2389 besökare just nu
Sida: 1 / 1 | Föregående | Nästa

Stödlager volvo v70 awd

Fredish
Medlem
Från: Göteborg
Registrerad: 2010-05-23

Stödlager volvo v70 awd

Har letat som en dåre efter ett stödlager till min v70. Jag hittade ett på någon utländsk sida, men duktig som jag var så tryckte jag ner den och kan inte hitta sidan igen.
Så jag undrar är de någon som vet vart man kan hitta ett stödlager till en volvo v70 awd -99?

jonte_is
Fordonsmontör
Från: Någonstans i Sverige
Registrerad: 2008-01-30

Re: Stödlager volvo v70 awd

Tja, om du hittar sidan kan du väl länka den till mej smile På bildelsbasen finns det nya stödlager till V70.
Jag var under min V70 idag och kollade, men jag hittade inte vart man delar på kardanen för att byta. Vet du vart, har du nån bild? big_smile

Fredish
Medlem

jonte_is skrev:

Tja, om du hittar sidan kan du väl länka den till mej smile På bildelsbasen finns det nya stödlager till V70.
Jag var under min V70 idag och kollade, men jag hittade inte vart man delar på kardanen för att byta. Vet du vart, har du nån bild? big_smile

Hej!
Du måste ta loss hela kardanen och så trycka ut de hela vägen, men problemet är när du ska ha på de nya lagret tror jag, för tror man behöver en press till de en jävligt lång press hmm

http://www.volvopartsearch.com/ där har du den smile men ska ta reda på om de går att göra utan press smile

Fredish
Medlem

Glömt att skriva ett svar. Men bytte de här i gbg. betalade 2200kr för stödlager och arbetet.
Riktigt värt!

GreenDanger
Medlem
Från: Värnamo
Registrerad: 2011-10-03
Volvo 940 Ltt "Putta på"
Volvo v70 tdi "sothoran"

Fredish skrev:

Glömt att skriva ett svar. Men bytte de här i gbg. betalade 2200kr för stödlager och arbetet.
Riktigt värt!

är några år efter tråden tongue men vart i göterborg böt du stödlagret för ja har samma bekymmer på min 98 awd

Även om man köper bult'on så får man likförbannat bygga om det med vinkel Harry å svets!!

jonte_is
Fordonsmontör
Från: Någonstans i Sverige
Registrerad: 2008-01-30

Vet inte vart Fredish bytte sitt lager. Men jag beställde mitt från volvopartsearch (kostade runt 1000kr har jag för mej allt som allt). Lagret var redan i pressat så det vara bara att ta av kardanen å byta lager. Inte alls svårt smile

GreenDanger
Medlem
Volvo 940 Ltt "Putta på"
Volvo v70 tdi "sothoran"

jonte_is skrev:

Vet inte vart Fredish bytte sitt lager. Men jag beställde mitt från volvopartsearch (kostade runt 1000kr har jag för mej allt som allt). Lagret var redan i pressat så det vara bara att ta av kardanen å byta lager. Inte alls svårt smile

Okej fast jag är rädd för att jag lär byta kardanen för jag har inte hittat nån bult så ha kan dela på den

Även om man köper bult'on så får man likförbannat bygga om det med vinkel Harry å svets!!

Fredish
Medlem

Hej! Ja bytte stödlager på kardanaxelservice. Kostade 1200kr. dom gjorde de samma dag som ja lämnade in den så kunde hämta den någon timme senare. smile

GreenDanger
Medlem
Volvo 940 Ltt "Putta på"
Volvo v70 tdi "sothoran"

Fredish skrev:

Hej! Ja bytte stödlager på kardanaxelservice. Kostade 1200kr. dom gjorde de samma dag som ja lämnade in den så kunde hämta den någon timme senare. smile

Okej hade du bult vid knut korset eller kan dom byta iaf ?

GreenDanger
Medlem
Volvo 940 Ltt "Putta på"
Volvo v70 tdi "sothoran"

Imorgon blir de att fara till Göteborg big_smileå byta stödlager på kardanaxelservice

Fredish
Medlem

Ingen bult smile
Låter ju kalas! Hur gick de? eller du kanske inte har monterat än? smile

GreenDanger
Medlem
Volvo 940 Ltt "Putta på"
Volvo v70 tdi "sothoran"

Fredish skrev:

Ingen bult smile
Låter ju kalas! Hur gick de? eller du kanske inte har monterat än? smile

De blev lite miss förstånd då ja kom dit med bilen trodde dom meka bort axeln så ville dom ha 2000 för å göra de å de kändes surt å betala när man är mek själv så ja hitta en axel på blocket som gått 800 mil så blev den i stället :-) men får väl fixa nytt lager på den andra så kan man sälja den

Index » Chassi, bromsar och transmission » Stödlager volvo v70 awd

Forumet just nu

Diskussionsforum

Evenemangsforum

Alfa Romeo 75 TS
Skapades för 4 minuter sedan
Mercedes compakt lång "vinterbilen"
Skapades för 11 minuter sedan
Ford Focus ST
Skapades för 62 minuter sedan
Jaguar XF "Sportbrake"
Skapades för 67 minuter sedan