Projekt Golf 3 !!

Eget stuk
  • 67 Följare
  • 229 017 Visningar
  • Projektet avslutat 24 april 2013
Gbgarn VW frälst
30 november 2011 · 242 Inlägg

Lothigiius skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/169/168776/168776-d83ebe812e6d0c3427cf86445c6d1675.jpg
Har köpt guldiga ventilhattar. Blir awesome sen till mina blivande guldiga fälgar. Kommer sitta som en smäck!
http://www1.garaget.org/gallery/images/169/168776/168776-0988198a8e0521507d8c0c8af62db67b.jpg
Blev ett par 32 mm:s täckbrickor också som ska lackas om till svart. Ska plocka bort torkaren bak och då blir där ju ett hål efter de. Har inte lust o svetsa igen de o sen lacka om hela bakluckan, så då är detta ett alternativ!


// Lothigiius

om jag inte minns helt fel så kom bara golf 3 i en sorts vit wink så inte så svårt med nyanser osv + att igensvetsat e sjuuukt mycket snyggare. skulle gjort d på min men hade varken garage eller svets sad.
Keep up the good work iaf smile

VW, om volket själv får wälja!
Volkswagen Corrado G60 "ReTarD" (1990)
Volkswagen Polo TSI 1.2T Facelift "Optimerad av EDGE Performance" (2017)
Lothigiius
30 november 2011 · 591 Inlägg

Gbgarn skrev:

Lothigiius skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/169/168776/168776-d83ebe812e6d0c3427cf86445c6d1675.jpg
Har köpt guldiga ventilhattar. Blir awesome sen till mina blivande guldiga fälgar. Kommer sitta som en smäck!
http://www1.garaget.org/gallery/images/169/168776/168776-0988198a8e0521507d8c0c8af62db67b.jpg
Blev ett par 32 mm:s täckbrickor också som ska lackas om till svart. Ska plocka bort torkaren bak och då blir där ju ett hål efter de. Har inte lust o svetsa igen de o sen lacka om hela bakluckan, så då är detta ett alternativ!


// Lothigiius

om jag inte minns helt fel så kom bara golf 3 i en sorts vit wink så inte så svårt med nyanser osv + att igensvetsat e sjuuukt mycket snyggare. skulle gjort d på min men hade varken garage eller svets sad.
Keep up the good work iaf smile

I know..det är inte därför jag inte vill lacka om. Men orkar inte med jobbet o svetsa, slipa ner hela bakluckan o hålla på! Iofs blir det jävligt mycke snyggare, men aa...kanske vid ett senare tillfälle! Tack! smile

__AleXx_ oijoij-society.com
1 december 2011 · 774 Inlägg

Hoppas du läste PVW från November, den var ju mer intressant! wink

Tycker de är lite dött här, när köper du mina Schmidt och får till bilen helt då ? haha

Lothigiius
1 december 2011 · 591 Inlägg

__AleXx_ skrev:
Hoppas du läste PVW från November, den var ju mer intressant! wink

Tycker de är lite dött här, när köper du mina Schmidt och får till bilen helt då ? haha

Nae kollade bara igenom den lite snabbt! Dött...!!!?? Jag köper dina Schmidt den dagen du o jag blir lika gamla wink Haha

z4power
1 december 2011 · 56 Inlägg

__AleXx_ skrev:
Hoppas du läste PVW från November, den var ju mer intressant! wink

Tycker de är lite dött här, när köper du mina Schmidt och får till bilen helt då ? haha

sig till mig vad du ska ha för dom wink skicka pm alex..... är det 16tum? elle 15??

__AleXx_ oijoij-society.com
2 december 2011 · 774 Inlägg

Lothigiius skrev:

__AleXx_ skrev:
Hoppas du läste PVW från November, den var ju mer intressant! wink

Tycker de är lite dött här, när köper du mina Schmidt och får till bilen helt då ? haha

Nae kollade bara igenom den lite snabbt! Dött...!!!?? Jag köper dina Schmidt den dagen du o jag blir lika gamla wink Haha

Fruntimmer.. Hur kan man bara kolla igenom lite snabbt!
Tycker de är dött, vill se den på coils och fälgarna på nu ju. smile

HAHA! låter bra de wink

z4power skrev:

__AleXx_ skrev:
Hoppas du läste PVW från November, den var ju mer intressant! wink

Tycker de är lite dött här, när köper du mina Schmidt och får till bilen helt då ? haha

sig till mig vad du ska ha för dom wink skicka pm alex..... är det 16tum? elle 15??

Inget på den bilen kommer säljas förens jag hittat en värdig ersättare, men återkommer då! smile
15x8 samt 15x9.5 är de

Lothigiius
2 december 2011 · 591 Inlägg

__AleXx_ skrev:

Lothigiius skrev:

__AleXx_ skrev:
Hoppas du läste PVW från November, den var ju mer intressant! wink

Tycker de är lite dött här, när köper du mina Schmidt och får till bilen helt då ? haha

Nae kollade bara igenom den lite snabbt! Dött...!!!?? Jag köper dina Schmidt den dagen du o jag blir lika gamla wink Haha

Fruntimmer.. Hur kan man bara kolla igenom lite snabbt!
Tycker de är dött, vill se den på coils och fälgarna på nu ju. smile

HAHA! låter bra de wink

z4power skrev:

__AleXx_ skrev:
Hoppas du läste PVW från November, den var ju mer intressant! wink

Tycker de är lite dött här, när köper du mina Schmidt och får till bilen helt då ? haha

sig till mig vad du ska ha för dom wink skicka pm alex..... är det 16tum? elle 15??

Inget på den bilen kommer säljas förens jag hittat en värdig ersättare, men återkommer då! smile
15x8 samt 15x9.5 är de

Därför att det inte va min tidning kanske! Nä du får vänta till vintern är över! Tänker inte sätta på coils nu!!! O fälgarna ska ju renoveras o lackas om...
Erkänn, du fattade inte vad jag menade med de - när vi två blir lika gamla wink
Så du menar att jag är en värdig ersättare till dina Schmidt. RESPEKT!!! smile

Lothigiius
5 december 2011 · 591 Inlägg

Aa asså ibland undrar man ju hur man lyckas med allt...eller lyckas o lyckas. Det är inte direkt något jag är glad o stolt över. Men sånt som händer alla, eller dem flesta i alla fall. Det som hände va att jag va i Halmstad med en polare o körde runt. När polaren såg några som sladdade i en rondell så ville hon att vi skulle stanna o kolla på dem så jag vände inne på en liten parkering vilket jag aldrig skulle gjort. Inte på DEN parkeringen i alla fall! Körde ut ifrån parkeringen och hör hur det börjar låta som om något slår i under bilen. Eller som om avgasröret slog i marken. Så det va ju de som först kom upp i tanken att avgasröret lossnat. Stannade till 10 meter därifrån och gick ut o kollade. Avgasröret satt som det skulle...hmm vad kan de då vara!? Kollade på däcket och såg detta:
https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168776/168776-9c0780c83f5a7a6f63b4981b2118d9da.jpg

ASSÅ VAFAN!!! En lång jädra metallsak! Inte konstigt att det lät! Ehhh aaa vad ska jag göra nu då? Pengarna va slut på mobilen! (hade 2 kr kvar = kan prata i 4 min) Typiskt! Kände på metallsaken och den satt ju fast en aning. Ringde brorsan (som typiskt nog va på julbord med jobbet=alkohol o kan inte köra). Han sa att jag inte skulle dra ut metallsaken, men jag kände att njaee det känns inte rätt att den ska sitta kvar i däcket o gnaga. Så jag drog ut den. Hoppade snabbt in i bilen o körde iväg till Statoil, 1 km därifrån. Gick in på Statoil o frågade om dem hade någon ficklampa o låna ut. Men såklart inte! Eftersom det blåste som fan den kvällen så kunde jag ju inte höra om det pös ifrån däcket heller. Gick in o satte oss på Statoil o drack kaffe sålänge o väntade. Ifall det nu skulle varit ett hål så hade ju luften försvunnit ganska så snabbt. Gick ut o kollade på däcket efter 30 minuter men där va lika mycket luft som innan. Så vi styrde en runda mot stan och sen hem! MEEEEN det kunde ha slutat illa!
https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168776/168776-2cc8c13ed0888d004918b5e1c43d43aa.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168776/168776-83fd6e24888de093a0e2ff984ddabc1b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168776/168776-0a69718e03a76acf8bd951e95e07a57b.jpg
Såg en fin Mk1:a i hstd smile


// Lothigiius

Tschagerlund
5 december 2011 · 133 Inlägg

Trevlig tråd, kommer följas! smile

Hon: Det är ju bara en bil.
Jag: Du är bara en tjej.
Nissan 350z (2004)
Lothigiius
5 december 2011 · 591 Inlägg

Tschagerlund skrev:
Trevlig tråd, kommer följas! smile

Tack! Kul! tongue

Waldenstrom it's not a competition...
5 december 2011 · 116 Inlägg

Aj då sånt vill man verkligen inte ha i däcket, men det klarade sig eller?

Lothigiius
6 december 2011 · 591 Inlägg

lynn skrev:
Aj då sånt vill man verkligen inte ha i däcket, men det klarade sig eller?

Nä helst vill man undvika sånt! Ja det klarade sig. Jag kan inte se något hål i alla fall. Och där är lika mycket luft kvar idag, 3 dagar senare smile Det var nog tur att jag drog ut den snabbt och inte hann köra så långt!

Waldenstrom it's not a competition...
6 december 2011 · 116 Inlägg

Lothigiius skrev:

lynn skrev:
Aj då sånt vill man verkligen inte ha i däcket, men det klarade sig eller?

Nä helst vill man undvika sånt! Ja det klarade sig. Jag kan inte se något hål i alla fall. Och där är lika mycket luft kvar idag, 3 dagar senare smile Det var nog tur att jag drog ut den snabbt och inte hann köra så långt!

Okej men är luften kvar så är det väl ingen fara smile

Lothigiius
6 december 2011 · 591 Inlägg

lynn skrev:

Lothigiius skrev:

lynn skrev:
Aj då sånt vill man verkligen inte ha i däcket, men det klarade sig eller?

Nä helst vill man undvika sånt! Ja det klarade sig. Jag kan inte se något hål i alla fall. Och där är lika mycket luft kvar idag, 3 dagar senare smile Det var nog tur att jag drog ut den snabbt och inte hann köra så långt!

Okej men är luften kvar så är det väl ingen fara smile

Nej smile

dbjanoz
7 december 2011 · 1 785 Inlägg

Tur att ståltråden inte gått in i däcket ordentligt.

För ca 14 årsedan körde jag på en 4mm tjock plåt som låg på vägen. Den var ca 30 x 30cm stor. Det blev en jävla smäll under bilen men ingen synlig skada. Stannade och gick 200 meter tillbaka och kastade ut plåten i diket.

Skillnaden är att så gjorde nog de flesta för 14år sedan men idag resonerar man ofta mer egoistiskt.

En vägskylt hade trillat ner på samma väg för bara 6-7månader sedan. Brydde mig inte för att se om någon annan gjorde det. När jag kommer förbi platsen 9 timmar senare ligger vägskylten där överkört några hundra gånger.

En annan gång på E4an låg något som närmast liknade en domkraft i södergående fält strax söder om Jönköping. Den gången ringde jag 112 och begärde polisen. Men de var måttligt intresserade. Man kan ju tänka vad som händer när en MC åkare kommer i 110km/h + och kör på ett sådant föremål.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Lothigiius
7 december 2011 · 591 Inlägg

dbjanoz skrev:
Tur att ståltråden inte gått in i däcket ordentligt.

För ca 14 årsedan körde jag på en 4mm tjock plåt som låg på vägen. Den var ca 30 x 30cm stor. Det blev en jävla smäll under bilen men ingen synlig skada. Stannade och gick 200 meter tillbaka och kastade ut plåten i diket.

Skillnaden är att så gjorde nog de flesta för 14år sedan men idag resonerar man ofta mer egoistiskt.

En vägskylt hade trillat ner på samma väg för bara 6-7månader sedan. Brydde mig inte för att se om någon annan gjorde det. När jag kommer förbi platsen 9 timmar senare ligger vägskylten där överkört några hundra gånger.

En annan gång på E4an låg något som närmast liknade en domkraft i södergående fält strax söder om Jönköping. Den gången ringde jag 112 och begärde polisen. Men de var måttligt intresserade. Man kan ju tänka vad som händer när en MC åkare kommer i 110km/h + och kör på ett sådant föremål.

Ståltråd?...tror nog den va en aning tjockare än en stråltråd!
KRASCH låter det då och hans/hennes liv är troligtvis (med stor sannolikhet) avslutat... hmm

kannebanne
7 december 2011 · 2 046 Inlägg

Följer! Hände samma sak med mitt ena lågprofilsdäck på audin... De skaka och allt skit , så sitter där en fet skruv som e ca 5mm bred i mitt däck, tradigt men vafan gör man?? smile

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
Lothigiius
7 december 2011 · 591 Inlägg

kannebanne skrev:
Följer! Hände samma sak med mitt ena lågprofilsdäck på audin... De skaka och allt skit , så sitter där en fet skruv som e ca 5mm bred i mitt däck, tradigt men vafan gör man?? smile

Härligt! Nä vad fan gör man egentligen? Tråkigt att sånt ska hända bara! smile

kannebanne
7 december 2011 · 2 046 Inlägg

Lothigiius skrev:

kannebanne skrev:
Följer! Hände samma sak med mitt ena lågprofilsdäck på audin... De skaka och allt skit , så sitter där en fet skruv som e ca 5mm bred i mitt däck, tradigt men vafan gör man?? smile

Härligt! Nä vad fan gör man egentligen? Tråkigt att sånt ska hända bara! smile

Ja... Fick dra upp min polare från sängen, detta hände då klockan 7 på en lördag.. Så fick han dra av däcket och hela skitet för att laga de på sin verkstad smile

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
Lothigiius
7 december 2011 · 591 Inlägg

kannebanne skrev:

Lothigiius skrev:

kannebanne skrev:
Följer! Hände samma sak med mitt ena lågprofilsdäck på audin... De skaka och allt skit , så sitter där en fet skruv som e ca 5mm bred i mitt däck, tradigt men vafan gör man?? smile

Härligt! Nä vad fan gör man egentligen? Tråkigt att sånt ska hända bara! smile

Ja... Fick dra upp min polare från sängen, detta hände då klockan 7 på en lördag.. Så fick han dra av däcket och hela skitet för att laga de på sin verkstad smile

Ajdå, ingen rolig situation för honom o gå upp så tidigt en lördag! Ingen rolig situation för dig heller för den delen hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang