Rekommendationer: Android/Iphone APP:ar för Bilar & Trafik

peegee Forummoderator
14 september 2011 · 2 924 Inlägg

cheva_raggare skrev:
visar den waze farten med som man kör i ?

Jepp, enligt GPS!

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
cheva_raggare
14 september 2011 · 534 Inlägg

peegee skrev:

cheva_raggare skrev:
visar den waze farten med som man kör i ?

Jepp, enligt GPS!

och du tycker den visar ungefär rätt ?
nån som kan länka till den där db mättar appen eller en annan som fungerar någorlunda och är free !

Mercedes s124 "Diesel" (1996)
Chevrolet impala "Cruiser" (1963)
Chevrolet Impala "Airride" (1963)
mattiaspersson
24 september 2011 · 4 Inlägg

Hade varit fint om det funnits en Garaget app! smile

Sushikocken Sleeper
24 september 2011 · 3 084 Inlägg

Exakt en sån app som waze satt jag och tänkte på häromdagen då jag höll på åka på fortkörning.
där man taggar platsen då man kör förbi så man räddar någon annan stackare som eg inte förtjänar böter tongue

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
PerssonTheKung -->*Persson*<--
10 oktober 2011 · 287 Inlägg

Vet inte om jag är på rätt tråd, men kan någon hjälpa mig Med hur man laddar upp bilder på sin bil via iphone?

"Drive It Like You Hate It"
Volvo V70N "wäjsötin" (2001)
Opel Frontera "--4x4--" (1995)
DesignByEmil Grafisk Designer
7 december 2011 · 220 Inlägg

Har inte läst genom hela tråden men tipsar lite om appar jag gillar:

FlightRadar - En kul app där du kan se all flygtrafik i realtid i hela världen. Om du köper premium-appen för 22kr så kan du även se avgång-destination och fakta om planet smile

Fordonsfakta - Simpel app där du kan få upp info om fordonet via regnr, funkar klockrent.

Emil Svensson
V70R -04
Grundare av
facebook.se/breakinnecksdaily
Volvo V70R AWD "Phoenix" (2004)
Echonator Köpingsbo i exil
19 december 2011 · 507 Inlägg

Electro Droid https://market.android.com/details?id=i … &hl=sv

Perfekt för den som håller på en del med bil-el och skall koppla motstånd etc.

Saab 9-3 Aero Coupé "Der Blau" (2001)
cAYE Outlaw
6 april 2012 · 32 Inlägg

Android.

*Elmia appen
*Truckertimer
*tuneIn radio PRO

drivë !t l!ke you hatë !t
Volvo v70 T5 "quicksilver" (2002)
Volvo 740 "90ian" (1990)
SAAB_4ever
6 maj 2012 · 767 Inlägg

Finns det ingen app där man kan få upp coola mätare Typ turbo tryck osv till iPhone

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se
Saab 9-3 Turbo X "Turbo X" (2008)
Saab 9-3 SC "2.0T XWD Aero" (2009)
cheva_raggare
6 maj 2012 · 534 Inlägg

SAAB_4ever skrev:
Finns det ingen app där man kan få upp coola mätare Typ turbo tryck osv till iPhone

då måste du ju ha måt som skickar signal till iphonen med

Mercedes s124 "Diesel" (1996)
Chevrolet Impala "Airride" (1963)
Chevrolet impala "Cruiser" (1963)
Johan_e2
6 maj 2012 · 1 105 Inlägg

SAAB_4ever skrev:
Finns det ingen app där man kan få upp coola mätare Typ turbo tryck osv till iPhone

Här har du! Behöver dock en OBDII-bluetooth, funkar klockrent.
https://play.google.com/store/apps/deta … rch_result

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--
Nissan Skyline R33 GTS25T "BAYSIDE" (1994)
Infiniti FX35 "FXn" (2003)
Nissan Primera "Barnvagnsbilen" (2000)
Echonator Köpingsbo i exil
6 maj 2012 · 507 Inlägg

Johan_e2 skrev:

SAAB_4ever skrev:
Finns det ingen app där man kan få upp coola mätare Typ turbo tryck osv till iPhone

Här har du! Behöver dock en OBDII-bluetooth, funkar klockrent.
https://play.google.com/store/apps/deta … rch_result

Fast nu ville han ju ha till iPhone.

iPhone stödjer inte tredjeparts-tillbehör över bluetooth

Saab 9-3 Aero Coupé "Der Blau" (2001)
SAAB_4ever
6 maj 2012 · 767 Inlägg

Men va ja fattat så är den bara till android mobiler, va köper man sådan bluetooth sändare?

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se
Saab 9-3 SC "2.0T XWD Aero" (2009)
Saab 9-3 Turbo X "Turbo X" (2008)
primeramannen
6 maj 2012 · 907 Inlägg

SAAB_4ever skrev:
Men va ja fattat så är den bara till android mobiler, va köper man sådan bluetooth sändare?

http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=elm … ;_osacat=0

Senast redigerat av primeramannen (6 maj 2012)

Dodge Dart "Darten" (1965)
SAAB_4ever
6 maj 2012 · 767 Inlägg

tackar!

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se
Saab 9-3 Turbo X "Turbo X" (2008)
Saab 9-3 SC "2.0T XWD Aero" (2009)
cheva_raggare
11 maj 2012 · 534 Inlägg

hur funkar gratisversionen av Torque ? gåre läsa å släcka felkoder ?

Mercedes s124 "Diesel" (1996)
Chevrolet impala "Cruiser" (1963)
Chevrolet Impala "Airride" (1963)
johmei
27 juni 2012 · 39 Inlägg

iPhone: Vill du få upp OBD2 data på iPhone är det nog KiWi WiFi dongle (http://plxdevices.com/product_info.php?id=GSSTWIFI) som gäller tillsammans med Dash Command eller Rev.

iPhone: Harrys Lap Timer är också ett måste. Där får du all data du kan tänkas vilja ha för din körning på bandagarna (du kan även göra egna banor). Den plockar också upp data från KiWin. Du kan också göra riktigt snygga filmer med all data överlagd direkt i telefonen. Riktigt kraftfull app. Sök på Harrys laptimer på Youtube så hittar ni mkt kul.

iPhone: För de som bor i eller runt stockholm kan Trafik STHLM vara bra för att se en massa trafikkameror. Den tillsammans med waze sparar mig mycket tid i bilköer vill jag tro..

Senast redigerat av johmei (27 juni 2012)

BMW 520d F11 "Skåpet" (2012)
johmei
27 juni 2012 · 39 Inlägg

cheva_raggare skrev:
hur funkar gratisversionen av Torque ? gåre läsa å släcka felkoder ?

Det skall gå men har aldrig haft några koder de få gånger jag testat. Tycker Torque känns ostabilt, men kanske pga min billiga ELM328 läsare från Kina.

BMW 520d F11 "Skåpet" (2012)
Peter_5565
27 juni 2012 · 326 Inlägg

johmei skrev:
Det skall gå men har aldrig haft några koder de få gånger jag testat. Tycker Torque känns ostabilt, men kanske pga min billiga ELM328 läsare från Kina.

Jag kör också Torque med en billig kinaläsare. Det funkar hur bra som helst, men det kan ju i och för sig skilja på vilken dongel man råkar få från Kina. Jag kanske  hade tur.

För övrigt så hade jag verklig nytta av min tidigare. Jag åkte för att köpa en bil av en privatperson. Allt verkade bra tills jag tog fram telefonen och min ELM. Det visade sig vara en felkod på EGR-ventilen. Numera går ju inte nyare bilar igenom besiktningen om man har såna felkoder. Efter lite dribblande så prutade jag ner bilen 5000:- på grund av detta. 
Köpte en ny EGR från England för 1700:- och nu går bilen som den ska utan felkoder igen.
Utan den där billiga ELM-dongeln så hade jag ju fått en tråkig överraskning senare.

Senast redigerat av Peter_5565 (27 juni 2012)

DuelBall Seg bôvel
14 juli 2012 · 322 Inlägg

peegee skrev:
Beträffande App :ar för Android/Iphone-mobiler, så tänkte jag mig en tråd här om rekommendationer om Appar berörande bilar och trafik.

Jag kan börja med att rekommendera;

WAZE – GPS navigering tillsammans med trafikstatus, bilköer, trafikolyckor, polisrapporter (vart de befinner sig för tillfället mm), fartkontroller/kameror och andra hinder å bra att veta på vägar i närområdet utefter rapporteringar från användarna och utifrån din exakta position (GPS) i enkelt överskådlig 3D-miljö. Finns andra liknande app:ar med just denna verkar användas flitigt i Sverige smile
http://world.waze.com/?country=SE

Jag har ett några fler givetvis men jag har använt dem för lite än för att göra en bedömning, så återkommer om dem.

Så fortsätt fyll på! cool


OBS! diskussioner om önskemål av Garaget.org-app diskuteras inte här, utan det hänvisas till;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167965

Waze är ett jävla bra program, synd bara att notiserna inte alltid kommer upp som pop-up.
När jag låg på motorvägen i förra veckan slängde jag ett öga på mobilen, och såg då att det enligt Waze skulle stå en polisman ca 300m framför mig.
Ingen blinkning, varning, ljud eller någonting, däremot kan jag få varningar om vägarbete och skit som ligger typ 100 km från där jag befinner mig.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang