Projekt: Mörkrädd, Volvo 945.
Extraljusbygge på min 945, 8 st i fronten är monterat och ska bygga mer på taket, dubbla generatorer och batterier m.m.

Kalltkaffe skrev:
MekaMekaMeka skrev:
Varde ljus! Sjukt projekt, och därför kan jag inte mer än älska det!
Haha
Tackar, då detta är en vinterbil som ska ställas av i vår sen så blir det mer bygge under sommaren, så slipper jag ta av allt tills nästa vinter
Hoppas på Sveriges värsta personbil med extralysen
haha nja, finns säkert någon som är värre.
Ankmeister skrev:
Blir det inte väldigt mycket punkter typ 1 mil bort?
Jo det blir ju det, men detta bygge är främst inte för jag ska se bra, alltså, vill ha så mycket ljus som möjligt, så även de mötande bilarna funderar på vad det är dom möter
Skön känsla när man tänder upp allt och det lyser upp km framför..
Så blir lite blandat, fjärr och pencil.
Med andra ord gör du inte detta för du behöver utan för att du kan
så ska det vara ![]()
Ankmeister skrev:
Kalltkaffe skrev:
MekaMekaMeka skrev:
Varde ljus! Sjukt projekt, och därför kan jag inte mer än älska det!
Haha
Tackar, då detta är en vinterbil som ska ställas av i vår sen så blir det mer bygge under sommaren, så slipper jag ta av allt tills nästa vinter
Hoppas på Sveriges värsta personbil med extralysen
haha nja, finns säkert någon som är värre.
Ankmeister skrev:
Blir det inte väldigt mycket punkter typ 1 mil bort?
Jo det blir ju det, men detta bygge är främst inte för jag ska se bra, alltså, vill ha så mycket ljus som möjligt, så även de mötande bilarna funderar på vad det är dom möter
Skön känsla när man tänder upp allt och det lyser upp km framför..
Så blir lite blandat, fjärr och pencil.
Med andra ord gör du inte detta för du behöver utan för att du kan
så ska det vara
Ja precis
Nu vill jag bara ha mitt takräcke så jag kan montera lite fler, dock återstår ju en till generator så kan inte koppla in dom ännu.. men det är på G det med ![]()

du borde skaffa sån där kåpa som subaru har och sätta på huven då har du 5st extraljus till slipper du ha på taket ![]()

allenalle skrev:
du borde skaffa sån där kåpa som subaru har och sätta på huven då har du 5st extraljus till slipper du ha på taket
Syftar du på luftintaget på huven, eller en ljusbox?

Mack skrev:
allenalle skrev:
du borde skaffa sån där kåpa som subaru har och sätta på huven då har du 5st extraljus till slipper du ha på taket
Luftintaget så klart för där sätter man ju extraljus
(Y)

allenalle skrev:
Mack skrev:
allenalle skrev:
Luftintaget så klart för där sätter man ju extraljus
(Y)
Uhm..inte det vanligaste stället att ha extraljus kanske men..kanske funkar?
Små i alla fall..

Mack skrev:
allenalle skrev:
Mack skrev:
Syftar du på luftintaget på huven, eller en ljusbox?Luftintaget så klart för där sätter man ju extraljus
(Y)
Små i alla fall..
Han menar en ljusbox, han va ironisk med luftintaget. ![]()
allenalle skrev:
Mja nja, taket häldre isåfall, ser liite bättre ut, lite anti mot dessa ljusboxar
men om behovet av fler extraljus kommer efter de på taket får jag väl bygga en box
haha

Ankmeister skrev:
Mack skrev:
allenalle skrev:
Luftintaget så klart för där sätter man ju extraljus(Y)
Små i alla fall..Han menar en ljusbox, han va ironisk med luftintaget.
Jajo men det var inte jag..ett par små extraljus borde ju få plats med lite moddning, haha..

Mack skrev:
Ankmeister skrev:
Mack skrev:
Små i alla fall..Han menar en ljusbox, han va ironisk med luftintaget.
Jajo men det var inte jag..ett par små extraljus borde ju få plats med lite moddning, haha..
ledramp om inte annat:)

Ankmeister skrev:
Mack skrev:
Ankmeister skrev:
Han menar en ljusbox, han va ironisk med luftintaget.Jajo men det var inte jag..ett par små extraljus borde ju få plats med lite moddning, haha..
ledramp om inte annat:)
Precis! En sån skulle ju sitta som ett smäck!

Grymt projekt ![]()

Imponerande projekt! Se till att få ordentlig bredd på ljusbilden också, tycker jag. Mycket bekvämare att köra då, det blir som på dagen.
Detta ska följas ![]()
Mack skrev:
Ankmeister skrev:
Mack skrev:
Jajo men det var inte jag..ett par små extraljus borde ju få plats med lite moddning, haha..ledramp om inte annat:)
Precis! En sån skulle ju sitta som ett smäck!
Blir kanske en sån också
Borde ju gå, 5st på taket, sen en lång ledramp framför dessa på taket längst ut :p mja en ídé ![]()
rasurbo skrev:
Grymt projekt:D
Tackar ![]()
MrStalby skrev:
Imponerande projekt! Se till att få ordentlig bredd på ljusbilden också, tycker jag. Mycket bekvämare att köra då, det blir som på dagen.
Detta ska följas
Tackar
Ja jag ska köra fjärr på taket, så ska vinkla dessa ganska mycket utåt, då fronten täcker en bra bit framåt..
Imorgon ska jag köpa 3 nbb till, så har man 13 st. blir dock med 55w än så länge bara, då jag har 5st 55w ballaster liggandes redan, får uppgradera till 100w när man har råd.
Hoppas också mitt takräcke skickades idag, så får man det i början av nästa vecka ![]()

Hur stora generatorer har du på denna bil för att orka driva alla dessa extraljus? ![]()
Turbo-Fransson skrev:
Hur stora generatorer har du på denna bil för att orka driva alla dessa extraljus?
För tillfället har jag bara 100A orginal som driver alla 8 st, det funkar gör det, men vill inte stå för länge på tomgång
Men ska snart i med en 80A generator som ska kopplas separat till ett batteri, och den generatorn kommer driva extraljusen endast ![]()

Detta gillar jag
Jag som tycker jag har många med 5x55w xenon ![]()
Folke08 skrev:
Detta gillar jag
![]()
Jag som tycker jag har många med 5x55w xenon
Tackar ![]()
5x55w räcker gott och väl
lyser upp bra mycket ![]()

Kalltkaffe skrev:
Turbo-Fransson skrev:
Hur stora generatorer har du på denna bil för att orka driva alla dessa extraljus?
För tillfället har jag bara 100A orginal som driver alla 8 st, det funkar gör det, men vill inte stå för länge på tomgång
![]()
Men ska snart i med en 80A generator som ska kopplas separat till ett batteri, och den generatorn kommer driva extraljusen endast
Okaj, kan tro mycket väl att den har lite svårt på tomgången ![]()
0.008361