Mister Auto.se?

Peter_5565
28 mars 2013 · 326 Inlägg

Jag och flera av mina bekanta har handlat där utan minsta problem. Kollar alltid där bland dom första alternativen nuförtiden när jag behöver delar.

Otur kan man ha med alla näthandlare, Mister Auto är nog inte värre än nån annan som kränger bildelar.

Handla på bara..

MawE
4 augusti 2013 · 517 Inlägg

Handlade bromsskivor och klossar från Mister Auto för tre veckor sedan. Gjorde en noggrann undersökning på vilka mått mina skivor och klossar skulle ha innan jag beställde.

Fick paketen en vecka senare och allt stämde.

Brembo skivor och klossar fram och Bosch skivor och klossar bak. Allt i perfekt kvalité smile

/Martin - Wolfsburg GTI
Volkswagen Golf GTI "Joanne" (2003)
jimbon
17 oktober 2013 · 711 Inlägg

Har beställt tändkablar från denna firma nu,dom skickar med UPS.Kör dom hem eller är det posten som får äran att leverera paketet?

Nordic_Drivers
17 oktober 2013 · 349 Inlägg

Har beställt en gång där och det gick väldigt smidigt.

Helt sjukt billiga priser på brembo just nu. Måste nästan beställa!

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782
BMW M3 E46 "M Performance" (2001)
Thorseeeen
18 oktober 2013 · 278 Inlägg

jimbon skrev:
Har beställt tändkablar från denna firma nu,dom skickar med UPS.Kör dom hem eller är det posten som får äran att leverera paketet?

UPS som levererar till dörren! Jävligt smidigt. Beställde ett hjullager där ifrån klockan 22, betalade för express leverans och dagen efter skickades de så 19:30 så var paketet i Frankrike på flygplatsen. 10:05 dagen efter så plingade dom på dörren! Riktigt smidigt!

Edit: Beställt där 2 gånger efter och samma schyssta leverans tid där samt leverans till dörren!

Senast redigerat av Thorseeeen (18 oktober 2013)

Danne_nkpg Lastbilschaufför
18 oktober 2013 · 257 Inlägg

Har beställt grejer 3 gånger därifrån och en av gångerna vart det en "miss" eller vad man nu ska kalla det.

Beställde skivor och belägg runt om till min Bmw E36:a och fram broms skivorna vart stoppade av nån anledning ifrån lagret. Mejlade dom och fick svar inom 12 timmar och dom erbjöd direkt skicka två nya som tog 3 dagar på sig att komma hit.
Tog visserligen 1.5 vecka innan första leveransen kom men jag är inte den som är den.

Jag kan rekommendera dom för dom har funkat bra för mig!

Mvh Danne

Senast redigerat av Danne_nkpg (18 oktober 2013)

Four Rings To Rule Them All
Growe Fri fart för ett fritt folk!
18 oktober 2013 · 13 742 Inlägg

har nu beställt 4-5gånger själv och polarn har beställt minst 10gånger


priserna är mer än bra.. ett paket med bremboskivor+belägg till min arosa kostade 75kr mer än biltemas smäck.

får se nu när jag har en beställning liggandes hos dom betalade i förgår. blev skickat igår. gissar på att jag har grejerna på tisdag.

frakten är det enda som man kan klaga på.

det tar tid. men för dom priserna så kan man ha lite framförhållning..

har hittils inte fått något som inte passat.
man får kolla att man är säker på att man hittar rätt grejer.

ibland känns det som dom packar någon grej extra.. polarn fick ett paket bromsskivor extra mig skickade dom en dunk olja till extra osv. smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
jimbon
18 oktober 2013 · 711 Inlägg

Growe skrev:
har nu beställt 4-5gånger själv och polarn har beställt minst 10gånger


priserna är mer än bra.. ett paket med bremboskivor+belägg till min arosa kostade 75kr mer än biltemas smäck.

får se nu när jag har en beställning liggandes hos dom betalade i förgår. blev skickat igår. gissar på att jag har grejerna på tisdag.

frakten är det enda som man kan klaga på.

det tar tid. men för dom priserna så kan man ha lite framförhållning..

har hittils inte fått något som inte passat.
man får kolla att man är säker på att man hittar rätt grejer.

ibland känns det som dom packar någon grej extra.. polarn fick ett paket bromsskivor extra mig skickade dom en dunk olja till extra osv. smile

Mitt vart skickat igår också,och det stog tisdag som levdag.Så får hoppas att dom kommer på fm då jag jobbar på em.
Jag köpte tändkabelkit,tror det vart typ 50kr mer med frakten mot vad biltema tar för sitt.Och då är det Bougicord som tillverkat kablarna=samma som sitter original på kärran.

DasAuto
18 oktober 2013 · 2 751 Inlägg

Har själv tänkte att beställa bakre bromsklossar till audin. smile Vill minnas att brembo sats till bakaxeln kostade 395kr smile Alltså 3gånger så billigt än audi smile

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Tom_Itanken
21 oktober 2013 · 1 Inlägg

Mister-Auto är bedragare! Varning!

Mister Auto stal 1000 kr av mig, och jag varnar andra för att göra affärer med dem.
(På konsumentsidan www.trustpilot.se vittnar många som blivit blåsta av Mister-Auto).

Mister-Auto fick felaktigt dubbla betalningar av mig, vilket jag bevisade genom att sända dem mina kontoutdrag. De slingrade sig ständigt och trots att jag upprepade gånger krävde tillbaka mina pengar så svarade de ständigt att de skulle återkomma efter att ha kollat med sin bank - men de återkom inte nån gång! Jag har krävt tillbaka mina pengar så många gånger nu, att jag tvingas göra en polisanmälan - av principskäl och för att belägga deras brottsliga agerande i diskussionsforum.
Jag avråder alla kunder för göra affärer med dem, och särskilt från att betala minsta krona i förskott. Räkna inte med att bli korrekt bemött eller få tillbaka pengarna om du är missnöjd. Och, ännu vidirigare är att de tar 5 kr/minut i avgift när du ringer till deras kundtjänst, så ju envisare du driver din reklamation mot dem, desto mer kostar det för dig.

DasAuto
21 oktober 2013 · 2 751 Inlägg

Tom_Itanken skrev:
Mister-Auto är bedragare! Varning!

Mister Auto stal 1000 kr av mig, och jag varnar andra för att göra affärer med dem.
(På konsumentsidan www.trustpilot.se vittnar många som blivit blåsta av Mister-Auto).

Mister-Auto fick felaktigt dubbla betalningar av mig, vilket jag bevisade genom att sända dem mina kontoutdrag. De slingrade sig ständigt och trots att jag upprepade gånger krävde tillbaka mina pengar så svarade de ständigt att de skulle återkomma efter att ha kollat med sin bank - men de återkom inte nån gång! Jag har krävt tillbaka mina pengar så många gånger nu, att jag tvingas göra en polisanmälan - av principskäl och för att belägga deras brottsliga agerande i diskussionsforum.
Jag avråder alla kunder för göra affärer med dem, och särskilt från att betala minsta krona i förskott. Räkna inte med att bli korrekt bemött eller få tillbaka pengarna om du är missnöjd. Och, ännu vidirigare är att de tar 5 kr/minut i avgift när du ringer till deras kundtjänst, så ju envisare du driver din reklamation mot dem, desto mer kostar det för dig.

ett inlägg och reggad idag. smile

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Lyngmo
21 oktober 2013 · 466 Inlägg

har också beställt där, inga problem alls för mig.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
21 oktober 2013 · 13 742 Inlägg

har varit någon små grej för polaren men pengarna har stetat på kontot inom rimlig tid.

men lite vad man får räkna med på ett ställe som säljer så billigt som dom gör.


inte så att första postaren råkat beställt dubbelt och betalade 2gånger? och fick dubbelt eller kanske t.o.m inte ens fått leveransen ännu..

jag kommer fortsätta beställa av dom även om det skulle knasa någon gång

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
SportPilot Ubåtsingenjör
22 oktober 2013 · 7 231 Inlägg

men 5kr/minut för kundsupport ? låter ju hel galet

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 oktober 2013 · 13 742 Inlägg

CHEEVA skrev:
men 5kr/minut för kundsupport ? låter ju hel galet

maila är gratis..så vet inte riktigt varför man behöver ringa..

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
jimbon
22 oktober 2013 · 711 Inlägg

Fick idag mitt paket med tändkablar,så första köpet positivt och till ett jävla bra pris.

LeonST Soppgubbe
22 oktober 2013 · 900 Inlägg

Helt okej sida, köpte en generator och la till 49:- som en garanti att den passar, gör den inte det så bjuder dom på frakt och retur smile

Någon som köpt bromsskivor där ifrån?
(såg att någon gjort det nu)

Senast redigerat av V70Drive (22 oktober 2013)

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster
Volvo S60 "Pappas" (2016)
Volvo V50 D2 "Summum" (2011)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 oktober 2013 · 13 742 Inlägg

jimbon skrev:
Fick idag mitt paket med tändkablar,så första köpet positivt och till ett jävla bra pris.

samma här 2st oljefilter till arosa 1st luftfilter till arosan. 1st skf hjulager till arosan. och ett paket brembo belägg till v70n   summa 808kr smile

hade jag köpt samma grejer på autoexperten så hade det kostat 1363kr

är jhu 500kr billigare
nu var det inga jätte billiga grejer jag köpte

börjar man kolla drivaxlar till vissa bilar så sparar man tusentals kronor på 2st drivaxlar till vissa modeller

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
LeonST Soppgubbe
22 oktober 2013 · 900 Inlägg

Tom_Itanken skrev:
Mister-Auto är bedragare! Varning!

Mister Auto stal 1000 kr av mig, och jag varnar andra för att göra affärer med dem.
(På konsumentsidan www.trustpilot.se vittnar många som blivit blåsta av Mister-Auto).

Mister-Auto fick felaktigt dubbla betalningar av mig, vilket jag bevisade genom att sända dem mina kontoutdrag. De slingrade sig ständigt och trots att jag upprepade gånger krävde tillbaka mina pengar så svarade de ständigt att de skulle återkomma efter att ha kollat med sin bank - men de återkom inte nån gång! Jag har krävt tillbaka mina pengar så många gånger nu, att jag tvingas göra en polisanmälan - av principskäl och för att belägga deras brottsliga agerande i diskussionsforum.
Jag avråder alla kunder för göra affärer med dem, och särskilt från att betala minsta krona i förskott. Räkna inte med att bli korrekt bemött eller få tillbaka pengarna om du är missnöjd. Och, ännu vidirigare är att de tar 5 kr/minut i avgift när du ringer till deras kundtjänst, så ju envisare du driver din reklamation mot dem, desto mer kostar det för dig.

Därför är man tänker man lite mer och är lite klokare och tar faktura smile

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster
Volvo V50 D2 "Summum" (2011)
Volvo S60 "Pappas" (2016)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 oktober 2013 · 13 742 Inlägg

V70Drive skrev:

Tom_Itanken skrev:
Mister-Auto är bedragare! Varning!

Mister Auto stal 1000 kr av mig, och jag varnar andra för att göra affärer med dem.
(På konsumentsidan www.trustpilot.se vittnar många som blivit blåsta av Mister-Auto).

Mister-Auto fick felaktigt dubbla betalningar av mig, vilket jag bevisade genom att sända dem mina kontoutdrag. De slingrade sig ständigt och trots att jag upprepade gånger krävde tillbaka mina pengar så svarade de ständigt att de skulle återkomma efter att ha kollat med sin bank - men de återkom inte nån gång! Jag har krävt tillbaka mina pengar så många gånger nu, att jag tvingas göra en polisanmälan - av principskäl och för att belägga deras brottsliga agerande i diskussionsforum.
Jag avråder alla kunder för göra affärer med dem, och särskilt från att betala minsta krona i förskott. Räkna inte med att bli korrekt bemött eller få tillbaka pengarna om du är missnöjd. Och, ännu vidirigare är att de tar 5 kr/minut i avgift när du ringer till deras kundtjänst, så ju envisare du driver din reklamation mot dem, desto mer kostar det för dig.

Därför är man tänker man lite mer och är lite klokare och tar faktura smile

betalar man med visa så ska det oxå vara lungt..låser mitt kort direkt efter affären är genomförd så då kan dom inte ta pengar hur gärna dom vill ;-)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang