BMW E36 325i Coupe -93

Vid 15 års ålder köpte jag denna som min förstabil, detta var i mitten på maj 2011. Jag är rätt säker på att den hade stått på skroten om inte jag hade köpt den för där var väldigt mycket som behövdes göras. Så renoveringen påbörjades och jag lyckades få den "klar" till den dag jag fick mitt körkort (1okt 2013). Jag ångrar inte en enda sekund att jag köpte den då körkänslan är helt fantastisk och den ska bara bli bättre. Jag strävar efter att få den så nära nyskick som bara möjligt, men där är alltid saker som ska göras så jag får prioritera. Så tar gärna en titt och läs igenom tråden!
  • 145 Följare
  • 299 037 Visningar
  • Projektet avslutat 6 januari 2015
Kollan
14 april 2014 · 618 Inlägg

Äntligen nya fälgar!! Riktigt snyggt smile

BurkenBult
15 april 2014 · 296 Inlägg

Fälgarna satt som smäcken!
Snyggt!

-Pera-
16 april 2014 · 69 Inlägg

Din jävel, dom ville ju jag ha! tongue
Passade ju sjukt bra till din bil, hoppas fälgarna var runda nu bara, det var ju rätt så schysst pris på dom om jag inte missminner mig?!

Senast redigerat av -Pera- (16 april 2014)

-BMW-Motorsport- ///M-Power
17 april 2014 · 1 032 Inlägg

-Pera- skrev:
Din jävel, dom ville ju jag ha! tongue
Passade ju sjukt bra till din bil, hoppas fälgarna var runda nu bara, det var ju rätt så schysst pris på dom om jag inte missminner mig?!

Haha ja där var som sagt 15st som ringt på dem efter mig så jag hade tur tongue Tackar för det, ja jag var beredd på att nån fälg skulle va skev eller att dem skulle vara rätt skadade men dem är faktiskt i riktigt fint skick! Ett litet märke på en fälg bara, plus lite röd färg som släppt på samma fälg men inget stort.

Och ja det var grymt pris på dem med tanke på att där även sitter hyfsade däck på dem big_smile

BMW E30 320iM Coupé "M3 Sport Evolution" (1987)
Volvo S40 T4 (Rydell Edition) "BTCC-Replika" (1999)
BMW E46 M3 "Time Attack Projekt" (2002)
-Pera-
17 april 2014 · 69 Inlägg

-BMW-Motorsport- skrev:

-Pera- skrev:
Din jävel, dom ville ju jag ha! tongue
Passade ju sjukt bra till din bil, hoppas fälgarna var runda nu bara, det var ju rätt så schysst pris på dom om jag inte missminner mig?!

Haha ja där var som sagt 15st som ringt på dem efter mig så jag hade tur tongue Tackar för det, ja jag var beredd på att nån fälg skulle va skev eller att dem skulle vara rätt skadade men dem är faktiskt i riktigt fint skick! Ett litet märke på en fälg bara, plus lite röd färg som släppt på samma fälg men inget stort.

Och ja det var grymt pris på dem med tanke på att där även sitter hyfsade däck på dem big_smile

Härligt, då får man ju gratulera till en jäkligt bra affär!smile

-BMW-Motorsport- ///M-Power
17 april 2014 · 1 032 Inlägg

Kollan skrev:
Äntligen nya fälgar!! Riktigt snyggt smile

Exakt, stort tack! Riktigt skönt att äntligen fått tag på några smile

-BMW-Motorsport- ///M-Power
17 april 2014 · 1 032 Inlägg

BurkenBult skrev:
Fälgarna satt som smäcken!
Snyggt!

Tusen tack! Blev riktigt nöjd, gör så mycket skillnad med andra fälgar smile

-BMW-Motorsport- ///M-Power
17 april 2014 · 1 032 Inlägg

-Pera- skrev:

-BMW-Motorsport- skrev:

-Pera- skrev:
Din jävel, dom ville ju jag ha! tongue
Passade ju sjukt bra till din bil, hoppas fälgarna var runda nu bara, det var ju rätt så schysst pris på dom om jag inte missminner mig?!

Haha ja där var som sagt 15st som ringt på dem efter mig så jag hade tur tongue Tackar för det, ja jag var beredd på att nån fälg skulle va skev eller att dem skulle vara rätt skadade men dem är faktiskt i riktigt fint skick! Ett litet märke på en fälg bara, plus lite röd färg som släppt på samma fälg men inget stort.

Och ja det var grymt pris på dem med tanke på att där även sitter hyfsade däck på dem big_smile

Härligt, då får man ju gratulera till en jäkligt bra affär!smile

Tackar! Gäller och ha tur ibland wink

CarpeDiem German Engineering
20 april 2014 · 9 081 Inlägg

Hur går det, Palme? smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
-BMW-Motorsport- ///M-Power
21 april 2014 · 1 032 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Hur går det, Palme? smile

Det går framåt. Har byt microfiltret samt monterat svarta facelift njurar. Bilder kommer smile

CarpeDiem German Engineering
23 april 2014 · 9 081 Inlägg

-BMW-Motorsport- skrev:

CarpeDiem skrev:
Hur går det, Palme? smile

Det går framåt. Har byt microfiltret samt monterat svarta facelift njurar. Bilder kommer smile

Jag vill se bilder nu! big_smile wink smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
-BMW-Motorsport- ///M-Power
23 april 2014 · 1 032 Inlägg

CarpeDiem skrev:

-BMW-Motorsport- skrev:

CarpeDiem skrev:
Hur går det, Palme? smile

Det går framåt. Har byt microfiltret samt monterat svarta facelift njurar. Bilder kommer smile

Jag vill se bilder nu! big_smile wink smile

Oj juste det har jag ju glömt! Kommer big_smile

-BMW-Motorsport- ///M-Power
24 april 2014 · 1 032 Inlägg

Jag var på Elmia förra helgen och köpte mig ett par svarta facelift njurar samt några "Bimmers of Sweden" och "Like a Boss" klistermärken. Njurarna gjorde riktigt mycket skillnad faktiskt så det var pengar väl spenderade smile

Jag bytte även ut kupéfiltret då jag misstänkte att det var ett tag sen sist. Och som ni kan se på första bilden så hade jag rätt, så det är skönt att veta att det är nytt nu i alla fall ^^

https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150658/150658-93ec93c5633225838653b4ccca366efb.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150658/150658-02c8ac1c1b67fd456cfd618eddd3add5.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150658/150658-dec64f003d2dc13122de164331a6f3d9.jpg

AndreAron
24 april 2014 · 222 Inlägg

ditt kupéfilter såg inte direkt bättre ut än mitt när jag bytte det haha! En väl investerad sak till bilen kan jag säga smile

Och njurarna satt pricken över i:t nu!! big_smile

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." -Jeremy Clarkson
-BMW-Motorsport- ///M-Power
24 april 2014 · 1 032 Inlägg

AndreAron skrev:
ditt kupéfilter såg inte direkt bättre ut än mitt när jag bytte det haha! En väl investerad sak till bilen kan jag säga smile

Och njurarna satt pricken över i:t nu!! big_smile

Jaså, haha ja precis det var riktigt bra att få bytt det! smile

Tusen tack, blev riktigt nöjd! big_smile Vet dock inte om jag ska ha "Like a Bos(s)" i vitt på sidorutorna?

CarpeDiem German Engineering
28 april 2014 · 9 081 Inlägg

Lite skillnad på nya och gamla kupéfiltret tongue Bra att du tog tag i saken smile
Var det mkt folk på Elmia? Jag åkte inte ner dit i år.

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
SportPilot Ubåtsingenjör
28 april 2014 · 7 218 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Lite skillnad på nya och gamla kupéfiltret tongue Bra att du tog tag i saken smile
Var det mkt folk på Elmia? Jag åkte inte ner dit i år.

Tar mig friheten att svara på den frågan, det var riktigt dåligt med folk på elmia i år ! Var där från onsdag till tisdag smile

fälgarna satt riktigt bra !

Senast redigerat av CHEEVA (28 april 2014)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
-BMW-Motorsport- ///M-Power
29 april 2014 · 1 032 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Lite skillnad på nya och gamla kupéfiltret tongue Bra att du tog tag i saken smile
Var det mkt folk på Elmia? Jag åkte inte ner dit i år.

Haha ja precis, skönt att veta att det är som det ska nu iaf smile

Nja det var väl en del men det var inte så jobbigt att gå där även mitt på dagen faktiskt, inte alls så¨mycket trängsel som föregående år :p

-BMW-Motorsport- ///M-Power
29 april 2014 · 1 032 Inlägg

CHEEVA skrev:

CarpeDiem skrev:
Lite skillnad på nya och gamla kupéfiltret tongue Bra att du tog tag i saken smile
Var det mkt folk på Elmia? Jag åkte inte ner dit i år.

Tar mig friheten att svara på den frågan, det var riktigt dåligt med folk på elmia i år ! Var där från onsdag till tisdag smile

fälgarna satt riktigt bra !

Tusen tack! smile Haha ja mkt mindre folk än vad jag trodde faktiskt smile

-BMW-Motorsport- ///M-Power
2 maj 2014 · 1 032 Inlägg

Nu i veckan gick två blad av på fläkten som sitter på vattenpumpen som i sin tur slog hål på den nästan helt nya kylaren. Men som tur var så fick jag ordnat en nya kylare och fläkt väldigt snabbt så jag hann få klart bilen till Schiedmann-träffen igår smile

Innan detta med kylaren gick bilen ca 130 felfria mil vilket är ett rekord med denna bilen än så länge, får dock hoppas att den går ett tag nu iaf! Jag bytte även knappen till elhissen på förarsidan då det var lite problem att få den att gå upp innan men nu går den som den ska.

https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150658/150658-ecbd0c92de097a8c519a5bb391658afb.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150658/150658-259160819c98a0894b8b8cbb3317b3f4.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150658/150658-82a628b06ef2763453641c8d7dcf4480.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang