Har krockat, han följde inte högerregeln men ljuger för försäkringen!

gamlingen
20 mars 2012 · 5 198 Inlägg

Growe skrev:

it_mutt skrev:

gamlingen skrev:

Höger regeln är enl mej den viktigaste regeln bland trafikreglerna och den SKA följas oavsett vad folk tycker och tänker.... den enklaste MEN viktigaste regeln. .Som besökare i ett annat samhälle så vet man ju inte hur folk gör och tänker.. därför SKA den ovillkorligen följas, jag följer den till 99% å än har inget hänt

Ja jag håller med till 100%

Det är dessutom en galet enkel regel att hålla koll på...för de flesta iaf

folk är för dåliga bilförare för att klara av högerregeln nog där problemet är

jag åker varje dag på ställen där högerregeln gäller och jag kör om jag tror att dom inte kör på mig
ibland tittar jag inte ens åt vänster...men när jag kommer och ska lämna företräde så saktar jag inte in nämdvärt eftersom endå 90% kommer stanna för dom inte förstår bättre
men har bromsberedskaps

ja det är ett måste oavsett

monno Elektriker
20 mars 2012 · 718 Inlägg

I Ö-vik finns en fint exempel på korsning. En större väg där man har höger regel för folk som kommer från en bensinstation och bilhandlare. Folk fattar inte att det är en gata trotts att det sitter en skylt med gatnamn och allt. Har förgäves stannat flera ggr för å släppa fram, bra många ggr till ingen nytta då dom vägrar köra.

Vad värre är att "gatan" mittemot som förut bara var infart nu har gått å blive en gata det också. Försökte släppa fram där också, halv förgäves. Folk kollar på en som man vore dum i huvet. Men så äre när dom inte fattar att dom har en gatskylt ovanför huvudet.


Edit: Vm i Ot det här?tongue

Senast redigerat av monno (20 mars 2012)

Som att kasta vatten i sjön.
risodlarn
20 mars 2012 · 577 Inlägg

Värst är väl att folk inte håller stenhårt på högerregeln. Om alla brassade ut när de kom från höger så skulle människor anpassa sig. Men eftersom folk inte är säkra själva på om de har rätt så står de still. Ingen skylt=GASA GUBBJEVL!

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
11 augusti 2014 · 13 742 Inlägg

risodlarn skrev:
Värst är väl att folk inte håller stenhårt på högerregeln. Om alla brassade ut när de kom från höger så skulle människor anpassa sig. Men eftersom folk inte är säkra själva på om de har rätt så står de still. Ingen skylt=GASA GUBBJEVL!

jo det blir väldigt mycket missförstånd eftersom inte högeregeln följs.

det skapar bara en massa bekymmer.

men samtidigt orkar man inte krocka hela dagarna.
skulle krocka flera gånger i veckan om jag inte anpassade mig efter alla idioter i trafiken.

ibland lackar jag dock ur men dom gångerna händer det inget..
åker i en äkklig pjuckalott 306:a som jag hatar som pesten..skiten fungerar skit bra men äcklig bil..  den bilen håller sig alla undan tar jag någon av våra andra bilar finns det inte en jävel som kan högerregeln väjningsplikt eller att man ger fan i att gena genom rondellerna..


verkar som dom känner på sig att man skiter i bilen när man åker franskt äkligt skrot

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang