Mister Auto.se?

granadadr
6 februari 2015 · 7 287 Inlägg

CHEEVA skrev:
Just det där kan jag köpa då bil tillverkare envisas om att byta en massa hela tiden... Hade de däremot skickat något du inte beställt hade det varit fördjälvigt

jag fick ett stag till en peugeot 106, när jag beställt en spännrulle till en Ford granada sad

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
TurboBear
6 februari 2015 · 24 Inlägg

Då ska dom inte ha menyn där man fyller i regnummer och modell och därefter får upp en lista med "passande" delar. Rätt meningslöst när delarna är till en helt annan bilmodell och ej passar.

NIzmO Ollikkala Racing
6 februari 2015 · 1 724 Inlägg

Har beställt några gånger och efter man slagit in reg nr så finns det oftast flera valmöjligheter på delen man vill ha så jag har varje gång dubbelkollat referens nr mot andra sidor innan beställning och hittills inte fått något fel därifrån.

- Time Attack -
TurboBear
6 februari 2015 · 24 Inlägg

"Perfekt! Denna del passar till ditt fordon!"

Exakt sådär står det när jag valt del till min bil, i detta fall den vattenpump jag beställde från början som EJ passade. Och ingenstans under beställningens gång står det att man ska kolla originalnummer m.m.
För att se detta måste man förmodligen gå in och läsa det finstilta.

it_mutt Avstängd
6 februari 2015 · 10 388 Inlägg

TurboBear skrev:
"Perfekt! Denna del passar till ditt fordon!"

Exakt sådär står det när jag valt del till min bil, i detta fall den vattenpump jag beställde från början som EJ passade. Och ingenstans under beställningens gång står det att man ska kolla originalnummer m.m.
För att se detta måste man förmodligen gå in och läsa det finstilta.

Vilket man iofs alltid ska göra

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
TurboBear
6 februari 2015 · 24 Inlägg

it_mutt skrev:

TurboBear skrev:
"Perfekt! Denna del passar till ditt fordon!"

Exakt sådär står det när jag valt del till min bil, i detta fall den vattenpump jag beställde från början som EJ passade. Och ingenstans under beställningens gång står det att man ska kolla originalnummer m.m.
För att se detta måste man förmodligen gå in och läsa det finstilta.

Vilket man iofs alltid ska göra

Och du är så duktig att du ALLTID gör det? smile

it_mutt Avstängd
6 februari 2015 · 10 388 Inlägg

TurboBear skrev:

it_mutt skrev:

TurboBear skrev:
"Perfekt! Denna del passar till ditt fordon!"

Exakt sådär står det när jag valt del till min bil, i detta fall den vattenpump jag beställde från början som EJ passade. Och ingenstans under beställningens gång står det att man ska kolla originalnummer m.m.
För att se detta måste man förmodligen gå in och läsa det finstilta.

Vilket man iofs alltid ska göra

Och du är så duktig att du ALLTID gör det? smile

Det sa jag inte, jag indikerade inte att jag alltid gör det. Men det var du som påpekade att "då måste man gå in och läsa det finstilta", vilket man alltid ska göra. Har inte det minsta att göra med huruvida jag gör det eller inte.

Men om du så gärna vill veta; ibland.

Senast redigerat av it_mutt (6 februari 2015)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
SportPilot Ubåtsingenjör
6 februari 2015 · 7 229 Inlägg

TurboBear skrev:

it_mutt skrev:

TurboBear skrev:
"Perfekt! Denna del passar till ditt fordon!"

Exakt sådär står det när jag valt del till min bil, i detta fall den vattenpump jag beställde från början som EJ passade. Och ingenstans under beställningens gång står det att man ska kolla originalnummer m.m.
För att se detta måste man förmodligen gå in och läsa det finstilta.

Vilket man iofs alltid ska göra

Och du är så duktig att du ALLTID gör det? smile

Det fanns inte flera alternativ då? Brukar nämligen göra det ... Så jag mäter och kontrollerar alltid innan jag beställer

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Krassegrand
9 februari 2015 · 239 Inlägg

Tanso skrev:
Har märkt att de ibland skickar mer grejer än vad man har betalat för tongue

Är det bonusar?

Jörgen

Citroën SM "Maserati" (1974)
Mercedes SLK 200 W171 "Stygga vargen" (2009)
Krassegrand
9 februari 2015 · 239 Inlägg

Jag har en låda hemma med de delar som behövs för en normal service sedan när servicen är utförd köper jag hem till nästa service. På så vis blir dte inte så akut när det kommer fel delar.
Jag har själv just nu lite krångel med dem men det löser sig nog. Jag fick dock allt jag beställt men även lite delar jag inte beställt, dessa är nu på väg tillbaka till MisterAuto men sedan kom det en "gratislåda" med en omgång till av det som jag redan beställt och fått. Rena jackpotten!

Jörgen

Mercedes SLK 200 W171 "Stygga vargen" (2009)
Citroën SM "Maserati" (1974)
granadadr
10 februari 2015 · 7 287 Inlägg

Krassegrand skrev:
Jag har en låda hemma med de delar som behövs för en normal service sedan när servicen är utförd köper jag hem till nästa service. På så vis blir dte inte så akut när det kommer fel delar.
Jag har själv just nu lite krångel med dem men det löser sig nog. Jag fick dock allt jag beställt men även lite delar jag inte beställt, dessa är nu på väg tillbaka till MisterAuto men sedan kom det en "gratislåda" med en omgång till av det som jag redan beställt och fått. Rena jackpotten!

Jörgen

de har meo noll koll wink

SportPilot Ubåtsingenjör
10 februari 2015 · 7 229 Inlägg

I min senaste beställning fick jag rätt låda fast med fel backar i ... Är ett pågående ärende, tar en jävla tid alltid när det strular med mister auto, jäkligt tråkigt

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
10 februari 2015 · 13 736 Inlägg

Krassegrand skrev:
Jag har en låda hemma med de delar som behövs för en normal service sedan när servicen är utförd köper jag hem till nästa service. På så vis blir dte inte så akut när det kommer fel delar.
Jag har själv just nu lite krångel med dem men det löser sig nog. Jag fick dock allt jag beställt men även lite delar jag inte beställt, dessa är nu på väg tillbaka till MisterAuto men sedan kom det en "gratislåda" med en omgång till av det som jag redan beställt och fått. Rena jackpotten!

Jörgen

varit med om liknande tex 2kartonger med bromskivor istället för 1   2oljedunkar istället för 1..dock en 5w40 och en 10w40.  lite sånna saker

har bara gott att säga om dom då det fungerat för mig.

men har alltid i beräkningen att det kan gå åt helvete också.
Men det har jag alltid när jag beställer online.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
spillolja
10 februari 2015 · 4 020 Inlägg

Hos mister auto ska det vara möjligt att handla mot faktura

om det då strular så kan han hålla inne med betalningen som påtryckning

tongue

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
SportPilot Ubåtsingenjör
10 februari 2015 · 7 229 Inlägg

spillolja skrev:
Hos mister auto ska det vara möjligt att handla mot faktura

om det då strular så kan han hålla inne med betalningen som påtryckning

tongue

Klarna faktura är det som gäller, jag betalar inte förrens det är löst. Klarna är som vanligt väldigt hjälpsamma

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Krassegrand
11 februari 2015 · 239 Inlägg

granadadr skrev:

Krassegrand skrev:
Jag har en låda hemma med de delar som behövs för en normal service sedan när servicen är utförd köper jag hem till nästa service. På så vis blir dte inte så akut när det kommer fel delar.
Jag har själv just nu lite krångel med dem men det löser sig nog. Jag fick dock allt jag beställt men även lite delar jag inte beställt, dessa är nu på väg tillbaka till MisterAuto men sedan kom det en "gratislåda" med en omgång till av det som jag redan beställt och fått. Rena jackpotten!

Jörgen

de har meo noll koll wink

Absolut!

Citroën SM "Maserati" (1974)
Mercedes SLK 200 W171 "Stygga vargen" (2009)
Krassegrand
12 februari 2015 · 239 Inlägg

Nu börjar också jag att tröttna!
Kolla på detta kravet,
På originalförpackningen får det inte finnas varken transportetikett, tejp eller skrift.

Hur ska man kunna använda originalkartongen när man inte får tejpa igen den?
Och dessutom ska man fästa returetiketten på lådan.
Jag ska kolla en extra gång på skuvat innan jag köper nästa gång!

Jörgen

PS
Nästa gång jag får för mycket grejer från Mister-Auto säger jag inget!

Senast redigerat av Krassegrand (12 februari 2015)

Citroën SM "Maserati" (1974)
Mercedes SLK 200 W171 "Stygga vargen" (2009)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
12 februari 2015 · 13 736 Inlägg

Krassegrand skrev:
Nu börjar också jag att tröttna!
Kolla på detta kravet,
På originalförpackningen får det inte finnas varken transportetikett, tejp eller skrift.

Hur ska man kunna använda originalkartongen när man inte får tejpa igen den?
Och dessutom ska man fästa returetiketten på lådan.
Jag ska kolla en extra gång på skuvat innan jag köper nästa gång!

Jörgen

PS
Nästa gång jag får för mycket grejer från Mister-Auto säger jag inget!

testa att lägg orginalkartongen i en annan kartong..  svårare än så är det knappast.....

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
SportPilot Ubåtsingenjör
20 februari 2015 · 7 229 Inlägg

Så, mister auto löste mitt ärende genom att skicka fel delar ännu en gång

kommer inte handla där igen, jäkla skit företag !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Richtenb
20 februari 2015 · 1 359 Inlägg

Här kommer det skönaste.... Jag fick 1 bromsskiva när jag beställt 2. Fick som svar av kundtjänst att jag minsann fått 1 mycket dyrare bromsskiva istället för 2 lite billigare och det var inget konstigt med det...

Vad ska man säga... världsklass, särskilt när de är fullt medvetna om vad de gjort och inte tycker att det är något konstigt med det. Med 1 grym bromsskiva kan jag ju bromsa lika bra som med 2 billigare.....eller hur var det nu igen

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang