Prova och rycka lite i kablarna som går in i givaren, det är mycket vanligt att dom glappar. Min bil gör samma sak ungefär en gång per år, brukar bara stanna och peta lite i kablarna så funkar det ett år igen. Har tänkt ta tag i det och fixa glappet, men det är inte tillräckligt prioriterat för att det ska hända.
rcy skrev: Prova och rycka lite i kablarna som går in i givaren, det är mycket vanligt att dom glappar. Min bil gör samma sak ungefär en gång per år, brukar bara stanna och peta lite i kablarna så funkar det ett år igen. Har tänkt ta tag i det och fixa glappet, men det är inte tillräckligt prioriterat för att det ska hända.
Det är det som är problemet när man lär sig hur man fixar saker provisoriskt det blir aldrig gjort riktigt
rcy skrev: Prova och rycka lite i kablarna som går in i givaren, det är mycket vanligt att dom glappar. Min bil gör samma sak ungefär en gång per år, brukar bara stanna och peta lite i kablarna så funkar det ett år igen. Har tänkt ta tag i det och fixa glappet, men det är inte tillräckligt prioriterat för att det ska hända.
limpa97 skrev:
rcy skrev: Prova och rycka lite i kablarna som går in i givaren, det är mycket vanligt att dom glappar. Min bil gör samma sak ungefär en gång per år, brukar bara stanna och peta lite i kablarna så funkar det ett år igen. Har tänkt ta tag i det och fixa glappet, men det är inte tillräckligt prioriterat för att det ska hända.
Det är det som är problemet när man lär sig hur man fixar saker provisoriskt det blir aldrig gjort riktigt
Satsar nog på en lösning som funkar men bra att veta med glapp i kontakten. Termostat och ny givare blev inte många 100 lappar.
Kompressorhus td04hl-15t vs kinugawa td04h-19t anti-surge 15t 19t billet JKDesign Fixat alla anslutningar på fet kobran Lackar den blanksvart med 2 lager klarlack Har lite småfix kvar imorgon sen blir det uppstart
Bytte tempgivare och termostat utan problem imorse. Allt va klart och jag vred igång nyckeln och den hoppade igång så fint.. MEN Det blev en rejäl pöl med olja under bilen Gängorna hade pajat i denna anslutningen till oljan.
Så jag hade tur och fick tillverkat en ny längre banjobult Allt monterat Firade med att tvätta båda fordonen Imorgon blir det eventuellt en fullgasrepa och se hur grejerna lirar