JKDesigns Garage...

Motivera, underhålla och lära mig och andra likasinnade på vägen :)
  • 305 Följare
  • 2 199 098 Visningar
  • Uppdaterades senast 20 december 2021
JKDesign
7 oktober 2014 · 4 442 Inlägg

Då har det blivit två beställningar på lite roligt pyssel, 4d kolfiber vinyl samt lite äkta vara tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-6e53acab7c295c2cef26f15012fc88b2_tn.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-069788b8a05d1edb66ea6208f2593296_tn.jpg

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
JKDesign
13 oktober 2014 · 4 442 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-8f6160bb0f1c33f20b1078bced5a02ed.jpg

Det svarta guldet!

Nu ska jag bara tänka ut vad jag skall drapera smile blir iaf backspeglarna!

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
JKDesign
26 oktober 2014 · 4 442 Inlägg

Live update:

Då var det dags, detta skall draperas
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-b14140d386bdbf839172dbacf70c45ab.jpg

Slipade med 120p och sedan på med grundlagret med svart epoxy, hade inte behövts med svart färg då detaljerna är svarta i botten.
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-fa3e73b3ca159337ca5fadf21b4303e0_tn.jpg

Kolfibret uppklippt i passande bitar
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-648b5808cd180953282db0b729e49b35.jpg

Just nu väntar jag på att epoxyn ska bli klibbig så att jag kan lägga på kolfibret och dra på ett lager epoxy till smile its on!

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
JKDesign
26 oktober 2014 · 4 442 Inlägg

Fortsättning...

Allting draperat
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-6ddda99ef2063719eccf331185058102.jpg

Och på med mera epoxy
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-13008cfcd942db0ca72f19c6755d58b6.jpg

Fortsättning följer imorgon!

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
jojje81 George
26 oktober 2014 · 1 956 Inlägg

Spännande!

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
Opel GT "Roadster" (2008)
JKDesign
26 oktober 2014 · 4 442 Inlägg

jojje81 skrev:
Spännande!

Jepp wink

Ska bli kul att se det färdigt sen!

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
to0b
27 oktober 2014 · 202 Inlägg

Nu börjar vi känna igen dig! Ska bli kul att se slutresultat.

Funkiee Saab älskare!
27 oktober 2014 · 4 597 Inlägg

fyfan va snyggt!!! big_smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
JKDesign
27 oktober 2014 · 4 442 Inlägg

Tack grabbar! Dagens update kommer strax....

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
JKDesign
27 oktober 2014 · 4 442 Inlägg

Update:

Slutade jobbet lite tidigare idag så jag skulle hinna greja med bilen, har haft ett jobbigt "klonkande" ljud när man vrider mycket på ratten. Fjädern snurrar inte runt utan fastnar och när spänningen blir för stor i fjädern så hoppar den till.

Utgångsläget.
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-0748f2336034c854d8ded292b58bfa84.jpg

Släppte fjäderspänningen och smorde in topp/botten på fjädern samt dom brickorna som sitter där med kopparpasta, funkade toppen! men lär fastna en hel del skit där.

Det blev mörkt på 2 sekunder, men ja han sänka bilen 1cm när jag ändå va där och pillade. Går att sänka lite till med 17" smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-e8f13e769be0f4942d423307abe5de16.jpg

Sen över till det roliga...

Man kan göra på två sätt när man draperar, när man skall ha något med perfekt passform så som bakspeglarna så måste man renskära efter första lagret epoxy
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-70cd8bfd5efcf253f06fdb520116ab9f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-dffd41ef42e63ea007592197d00ba503.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-6b1259e7a03e6af6ee1b48c4d41c65ae.jpg

Det andra sättet är att vika över kanterna och tejpa fast på baksidan
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-3f48eaced9cf54bd756ce04cfbc62e34.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-27c51b2f5f8e2bd3202631d6e916bc7a.jpg

Sedan på med ett lager epoxy på allt
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-cbf45ff4d9e4266aba31b15f5af9c9b1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-4a20e5d651004f427095513e53323ce7.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-39cff928338e1d30e2f451a9f0070818.jpg

Det tar sig, sa pyromanen! Nu börjar snart det "roliga" att våtslipa allt helt jämnt sad

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
nyllet
28 oktober 2014 · 2 564 Inlägg

JKDesign skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-8f6160bb0f1c33f20b1078bced5a02ed.jpg

Det svarta guldet!

Nu ska jag bara tänka ut vad jag skall drapera smile blir iaf backspeglarna!

var köpte du detta ?

tack till:
www.MBSCA.com
nyllet
28 oktober 2014 · 2 564 Inlägg

tills det blir så här blankt tongue har man gjort några gånger

https://www1.garaget.org/gallery/images/9/8845/8845-63ae2f3b7dce9ed1a7cb23aa62d87176.jpg

tack till:
www.MBSCA.com
JKDesign
28 oktober 2014 · 4 442 Inlägg

Det ligger mycket jobb bakom det där.

Köper alltid från carbix.se som ligger i nol har ja för mig.

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
nyllet
28 oktober 2014 · 2 564 Inlägg

JKDesign skrev:
Det ligger mycket jobb bakom det där.

Köper alltid från carbix.se som ligger i nol har ja för mig.

jag ligger några liter klarlack och några timmars slipning tongue

tack till:
www.MBSCA.com
JKDesign
28 oktober 2014 · 4 442 Inlägg

Då va det mellanslipat efter 3e lagret epoxy
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-78e7df224f1914e39978f143ed2a0128.jpg

Sedan på med ett 4e lagret.
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-0ef2baa1ec958cf9636e61c79aae97b0.jpg

När detta har torkar så att epoxyn fortfarande är lite klibbig så kommer jag lägga ett 5e och sista lager.
Sedan är planen att slipa imorgon och lägga klarlack i x antal lager ;P

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
amoreex
28 oktober 2014 · 2 712 Inlägg

Hur blir ytan sen? smile
Blir den typ len så man nästan kan tro det är äkta? smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
JKDesign
28 oktober 2014 · 4 442 Inlägg

amoreex skrev:
Hur blir ytan sen? smile
Blir den typ len så man nästan kan tro det är äkta? smile

Ytan blir så bra som man gör den, som en baby rumpa!

Vad skulle vara oäkta i detta fallet? Att det är draperat i kolfiber gör inte kolfiber väven mindre äkta hmm

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
amoreex
28 oktober 2014 · 2 712 Inlägg

JKDesign skrev:

amoreex skrev:
Hur blir ytan sen? smile
Blir den typ len så man nästan kan tro det är äkta? smile

Ytan blir så bra som man gör den, som en baby rumpa!

Vad skulle vara oäkta i detta fallet? Att det är draperat i kolfiber gör inte kolfiber väven mindre äkta hmm

Jag menar mer om det ser ut som Äkta kolfiber, t ex om man köper en Kolfiber huv, så är den ju även lättare än en i metall smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
JKDesign
28 oktober 2014 · 4 442 Inlägg

amoreex skrev:

JKDesign skrev:

amoreex skrev:
Hur blir ytan sen? smile
Blir den typ len så man nästan kan tro det är äkta? smile

Ytan blir så bra som man gör den, som en baby rumpa!

Vad skulle vara oäkta i detta fallet? Att det är draperat i kolfiber gör inte kolfiber väven mindre äkta hmm

Jag menar mer om det ser ut som Äkta kolfiber, t ex om man köper en Kolfiber huv, så är den ju även lättare än en i metall smile

Förstår va du menar och svaret är ja, det ser ut som "äkta". Men det gäller att vara noga med slipningen så det blir plant och inga porer.

Detta är dock så äkta kolfiber det kan bli sen att det är plast under är en annan femma. Lika äkta kolfiber väv som jag använder som dom som tillverkar kolfiber huvar t.ex. wink

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
amoreex
28 oktober 2014 · 2 712 Inlägg

JKDesign skrev:

amoreex skrev:

JKDesign skrev:

Ytan blir så bra som man gör den, som en baby rumpa!

Vad skulle vara oäkta i detta fallet? Att det är draperat i kolfiber gör inte kolfiber väven mindre äkta hmm

Jag menar mer om det ser ut som Äkta kolfiber, t ex om man köper en Kolfiber huv, så är den ju även lättare än en i metall smile

Förstår va du menar och svaret är ja, det ser ut som "äkta". Men det gäller att vara noga med slipningen så det blir plant och inga porer.

Detta är dock så äkta kolfiber det kan bli sen att det är plast under är en annan femma. Lika äkta kolfiber väv som jag använder som dom som tillverkar kolfiber huvar t.ex. wink

Hur mycket kostar det att göra såhär? smile
Och du gör inte delar åt andra? smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang