BMW E36 325i Coupe -93

Vid 15 års ålder köpte jag denna som min förstabil, detta var i mitten på maj 2011. Jag är rätt säker på att den hade stått på skroten om inte jag hade köpt den för där var väldigt mycket som behövdes göras. Så renoveringen påbörjades och jag lyckades få den "klar" till den dag jag fick mitt körkort (1okt 2013). Jag ångrar inte en enda sekund att jag köpte den då körkänslan är helt fantastisk och den ska bara bli bättre. Jag strävar efter att få den så nära nyskick som bara möjligt, men där är alltid saker som ska göras så jag får prioritera. Så tar gärna en titt och läs igenom tråden!
  • 145 Följare
  • 299 667 Visningar
  • Projektet avslutat 6 januari 2015
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
28 oktober 2011 · 3 585 Inlägg

Kämpa på!. vad fick du ge för kjolpaketet?

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
-BMW-Motorsport- ///M-Power
29 oktober 2011 · 1 032 Inlägg

ToTTeN skrev:
Kämpa på!. vad fick du ge för kjolpaketet?

Jag fick ge 2150kr för det var inte komplett, igentligen kostade det 10 000kr. Men sen så hittade han som jag köpte de av skärmarna, så dem köpte jag för 800kr för båda. Så totalt blev det 2950kr!

MarcusGronberg Lowlife
13 november 2011 · 809 Inlägg

f*n Detta kommer bli grymt! ska följas! smile

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
CarpeDiem German Engineering
13 november 2011 · 9 081 Inlägg

Detta ska följas big_smile

Senast redigerat av CarpeDiem (13 november 2011)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
SylvesterStallone
13 november 2011 · 1 433 Inlägg

sick!, föresten ang fälgar har du nån info om dem ? pris etc , jag har likadana men vet inget om dem tongue

BMW 730D (2005)
-BMW-Motorsport- ///M-Power
13 november 2011 · 1 032 Inlägg

Tackar, som sagt så ska jag försöka uppdatera så fort jag har gjort någonting med bilen. Men det kommer inte hända så mycket nu under vintern, men til våren så kommer det nog rulla på bra! Det är roligt att höra att ni ska följa projektet! big_smile

Och angående fälgarna, menar du dem jag ska använda till min? smile

-BMW-Motorsport- ///M-Power
22 november 2011 · 1 032 Inlägg

Så här ser den ut i dagsläget. Det lilla rosthålet ska såklart fixas till, allt ska göras vid innan skärmarna kommer på, för då vet man att det håller i ett antal år till. Saker som bärarmar, motor och allt sådant som inte har med karossen att göra kommer efter kittet är monterat och klart!
Jag ska beställa M-lister från Schmiedmann inom kort, sen det enda jag behöver innan lack är en ny bagagelucka och att montera kittet.

https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150658/150658-d0dda55ddce3396afc8a3b3f96dbb128.jpg

-BMW-Motorsport- ///M-Power
22 november 2011 · 1 032 Inlägg

SylvesterStallone skrev:
sick!, föresten ang fälgar har du nån info om dem ? pris etc , jag har likadana men vet inget om dem tongue

De på bilderna heter BBS LeMans och kostar mycket. Personligen så gillar jag fälgar utan kant, men jag måste ha kant för att fälgarna ska gå tillräckligt långt ut bak.

-BMW-Motorsport- ///M-Power
1 december 2011 · 1 032 Inlägg

Ja då har jag fått mer grejer från Schmiedmann igen! Alltid roligt att få grejer till bilen! Det är två mynt fack som jag ska ha istället för askfat, och M-lister.

https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150658/150658-003b069a82f7ad790daf5d36a1b6cd5a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150658/150658-38b02d0cf9480f973ee44c6d2931bccb.jpg

Förlåt för de dåliga bilderna, tog dem bara snabbt!

-BMW-Motorsport- ///M-Power
13 december 2011 · 1 032 Inlägg

Nu efter jul så ska jag köpa M-frontspoiler, M-sidokjolar, helt nya framskärmar och helt nya innerskärmar! När det blir monterat vet jag inte för jag vill helst lacka hela bilen så det blir rätt med färg och så, för jag har inte färgkoden.

SylvesterStallone
13 december 2011 · 1 433 Inlägg

-BMW-Motorsport- skrev:
Tackar, som sagt så ska jag försöka uppdatera så fort jag har gjort någonting med bilen. Men det kommer inte hända så mycket nu under vintern, men til våren så kommer det nog rulla på bra! Det är roligt att höra att ni ska följa projektet! big_smile

Och angående fälgarna, menar du dem jag ska använda till min? smile

yes menade dem fälgarna som sitter på bilen smile

BMW 730D (2005)
-BMW-Motorsport- ///M-Power
13 december 2011 · 1 032 Inlägg

SylvesterStallone skrev:

-BMW-Motorsport- skrev:
Tackar, som sagt så ska jag försöka uppdatera så fort jag har gjort någonting med bilen. Men det kommer inte hända så mycket nu under vintern, men til våren så kommer det nog rulla på bra! Det är roligt att höra att ni ska följa projektet! big_smile

Och angående fälgarna, menar du dem jag ska använda till min? smile

yes menade dem fälgarna som sitter på bilen smile

Ok, ja dem heter BBS LeMans. Det är kända fäjgar som kostar en del om du ska ha äkta. Där finns ju replikor, men jag vet att dem finns på t.ex. OCL Brorssons. Där kostar dem över 10 000kr st

SportPilot Ubåtsingenjör
13 december 2011 · 7 229 Inlägg

-BMW-Motorsport- skrev:

SylvesterStallone skrev:

-BMW-Motorsport- skrev:
Tackar, som sagt så ska jag försöka uppdatera så fort jag har gjort någonting med bilen. Men det kommer inte hända så mycket nu under vintern, men til våren så kommer det nog rulla på bra! Det är roligt att höra att ni ska följa projektet! big_smile

Och angående fälgarna, menar du dem jag ska använda till min? smile

yes menade dem fälgarna som sitter på bilen smile

Ok, ja dem heter BBS LeMans. Det är kända fäjgar som kostar en del om du ska ha äkta. Där finns ju replikor, men jag vet att dem finns på t.ex. OCL Brorssons. Där kostar dem över 10 000kr st

tror han menar de som sitter på din bil nu och inte på race bilarna wink

grymt projekt ! kommer följas smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
SylvesterStallone
13 december 2011 · 1 433 Inlägg

CHEEVA skrev:

-BMW-Motorsport- skrev:

SylvesterStallone skrev:

yes menade dem fälgarna som sitter på bilen smile

Ok, ja dem heter BBS LeMans. Det är kända fäjgar som kostar en del om du ska ha äkta. Där finns ju replikor, men jag vet att dem finns på t.ex. OCL Brorssons. Där kostar dem över 10 000kr st

tror han menar de som sitter på din bil nu och inte på race bilarna wink

grymt projekt ! kommer följas smile

aa big_smile

BMW 730D (2005)
-BMW-Motorsport- ///M-Power
14 december 2011 · 1 032 Inlägg

SylvesterStallone skrev:

CHEEVA skrev:

-BMW-Motorsport- skrev:

Ok, ja dem heter BBS LeMans. Det är kända fäjgar som kostar en del om du ska ha äkta. Där finns ju replikor, men jag vet att dem finns på t.ex. OCL Brorssons. Där kostar dem över 10 000kr st

tror han menar de som sitter på din bil nu och inte på race bilarna wink

grymt projekt ! kommer följas smile

aa big_smile

Tack! Haha ok smile Ja dem heter Momo Quasar, jag vet inte vad dem kostar nya faktiskt för jag köpte dem begagnade smile http://www.alven-ingvarsson.se/f%C3%A4l … 101-quasar Här är ju ett ställe, men där står ingen bultcirkel. Annars kan du kanske kolla på blocket smile

FKnutsson
14 december 2011 · 1 051 Inlägg

Detta skall följas! Riktigt häftigt bodykit ju!

Toyota Supra Ma70 "2JZ GT45" (1990)
CarpeDiem German Engineering
14 december 2011 · 9 081 Inlägg

Kämpa på med projektet smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang