Projekt: Mörkrädd, Volvo 945.
Extraljusbygge på min 945, 8 st i fronten är monterat och ska bygga mer på taket, dubbla generatorer och batterier m.m.
Sami-B skrev:
Gött! Hur mycket sackar bilen när du drattar på helljus?
knappt ingenting
om man står på tomgång och drar på minskar varvet såklart, men långtifrån att den dör, när man kör och håller varvet uppe märks ingen skillnad.. men ja, generatorn på 100ah får jobba hårt, ska skaffa dubbla 100ah till nästa vinter ![]()
Idag tonade jag rutorna
dock inte bakrutan, gav ett försök men gick inge vidare, ska beställa en såndär skiva iställlet för bakrutan
vad tycks?

Ser bra ut.
Är det Solarplexius du pratar om, till bakrutan?
Mack skrev:
Ser bra ut.
Är det Solarplexius du pratar om, till bakrutan?
tack
ja precis, kostar 800 kr för bakrutan ![]()

Paused skrev:
Mack skrev:
Ser bra ut.
Är det Solarplexius du pratar om, till bakrutan?tack
ja precis, kostar 800 kr för bakrutan
Ah.
Jo, jag hade solarplexius på V70:in, och det är helt klart underskattat.
Mack skrev:
Paused skrev:
Mack skrev:
Ser bra ut.
Är det Solarplexius du pratar om, till bakrutan?tack
ja precis, kostar 800 kr för bakrutan
Ah.
Jo, jag hade solarplexius på V70:in, och det är helt klart underskattat.
jaha
roligt att höra de
kvalite alltså?
synd bara att man inte kan veva ner rutorna om man har dessa.. annars hade jag besällt bara sånna och tagit bort filmen

Paused skrev:
Mack skrev:
Paused skrev:
tackja precis, kostar 800 kr för bakrutan
Ah.
Jo, jag hade solarplexius på V70:in, och det är helt klart underskattat.jaha
roligt att höra de
kvalite alltså?
synd bara att man inte kan veva ner rutorna om man har dessa.. annars hade jag besällt bara sånna och tagit bort filmen
Helt klart kvalité.
Och inte rasslar det heller om man spelar musik med baslåda. Inte så länge det är rätt monterat i alla fall.
Men nej, det är det negativa, att man inte kan veva ner rutorna.
Brago skrev:
Härligt att du lagt upp en tråd!
Ja hade 735w i fronten innan ja byggde om, blir att köpa jeep snart och då kommer du få en utmanare på de där 1200w målet
hehe
händer inte så mycket nu dock, lite för ivrig att starta en
jaså
haha, lär skaffa värre då
ne men det går inte att köra me 1200w, iaf inte långa resor, dels för det bländas rejält av skyltarna, sen bländar man mötande ofta, man ser inte att dom kommer och svårt att se ibland deras halvljus bland alla bländande skyltar.. så man åker ju med fingret på helljusspaken hela tiden
Så ska skaffa knappar för att stänga av typ 9 extraljus så jag har tre st ibland bara ![]()
Paused skrev:
Brago skrev:
Härligt att du lagt upp en tråd!
Ja hade 735w i fronten innan ja byggde om, blir att köpa jeep snart och då kommer du få en utmanare på de där 1200w målet
hehe
händer inte så mycket nu dock, lite för ivrig att starta en
![]()
jasåhaha, lär skaffa värre då
ne men det går inte att köra me 1200w, iaf inte långa resor, dels för det bländas rejält av skyltarna, sen bländar man mötande ofta, man ser inte att dom kommer och svårt att se ibland deras halvljus bland alla bländande skyltar.. så man åker ju med fingret på helljusspaken hela tiden
![]()
Så ska skaffa knappar för att stänga av typ 9 extraljus så jag har tre st ibland bara
hehe ja har stora problem ja å, 500w xenon och de gör vissa skylta helt gula bara.. lär nog bli lika för mig om ja bygger 1000w+, skönt å stänga av en del när man åker bland många skyltar! ![]()
En riktig julgran dedär;) Har du några bilder på generatorbygget och va har du för generator? Har nämligen planer på att bygga ut själv i lite ljusväg.
mvh

Paused skrev:
joakim89 skrev:
hur många ska du ha på taket?
4 st Pencil
det jobbiga blir ju att sätta ut 12 ljuspunkter så dom inte slår ut varandra..
Du får fixa en bredare ljusbild om det blir problem, vinkla ut dom mer ![]()

Snart vinter igen, va händer? ![]()
Tänkte uppdatera här lite nu och framöver
Har velat fram och tillbaka om att gå vidare med projektet, men ska fortsätta, takräcke är beställt och det kommer bli 5 st NBB på taket också ![]()
Dock som några kanske märkt har jag en annan bil nu, en kombi.. inte sedanen jag visar i början av tråden, men det är samma uppsättning extraljus..
Nu sitter det dock:
4x 100w xenon 4300k
4x 75w ref3 xenon 4300k
Och så lite bilder
takräcket kommer anlända nästa vecka förmodligen, så blir mer bilder då ![]()

Bilden är photoshoppad än så länge..
Kan tillägga att vid inköpet av denna bil satt det 3 st SIM på, halogenare, tänkte byta lampa på dessa, innan jag orkade starta mitt bygge, men tog av sargen runt extralyserna så såg det ut såhär:
SIM:arna har ett tendens att rosta sönder efter ett tag, detta är 1,5 / 2 år kanske.

sjukt fett, men hur många pencil och flood har du?
Ankmeister skrev:
Tack
5 st pencil och 3 fjärr, jag gillar pencil, men på taket blir det fler fjärr ![]()
Varde ljus! Sjukt projekt, och därför kan jag inte mer än älska det! ![]()

Kalltkaffe skrev:
Ankmeister skrev:
Tack
5 st pencil och 3 fjärr, jag gillar pencil, men på taket blir det fler fjärr
Blir det inte väldigt mycket punkter typ 1 mil bort?
MekaMekaMeka skrev:
Varde ljus! Sjukt projekt, och därför kan jag inte mer än älska det!
Haha
Tackar, då detta är en vinterbil som ska ställas av i vår sen så blir det mer bygge under sommaren, så slipper jag ta av allt tills nästa vinter
Hoppas på Sveriges värsta personbil med extralysen
haha nja, finns säkert någon som är värre.
Ankmeister skrev:
Blir det inte väldigt mycket punkter typ 1 mil bort?
Jo det blir ju det, men detta bygge är främst inte för jag ska se bra, alltså, vill ha så mycket ljus som möjligt, så även de mötande bilarna funderar på vad det är dom möter
Skön känsla när man tänder upp allt och det lyser upp km framför..
Så blir lite blandat, fjärr och pencil.
0.008091