Turbo T3 (t04e)

beachbuggy
31 januari 2012 · 9 Inlägg

Är det någon som vet något om TURBO T3 (T04E)?
är det något att ha eller e de bara skrot ?
det visade sig att min original turbo på 740 ticen var totalt slut i lagren och funderar på att montera en TURBO T3 (T04E) för tillfället.
låter de som en bra ide eller skulle jag ångra mig ?

Snitch Ointresserad.
31 januari 2012 · 936 Inlägg

Finns väl inte mkt att veta. Kina-turbo, som det kallas.

Håller väl ett par hundra mil om du är försiktig med laddtrycket.

Min gick 150 mil sen sprack avgasturbinen.

Teabag appreciation club.
beachbuggy
31 januari 2012 · 9 Inlägg

låter ju inte direkt som de bästa valet. skickade efter en t3/t4 nu till tic en så få hoppas att de bli nått av de i allafall

Webrex
31 januari 2012 · 379 Inlägg

Skitsnack som vanligt här. T04E T3/T4 aggen är ett bra och billigt agg. beror ju på vart du köper dom.
Vi har köpt flera på KL-racing och kört tusentals mil utan den minsta defekt.

Vi kör tom KL-racings Ar60 T04E på våran drifter, och hårare körning får du leta efter. Kört den på isen tom, nu efter 2 år så är den fortfarande som ny. Lämnar ca 400hp på E85.

Så snacka inte skit om kina aggen. Men man bör köpa från en försäljare med bra rykte. Aggen kan se identiska ut men ha skitlager.

Elving_
31 januari 2012 · 675 Inlägg

Köp inte från ridetech var du än gör, Kl-racing har iallafall 360-lager i sina Kopior. Köpte från ridetech och första turbon höll några hundra mil, den andra knappt det. Räkna även med att porta Wastegate-hålet en hel del, då det är väldigt litet original.

Toyota Aristo V300 "10th Anniversary" (2002)
Volvo V90 (1998)
Snitch Ointresserad.
31 januari 2012 · 936 Inlägg

Webrex skrev:
Skitsnack som vanligt här. T04E T3/T4 aggen är ett bra och billigt agg. beror ju på vart du köper dom.
Vi har köpt flera på KL-racing och kört tusentals mil utan den minsta defekt.

Vi kör tom KL-racings Ar60 T04E på våran drifter, och hårare körning får du leta efter. Kört den på isen tom, nu efter 2 år så är den fortfarande som ny. Lämnar ca 400hp på E85.

Så snacka inte skit om kina aggen. Men man bör köpa från en försäljare med bra rykte. Aggen kan se identiska ut men ha skitlager.

Skitsnack?

Talar med erfarenhet. Som med allt från kina går det givetvis att få ett måndags-ex.

Polarn har nog åkt... jaa iallafall 800 mil på ett kilo med sin snurra, som var identisk med min, utan problem.

Teabag appreciation club.
Webrex
31 januari 2012 · 379 Inlägg

Vart köpte du den? Å vart köpte han sin?

Pim_Pim
31 januari 2012 ·

Jag körde på T04E T3/T4 i min tic och det agget fungerade riktigt bra, körde 1,4 bar.

beachbuggy
31 januari 2012 · 9 Inlägg

jag ska bara ha kanske en bars ladd tryck på min. de e ju som bruks bilen.

ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
31 januari 2012 · 3 585 Inlägg

Min "kinasnurra" rullade 1200mil med förra ägaren och jag har kört 5-600mil Superhård körning.

Enda som är gjort är att porta upp wg hålet. Rullar på över kilot i ladd

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Webrex
31 januari 2012 · 379 Inlägg

Ja porta WG hålet är nästan ett måste tongue De har vi oxå gjort smile

Snitch Ointresserad.
1 februari 2012 · 936 Inlägg

Om jag inte missminner mig var den köpt på stylingbutiken.

Vilket inte borgar för god kvalitet.

Som sagt, dom kan hålla väldigt bra, men dom kan också hålla jävligt dåligt och paja din maskin.

Teabag appreciation club.
Webrex
3 februari 2012 · 379 Inlägg

Snitch skrev:
Om jag inte missminner mig var den köpt på stylingbutiken.

Vilket inte borgar för god kvalitet.

Som sagt, dom kan hålla väldigt bra, men dom kan också hålla jävligt dåligt och paja din maskin.

Som du säkert vet så finns det hundra tals, kanske tom tusentals fabriker i Asien som tillverkar Turbo-kopior.
Alla är verkligen inte bra. Dock har de stora firmorna säkert testat så många de bara kan, för att hitta en tillverkare som håller hög kvalitet.
De mindre nätbutikerna säljer de första, billigaste dom hittar. För att maximera vinsten såklart. Det går att hitta turbo-aggregat för under 1000kr styck inklusive frakt om man vet vart man skall leta.
Hur skall man kunna bevisa att det va dålig kvalitet ifrån början? Svårt att få ut nån garanti på såna här grejer.
Så de är en guldgruva att sälja de här skit-aggen.

Såå, iaf håller man sig till de försäljarna med mycket nöjda kunder och gott rykte så får man bra grejer.
Jag kan säga med handen på hjärtat att KL-racings grejer är den bästa "Kina-kvalitet" jag köpt i Sverige.

Vill man ändå inte köra kina agg, så är mitt tips precision ifrån USA. De äldre 30 glid-lagrade aggen är väldigt billiga.

Jonasarvidsson Maniac
3 februari 2012 · 536 Inlägg

Webrex skrev:

Snitch skrev:
Om jag inte missminner mig var den köpt på stylingbutiken.

Vilket inte borgar för god kvalitet.

Som sagt, dom kan hålla väldigt bra, men dom kan också hålla jävligt dåligt och paja din maskin.

Som du säkert vet så finns det hundra tals, kanske tom tusentals fabriker i Asien som tillverkar Turbo-kopior.
Alla är verkligen inte bra. Dock har de stora firmorna säkert testat så många de bara kan, för att hitta en tillverkare som håller hög kvalitet.
De mindre nätbutikerna säljer de första, billigaste dom hittar. För att maximera vinsten såklart. Det går att hitta turbo-aggregat för under 1000kr styck inklusive frakt om man vet vart man skall leta.
Hur skall man kunna bevisa att det va dålig kvalitet ifrån början? Svårt att få ut nån garanti på såna här grejer.
Så de är en guldgruva att sälja de här skit-aggen.

Såå, iaf håller man sig till de försäljarna med mycket nöjda kunder och gott rykte så får man bra grejer.
Jag kan säga med handen på hjärtat att KL-racings grejer är den bästa "Kina-kvalitet" jag köpt i Sverige.

Vill man ändå inte köra kina agg, så är mitt tips precision ifrån USA. De äldre 30 glid-lagrade aggen är väldigt billiga.

Turbobanditens är bevisligen bra också! fast dom är lite dyrare smile

Webrex
3 februari 2012 · 379 Inlägg

Jonasarvidsson skrev:

Webrex skrev:

Snitch skrev:
Om jag inte missminner mig var den köpt på stylingbutiken.

Vilket inte borgar för god kvalitet.

Som sagt, dom kan hålla väldigt bra, men dom kan också hålla jävligt dåligt och paja din maskin.

Som du säkert vet så finns det hundra tals, kanske tom tusentals fabriker i Asien som tillverkar Turbo-kopior.
Alla är verkligen inte bra. Dock har de stora firmorna säkert testat så många de bara kan, för att hitta en tillverkare som håller hög kvalitet.
De mindre nätbutikerna säljer de första, billigaste dom hittar. För att maximera vinsten såklart. Det går att hitta turbo-aggregat för under 1000kr styck inklusive frakt om man vet vart man skall leta.
Hur skall man kunna bevisa att det va dålig kvalitet ifrån början? Svårt att få ut nån garanti på såna här grejer.
Så de är en guldgruva att sälja de här skit-aggen.

Såå, iaf håller man sig till de försäljarna med mycket nöjda kunder och gott rykte så får man bra grejer.
Jag kan säga med handen på hjärtat att KL-racings grejer är den bästa "Kina-kvalitet" jag köpt i Sverige.

Vill man ändå inte köra kina agg, så är mitt tips precision ifrån USA. De äldre 30 glid-lagrade aggen är väldigt billiga.

Turbobanditens är bevisligen bra också! fast dom är lite dyrare smile

Ja, dom har ju egna loggor å så på deras tongue då kostar de lite mer.

Jonasarvidsson Maniac
3 februari 2012 · 536 Inlägg

Ja precis. Och 360 lager. Kör själv med en tb58. Har jämfört den med en kompis turbo från KLracing. Min ser väl.. lite bättre ut i det stora hela. Men vad dom presterar har jag ingen aning om. Säkerligen samma skit smile

Webrex
3 februari 2012 · 379 Inlägg

I västa fall kan man lagra och balensera om en kina turbo då dom ofta är exakta kopior av orginalen. Då får man en riktig kanonturbo för småpengar!

StlpMK Team T-Röd Racing
3 februari 2012 · 507 Inlägg

Linkan_740 skrev:
Köp inte från ridetech var du än gör, Kl-racing har iallafall 360-lager i sina Kopior. Köpte från ridetech och första turbon höll några hundra mil, den andra knappt det. Räkna även med att porta Wastegate-hålet en hel del, då det är väldigt litet original.

Har kört med ridetechs turbo utan problem, e samma lager som Kl har i sina

...........Team T-Röd Racing.............
Volvo 740 GLE "Rallybilen" (1988)
Volvo 740 16V Turbo "TTRR" (1989)
Volvo 945 Turbo "HDFaren" (1994)
Webrex
4 februari 2012 · 379 Inlägg

StlpMK skrev:

Linkan_740 skrev:
Köp inte från ridetech var du än gör, Kl-racing har iallafall 360-lager i sina Kopior. Köpte från ridetech och första turbon höll några hundra mil, den andra knappt det. Räkna även med att porta Wastegate-hålet en hel del, då det är väldigt litet original.

Har kört med ridetechs turbo utan problem, e samma lager som Kl har i sina

Hur vet du det? Dom ser ju onekligen identiska ut, men de kan fortfarande komma från 2 helt olika tillverkare.

StlpMK Team T-Röd Racing
4 februari 2012 · 507 Inlägg

Webrex skrev:

StlpMK skrev:

Linkan_740 skrev:
Köp inte från ridetech var du än gör, Kl-racing har iallafall 360-lager i sina Kopior. Köpte från ridetech och första turbon höll några hundra mil, den andra knappt det. Räkna även med att porta Wastegate-hålet en hel del, då det är väldigt litet original.

Har kört med ridetechs turbo utan problem, e samma lager som Kl har i sina

Hur vet du det? Dom ser ju onekligen identiska ut, men de kan fortfarande komma från 2 helt olika tillverkare.

Jo dom kanske e identiskan å borde då hålla relativt samma kvalite.. Men finns båda bra å dåliga versioner av kina turbos

...........Team T-Röd Racing.............
Volvo 740 16V Turbo "TTRR" (1989)
Volvo 945 Turbo "HDFaren" (1994)
Volvo 740 GLE "Rallybilen" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang