JKDesigns Garage...

Motivera, underhålla och lära mig och andra likasinnade på vägen :)
  • 305 Följare
  • 2 209 140 Visningar
  • Uppdaterades senast 20 december 2021
Inhaler
27 augusti 2014 · 45 Inlägg

JKDesign skrev:

jojje81 skrev:

JKDesign skrev:
Väntan blev inte så lång smile beställde 13e och dom kom fram 25e direkt i brevlådan. 12 dagar från usa är inte något att klaga på.
http://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-5f3df437cabba55f0f88f330c87a53c7_tn.jpg http://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-014e9c579f8b07e64c3846570bb098f9_tn.jpg

Får planera in byte snarast... Frågan är bara hur man byter alla utan att behöva droppa subframen.

1. Lossa alla bultar så dom bara hänger i några gängor och ta en i taget.

2. Lossa vänster sida först sen höger.

3. Lossa fram först sen bak.

Vilket tror ni är att föredra?

Jag skulle gå på alternativ nr1 smile
Dåligt att du inte fråga om jag också ville ha tycker jag tongue

Sweet, ja det kunde jag ju gjort. Du kan få länken på pm wink

Kan jag med få en länk pleasee tongue

Inhaler™
*[..Life came to a point where suffocation will be better then breathe..]
Inhaler
27 augusti 2014 · 45 Inlägg

JKDesign skrev:
Väntan blev inte så lång smile beställde 13e och dom kom fram 25e direkt i brevlådan. 12 dagar från usa är inte något att klaga på.
http://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-5f3df437cabba55f0f88f330c87a53c7_tn.jpg http://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-014e9c579f8b07e64c3846570bb098f9_tn.jpg

Får planera in byte snarast... Frågan är bara hur man byter alla utan att behöva droppa subframen.

1. Lossa alla bultar så dom bara hänger i några gängor och ta en i taget.

2. Lossa vänster sida först sen höger.

3. Lossa fram först sen bak.

Vilket tror ni är att föredra?

jag bytte pendelstag och dämparben fram och bak på min på en mindre seriös verkstad i sthlm då jag inte har resurser här direkt sad "mohameds auto" ..typ ...  efter det uppkommer ibland ett klonkljud från v- fram när jag svänger stillstående samt vibrationer finns och den känns inte alls bra på vägen.
Tänkte byta länkarmsbussningar med mera.
Hittade ebaysidan med subframebussningar men finns det fler tips på säljare av diverse bussningar på ebay som kan tänkas behövas ?
Samt bilen har fortfarande ett "bakhäng"  :S ( 9-5 kombi 1999 )

Inhaler™
*[..Life came to a point where suffocation will be better then breathe..]
JKDesign
27 augusti 2014 · 4 442 Inlägg

Inhaler skrev:

JKDesign skrev:
Väntan blev inte så lång smile beställde 13e och dom kom fram 25e direkt i brevlådan. 12 dagar från usa är inte något att klaga på.
http://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-5f3df437cabba55f0f88f330c87a53c7_tn.jpg http://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-014e9c579f8b07e64c3846570bb098f9_tn.jpg

Får planera in byte snarast... Frågan är bara hur man byter alla utan att behöva droppa subframen.

1. Lossa alla bultar så dom bara hänger i några gängor och ta en i taget.

2. Lossa vänster sida först sen höger.

3. Lossa fram först sen bak.

Vilket tror ni är att föredra?

jag bytte pendelstag och dämparben fram och bak på min på en mindre seriös verkstad i sthlm då jag inte har resurser här direkt sad "mohameds auto" ..typ ...  efter det uppkommer ibland ett klonkljud från v- fram när jag svänger stillstående samt vibrationer finns och den känns inte alls bra på vägen.
Tänkte byta länkarmsbussningar med mera.
Hittade ebaysidan med subframebussningar men finns det fler tips på säljare av diverse bussningar på ebay som kan tänkas behövas ?
Samt bilen har fortfarande ett "bakhäng"  :S ( 9-5 kombi 1999 )

Låter nästan som fjäderbenslagret är kasst vänster fram men ja e ingen expert, k-stagen brukar kunna knarra och knaka när dom blir dåliga.

Har du bytt a-bussningarna bak? Dom hjälper till lite med bakhänget, bytta du bara dämpare och inte fjädrar bak?

Du får söka på " saab 9-5 polyurethan bushings" har för mig propartssweden har till mer eller mindre hela bilen.

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Inhaler
28 augusti 2014 · 45 Inlägg

JKDesign skrev:

Inhaler skrev:

JKDesign skrev:
Väntan blev inte så lång smile beställde 13e och dom kom fram 25e direkt i brevlådan. 12 dagar från usa är inte något att klaga på.
http://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-5f3df437cabba55f0f88f330c87a53c7_tn.jpg http://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-014e9c579f8b07e64c3846570bb098f9_tn.jpg

Får planera in byte snarast... Frågan är bara hur man byter alla utan att behöva droppa subframen.

1. Lossa alla bultar så dom bara hänger i några gängor och ta en i taget.

2. Lossa vänster sida först sen höger.

3. Lossa fram först sen bak.

Vilket tror ni är att föredra?

jag bytte pendelstag och dämparben fram och bak på min på en mindre seriös verkstad i sthlm då jag inte har resurser här direkt sad "mohameds auto" ..typ ...  efter det uppkommer ibland ett klonkljud från v- fram när jag svänger stillstående samt vibrationer finns och den känns inte alls bra på vägen.
Tänkte byta länkarmsbussningar med mera.
Hittade ebaysidan med subframebussningar men finns det fler tips på säljare av diverse bussningar på ebay som kan tänkas behövas ?
Samt bilen har fortfarande ett "bakhäng"  :S ( 9-5 kombi 1999 )

Låter nästan som fjäderbenslagret är kasst vänster fram men ja e ingen expert, k-stagen brukar kunna knarra och knaka när dom blir dåliga.

Har du bytt a-bussningarna bak? Dom hjälper till lite med bakhänget, bytta du bara dämpare och inte fjädrar bak?

Du får söka på " saab 9-5 polyurethan bushings" har för mig propartssweden har till mer eller mindre hela bilen.

Hmm jag bytte kompletta dämparben med fjäder.
De skulle gått några 100 mil bara. köpte dem begagnade.
Ok kan byta de stagen med då och kollar lagret smile
Jag bytte inga bussningar alls trots att man borde göra det så ny bustnings sats får de väl bli fram och bak då.
Det roliga är att det verkar som den går på höjda ben fram. Den blev ganska hög.
Ok tack...ska söka p ådet smile

Inhaler™
*[..Life came to a point where suffocation will be better then breathe..]
Inhaler
3 september 2014 · 45 Inlägg

Du gjorde täckplattor för railsen på din gamla saab.
Har du tid och ork att tillverka såna åt mig med ? hmm
Och vad kan du tänkas vilja ha för besväret ?
Tycker det är bra mycket mer stilrent utan rails.  smile

Inhaler™
*[..Life came to a point where suffocation will be better then breathe..]
JKDesign
3 september 2014 · 4 442 Inlägg

Inhaler skrev:
Du gjorde täckplattor för railsen på din gamla saab.
Har du tid och ork att tillverka såna åt mig med ? hmm
Och vad kan du tänkas vilja ha för besväret ?
Tycker det är bra mycket mer stilrent utan rails.  smile

Tjena,

Tyvärr har jag varken tid eller ork sad

Du är nummer 3 som vill ha täckplåtar tillverkade wink får snart starta ett litet företag.

Ska ge mig på att byta subframe bussningar i helgen är tanken... Knappt så tiden finns till det som måste göras.

Senast redigerat av JKDesign (3 september 2014)

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Inhaler
3 september 2014 · 45 Inlägg

JKDesign skrev:

Inhaler skrev:
Du gjorde täckplattor för railsen på din gamla saab.
Har du tid och ork att tillverka såna åt mig med ? hmm
Och vad kan du tänkas vilja ha för besväret ?
Tycker det är bra mycket mer stilrent utan rails.  smile

Tjena,

Tyvärr har jag varken tid eller ork sad

Du är nummer 3 som vill ha täckplåtar tillverkade wink får snart starta ett litet företag.

Ska ge mig på att byta subframe bussningar i helgen är tanken... Knappt så tiden finns till det som måste göras.

Ah ok sad
Ja du fick till dem så bra så varför inte börja en liten produktion.. tongue...det kan ju sponsra dina framtida projekt wink
Du gjorde dem väl av vanliga plattjärn med en ditsvetsad bult ?
Ja det tar sin tid.
Uppdatera gärna med bilder och text.. så man kan se hur du gick till väga smile

Inhaler™
*[..Life came to a point where suffocation will be better then breathe..]
JKDesign
3 september 2014 · 4 442 Inlägg

Inhaler skrev:

JKDesign skrev:

Inhaler skrev:
Du gjorde täckplattor för railsen på din gamla saab.
Har du tid och ork att tillverka såna åt mig med ? hmm
Och vad kan du tänkas vilja ha för besväret ?
Tycker det är bra mycket mer stilrent utan rails.  smile

Tjena,

Tyvärr har jag varken tid eller ork sad

Du är nummer 3 som vill ha täckplåtar tillverkade wink får snart starta ett litet företag.

Ska ge mig på att byta subframe bussningar i helgen är tanken... Knappt så tiden finns till det som måste göras.

Ah ok sad
Ja du fick till dem så bra så varför inte börja en liten produktion.. tongue...det kan ju sponsra dina framtida projekt wink
Du gjorde dem väl av vanliga plattjärn med en ditsvetsad bult ?
Ja det tar sin tid.
Uppdatera gärna med bilder och text.. så man kan se hur du gick till väga smile

Exakt, jag skulle lätt kunna göra sådana till dom som vill ha... problemet är ju bara hur mycket folk är villiga att betala för bolt-on täckplåtar som endast är rostskydds behandlade???

Uppdatering på bussningsbytet kommer självklart!

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Inhaler
3 september 2014 · 45 Inlägg

JKDesign skrev:

Inhaler skrev:

JKDesign skrev:

Tjena,

Tyvärr har jag varken tid eller ork sad

Du är nummer 3 som vill ha täckplåtar tillverkade wink får snart starta ett litet företag.

Ska ge mig på att byta subframe bussningar i helgen är tanken... Knappt så tiden finns till det som måste göras.

Ah ok sad
Ja du fick till dem så bra så varför inte börja en liten produktion.. tongue...det kan ju sponsra dina framtida projekt wink
Du gjorde dem väl av vanliga plattjärn med en ditsvetsad bult ?
Ja det tar sin tid.
Uppdatera gärna med bilder och text.. så man kan se hur du gick till väga smile

Exakt, jag skulle lätt kunna göra sådana till dom som vill ha... problemet är ju bara hur mycket folk är villiga att betala för bolt-on täckplåtar som endast är rostskydds behandlade???

Uppdatering på bussningsbytet kommer självklart!

Jo det har du ju rätt i.
Antagligen kan man nog bara gå in till en smed och be honom slipa till lite plattjärn och dra dit ett par pinnbult..
Tror inte folk vill betala så mkt för det.
Men.. ja.. material och tid..ett par 100 kanske ?

Ok..ser fram emot det smile

Inhaler™
*[..Life came to a point where suffocation will be better then breathe..]
JKDesign
4 september 2014 · 4 442 Inlägg

Inhaler skrev:

JKDesign skrev:

Inhaler skrev:

Ah ok sad
Ja du fick till dem så bra så varför inte börja en liten produktion.. tongue...det kan ju sponsra dina framtida projekt wink
Du gjorde dem väl av vanliga plattjärn med en ditsvetsad bult ?
Ja det tar sin tid.
Uppdatera gärna med bilder och text.. så man kan se hur du gick till väga smile

Exakt, jag skulle lätt kunna göra sådana till dom som vill ha... problemet är ju bara hur mycket folk är villiga att betala för bolt-on täckplåtar som endast är rostskydds behandlade???

Uppdatering på bussningsbytet kommer självklart!

Jo det har du ju rätt i.
Antagligen kan man nog bara gå in till en smed och be honom slipa till lite plattjärn och dra dit ett par pinnbult..
Tror inte folk vill betala så mkt för det.
Men.. ja.. material och tid..ett par 100 kanske ?

Ok..ser fram emot det smile

Den främre plattan och den i mitten är ju hyffsat lätta medans den längst bak bheöver man mäta för där skall det vara två pinnbultar i... Precis det jag menar, för ett par hundra skiter man ju i att göra det då det tar lite tid osv.. Hur som helst lär det inte vara något man blir rik på. På min första saab la jag ju bara en tunn rostfri bit över hålen och sedan folierade hela taket, så det finns ju många olika lösningar på att lägga igen hålen wink

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Inhaler
4 september 2014 · 45 Inlägg

JKDesign skrev:

Inhaler skrev:

JKDesign skrev:

Exakt, jag skulle lätt kunna göra sådana till dom som vill ha... problemet är ju bara hur mycket folk är villiga att betala för bolt-on täckplåtar som endast är rostskydds behandlade???

Uppdatering på bussningsbytet kommer självklart!

Jo det har du ju rätt i.
Antagligen kan man nog bara gå in till en smed och be honom slipa till lite plattjärn och dra dit ett par pinnbult..
Tror inte folk vill betala så mkt för det.
Men.. ja.. material och tid..ett par 100 kanske ?

Ok..ser fram emot det smile

Den främre plattan och den i mitten är ju hyffsat lätta medans den längst bak bheöver man mäta för där skall det vara två pinnbultar i... Precis det jag menar, för ett par hundra skiter man ju i att göra det då det tar lite tid osv.. Hur som helst lär det inte vara något man blir rik på. På min första saab la jag ju bara en tunn rostfri bit över hålen och sedan folierade hela taket, så det finns ju många olika lösningar på att lägga igen hålen wink

ja jag insåg att det antagligen är lite pill med det .. och finns det ingen lönsam del i det för dig så är det ju bättre du lägger tiden du har på dina egna saker.  Huum.. jaa jag avvaktar nog tills jag har tillgång till verkstad.. det första du gjorde var ju smidigt och bra lösning om man ändå vill foliera smile jag skulle dock vilja ha tunna järn att slipa till så att de ligger fint i utgjutningen..sedan lacka dem i bilens färg..och dit med passande packningar som du gjorde. Tanken är att det ska sitta där konstant och tåla tvätt och kemikaler.

Inhaler™
*[..Life came to a point where suffocation will be better then breathe..]
JKDesign
4 september 2014 · 4 442 Inlägg

Inhaler skrev:

JKDesign skrev:

Inhaler skrev:

Jo det har du ju rätt i.
Antagligen kan man nog bara gå in till en smed och be honom slipa till lite plattjärn och dra dit ett par pinnbult..
Tror inte folk vill betala så mkt för det.
Men.. ja.. material och tid..ett par 100 kanske ?

Ok..ser fram emot det smile

Den främre plattan och den i mitten är ju hyffsat lätta medans den längst bak bheöver man mäta för där skall det vara två pinnbultar i... Precis det jag menar, för ett par hundra skiter man ju i att göra det då det tar lite tid osv.. Hur som helst lär det inte vara något man blir rik på. På min första saab la jag ju bara en tunn rostfri bit över hålen och sedan folierade hela taket, så det finns ju många olika lösningar på att lägga igen hålen wink

ja jag insåg att det antagligen är lite pill med det .. och finns det ingen lönsam del i det för dig så är det ju bättre du lägger tiden du har på dina egna saker.  Huum.. jaa jag avvaktar nog tills jag har tillgång till verkstad.. det första du gjorde var ju smidigt och bra lösning om man ändå vill foliera smile jag skulle dock vilja ha tunna järn att slipa till så att de ligger fint i utgjutningen..sedan lacka dem i bilens färg..och dit med passande packningar som du gjorde. Tanken är att det ska sitta där konstant och tåla tvätt och kemikaler.

Helt rätt tänk, det absolut bästa är ju att tennspackla alla hålen och lack taket smile Men att lägga lite tid på egna täckbrickor kan bli minst lika bra, jag är inte helt nöjd med mina men dom fyller sin funktion.

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
JKDesign
8 september 2014 · 4 442 Inlägg

Update:

Gav mig och byta subframe bussningar i helgen, anledningen till varför jag velat byta dom är för att jag haft ett vibrerande ljud ibland när man stått på tomgång som ett kraftigt klock ljud när man växlat.

Började med att hissa upp bilen
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-e5b15111af9bad6909c5af7681a91616_tn.jpg

Lossade alla bultar som håller subframen + k-stagen. började med dom bakre bussningarna, höger bak kunde jag pilla ut med handen hmm förstår varför det har klonkat. Sen kommer vi till det roliga, hylsan som sitter pressad i subframen är inte rolig att få ut på plats. Går inte trä in en bågfil för man kan inte släppa subframen tillräckligt utan att börja lossa på fler grejer.
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-c8e22e7642a31601c7fdcf4018f11e0f_tn.jpg

Old vs new. dom gick verkligen på övertid!
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-65c96a413a3c5f4ba2224964c2885ef7_tn.jpg


kontrollerade och kollade på dom resterande bussningarn och fram för dom jättefina, dom i mitten började bli lite slitna men fortfarande helt godkända. Så jag bestämde mig för att bara byta dom bakre nu.
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-2f4184a5ab3eaeaa0ca9c6a0658f7a5b_tn.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-51588a5d8353591bfda48f9227880dfa_tn.jpg

Och fyfan va gott det gjorde att bara byta dom bakre! Klocket är helt borta och bilen känns "komplett".
Riktigt skön känsla. Och sätta i delade bussningar ser jag absolut inte hur det skulle kunna vara något problem. Gick väldigt smidigt att klämma i dom nya.

Jag rekomenderar dock att man lossar hela subframen för att byta alla bussningarna eller om man har tillgång till lyft. är inte det roligaste att få ur dom gamla hylsorna när man ligger under bilen men självklart går det men rätt verktyg.

Spände även preloaden på fjädrarna fram med 3-4mm och blev av med klonkande jag haft ibland när man står stilla och vrider hjulet.

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Skruvar till det
8 september 2014 · 1 702 Inlägg

Jag hade nog gjort samma som du med delade bussningar om jag nu inte skulle plockat ner subframen som jag gjorde.
Dom där gamla hylsorna var inte roliga men nu vet jag ju att jag gjorde rätt i att slå ut dom,trodde de tilhörde ramen först.

Nu har du ju bara 4 kvar att byta gogogo!!!

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.
JKDesign
8 september 2014 · 4 442 Inlägg

Skruvar till det skrev:
Jag hade nog gjort samma som du med delade bussningar om jag nu inte skulle plockat ner subframen som jag gjorde.
Dom där gamla hylsorna var inte roliga men nu vet jag ju att jag gjorde rätt i att slå ut dom,trodde de tilhörde ramen först.

Nu har du ju bara 4 kvar att byta gogogo!!!

Skojar du eller, hylsorna satt som f*n och när man inte kan brukar så mkt våld eftersom man ligger under bilen blir det inte lättare wink

Haha smile Bra med lite pepp, men dom andra 4a får sitta tills vidare.

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
JKDesign
4 oktober 2014 · 4 442 Inlägg

Update:

Hej alla trogna följare, Har ju inte uppdaterat på ett tag och det är ju mest för att det inte hänt mycket mer än blivit några tvättar för att hålla bilen i skick.

Det som har hänt det senaste är ju att chassit har blivit uppgraderat i får av nya polybussningar där det har behövts samt ett set coilovers och nya k-stag. När fjädrar och bussningar hade satt sig riktigt visste jag att hjulvinklar skulle vara galna.

bokade tid för hjulinställning och tänkte det är bäst att slänga på dom dubbfria lagliga däcken.
Är ju ändå dags snart, innan bytet:
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-63b27c27b9115db974a21339ea819114_tn.jpg

Det sista nu märktes det att toe-vinkeln va helt åt skogen, vid fullt rattutslag kasade ena däcket smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-23a846f304132158480c3c10885f9147_tn.jpg

På med vintersulorna
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-256ea08fb6f75819a7a66b88b9c7188d_tn.jpg

När ja bokade hjulinställningen va jag väldigt tydlig med att dom skulle göra det så bra dom kunde utan att shimsa. Resultatet va mer eller mindre som förväntat, 23mm toe-in per sida fram wink hälsosamt! -1,5 - 2grader camber fram och -2,5grader bak, blir kanon till nästa säsong smile Måste fixa spacers!
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-b9a125c62a06843f53cafcb21e9cea8b_tn.jpg

Verkligen som en ny bil efteråt, rak ratt och ligger som ett strykjärn på vägen smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-f4c2aa5ad689436a5539bba289b5edf1_tn.jpg

Med vintersulorna går det faktiskt att sänka en del till smile dock känns det bara dumt.

Nu får vi se vad som händer efter detta, nästa säsong blir det däck med stretch på 18"arna och under vintern blir det renovering av fälgarna.

Jag är lite småsugen på kolfiber snart, men vi får se vad ekonomin tillåter.

Tips är välkommet!

Senast redigerat av JKDesign (4 oktober 2014)

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Funkiee Saab älskare!
4 oktober 2014 · 4 597 Inlägg

riktigt fint med nya bussningar, gör så sjukt mycket! smile

Visst är det skönt med en 4hjuls inställning? Mer kolfiber hade inte varit fel heller! big_smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
JKDesign
4 oktober 2014 · 4 442 Inlägg

Funkiee skrev:
riktigt fint med nya bussningar, gör så sjukt mycket! smile

Visst är det skönt med en 4hjuls inställning? Mer kolfiber hade inte varit fel heller! big_smile

4hjulinställningen blev verkligen pricken över i'et, satt som en smäck!

Ja denna bilen är ju väldigt kolfiberfattig än så länge, hade varit kul att börja med lite mindre detaljer iaf smile

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
to0b
5 oktober 2014 · 202 Inlägg

Efter att ha blickat tillbaka i din tråd så tycker jag att du har fått till bilen riktigt fräsch nu. Alltid lika roligt när det dyker upp en uppdatering här inne smile

JKDesign
5 oktober 2014 · 4 442 Inlägg

to0b skrev:
Efter att ha blickat tillbaka i din tråd så tycker jag att du har fått till bilen riktigt fräsch nu. Alltid lika roligt när det dyker upp en uppdatering här inne smile

Tack To0b! Alltid kul med sådana kommentarer!

Jag har själv tänkt tillbaka lite och tror det är ungefär ett år sen jag köpte bilen. Det mesta hängde löst eller va trasigt och lacken va katastrof så nog har man kommit framåt en bit på vägen smile

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang