den senaste information om det men jag tror på att den uppsamlingen också var bra å kan utvecklas.

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
hedley Saaboholic
14 maj 2011 · 3 129 Inlägg

Burna är en sak men man kan hålla distansen med sånt en bit ifrån de övriga bilarna, som vissa gjorde och vissa inte. Hoppas på en träff snart igen då det var mycket trevligt, tycker även att folk som står brevid bilarna där folk ställer flaskor framför hjulen kan skaffa lite stake och säga ifrån.

Men men, dom som gjorde sånt hade turen att inte göra det vid min bil så att säga *hähä* smile

P.s jag följde karavenen till rondellen men sen drog jag mot nattaktiviteterna och hem för att byta om till långbrallor då det vart lite kyligt smile

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Widowmaker
14 maj 2011 · 1 112 Inlägg

Här kommer en länk med massa goa foton under träffens gång!
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=14869

Senast redigerat av Widowmaker (14 maj 2011)

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
hedley Saaboholic
14 maj 2011 · 3 129 Inlägg

Man kan väl utan större problem säga att du nådde målet med uppslutningen hehe smile

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
jimmzzan
14 maj 2011 · 1 168 Inlägg

Pettzon88 skrev:

jimmzzan skrev:
förbannat idiotiska vakter, men som du sa så kör man ju på eget ansvar. shit happens!

annars var det kanon! åka runt o glida, race och sen glida ytterliggare och jag stördes inte utav några poliser så träffen var ju bra!!

Var inte han som höll i racet bara så du vet om detta wink

Var du som burna som en blådåre på parkeringarna ?

Var jag i början i den vita 940in, vet inte om det är mig du syftar på. Kanske, kanske inte! smile

JaZoR Team RmR
14 maj 2011 · 393 Inlägg

När får vi se filmen ifrån träffen Widowmaker big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang