Första dagen med körkort - vad gjorde ni?

aqulio
25 oktober 2011 · 1 146 Inlägg

när jag tog körkortet minns jag en vecka senare så köpte man en 940 LTT -95
då var det bara köra på smile
tro jag körde många rundor fram och tillbaka haha big_smile

blev många bil bodde i dalarna en tid sen var man varann helg i Stockholm runt 45mil

Ajonsson
25 oktober 2011 · 43 Inlägg

Så nu när min dag är över så har jag kört runt, provat bilens prestanda och ljud samt hittat lite b-rudar. Tråkigt underlag så gick inte riktigt att köra så roligt som man ville menmen, kommer fler dagar med bättre väder!

Gronwalls
25 oktober 2011 · 1 808 Inlägg

Vart bjuden på Max av min syster tongue

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
teamvolvoracing Trucker
25 oktober 2011 · 1 220 Inlägg

Åkte buss till en kompis å käka pizza å kolla film för att sedan åka buss hem igen.. Tog körkortet sent på dagen och hade ingen egen bil.

Vissa är bara bättre än andra!
OmegaCoffe Dumpersförare.
26 oktober 2011 · 970 Inlägg

Körde polarens golf 2-a hem från skolan på transport där jag även fick kortet. sen låg vi och raggade med min 240 när man skaffade den

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
CarpeDiem German Engineering
26 oktober 2011 · 9 081 Inlägg

Samma dag jag klarade uppkörningen åkte man hem, firade i mitt rum genom att spela PS2 Need for Speed Most Wanted tongue På kvällen fick jag bilnyckeln och 100 kr. Körde runt i 2-3 timmar och njöt av friheten big_smile

Minne för livet smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
jimmzzan
26 oktober 2011 · 1 168 Inlägg

Fick skjuts hem, hämtade bilnyckeln till 940in och åkte till pappas företag och firade det i hela 5minuter innan jag sprang ut till bilen och åkte till skolan, sen på rasten så åkte vi ut och körde lite rally och sen när man var hemma så åkte man till en kompis längre bort och var ute och sladdade så mycket man klarade av, körde hem lite folk och sen var hemma på natten nångång. Sen blev de givet att pendla till skolan varje dag tills sommarlovet kom!

RD_87 Skrotsamlare
26 oktober 2011 · 4 031 Inlägg

Jag började med att spendera 3 hela dagar på muggen, fick rännskita i samband med uppkörningen. Jag trodde ett tag att jag skulle dynga i byxan.
Kul i efterhand men inte då...

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
TIC88b
26 oktober 2011 · 155 Inlägg

Vilka minnen man fick nu. big_smile
Direkt efter jag hoppat ur bilen ringde jag farsan och sa att jag klarade det!
Frågade sen vart han gömt nycklarna till hans Pontiac Trans Am
Efter mycket lovande om att jag ska tat lungt och inget börnande sa han vart han gömt dom.
Inte bra för han!! Haha

Den dagen var den bästa i mitt liv (än så länge)

* Blåste förbi en fart kamera i 160km/h på 90 väg big_smile
* Tyckte man såg för mycket asfallt i en korsning (där blev det nya däck) pappa va inte glad
* Skobbade skolan hela dagen för att glida lite här och där
* Fick min första utskällning av en argsint polis.

Behöver jag nämna att jag aldrig mer efter den dagen fick låna den. Hihihi

Mein Auto ist nicht wie Ihr Auto, Ihr Auto ist ein Leichenwagen!
TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
27 oktober 2011 · 938 Inlägg

Gick hem å hämta morsans bil, sen körde ja till skolan...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
Volvofarfar
27 oktober 2011 · 1 312 Inlägg

Jag körde upp, direkt efter jag klara uppkörningen fick jag köra direkt till uppsala och hem igen ca 70 mil pga morsans gubbe blev sjuk..

Inte så jättekul men jag klara kortet iaf:-)

Senast redigerat av Volvofarfar (27 oktober 2011)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
jok3 Lastbilsschaffis
27 oktober 2011 · 886 Inlägg

Första jag gjorde var att nästan sätta min 240 i ett träd när jag ville leka på snön i stan smile Klarade mig och höll mig till parkeringar efter det big_smile

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
mopar81 yrkeschaffis
27 oktober 2011 · 54 Inlägg

när jag klarat kortet blev det bussen hem från stan och hämta 240:n.körde till macken och fyllde tanken(bensinen kostade 7:83kr/l)sen blev det många mil den dagen/helgen

Saab_lar
27 oktober 2011 · 37 Inlägg

Åkte å hämtade syrran, körde henne till jobbet, åkte å hämta en kompis så körde vi bara omkring ett tag, sen hämtade jag syrran från jobbet på kvällen tongue

dacke78
2 november 2011 · 42 Inlägg

Förgrundsfakta: fick körkort den 21 december...

Direkt efter jag gått ur bilen ringde jag pappa och berättade den glada nyheten big_smile

Eftersom detta var precis innan jul så hade mamma såklart frågat vad jag önskade mig, då kom jag inte på ngt. Men efter att jag ringt pappa, ringde jag mamma och sa att jag visste vad jag önskade mig (hon blev sådär glad med tanke på att det var 3 dagar innan jul lol): "jag önskar mig en besiktad bil för nu har jag körkort!"

Jag hade inte sagt någonting till henne om uppkörning och så, så hon blev ganska tyst först big_smile

Sedan gick man på små moln ner till körskolan och berättade för tjejerna i receptionen att man hade klarat det:cool: Medans man gick ner så passade jag på att skicka iväg ett sms till min plastfarsa då han fyller på ovan nämnda dag:P

Sen senare på kvällen kom pappa hem (skilda föräldrar btw) och han skulle på något jobb så då fick jag ta hans Corolla och köra han dit . Sedan var man FRI och man körde la lite överallt roll tills han ringde och bad bli hämtad...

Efter studenten är nog det den bästa dagen i mitt liv hittills!

Man var kung i ett par timmar, precis som på studenten coolcool

PS. mamma lyckades få besiktningstid dagen efter så på julafton var nog den bästa presenten en liten låda som inte så mycket ut för världen.

Men i den låg en Volvonyckel och ett besiktningsprotokoll med ett orange klistermärke på. smile

Senast redigerat av dacke78 (2 november 2011)

Ljepone * Studerande *
3 november 2011 · 563 Inlägg

Gick hem, satte mig ner i divansoffan & tog ett djupt andetag. Skönt att de vart avklarat tänkte man.

Senast redigerat av Ljepone (3 november 2011)

Opelmadness German cars, quality and beyond
3 november 2011 · 8 197 Inlägg

Tog lappen halv ett på en onsdag, sen köpte jag en andrabil (svenssonbil, hade köpt en '68 Mustang innan) vid tretiden. Åkte väl runt och showade bilen för polare som fortfarande inte hade körkort. tongue

Sen blev det nära 200 mil från torsdag till söndag.. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Dimak
15 april 2014 · 10 Inlägg

Uppdatera gärna, vill göra fler historier.

Muttley
15 april 2014 ·

Toppade bilen min hela 165 km/h  en peugeot 405 GRI -88     

Sen körde jag hem till fjällan jag hade på den tiden och tog lite kvalitetstid.

De första är ganska dumt och göra.

Alkeruden
15 april 2014 · 227 Inlägg

Åkte 200+ och sen driftade lite med farsans gamla bmw

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang