Volvo insprutar turbo guide. Olika hk steg, med delar och prissummor.

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
14 april 2013 · 1 163 Inlägg

Xuri skrev:

Andyy90 skrev:
Xuri: hur länge höll hans grenrör? jag körde 350hk/570nm på original och det ville spricka några gånger i månaden beroende på hur man körde.. bytta till extraktor och det höll bättre.. smile Avgastempen sänktes även lite i samband med det..

Själv har jag kört över 2000 mil med över 300 hästar\ 400 nm å hade inte nån spricka i de när jag sålde bilen.  Jag låg å tuggade iskörning förra vintern å grenröret sprack inte då heller trots 370hk  är de mappat rätt så avgastempen är hyffsad håller de, toppen på min egt mätare smälte vid iskörningen..

Hur många grader låg du på då? smile

~Andy~
Xuri One Man Clan
14 april 2013 · 4 286 Inlägg

Andyy90 skrev:

Xuri skrev:

Andyy90 skrev:
Xuri: hur länge höll hans grenrör? jag körde 350hk/570nm på original och det ville spricka några gånger i månaden beroende på hur man körde.. bytta till extraktor och det höll bättre.. smile Avgastempen sänktes även lite i samband med det..

Själv har jag kört över 2000 mil med över 300 hästar\ 400 nm å hade inte nån spricka i de när jag sålde bilen.  Jag låg å tuggade iskörning förra vintern å grenröret sprack inte då heller trots 370hk  är de mappat rätt så avgastempen är hyffsad håller de, toppen på min egt mätare smälte vid iskörningen..

Hur många grader låg du på då? smile

över 900 grader var ingen ovanlighet vid gatkörning, på isen  kollade jag aldrig men grejerna har aldrig gått så hår så länge.

940in med 450hk kör orginal grenrör med ditsvetsad extern waste på grenröret å jag har inte hört micke säga nått om att ens de har spruckit.

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 T4 "Ofoget" (2000)
Paffen
10 maj 2014 · 11 Inlägg

Riktigt skön tråd, med mycket bra info! sånt gillar vi!

Kombi skall det va annars kan det kvitta!
JofooN Skrap
13 oktober 2014 · 2 098 Inlägg

skön tråd. tack

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
Ponitus
11 mars 2015 · 130 Inlägg

Tack för bra info.

Volvo 940 S 2.3 "Nittiofyrnollan" (1996)
jens_golf
30 mars 2015 · 2 Inlägg

Hur mycket ladd på steg 3 med 19t

Senast redigerat av jens_golf (31 mars 2015)

Pontiac Tempest "PONTIKKAN" (1964)
Evildan
13 augusti 2016 ·

Inte för att jag har några som helst planer på att trimma eller ens köpa ngn Volvo men tråden var för bra att låta passera okommenterad.

Rwdelivet
19 september 2016 · 16 Inlägg

Hej, tänkte börja trimma min 940 turbo som gått 31000 mil kärring/gubbkörd, måste man eller är de smart att renovera motorn? För får en känsla av att den inte kommer palla om den är så sliten som den är.

aqulio
19 september 2016 · 1 146 Inlägg

kan vara smart och göra det smile
DÅ vet du vad som är bytt och du har koll på allt




Rwdelivet skrev:
Hej, tänkte börja trimma min 940 turbo som gått 31000 mil kärring/gubbkörd, måste man eller är de smart att renovera motorn? För får en känsla av att den inte kommer palla om den är så sliten som den är.

Rwdelivet
19 september 2016 · 16 Inlägg

Tack för svar! Men kan själv inte jätte mycket om trimning och motorer (än) har en 940 turbo auto från 97 jag ska konvertera till manuell och sen göra steg 2 till en början och sen steg 3 som står ovan. Blir det inte dyrt att lämna in och renovera? Eller om man skulle göra de själv måste man ju ha motorlyft i grejer? Som blir dyra har kanske 30 lök att jobba med men då ska jag ha coils o lite grejer också. Men det är klart att man måste ju göra de någon gång för att lära sig smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang