Ang porer i svets IC... bilder!!

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
28 augusti 2011 · 1 163 Inlägg

Reyez skrev:

XeptiQ skrev:

Reyez skrev:
man får vad man betalar för....

öhm, du mår väl inte bra ?

klart jag gör! säger bara att köper du en IC för 1500 spänn,tror du att det är världsklass på den då eller? Jag jobbar själv som Svetsare..så jag vet vad jag pratar om.. Betalade själv drygt 10K för min Greddy IC,,så den håller det vet jag!!

håller med dig helt.. 1500 spänn så börjar man ju undra ifalll dem har kletat ihop den av tuggummi smile

Som många andra skrivit.. man får vad man betalar för.. sedan att hacka på någon bara för att han ville köpa t ex en greddy för 10 lax handlar ju mer om att vara märkesbög och vissa tycker det är kul och det visar bara att man tycker om sin bil istället för att sitta och bygga budget byggen som givetvis funkar lika bra men det är fortfarande inte lika status som att sätta ihop en bil av de värsta delarna.. smile

~Andy~
Glesmark
28 augusti 2011 · 1 938 Inlägg

Andyy90 skrev:

Reyez skrev:

XeptiQ skrev:

öhm, du mår väl inte bra ?

klart jag gör! säger bara att köper du en IC för 1500 spänn,tror du att det är världsklass på den då eller? Jag jobbar själv som Svetsare..så jag vet vad jag pratar om.. Betalade själv drygt 10K för min Greddy IC,,så den håller det vet jag!!

håller med dig helt.. 1500 spänn så börjar man ju undra ifalll dem har kletat ihop den av tuggummi smile

Som många andra skrivit.. man får vad man betalar för.. sedan att hacka på någon bara för att han ville köpa t ex en greddy för 10 lax handlar ju mer om att vara märkesbög och vissa tycker det är kul och det visar bara att man tycker om sin bil istället för att sitta och bygga budget byggen som givetvis funkar lika bra men det är fortfarande inte lika status som att sätta ihop en bil av de värsta delarna.. smile

Om man inte planerat att stå me öppen huven så spelar det ju ingen roll vad man har så länge det fungerar, och varför bygga trimmat om man ska stå och visa. tongue

XeptiQ Whatever :)
28 augusti 2011 · 1 652 Inlägg

Glesmark skrev:

XeptiQ skrev:

Glesmark skrev:

I informerande syfte kan jag nämna att företaget jag köpte stakarna av är motornord.se
Mina vägde olika med 6 grams skillnad mellan den tyngsta och lättaste staken.
På sin hemsida skriver dom, saxat rakt av;

Motor Nord H-profil vevstakar tillverkade i 4340 stål. Invägda i satser med max 1g differans. Levereras med ARP bult.

Aj då, det var kanske lite dåligt koll från deras sida.. Men det är klart, dom kollar inte alla stakar de tar hem heller. Jag har ju planer att köpa deras kolvar.. blev man lite fundersam här.. hmm

Som sagt, ingen av 3 uppsättningar var invägda eller viktade.
Sådant kontrollerar man ju själv ändå, men tycker det var dåligt att behöva vikta hit och dit såpass mycket som jag fick göra när det skulle hålla sig inom samma gram enligt sidan.

Vem gör kolvarna? 6 gram på den ena staken motsvarade rätt mycket stål när man skulle justera vikten, så akta dig för att få kolvar med stor skillnad på vikt.

Hmm, vet inte om det är en återförsäljare till motornord men det är WISECO..

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
Lurken_85
29 augusti 2011 · 832 Inlägg

WISECO är ett stort amerikanskt företag och har funnits länge så jag tror inte det är skitprylar. Dom tillverkar prylar till alla möjliga motorer och förresten så tror jag det är Motornord som är återförsäljare. tongue

Kolla länken och avgör själv http://www.wiseco.com

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"
XeptiQ Whatever :)
29 augusti 2011 · 1 652 Inlägg

Jo det vet jag om, så det var därför jag vill ha dom.. Men tankarna går ju ifall de kan vara kopior? Men risken kanske inte är så stor. ?

Lurken_85 skrev:
WISECO är ett stort amerikanskt företag och har funnits länge så jag tror inte det är skitprylar. Dom tillverkar prylar till alla möjliga motorer och förresten så tror jag det är Motornord som är återförsäljare. tongue

Kolla länken och avgör själv http://www.wiseco.com

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
29 augusti 2011 · 1 163 Inlägg

Glesmark skrev:

Andyy90 skrev:

Reyez skrev:

klart jag gör! säger bara att köper du en IC för 1500 spänn,tror du att det är världsklass på den då eller? Jag jobbar själv som Svetsare..så jag vet vad jag pratar om.. Betalade själv drygt 10K för min Greddy IC,,så den håller det vet jag!!

håller med dig helt.. 1500 spänn så börjar man ju undra ifalll dem har kletat ihop den av tuggummi smile

Som många andra skrivit.. man får vad man betalar för.. sedan att hacka på någon bara för att han ville köpa t ex en greddy för 10 lax handlar ju mer om att vara märkesbög och vissa tycker det är kul och det visar bara att man tycker om sin bil istället för att sitta och bygga budget byggen som givetvis funkar lika bra men det är fortfarande inte lika status som att sätta ihop en bil av de värsta delarna.. smile

Om man inte planerat att stå me öppen huven så spelar det ju ingen roll vad man har så länge det fungerar, och varför bygga trimmat om man ska stå och visa. tongue

Självklart funkar det säkert lika ta men det är ganska roligt att skryta lite med smile

~Andy~
Glesmark
29 augusti 2011 · 1 938 Inlägg

Andyy90 skrev:

Glesmark skrev:

Andyy90 skrev:

håller med dig helt.. 1500 spänn så börjar man ju undra ifalll dem har kletat ihop den av tuggummi smile

Som många andra skrivit.. man får vad man betalar för.. sedan att hacka på någon bara för att han ville köpa t ex en greddy för 10 lax handlar ju mer om att vara märkesbög och vissa tycker det är kul och det visar bara att man tycker om sin bil istället för att sitta och bygga budget byggen som givetvis funkar lika bra men det är fortfarande inte lika status som att sätta ihop en bil av de värsta delarna.. smile

Om man inte planerat att stå me öppen huven så spelar det ju ingen roll vad man har så länge det fungerar, och varför bygga trimmat om man ska stå och visa. tongue

Självklart funkar det säkert lika ta men det är ganska roligt att skryta lite med smile

Ännu roligare är i min mening att ha massvis med effekt och aldrig säga hur mycket man har eller visa vad som finns under huven. big_smile

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
29 augusti 2011 · 1 163 Inlägg

Glesmark skrev:

Andyy90 skrev:

Glesmark skrev:

Om man inte planerat att stå me öppen huven så spelar det ju ingen roll vad man har så länge det fungerar, och varför bygga trimmat om man ska stå och visa. tongue

Självklart funkar det säkert lika ta men det är ganska roligt att skryta lite med smile

Ännu roligare är i min mening att ha massvis med effekt och aldrig säga hur mycket man har eller visa vad som finns under huven. big_smile

Beror ju helt på vad det är för bil smile

~Andy~
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang