Eftersnack: SCR´s Sommaravslutning, Skara 17/9

zetec
18 september 2011 · 603 Inlägg

Tack alla som kom på träffen, alla som stöttat oss, alla som varit med och lagt ner arbetet innan.
Vilken lyckad träff. Vi i SCR är jättenöjda.
Nu vill vi jättegärna höra vad alla ni där ute tycker och tänker om träffen, upplägget, arrangemanget. Rubbet!

MVH
Ldkp Race Crew
ARN Racing
Stukade Gatbilar
Skaraborgs performance club

In hoc signo vinces
Peugeot 206 "Dunkabilen" (1999)
supraturbo gött med mos pajjka
18 september 2011 · 181 Inlägg

Trevligt,dock hade en utställar sektion av bilar varit önskad istället
För sick sack spring på hela plan med en massa mindre se värda fordon,jag själv tex är helt ointresserad av bil ljud som vrålar ut ett dunkande av osammanhängande toner för ngn skall ha ett högt db, jag vill se fina bilar, inte dussin bilar utan välbyggda fina bilar, och vill inte springa sick sack över hela köpstaden för att hitta dom,
,förövrigt var det faktiskt bra mvh m

Senast redigerat av supraturbo (18 september 2011)

Toyota supra eurospec "old blue" (1994)
sachman Arn Racing
18 september 2011 · 383 Inlägg

supraturbo skrev:
Trevligt,dock hade en utställar sektion av bilar varit önskad istället
För sick sack spring på hela plan med en massa mindre se värda fordon,jag själv tex är helt ointresserad av bil ljud som vrålar ut ett dunkande av osammanhängande toner för ngn skall ha ett högt db, jag vill se fina bilar, inte dussin bilar utan välbyggda fina bilar, och vill inte springa sick sack över hela köpstaden för att hitta dom,
,förövrigt var det faktiskt bra mvh m

Hej! tack för ett bra tips, absolut någonting att tänka på till kommande träffar smile Kul att du kom och tyckte det var bra smile

Arn Racing
Peugeot 405 mi16 "PEGASUS avställd" (1990)
eacan
18 september 2011 · 595 Inlägg

Mycket trevligt killar! Va inte där jätte länge, men den stund jag var där var det mycket trevligt! smile
Ser fram emot den stora säsongs premiär träffen? wink
Kul som fasen med DB-mätningen!

BMW 545i Sport "eacan edition IV" (2004)
Viinikka92
18 september 2011 · 363 Inlägg

Detta var en riktigt rolig träff! big_smile Kommer till nästa träff också! wink

Honda Civic ED "JDM" (1988)
Honda Civic (1992)
M1Get
18 september 2011 · 360 Inlägg

Riktigt bra träff. Första träffen på länge här i Skaraborg som kändes riktigt seriös och förberedd.

Är det någon som har lite bilder att slänga upp? Alltid kul att se smile

Någon som vet mer om olyckan som hände på e20 mellan skara - götene, någon från träffen som var inblandad? =/

sachman Arn Racing
18 september 2011 · 383 Inlägg
Arn Racing
Peugeot 405 mi16 "PEGASUS avställd" (1990)
sachman Arn Racing
18 september 2011 · 383 Inlägg

M1Get skrev:
Riktigt bra träff. Första träffen på länge här i Skaraborg som kändes riktigt seriös och förberedd.

Är det någon som har lite bilder att slänga upp? Alltid kul att se smile

Någon som vet mer om olyckan som hände på e20 mellan skara - götene, någon från träffen som var inblandad? =/

Olyckan var bilar på väg från Götene mot Skara
http://gt.expressen.se/nyheter/1.256355 … ngelolycka Här kan man läsa om det!
Hoppas dom snart mår bättre smile

Arn Racing
Peugeot 405 mi16 "PEGASUS avställd" (1990)
StahlgrenDesign Virtuell Designer
18 september 2011 · 545 Inlägg

Ja det var en lyckad träff!
http://www.facebook.com/media/set/?set= … 8083084749
Där finns lite bilder, kommer lite mer när tid finns att redigera mer foton! smile

//Anton

Renault Megane Sport Tourer "Bose Edition" (2017)
hedley Saaboholic
18 september 2011 · 3 129 Inlägg

Bra gjort med vakter/folk som dirigera när man körde in. Tråkigt att inte alla förstod hur man signalerar att folk ska stanna dock och blåser fram ändå, men med tanke på att samma person inte kunde surra ett par spoilers rätt så är jag ju inte förvånad över nivån där.

Tycker det var för utspritt vilket led till att det blev segdraget och ganska tråkigt, därav åkte vi hem efter cirka en timma på plats.

Tycker idèen om vettiga bilar på ett ställe är bra, så slipper man sönder slagna 740 bönner runtom de fina bilarna osv.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
sachman Arn Racing
19 september 2011 · 383 Inlägg

hedley skrev:
Bra gjort med vakter/folk som dirigera när man körde in. Tråkigt att inte alla förstod hur man signalerar att folk ska stanna dock och blåser fram ändå, men med tanke på att samma person inte kunde surra ett par spoilers rätt så är jag ju inte förvånad över nivån där.

Tycker det var för utspritt vilket led till att det blev segdraget och ganska tråkigt, därav åkte vi hem efter cirka en timma på plats.

Tycker idèen om vettiga bilar på ett ställe är bra, så slipper man sönder slagna 740 bönner runtom de fina bilarna osv.

Oerhört värdefullt för oss att ni skriver vad ni tycker:) Vi är ganska nystartade och vill såklart bli bättre:D


Vi funderar på hur man ska kunna dela in bilarna i "klasser" Vill inte förstöra den gamla hederliga träffkänslan!
Och kompisar brukar vilja stå med kompisar etc! Har någon förslag som man kan spinna vidare på o kanske ha ett bra fungerande system på detta till nästa årsmile ?

Arn Racing
Peugeot 405 mi16 "PEGASUS avställd" (1990)
hedley Saaboholic
19 september 2011 · 3 129 Inlägg

Märke och/eller stuk kanske?
Personligen tycker jag sönder slagna volvo bilar och dylikt kan stå avsides. Vill jag se sånt går jag till Skroten. Tyskstukade borde få stå ihop då det är en speciell klass.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
peegee Forummoderator
19 september 2011 · 2 924 Inlägg

Jag tror inte man ska ska ställa in i för mycket klasser, det förstör träffkänslan och som du säger, kompisar vill hålla ihop…
Jag tror dessutom en indelning skulle bli tung och rörig att hantera eftersom inte alla kommer samtidigt och inte bör tvingas till det heller…
Men en prioriterad V.I.P plats på träffen kan det ju finnas ändå så de extrema bilarna hittar dit och får synas med garanti...
Några träffpriser är alltid attraktivt oxå.

En bilträff med mer indelade klasser skulle även uppfattas mindre eftersom uppåt 50% av bilarna skulle ses som endast "besökare" och hamna "utanför" träffen...
Min uppfattning är nämligen att intresset är störst för kvantitet jämfört med kvalitet på sånna här bilträffar, där vem som helst känner sig välkommen att ställa ut sin bil även om den bara är nyvaxad original, så väl som rymdraket!
...men vet man med sig att man har en ointressant bil och kommer dit för att titta på andra, så kanske man inte ska ockupera de bättre platserna...

Sen tycker jag om renodlade träffar som t.ex Märkesträffar, Tyskstuksträffar etc där kvantitet inte är lika viktigt är väldigt trevliga också! …men då ska de hållas renodlade också så folk kommer dit och får uppleva sina förväntningar.

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
hedley Saaboholic
19 september 2011 · 3 129 Inlägg

Bra poäng. Tycker det viktigaste är att få bort skubbet ifrån den plats där andra ställer ut.
Skulle jag komma tidigt, gå runt lite osv inte fan vill jag se en skrothög breve min bil sen där folk springer ut å in å dunkar på diverse kaross delar etc.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
El-Saabo
19 september 2011 · 7 Inlägg
Saab 9-3 (1999)
sachman Arn Racing
20 september 2011 · 383 Inlägg

http://www.garaget.org/video/110717

Här är filmen! Titta o njut smile

Arn Racing
Peugeot 405 mi16 "PEGASUS avställd" (1990)
Hurven
21 september 2011 · 11 Inlägg

De va trevligt, ricktigt lyckat!!

Peggen
23 september 2011 · 47 Inlägg

En sjukt bra träff mycket nöjd smile jag tycker det ska vara indelat i olika områden där bilarna står vartefter från vilket land dom kommer som tex:

Svenskt
Japanskt
Amerikanskt
Franskt
osv osv osv osv....

det om något vore riktigt coolt

My car is my soul,my car is me.!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang