Release: Garaget v10

Audi_powah
16 november 2011 · 1 515 Inlägg

Mina meddelanden visas inte i inkorgen, någon mer som fått detta problem?
- Samt att alla text-spallter där vi skriver hamnar låååångt ner i rutan, ser ut som om att man
tryckt på enter ca 10ggr och sedan börjat skriva big_smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
twin_cam Smålänning
16 november 2011 · 7 877 Inlägg

Inte mer färg, är fullt tillräckligt med det som är (Reklamen).

Diskreta färger ger ett sobert intryck.

Men tycker fortfaronde att det svarta partiet längst upp ska tona in med mot det gråa wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
te_wik Forummoderator
16 november 2011 · 12 813 Inlägg

chrizz skrev:

Evil_E skrev:

careau skrev:
välkommen tillbaka 80-talet, riktig kass layout..

Haha, faan, du var ju knappt född då.. alltså snackas det en massa skit eller så har du ett fruktansvärt bra minne! smile

http://en.wikipedia.org/wiki/World_Wide_Web

Första webbservern, 1990. WWW "lanserades" 1991 wink

Nåväl. Alla kan inte gilla nya designen. Alla gillade garanterat inte den gamla heller.

Spelar inte så stor roll, internet är ju ändå bara en fluga... tongue






Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
AD_ Biltokig ingenjör
16 november 2011 · 1 159 Inlägg

Tycker uppdateringen är riktigt bra förutom att det gråa på kanterna gör att det vita känns nästan för ljust. En lite mjukare övergång skulle nog uppskattas.

Jag tycker det vore skoj om man kunde välja färglayout, när man är inloggad. Vet att endel forum stödjer det.
Ex. "Grå kant, och ljusgrå "huvudsida" osv."
Kanske inte går att fixa på något smidigt sätt, men på så sätt slipper ni tjatet om layouten till viss del wink

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk
BMW 525i Touring "M-technik" (1996)
Cyklop
16 november 2011 · 1 277 Inlägg

cykelpump skrev:
Tänkte bara nämna ett problem, antar att de kanske inte bara är jag men ibland så blir jag skickad till eran uppdateringslänk som ni hade uppe medans nu uppdaterade gorg. tillfälligt problem bara? smile

MVH

inte för att gnälla men har fof detta problem så måste uppdatera sidan ett par ggr för att få fram den riktiga sidan tongue

chrizz Administratör
16 november 2011 · 11 783 Inlägg

cykelpump skrev:

cykelpump skrev:
Tänkte bara nämna ett problem, antar att de kanske inte bara är jag men ibland så blir jag skickad till eran uppdateringslänk som ni hade uppe medans nu uppdaterade gorg. tillfälligt problem bara? smile

MVH

inte för att gnälla men har fof detta problem så måste uppdatera sidan ett par ggr för att få fram den riktiga sidan tongue

Om du syftar på att det var så nyss så beror det på att vi helt enkelt tog ned sajten en kort stund smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
MarcusL #2573
16 november 2011 · 1 489 Inlägg

Du råkar inte ha kvar första startsidan utav garaget när du startade upp det? Hade varit kul och jämföra nu och då :-)

• Även den starka måste ta i när han skiter
twin_cam Smålänning
16 november 2011 · 7 877 Inlägg

MarcusL skrev:
Du råkar inte ha kvar första startsidan utav garaget när du startade upp det? Hade varit kul och jämföra nu och då :-)

Indeed!

Vore skoj att de skärmdumpar eller liknande på varje version sen 2004 smile

Men tror itne att chrizz tänkt på att ta en skärmdump vid varje version...

Internet Archive Wayback Machine går att använda, men det brukar funka "sådär"...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
chrizz Administratör
16 november 2011 · 11 783 Inlägg

MarcusL skrev:
Du råkar inte ha kvar första startsidan utav garaget när du startade upp det? Hade varit kul och jämföra nu och då :-)

http://www.garaget.org/temp/perm/museum/gorg_2004-03-18.jpg

Notera att den är kantig!! ;-)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Djo
16 november 2011 · 10 157 Inlägg

Läst igenom tråden och vet ej om det är för dom skarpa kontrasterna eller vad men mot slutet fick jag kisa med ögonen var drygt för ögat sen tycker ajg det ser stelt ut med dom vassa hörnen rundade hörn hade varit trevligt. Iövrigt har jag inte märkt något konstigt.
sen är väll också designen en vane sak men inte bra om sidan blir dryg för ögonen.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
twin_cam Smålänning
16 november 2011 · 7 877 Inlägg

chrizz skrev:

MarcusL skrev:
Du råkar inte ha kvar första startsidan utav garaget när du startade upp det? Hade varit kul och jämföra nu och då :-)

http://www.garaget.org/temp/perm/museum … -03-18.jpg

Notera att den är kantig!! ;-)

Så sant, back to basics wink

Roligt att se såna bilder smile

Då:

Bilar online: 228
Totalt antal bilder: 2804

Gått en smula inflation och ökat lite med åren? wink

18.01 idag:

Bilar online: 135 003
Totalt antal bilder: 2 238 867

Roligt att se sånt måste jag säga smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
16 november 2011 · 6 170 Inlägg

Garagets första utseende finns med i stora internet arkivet...

Det var ingen vacker syn tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Evil_E
16 november 2011 · 111 Inlägg

chrizz skrev:

MarcusL skrev:
Du råkar inte ha kvar första startsidan utav garaget när du startade upp det? Hade varit kul och jämföra nu och då :-)

Notera att den är kantig!! ;-)

så.....jääääla 80 va! wink

Time is never wasted when you’re wasted all the time.
BMW 330 d XD Touring "-Come Clean Edi .3-" (2013)
ME_Racing Old school JDM
16 november 2011 · 176 Inlägg

thelaughingmadman skrev:
Rundade hörn verkar inte riktigt fungera i Firefox:
http://oi44.tinypic.com/os4aab.jpg

Annars tycker jag toppen ska få lite färg (just där bakom namnet, knapparna, infon om besökare och medlemmar och loggan) för att det inte ska kännas som den flyter iväg så mycket.

Men annars känns designen fräsch och clean, riktigt bra kombinationer av färger i forumet.

Det finns inga runda hörn i designen. Det var jag som hade h4xXxat dit det för att visa hur det skulle se ut. tongue

Edit: Om du såg mina bilder...

Senast redigerat av ME_Racing (16 november 2011)

¡ɹǝuɥɔoddn ʇǝpɹoqʇuǝƃuɐʇ pǝɯ ɐʌıɹʞs ʇʇɐ ɐɹq ǝʇuı
JimBo__
16 november 2011 · 1 804 Inlägg

Kul att se skillanden. smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
Cyklop
16 november 2011 · 1 277 Inlägg

chrizz skrev:

cykelpump skrev:

cykelpump skrev:
Tänkte bara nämna ett problem, antar att de kanske inte bara är jag men ibland så blir jag skickad till eran uppdateringslänk som ni hade uppe medans nu uppdaterade gorg. tillfälligt problem bara? smile

MVH

inte för att gnälla men har fof detta problem så måste uppdatera sidan ett par ggr för att få fram den riktiga sidan tongue

Om du syftar på att det var så nyss så beror det på att vi helt enkelt tog ned sajten en kort stund smile

nej nej utan lite titt som tätt under dagen och gårdagen smile kan ju va fel på min sida också smile

MVH

chrizz Administratör
16 november 2011 · 11 783 Inlägg

cykelpump skrev:

chrizz skrev:

cykelpump skrev:

inte för att gnälla men har fof detta problem så måste uppdatera sidan ett par ggr för att få fram den riktiga sidan tongue

Om du syftar på att det var så nyss så beror det på att vi helt enkelt tog ned sajten en kort stund smile

nej nej utan lite titt som tätt under dagen och gårdagen smile kan ju va fel på min sida också smile

MVH

Dyker det upp igen ikväll så beror det på din webbläsare förmodligen. Idag kan du ha fått upp det en enda gång och det varade i nån minut bara.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Cyklop
16 november 2011 · 1 277 Inlägg

chrizz skrev:

cykelpump skrev:

chrizz skrev:

Om du syftar på att det var så nyss så beror det på att vi helt enkelt tog ned sajten en kort stund smile

nej nej utan lite titt som tätt under dagen och gårdagen smile kan ju va fel på min sida också smile

MVH

Dyker det upp igen ikväll så beror det på din webbläsare förmodligen. Idag kan du ha fått upp det en enda gång och det varade i nån minut bara.

måste va explorer som strular då

s12 Nissan Gazelle
16 november 2011 · 1 460 Inlägg

s12 skrev:
Det går inte att klicka sig fram till sina Senast uppdaterade favoritbilarna på ens sida ?

Jag har hittat de nu.

Nissan Silvia
Kanderss0n
16 november 2011 · 68 Inlägg

Tycker det vart väldigt bra med nya versionen! (y)
Däremot tänkte jag passa på att påpeka en sak och se om de går att ändra på något sätt..
När man är inne på Bilar/sök så brukar jag kunna söka på senast uppdaterade bilar i mitt område genom att bara skiva ort i sökfältet.. Nu provade jag detta i den nya versionen, Jag valde Sverige-värsternorrland-härnösand men då måste man ange något i sökfältet, skriver jag då härnösand kommer enbart 1st bil upp som troligtvis har skivit just härnösand i sin biltext.. undrar därför om det går att lösa det lilla problemet
Hoppas jag har gjort mig förstod och att det kanske finns en lösning (=
tack på förhand / Kristian

Renault Megane Phas II 1.9 dCi "Pendlarbrukis" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang