Första dagen med körkort - vad gjorde ni?

JsoooN
25 oktober 2011 · 388 Inlägg

Körde tillbaka farsan till sitt jobb då han hade dragit därifrån för att komma och "lämna över" 740n till mig, sen vart det att åka tillbaka till lilla Norberg i närmast chocktillstånd (man var ju överlycklig över att få köra runt själv..) och sedan plocka upp lite polare och åkte sedan runt hela jävla dagen hahaha.. åkte ca 38 mil första dagen med körkort haha. tongue
(Från kring lunch till runt 10 på kvällen)

Senast redigerat av JsoooN (25 oktober 2011)

Opel Astra F "PolackRäjsern" (1992)
_budde_
25 oktober 2011 · 152 Inlägg

liftade hem med en polare. rullade ut en original orange gammal televerksbil ur garaget och körde några varv på stan med ett jätteleende innan man va tvungen att åka o jobba=)

Mack Forum- och sitemoderator
25 oktober 2011 · 26 149 Inlägg

Själv var jag ner på byn med min fars 940 GL och köpte ett paket ägg.

Min första resa ensam, om man bortser från när jag fick köra tillbaka bilskolebilen från dåvarande Vägverket.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Adeno självutnämnd expert
25 oktober 2011 · 157 Inlägg

Själv körde man väl runt runt runt och runt:)

Senast redigerat av Adeno (25 oktober 2011)

if you’re going to talk the talk, you’ve got to walk the walk
Ksj
25 oktober 2011 · 1 217 Inlägg

Lånade min faders 9000 och höll på att smälla med en stor Cadillac i en skymd kurva på en smal slingrig landsväg där jag körde på tok för fort.

Ett hjulpar i diket och ett par på asfalten och sedan upp på vägen igen utan några skador på bilen.

Sedan körde jag inget på ett par veckor..

Saab 900 "2.1an" (1992)
Martin 9-3 Fisketokig
25 oktober 2011 · 2 997 Inlägg

Fick skjuts in till uppkörningen. Körde inte ens hem själv. Tror inte jag körde alls samma dag, hade ju inget ärende. Däremot beställde jag en ny bil.

Kanske körde 10 mil totalt på en månad direkt efter körkortet.
Förmodligen ska jag ha körkortet i ca 60 år så jag får nog köra så det räcker ändå.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
KHRacing
25 oktober 2011 ·

Bytte frambromsbeläggen på kvällen iaf....

Pim_Pim
25 oktober 2011 ·

Tankade 745an fullt (65 liter) och bara gled omkring tills bensinen nästan var slut, sen på kvällen var jag riktigt trött på att åka bil så jag åkte hem och la mig, gick upp tidigt nästa dag och var lika bil kåt fortfarande..

Släppte efter några veckor, förstår inte hur man orkade åka så mycket bil när man tänker tillbaka på det tongue

Hallenborg22
25 oktober 2011 · 74 Inlägg

Första dagen jag fick körkort körde jag och en kompis till greveholms slottet, ni kanske minns julkalendern mysteriet på greveholm:D

volvoqq Lastbilsmekaniker
25 oktober 2011 · 5 138 Inlägg

Jag tog tåget hem och körde bilen till skolan:P och blev nästan påkörd:P

OSkar000
25 oktober 2011 · 198 Inlägg

Lämnade vidare övningskörningsskylten till min kusin som då hade 4 år kvar innan han fick börja övningsköra... han blev väl sådär lagom glad smile

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
25 oktober 2011 · 3 929 Inlägg

Far tvingade på mig hans bil så vart att ut och köra en/två/några/flera/många svängar innan man kom hem igen.
Åkte bland annat till farmor och farfar och liknande. Var också tvungen att hämta far från jobbet då han lämnade över bilen till mig mitt på dagen precis efter jag fått körkortet smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Spelis
25 oktober 2011 · 1 926 Inlägg

Slängde övningskörningsskylten, lånade morsans bil och hämtade upp polarna... smile

Mrfleur
25 oktober 2011 · 235 Inlägg

pappa bad mig burna... för att fira.

Bmw, när du älskar att köra!
Pendulum
25 oktober 2011 · 1 298 Inlägg

Tog körkortet tidigt en måndagsmorgon och hade fyllt 18 fredagen innan. Tog ut min dåvarande Mazda 626 V6, drog varvstopp 2an och 3an och låg i 180kmh ut till hisingen för att delta på eftermiddagslektionerna. Efteråt la jag en börn på tvåan med kall motor utanför skolan och körde hem, plockade upp några polare och åkte runt lite.

Dagen efter märkte jag att bilen drog massa olja... Suck. wink

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
pukan2
25 oktober 2011 · 3 182 Inlägg

tog körkortet sent på eftermiddagen en fredag, efter när jag klara det ringde jag en polare och berätta det hela då han seger kom hit o hämta min 740 o lek av dig, samma kväll jag hämtade bilen vart det snö storm, va ute tills 6 på lördag morgon med några polare. kul som fan va det. men nu är man as trött på att köra bil då man siter i jobb bilen hela dagarna.

Fimp3n Random
25 oktober 2011 · 480 Inlägg

Direkt när man fick lappen så mötte min far mig med hans gamla bil. Audi s4 -93:a. Fulltankad och klar gav han mig nyckel och gick hem. Ringde direkt 2 polare sen kom vi inte hem på 2 dagar. Körde också slut på 2 fulla tankar bensin smile Riktigt härligt minne. Kommer lätt göra något liknande till min unge senare i livet.

twin_cam Smålänning
25 oktober 2011 · 7 877 Inlägg

Körde hela kvällen, ställde mig på coopen med dom andra grabbarna, och åkte hem och hälsade på farmor och hem igen smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
DavidSan
25 oktober 2011 · 227 Inlägg

hämtade upp en polare, körde 12mil till gbg och festade med några andra polare åkte hem dagen efter på kvällen runt 21.00 och kände FRIHET!!!

Minne för livet!

BudgetDunkaren Osponsrad
25 oktober 2011 · 1 631 Inlägg

Mrfleur skrev:
pappa bad mig burna... för att fira.

min mor sa samma sak till mig, sen blev det låångtur x 2 tankar bensin och 2 bakdäcksbyte *wink

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang