Amazon 4 dörrars 1961 (Stora servicen)

Helrenovering av en Volvo Amazon 4 dörrars årsmodell 1961. Häng med så får ni följa med på en ordentlig service på min Amazon.
  • 309 Följare
  • 644 536 Visningar
  • Projektet avslutat 18 juni 2016
TeoHM
5 september 2011 · 116 Inlägg

ser fint ut, lycka till=) ska apsolut följas=)

motorn bak är i min smak
Lina-
5 september 2011 · 1 213 Inlägg

Fint objekt du fått tag på. Ventilations fönster i bakdörrar är fränt, aldrig sett de tidigare. Ska bli kul se vad som kommer hända med bilen. smile
Hade hoppas på en P1800 tongue men inte dumt med en tidig fyrdörrars Amazon, instämmer att den tidiga grillen är den snyggaste på Amazon.

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.
Volvo 940 Turbo "Sleeper" (1992)
Carlén
5 september 2011 · 1 801 Inlägg

Lina- skrev:
Fint objekt du fått tag på. Ventilations fönster i bakdörrar är fränt, aldrig sett de tidigare. Ska bli kul se vad som kommer hända med bilen. smile
Hade hoppas på en P1800 tongue men inte dumt med en tidig fyrdörrars Amazon, instämmer att den tidiga grillen är den snyggaste på Amazon.

Tack ska ni ha för alla kommentarer, hur kul som helst, det var närmare en P1800 än du kan tro, men tyvärr blev just det projektet inte av, men en P1800 kommer det att bli någon gång i framtiden.

Knugcab
5 september 2011 · 5 111 Inlägg

Ska självklart följas, trodde du nåt annat?

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
mechanic_soul
5 september 2011 · 134 Inlägg

Jag gillar dom tidiga amazonernas lull-lull, precis dom som dina detaljbilder visar!
Appropå ventilationsruta, du råkar inte ha en till förarsidan till en 140/160 liggandes som du kan tänka dig avyttra för en billig peng? Jag skulle behöva själva spärrhandaget till min 164a, just den modellen som är limmad fast i glaset. Skulle egentligen behöva en backspegel till passagerarsidan också...
Jag tänkte bara höra, eftersom jag gissar att du har en hel del bra-att-ha-grejer liggandes smile

-------------------------------------------------------------------------------------
Mitt projekt: Volvo 164 årsm. 1969.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p2912032
Saab 9-5 (2000)
eklund01
5 september 2011 · 42 Inlägg

kommer självklart följas smile

Övergångsställe: praktisk anordning som gör att man köra över fotgängarna i klunga i stället för en och en :)
hugger69
5 september 2011 · 1 030 Inlägg

Kul med en tidig Amarolls!! cool
...även om jag hellre sett dig med en jänkare den här gången..men du blir väl stor du med någongång! lol

Vi hörs!
Håkan i Umeå , 1969 Camaro 427 ZL-1
Audi A6 Allroad 3.0 TDI "Allrodden" (2016)
Chevrolet Camaro Sport Coupé "Hgger69 - The ZL1 Tribute" (1969)
emilkjellin
5 september 2011 · 21 Inlägg

Blir att följa denna lika troget som den förra smile

_DamnIt R1 driver!
6 september 2011 · 5 128 Inlägg

Men tanke på resultatet på din Amazon 223, så bara MÅSTE jag följa detta!

Carlén
6 september 2011 · 1 801 Inlägg

mechanic_soul skrev:
Jag gillar dom tidiga amazonernas lull-lull, precis dom som dina detaljbilder visar!
Appropå ventilationsruta, du råkar inte ha en till förarsidan till en 140/160 liggandes som du kan tänka dig avyttra för en billig peng? Jag skulle behöva själva spärrhandaget till min 164a, just den modellen som är limmad fast i glaset. Skulle egentligen behöva en backspegel till passagerarsidan också...
Jag tänkte bara höra, eftersom jag gissar att du har en hel del bra-att-ha-grejer liggandes smile

Tyvärr inga delar till 140, så "nya" bilar var det länge sedan jag höll på med. tongue

Carlén
6 september 2011 · 1 801 Inlägg

hugger69 skrev:
Kul med en tidig Amarolls!! cool
...även om jag hellre sett dig med en jänkare den här gången..men du blir väl stor du med någongång! lol

hehe, jag vet ju vad du tycker, men det kan ta ett tag att bli stor, måste ju göra en P1800 också. cool

Senast redigerat av Carlén (6 september 2011)

REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
6 september 2011 · 1 004 Inlägg

Detta blir intressant, man vet ju att slutresultatet blir grymt!
Hade en 59a med denna färgkombinationen för några år sen, men den var 4 växlad.. kan det ha varit bytt tro?

"My drinkingteam has a racingproblem"
Carlén
6 september 2011 · 1 801 Inlägg

kastintegrusivevhus skrev:
Detta blir intressant, man vet ju att slutresultatet blir grymt!
Hade en 59a med denna färgkombinationen för några år sen, men den var 4 växlad.. kan det ha varit bytt tro?

Tackar, nä 59an hade väl M4 lådan om jag minns rätt, den var 4-växlad.

REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
6 september 2011 · 1 004 Inlägg

Carlén skrev:

kastintegrusivevhus skrev:
Detta blir intressant, man vet ju att slutresultatet blir grymt!
Hade en 59a med denna färgkombinationen för några år sen, men den var 4 växlad.. kan det ha varit bytt tro?

Tackar, nä 59an hade väl M4 lådan om jag minns rätt, den var 4-växlad.

Okej, där ser man smile

"My drinkingteam has a racingproblem"
Carlén
6 september 2011 · 1 801 Inlägg

kastintegrusivevhus skrev:

Carlén skrev:

kastintegrusivevhus skrev:
Detta blir intressant, man vet ju att slutresultatet blir grymt!
Hade en 59a med denna färgkombinationen för några år sen, men den var 4 växlad.. kan det ha varit bytt tro?

Tackar, nä 59an hade väl M4 lådan om jag minns rätt, den var 4-växlad.

Okej, där ser man smile

Sen 61 började ju en massa valmöjligheter, M30, M31, M40

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 september 2011 · 6 474 Inlägg

du bara maste fixa en M31 till din, denna arsmodell ar val den enda den satt pa va?

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Carlén
6 september 2011 · 1 801 Inlägg

farbrorbozze skrev:
du bara maste fixa en M31 till din, denna arsmodell ar val den enda den satt pa va?

Japp, stämmer, en sån skulle jag vilja ha ja, hojta till om du får nys om någon tongue

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 september 2011 · 6 474 Inlägg

Carlén skrev:

farbrorbozze skrev:
du bara maste fixa en M31 till din, denna arsmodell ar val den enda den satt pa va?

Japp, stämmer, en sån skulle jag vilja ha ja, hojta till om du får nys om någon tongue

Har bara sett dom på bild wink men annonserar du på forumen PV / Amazon / P1800 mm kanske du får napp smile

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Amazonan
7 september 2011 · 235 Inlägg

Kommer lätt följas, och jag tvekar inte en sekund på att denna kommer bli grymt snygg !!!!!

Jag är erfaren/stilig, och har vid ett flertal tillfällen iakttagits någorlunda nykter.
Carlén
13 september 2011 · 1 801 Inlägg

NorrRaggarn skrev:
Kommer lätt följas, och jag tvekar inte en sekund på att denna kommer bli grymt snygg !!!!!

Tackar, kul att höra. En envis förkylning har gjort att jag inte börjat jobba något med den än, men ska börja på den under veckan är det tänkt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang