Release: Garaget v10

peegee Forummoderator
17 november 2011 · 2 924 Inlägg

figge_stunter skrev:
Har ett litet förslag som iaf jag skulle uppskatta och säkert några till...
Det står ju "XXX antal inaloggade" uppe i vänstre hörnet... Hade varit "bra" om man kunde klicka på den så kunde man se vilka som var inloggade...? Kanske inte är så enkelt som jag tror, men det va ju iaf ett förslag och jag förstår om det blir för jobbigt!

Utan att veta ditt ändamål(?) för ditt förslag, har du sett denna sida?
http://www.garaget.org/users/

Senast redigerat av peegee (17 november 2011)

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
te_wik Forummoderator
17 november 2011 · 12 813 Inlägg

Texten "forummoderator" eller "admin" verkar ha försvunnit när en moderator/admin skivit i forumet.






Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Guuran
17 november 2011 · 88 Inlägg

chrizz skrev:

Guuran skrev:
Riktigt bra gjort Chrizz men jag kan inte se andras favoritbilar?

Mvh

Kollat i menyn på respektive användares sida?

fel hantering av mig:) nu är ja nöjd igen:)(Y)

per jorå.
17 november 2011 · 19 Inlägg

Varför ligger Visning Av Gamla Bilar som default? Känns lite onödigt kanske.. Att kolla efter skrotade/sålda bilar borde defenitivt vara överkurs.

Sen undrar jag om det funderats över Garaget som app..? (apple/android).
Det är alltid rätt segt i luren eftersom sidan är tung.

Mvh // Per

Senast redigerat av per (17 november 2011)

järnet.
A-I
17 november 2011 · 80 Inlägg

chrizz skrev:
Som vi tidigare nämnt är den här uppdateringen främst en förberedande uppdatering för vår kommande satsning med Motr.com i Storbritannien. Men vi har även några konkreta nyheter som vi hoppas kommer att uppskattas, inte minst att Garaget nu har ett nytt fräsch utseende!

Övergripande nyheter:

• Ny fräsch design
• Nya smidiga delningsmöjligheter för bilar och videos (Facebook, Twitter och Google+).
• Nytt filter för bläddring bland bilarna (filtrera på årtal t.ex.)
• Bläddra bland bilder med piltangenterna.
• Markera alla meddelanden i PM-funktionen för smidig radering.
• Stöd för korta Youtube-länkar (youtu.be) i videosektionen + fix för Liveleak som tidigare krånglat.
• Ny bättre captcha vid registrering och abuse-rapportering för att på bästa sätt förhindra oönskade spam-robotar.
• Många buggfixar (t.ex. bilduppladdningen fungerar som den ska nu i Opera, och bildbeskrivningen följer korrekt med bilden vid arkivering från bil till fotoalbum).

Mvh

PS. Var vänliga och läs igenom tråden innan ni rapporterar nya buggar. Vi kan mycket väl ha besvarat en tidigare problemrapport för samma sak.

en sak tycker jag du bodde byta tillbaka det är den fotoalbumet och favoritbilarna som ligger på min sida förut kunde man trycka på det men nu har du gjort det komplicerad och sen även textstilen ska du byta till den gammla

mvh A-I smile

Toyota Supra mkiv (Projekt) "Från dröm Till verklighet" (1994)
joelimmo
17 november 2011 · 1 380 Inlägg

favoritbilar länken fungerar inte !

BMW E28 (1982)
Norde fotointresserad
17 november 2011 · 2 307 Inlägg

Har något strul med bloggdelen på min egen profil. Själva Garagetmallen/designen försvinner och ersätts av vit bakgrund:

Edit: Väljer jag "Nytt inlägg" eller "Visa alla inlägg" så återgår den till det normala.

http://i615.photobucket.com/albums/tt236/Norde87/Skrmavbild2011-11-17kl171708.png

Senast redigerat av Norde (17 november 2011)

MR_Smart
17 november 2011 · 1 290 Inlägg

Den 7/11 förnyade jag en prylannons via sms (ser nu att jag aldrig fick en bekräftelse) men annonsen är borta. Vet ej om det beror på någon bugg eller om det är nått fel som är trasigt hmm

chrizz Administratör
17 november 2011 · 11 783 Inlägg

Norde skrev:
Har något strul med bloggdelen på min egen profil. Själva Garagetmallen/designen försvinner och ersätts av vit bakgrund:

Edit: Väljer jag "Nytt inlägg" eller "Visa alla inlägg" så återgår den till det normala.

http://i615.photobucket.com/albums/tt23 … 171708.png

Den var lite tuffare, men det är fixat nu. Tack för tipset.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Stoner_fuzz Bitter optimist.
17 november 2011 · 1 561 Inlägg

bra jobbat! påminner om när Lunarstorm ändrade design back in the day fast... på ett bra sätt smile

Volkswagen Golf GLI "1.8 8v GTi" (1986)
Citroën 2CV "deux chevaux" (1972)
RALPH_B Egen företagare
18 november 2011 · 10 Inlägg

Hur går det med fixet till att kunna klicka på favoritbilar, man får endast fram dom som är i bild?

Subaru Forrester "Familjebilen" (2012)
chrizz Administratör
18 november 2011 · 11 783 Inlägg

RALPH_B skrev:
Hur går det med fixet till att kunna klicka på favoritbilar, man får endast fram dom som är i bild?

Min sida -> Favoritbilar (menyn)

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Hermanssons_Garage
18 november 2011 · 2 415 Inlägg

Nu orkade jag inte läsa igenom 10 sidor..
men jag tycker att ni borde göra om "VIDEO" då om ett klipp hamnar i längst upp i "stora listan", så ligger det fortfarande kvar på listan till vänster!

och sen kan man börja titta på klippet i 5-10 sec, och helt plötsligt så startar klippet om!
ibland startar klippet om 3 gånger innan man kan börja titta på det! börjar bli jobbigt!

over and out!
//Tryck_o_pys

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
chrizz Administratör
18 november 2011 · 11 783 Inlägg

Tryck_o_pys skrev:
Nu orkade jag inte läsa igenom 10 sidor..
men jag tycker att ni borde göra om "VIDEO" då om ett klipp hamnar i längst upp i "stora listan", så ligger det fortfarande kvar på listan till vänster!

och sen kan man börja titta på klippet i 5-10 sec, och helt plötsligt så startar klippet om!
ibland startar klippet om 3 gånger innan man kan börja titta på det! börjar bli jobbigt!

over and out!
//Tryck_o_pys

Startar om?? Det har jag aldrig råkat ut för. Nästa gång det händer för dig, kan du notera följande:

* Adress till klippet i fråga
* Visades en video-annons innan klippet började visas
* Webbläsaren du använder (och vilken version)

Skicka det i ett PM till mig. Det vore uppskattat.

Enda sättet att fixa ett problem för oss är att först kunna återskapa det, och på så vis kunna ta reda på vad som orsakar det.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
racerwagon
18 november 2011 · 429 Inlägg

Har nu testat i både senaste google chrome och senast explorer och jag får de inte att fungera att söka bilar från en stad? gör jag fel? eller fungerar de inte?

per jorå.
18 november 2011 · 19 Inlägg

Inget svar på det? (varför visas gamla bilar??)

järnet.
Hermanssons_Garage
18 november 2011 · 2 415 Inlägg

chrizz skrev:

Tryck_o_pys skrev:
Nu orkade jag inte läsa igenom 10 sidor..
men jag tycker att ni borde göra om "VIDEO" då om ett klipp hamnar i längst upp i "stora listan", så ligger det fortfarande kvar på listan till vänster!

och sen kan man börja titta på klippet i 5-10 sec, och helt plötsligt så startar klippet om!
ibland startar klippet om 3 gånger innan man kan börja titta på det! börjar bli jobbigt!

over and out!
//Tryck_o_pys

Startar om?? Det har jag aldrig råkat ut för. Nästa gång det händer för dig, kan du notera följande:

* Adress till klippet i fråga
* Visades en video-annons innan klippet började visas
* Webbläsaren du använder (och vilken version)

Skicka det i ett PM till mig. Det vore uppskattat.

Enda sättet att fixa ett problem för oss är att först kunna återskapa det, och på så vis kunna ta reda på vad som orsakar det.

skickade ett pm.

har någon mer problem med detta, skriv de då! då vet jag ifall jag är den enda hehe

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Stoner_fuzz Bitter optimist.
18 november 2011 · 1 561 Inlägg

Tryck_o_pys skrev:

chrizz skrev:

Tryck_o_pys skrev:
Nu orkade jag inte läsa igenom 10 sidor..
men jag tycker att ni borde göra om "VIDEO" då om ett klipp hamnar i längst upp i "stora listan", så ligger det fortfarande kvar på listan till vänster!

och sen kan man börja titta på klippet i 5-10 sec, och helt plötsligt så startar klippet om!
ibland startar klippet om 3 gånger innan man kan börja titta på det! börjar bli jobbigt!

over and out!
//Tryck_o_pys

Startar om?? Det har jag aldrig råkat ut för. Nästa gång det händer för dig, kan du notera följande:

* Adress till klippet i fråga
* Visades en video-annons innan klippet började visas
* Webbläsaren du använder (och vilken version)

Skicka det i ett PM till mig. Det vore uppskattat.

Enda sättet att fixa ett problem för oss är att först kunna återskapa det, och på så vis kunna ta reda på vad som orsakar det.

skickade ett pm.

har någon mer problem med detta, skriv de då! då vet jag ifall jag är den enda hehe

Jag har också haft samma sak, klippet startar och sen kan det startas om efter någon sekund. detta har hänt på båda mina datorer men det är inget jag direkt stör mig på.

Citroën 2CV "deux chevaux" (1972)
Volkswagen Golf GLI "1.8 8v GTi" (1986)
Hermanssons_Garage
18 november 2011 · 2 415 Inlägg

Stoner_fuzz skrev:

Tryck_o_pys skrev:

chrizz skrev:

Startar om?? Det har jag aldrig råkat ut för. Nästa gång det händer för dig, kan du notera följande:

* Adress till klippet i fråga
* Visades en video-annons innan klippet började visas
* Webbläsaren du använder (och vilken version)

Skicka det i ett PM till mig. Det vore uppskattat.

Enda sättet att fixa ett problem för oss är att först kunna återskapa det, och på så vis kunna ta reda på vad som orsakar det.

skickade ett pm.

har någon mer problem med detta, skriv de då! då vet jag ifall jag är den enda hehe

Jag har också haft samma sak, klippet startar och sen kan det startas om efter någon sekund. detta har hänt på båda mina datorer men det är inget jag direkt stör mig på.

ibland kan man börja o titta på klippet och sen startas det om..
samt att det ligger dubbla klipp, till vänster ligger samma klipp som mitten ibland.

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
ME_Racing Old school JDM
18 november 2011 · 176 Inlägg

Jag får också det problemet. Videon startas, sen startar om igen när resten av sidan har laddats klart.

Edit: Senaste Firefox.

Edit 2: Detta var innan uppdateringen. Efter uppdateringen vet jag ej.

Senast redigerat av ME_Racing (18 november 2011)

¡ɹǝuɥɔoddn ʇǝpɹoqʇuǝƃuɐʇ pǝɯ ɐʌıɹʞs ʇʇɐ ɐɹq ǝʇuı
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang