Saab 9-3 2.2 TiD SS - Värme Reglage

9 1

2011-07-27 20:29

Nu undrar jag ifall någon har haft problem med värme reglaget på en Saab 9-3 2.2 TID, jag har fått problem med att min endast blåser kall luft när jag har på både varmt och kallt. Har testat att dra ur batteriet och satt i det igen över natten utan resultat, det låter även som att spjället rör sig när jag rör reglaget, så det borde ju inte vara det som är problemet?

Kan det vara så att spjället fastnar i ett visst läge?
Eller kan det vara så att något annat i värme systemet som har fått fnatt?

Tacksam för svar / Andreas

Saab 9-3 2.2 TiD "Black Sabbath" (2003)
62 1

2011-07-28 18:49

Andreas00 skrev:
Nu undrar jag ifall någon har haft problem med värme reglaget på en Saab 9-3 2.2 TID, jag har fått problem med att min endast blåser kall luft när jag har på både varmt och kallt. Har testat att dra ur batteriet och satt i det igen över natten utan resultat, det låter även som att spjället rör sig när jag rör reglaget, så det borde ju inte vara det som är problemet?

Kan det vara så att spjället fastnar i ett visst läge?
Eller kan det vara så att något annat i värme systemet som har fått fnatt?

Tacksam för svar / Andreas

Hade de problemet på vintern bara;) så byte termostat för motorn blev inte heller varmt men egentligen var det inte så konstigt för de var ju trots allt 25 minus. Har de problemet nu att min ac inte är okej där imot;)

Saab 93 Tid 2,2 SS "K-berga power" (2003)

Senast i forumet

Diskussionsforum

Projekt

Evenemang

Sponsrade tjänster

Sommardäck
Vinterdäck

Lån upp till 500 000 kr

Lånebelopp

150 000 kr

Månadskostnad

1 137 kr/mån

Räkneexempel: Annuitetslån 10 år. Effektiv ränta 7.34%. Ett lån på 100 000 kr till 7.10% nominell ränta (räntan är rörlig & sätts individuellt baserat på dina förutsättningar) kostar 1 166 kr/månad, dvs totalt 139 949 kr. Ingen start-/aviavgift.

Biluppgifter

Sök bilar, värdering, ägare och historik gratis i fordonsregistret.

SÖK

Totalt 10 162 523 fordon