Autogym - Nissan 300sx s13 (200sx VS 2JZ)
En drömbil som blev verklighet när man var 17 år, men visade sig vara en mardröm motormässigt. Har stått i några år när den nu äntligen ska få ett nytt hjärta. 2JZ-GTE från Toyota Supra MKIV. Drifting är huvuduppgiften för bilen men kommer också att reggas som ombyggt fordon med hjälp av SFRO.
detta kommer bli jätte bra
lycka till

Fint som snus! Ska följas!

Stått stilla lite i garaget då vi har fixat ett nytt som inte ligger 2mil bort. Nu är det gångavstånd hemifrån och det finns TOA! Även värmegarage, skönt och slippa hundra lager med kläder.
Instrumentpanelen inpassad.
Hamnade mitt i fönsterventilationen, så jag får fixa ett nytt hål för luften
Nya fästen till nedre delen av panelen. Svetsades fast i buren.

Börjat städa ut inför flytt. Blir mycket saker att flytta på ![]()
/Oskar

Autogym skrev:
Stått stilla lite i garaget då vi har fixat ett nytt som inte ligger 2mil bort. Nu är det gångavstånd hemifrån och det finns TOA! Även värmegarage, skönt och slippa hundra lager med kläder.
/Oskar
O fasen, Mekonomens gamla lokal eller?

MagnumR skrev:
Autogym skrev:
/OskarO fasen, Mekonomens gamla lokal eller?
Ne, det blev nere i hamnen. Kolbergaplåts lokaler ![]()
/Oskar

Hur e det med reggning av detta sen?
När beräknar du vara färdig med allt? ![]()

JDMCRAZE skrev:
När beräknar du vara färdig med allt?
Den blir reggad som ombyggt fordon. Så det blir en del att byta. Vet inte riktigt när den är klar, men en tanke är väll att kunna köra på gatebil, men då kommer den nog inte bara reggad.

Autogym skrev:
JDMCRAZE skrev:
När beräknar du vara färdig med allt?Den blir reggad som ombyggt fordon. Så det blir en del att byta. Vet inte riktigt när den är klar, men en tanke är väll att kunna köra på gatebil, men då kommer den nog inte bara reggad.
Fan vad najs ![]()
Uppdatera gärna om hur man går till väga sen under reggningen!

Trevligt projekt! Skall följas! ![]()

JDMCRAZE skrev:
Autogym skrev:
JDMCRAZE skrev:
När beräknar du vara färdig med allt?Den blir reggad som ombyggt fordon. Så det blir en del att byta. Vet inte riktigt när den är klar, men en tanke är väll att kunna köra på gatebil, men då kommer den nog inte bara reggad.
Fan vad najs
Uppdatera gärna om hur man går till väga sen under reggningen!
Absolut, kan skriva ner hela förloppet sen när det är fixat
/Oskar

Michkijn skrev:
Trevligt projekt! Skall följas!
Tackar!![]()

Nu var flytten färdig. Skönt att ha allt på plats och kunna köra på igen.
Vita väggar och jämnt golv ![]()

Bilen uppe på pallbockar och man börjar komma iordning. Plockade ut bilens kabelhärva så man slipper slåss med den.
Testade att sänka ner motor med växellåda för första gången, fick kapa upp för att få rum
Tog bort mer så ska jag bygga torpedväggen djupare bakom motorn så det inte blir så trångt där.
Nu ska det fixas llite plåt och rundstavar som ram.
/Oskar

Dåligt med uppdateringar, men har varit mycket svetsjobb nu, och lite iskörning på det
som har tagit endel tid.
Turbosarna väger verkligen mycket! Så nar man är själv i garaget får man använda det man har.
Ny brandvägg, inflyttad ca 5cm
TIG:at hjulhusen
Buren är klar. Endast bältesstaget kvar, men det sätter jag dit senare när jag har fått i stolarna för att få rätt vinkel på bältena.
Helsvetsning blir det i helgen.
/Oskar

om det väger mycket så är det nog dyrt
(då är det alltså bra)
Senast redigerat av Michkijn (2012-02-23 22:22)

Michkijn skrev:
om det väger mycket så är det nog dyrt
(då är det alltså bra)
Jo det är sant ![]()

fiiint, kommer nog röra på sig bra och stanna för den delen med ![]()

soft projekt. vart beställde du bromsarna bak ifrån och vad gick dom på? jag har själv större fram men får inte tag i bak
0.008120