JKDesigns Garage...

Motivera, underhålla och lära mig och andra likasinnade på vägen :)
  • 305 Följare
  • 2 209 203 Visningar
  • Uppdaterades senast 20 december 2021
Iamjonas
30 augusti 2015 · 226 Inlägg

Buhr skrev:

Iamjonas skrev:
Hur mkt sänkte du?

45/45 står där uppe big_smile

Då missade jag det, ledsen för det.

Visst kör du med 17" på 9-3? tar däcken i någonting oavsett last? Har länge funderat på att sänka min också men då jag har barn i bilen samt bor på en grusväg kanske det inte är det mest optimala.

Senast redigerat av Iamjonas (30 augusti 2015)

JKDesign
30 augusti 2015 · 4 442 Inlägg

Iamjonas skrev:

Buhr skrev:

Iamjonas skrev:
Hur mkt sänkte du?

45/45 står där uppe big_smile

Då missade jag det, ledsen för det.

Visst kör du med 17" på 9-3? tar däcken i någonting oavsett last? Har länge funderat på att sänka min också men då jag har barn i bilen samt bor på en grusväg kanske det inte är det mest optimala.

Jag har 18" och däcken tar absolut inte i skärmkanter eller liknande.
Jag har också barn, har kört 9-5an fullpackad utan däckskrap trots att den är sänkt typ 60-70mm bak.

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Iamjonas
30 augusti 2015 · 226 Inlägg

Ok, tack för svar, sjukt fina bilar du har. Om du inte gjort något i motorväg på 9-3an ännu så gör Uhr's programvara ett jäkla lyft. Mkt roligare bil redan med st1 smile

Hur blir det med nivåregleringen med sänkningen?

Senast redigerat av Iamjonas (30 augusti 2015)

JKDesign
30 augusti 2015 · 4 442 Inlägg

Iamjonas skrev:
Ok, tack för svar, sjukt fina bilar du har. Om du inte gjort något i motorväg på 9-3an ännu så gör Uhr's programvara ett jäkla lyft. Mkt roligare bil redan med st1 smile

Hur blir det med nivåregleringen med sänkningen?

Tack ska du ha! Vet inte hur det blir med nivåreglering faktiskt, eller tänkte du på xenonet så är det inga problem.

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Iamjonas
30 augusti 2015 · 226 Inlägg

Xenonen exakt, läste att det kan bli knas med nivåregleringen vid eventuell säkning.

JKDesign
30 augusti 2015 · 4 442 Inlägg

Iamjonas skrev:
Xenonen exakt, läste att det kan bli knas med nivåregleringen vid eventuell säkning.

Är man inte försiktig kan man ju ha sönder någon givare, annars ser jag ingen anledning till att en kortare fjäder skulle krångla till det.

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Funkiee Saab älskare!
30 augusti 2015 · 4 597 Inlägg

kan behövas kalibreras om med Tech2 vid sänkning, annars inget problem smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
xanan
6 september 2015 · 23 Inlägg

Sjukt bra tråd!
Sitter själv med en saab 9-5 2002 vector som jag precis har bytt till 3tum downpipe + 3 tum twinpipe från JT, vill få den över 300hästar, vad tycker du är nästa steg? Känns som egentligen allt behöver bytas när jag snackade med grabbarna Uhr, turbo behöver bytas, men närmare 300 så måste kolvar, stakar, koppling etc bytas.

Lär man ta allt i ett svep för komma över 300, hur gjorde du? smile

JKDesign
6 september 2015 · 4 442 Inlägg

xanan skrev:
Sjukt bra tråd!
Sitter själv med en saab 9-5 2002 vector som jag precis har bytt till 3tum downpipe + 3 tum twinpipe från JT, vill få den över 300hästar, vad tycker du är nästa steg? Känns som egentligen allt behöver bytas när jag snackade med grabbarna Uhr, turbo behöver bytas, men närmare 300 så måste kolvar, stakar, koppling etc bytas.

Lär man ta allt i ett svep för komma över 300, hur gjorde du? smile

Kul att det gillas!

Sitter det td04hl-15t turbo i vectorn? Annars skulle jag säga nästa steg är spridare och en schysst bränslepump.
Sen i långa loppet vill man kanske byta kolvar/stakar, koppling osv. Men till att börja med så räcker det med bränsle pump, större spridare och passande stift för att hamna på rätt sida 300hk.

Jag byggde egen 3tum dp. Sen köpte jag på mig 630 spridare och en walbropump. Fixade anpassade mjukvara och bytte allt på en gång.

Sen bör man ju uppgradera ic för att klara hålla tempen nere varma dagar.

Mina spridare och bränsle pump kommer snart vara till salu då jag tänkt bygga vidare.

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
JKDesign
7 september 2015 · 4 442 Inlägg

Händer inte så mycket roligt nu, men fick ett ryck och tvättade lite microfiberdukar smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-b9c2aad2b873ac760227e9c56235d006.jpg

Får nog snart bli en polering av bilarna. Ska bli riktigt kul att se vad man kan göra med 9-3an som inte fått sig en riktig behandling än.

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
xanan
7 september 2015 · 23 Inlägg

JKDesign skrev:

xanan skrev:
Sjukt bra tråd!
Sitter själv med en saab 9-5 2002 vector som jag precis har bytt till 3tum downpipe + 3 tum twinpipe från JT, vill få den över 300hästar, vad tycker du är nästa steg? Känns som egentligen allt behöver bytas när jag snackade med grabbarna Uhr, turbo behöver bytas, men närmare 300 så måste kolvar, stakar, koppling etc bytas.

Lär man ta allt i ett svep för komma över 300, hur gjorde du? smile

Kul att det gillas!

Sitter det td04hl-15t turbo i vectorn? Annars skulle jag säga nästa steg är spridare och en schysst bränslepump.
Sen i långa loppet vill man kanske byta kolvar/stakar, koppling osv. Men till att börja med så räcker det med bränsle pump, större spridare och passande stift för att hamna på rätt sida 300hk.

Jag byggde egen 3tum dp. Sen köpte jag på mig 630 spridare och en walbropump. Fixade anpassade mjukvara och bytte allt på en gång.

Sen bör man ju uppgradera ic för att klara hålla tempen nere varma dagar.

Mina spridare och bränsle pump kommer snart vara till salu då jag tänkt bygga vidare.

Okej! smile Sitter en gt17 i min vector tyvär.. Så större turbo och uppgradera kopplingen kanske vore bäst och sen kanske inte köra som en idioit innan man fixar resten av grejjerna tongue

JKDesign
7 september 2015 · 4 442 Inlägg

xanan skrev:

JKDesign skrev:

xanan skrev:
Sjukt bra tråd!
Sitter själv med en saab 9-5 2002 vector som jag precis har bytt till 3tum downpipe + 3 tum twinpipe från JT, vill få den över 300hästar, vad tycker du är nästa steg? Känns som egentligen allt behöver bytas när jag snackade med grabbarna Uhr, turbo behöver bytas, men närmare 300 så måste kolvar, stakar, koppling etc bytas.

Lär man ta allt i ett svep för komma över 300, hur gjorde du? smile

Kul att det gillas!

Sitter det td04hl-15t turbo i vectorn? Annars skulle jag säga nästa steg är spridare och en schysst bränslepump.
Sen i långa loppet vill man kanske byta kolvar/stakar, koppling osv. Men till att börja med så räcker det med bränsle pump, större spridare och passande stift för att hamna på rätt sida 300hk.

Jag byggde egen 3tum dp. Sen köpte jag på mig 630 spridare och en walbropump. Fixade anpassade mjukvara och bytte allt på en gång.

Sen bör man ju uppgradera ic för att klara hålla tempen nere varma dagar.

Mina spridare och bränsle pump kommer snart vara till salu då jag tänkt bygga vidare.

Okej! smile Sitter en gt17 i min vector tyvär.. Så större turbo och uppgradera kopplingen kanske vore bäst och sen kanske inte köra som en idioit innan man fixar resten av grejjerna tongue

Ja det låter som en plan, gt17 blir det inga 300hk med iaf wink

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
xanan
8 september 2015 · 23 Inlägg

Är det värt att gå direkt på TD04HL-XT istälet för tdn4hl-15t? Känns som större turbo behöver jobbar mindre och hålla bättre. Men kanske blir overkill om jag bara ska (just nu iaf) ligga runt 300 smile

rcy
8 september 2015 · 1 705 Inlägg

TD04HL-XT passar väl inte på din bil, den är väl till B207 motorerna?

Senast redigerat av rcy (8 september 2015)

xanan
8 september 2015 · 23 Inlägg

rcy skrev:
TD04HL-XT passar väl inte på din bil, den är väl till B207 motorerna?

Vet inte, kollar bara på maptun och har skrivit in modell för min bil så, rätt novis när det kommer till motorik.. ehe

JKDesign
8 september 2015 · 4 442 Inlägg

xanan skrev:

rcy skrev:
TD04HL-XT passar väl inte på din bil, den är väl till B207 motorerna?

Vet inte, kollar bara på maptun och har skrivit in modell för min bil så, rätt novis när det kommer till motorik.. ehe

Ett td04hl-19t agg är ju aldrig fel att ha, jag hade dock inte köpt från maptun.
Finns många firmor som är specialiserade på turbo agg som är billigare i pris.

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
rcy
9 september 2015 · 1 705 Inlägg

JKDesign skrev:

xanan skrev:

rcy skrev:
TD04HL-XT passar väl inte på din bil, den är väl till B207 motorerna?

Vet inte, kollar bara på maptun och har skrivit in modell för min bil så, rätt novis när det kommer till motorik.. ehe

Ett td04hl-19t agg är ju aldrig fel att ha, jag hade dock inte köpt från maptun.
Finns många firmor som är specialiserade på turbo agg som är billigare i pris.

Var hittar du en 19t billigare än Maptun? Och då menar jag givetvis en original Mitsu 19t, inget kinaskit.

JKDesign
9 september 2015 · 4 442 Inlägg

rcy skrev:

JKDesign skrev:

xanan skrev:

Vet inte, kollar bara på maptun och har skrivit in modell för min bil så, rätt novis när det kommer till motorik.. ehe

Ett td04hl-19t agg är ju aldrig fel att ha, jag hade dock inte köpt från maptun.
Finns många firmor som är specialiserade på turbo agg som är billigare i pris.

Var hittar du en 19t billigare än Maptun? Och då menar jag givetvis en original Mitsu 19t, inget kinaskit.

Givetvis, speeding.nu för att nämna en. Ca 8300, maptun 11 000? 12?

Maptun är bra att ha och göra med men tar också betalt för det dom gör.

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
rcy
9 september 2015 · 1 705 Inlägg

JKDesign skrev:

rcy skrev:

JKDesign skrev:

Ett td04hl-19t agg är ju aldrig fel att ha, jag hade dock inte köpt från maptun.
Finns många firmor som är specialiserade på turbo agg som är billigare i pris.

Var hittar du en 19t billigare än Maptun? Och då menar jag givetvis en original Mitsu 19t, inget kinaskit.

Givetvis, speeding.nu för att nämna en. Ca 8300, maptun 11 000? 12?

Maptun är bra att ha och göra med men tar också betalt för det dom gör.

19T på speeding ser ut att vara ett volvo-agg, passar alltså inte rakt på.
Går givetvis att modifiera men det är alltså inte samma agg som maptun säljer.

jojje81 George
9 september 2015 · 1 956 Inlägg

Det finns inget org 19t som är framtaget för saab från Mitsubishi.

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
Opel GT "Roadster" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang