Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

granadadr
20 april 2014 · 7 289 Inlägg

AChr skrev:
Dagens idiot är gubbfan som skulle ligga så jävla nära bakom att man kunde tro att han försökte avläsa klockan i min bil. Möjligtvis ville han kroka fast sin front på mitt drag och åka snålskjuts.

Trots flertalet inbromsningar och spolarvätske-stänk samt försök att gestikulera till honom att hålla avstånd så skulle han ligga så nära att jag inte kunde se hans strålkastare i backspegeln. Hur svårt kan det vara att hålla ett rimligt avstånd?

¨ja slipstream is the shit smile han har väl sett på stcc för mkt smile

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Mack Forum- och sitemoderator
20 april 2014 · 26 149 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Uppar tråden med en film på en idiot på riksväg 56 norr om Västerås från igår kväll.
https://www.youtube.com/watch?v=_cHNpGC … e=youtu.be

När man trodde att det absolut inte fanns plats för en hel bil till i körfältet...WOOOSH sa det så svepte galningen förbi.
Man ska ju inte bli förvånad men..ändå så överraskas man ständigt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
jockev8
20 april 2014 · 127 Inlägg

tycker inte om dessa som måste cykla i en stor klunga på vägarna och hindra trafiken. är lagom kul o komma med 24 meter och ett antal ton i en kurva och behöva stå på bromsen pga dessa trafikmarodörer inte kan cykla på led som normalt funtade människor. har nämligen ingen lust att ha en cykel som kylarprydnad och fronten omlackad i rött.

granadadr
20 april 2014 · 7 289 Inlägg

jockev8 skrev:
tycker inte om dessa som måste cykla i en stor klunga på vägarna och hindra trafiken. är lagom kul o komma med 24 meter och ett antal ton i en kurva och behöva stå på bromsen pga dessa trafikmarodörer inte kan cykla på led som normalt funtade människor. har nämligen ingen lust att ha en cykel som kylarprydnad och fronten omlackad i rött.

ge dem stora hornet wink hade jag gjort smile

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 april 2014 · 14 055 Inlägg

jockev8 skrev:
tycker inte om dessa som måste cykla i en stor klunga på vägarna och hindra trafiken. är lagom kul o komma med 24 meter och ett antal ton i en kurva och behöva stå på bromsen pga dessa trafikmarodörer inte kan cykla på led som normalt funtade människor. har nämligen ingen lust att ha en cykel som kylarprydnad och fronten omlackad i rött.

Ta det lugnt, dom är bara miljöpartister och fattar inte bättre!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Andromeda Rumpmas
20 april 2014 · 3 860 Inlägg

jockev8 skrev:
tycker inte om dessa som måste cykla i en stor klunga på vägarna och hindra trafiken. är lagom kul o komma med 24 meter och ett antal ton i en kurva och behöva stå på bromsen pga dessa trafikmarodörer inte kan cykla på led som normalt funtade människor. har nämligen ingen lust att ha en cykel som kylarprydnad och fronten omlackad i rött.

http://www.youtube.com/watch?v=WMZdA-b2Vdw

De stackars cyklisterna kan ju inte träna till motionsloppen annars smile
Nej, seriöst. Vill man spela fotboll får man vackert bege sig till en fotbollsplan, inte ställer man sig och drar igång en fotbollsmatch på E4:an för att det inte fanns en fotbollsplan i den omedelbara närheten. Detsamma bör gälla för motionscyklister (i alla fall om de ska cykla 20 i bredd).

Senast redigerat av Andromeda (20 april 2014)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
jockev8
20 april 2014 · 127 Inlägg

Vettemannen skrev:

jockev8 skrev:
tycker inte om dessa som måste cykla i en stor klunga på vägarna och hindra trafiken. är lagom kul o komma med 24 meter och ett antal ton i en kurva och behöva stå på bromsen pga dessa trafikmarodörer inte kan cykla på led som normalt funtade människor. har nämligen ingen lust att ha en cykel som kylarprydnad och fronten omlackad i rött.

Ta det lugnt, dom är bara miljöpartister och fattar inte bättre!

/Benny

lol det var dagens sanning

Muttley
20 april 2014 ·

Andromeda skrev:

jockev8 skrev:
tycker inte om dessa som måste cykla i en stor klunga på vägarna och hindra trafiken. är lagom kul o komma med 24 meter och ett antal ton i en kurva och behöva stå på bromsen pga dessa trafikmarodörer inte kan cykla på led som normalt funtade människor. har nämligen ingen lust att ha en cykel som kylarprydnad och fronten omlackad i rött.

http://www.youtube.com/watch?v=WMZdA-b2Vdw

De stackars cyklisterna kan ju inte träna till motionsloppen annars smile
Nej, seriöst. Vill man spela fotboll får man vackert bege sig till en fotbollsplan, inte ställer man sig och drar igång en fotbollsmatch på E4:an för att det inte fanns en fotbollsplan i den omedelbara närheten. Detsamma bör gälla för motionscyklister (i alla fall om de ska cykla 20 i bredd).

Många lopp går ju på vägarna.   Men man ska helt klart inte cykla i bredd smile Utan hålla ut vid sin kant, hade alla gjort de så hade de gått prima. 
Men även fast man låg ute på sin kant fanns de ju idioter som inte kunde ge en meter tillgodo när de körde om.

TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
20 april 2014 · 938 Inlägg

jockev8 skrev:

Vettemannen skrev:

jockev8 skrev:
tycker inte om dessa som måste cykla i en stor klunga på vägarna och hindra trafiken. är lagom kul o komma med 24 meter och ett antal ton i en kurva och behöva stå på bromsen pga dessa trafikmarodörer inte kan cykla på led som normalt funtade människor. har nämligen ingen lust att ha en cykel som kylarprydnad och fronten omlackad i rött.

Ta det lugnt, dom är bara miljöpartister och fattar inte bättre!

/Benny

lol det var dagens sanning

Ja vart fan ä gilla-knappen när man behöver den... tongue

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
S98
21 april 2014 · 133 Inlägg

Kanske tur att de parkerat på parkeringen, för vem vet
hur mycket av vägen de behöver då de kör...


http://i59.tinypic.com/ta60yw.jpg

Saab 9-3 1.9 TTiD
Saab 9-5 2.0t .. .. SålD
Growe Fri fart för ett fritt folk!
21 april 2014 · 13 742 Inlägg

tkd_rille skrev:

Andromeda skrev:

jockev8 skrev:
tycker inte om dessa som måste cykla i en stor klunga på vägarna och hindra trafiken. är lagom kul o komma med 24 meter och ett antal ton i en kurva och behöva stå på bromsen pga dessa trafikmarodörer inte kan cykla på led som normalt funtade människor. har nämligen ingen lust att ha en cykel som kylarprydnad och fronten omlackad i rött.

http://www.youtube.com/watch?v=WMZdA-b2Vdw

De stackars cyklisterna kan ju inte träna till motionsloppen annars smile
Nej, seriöst. Vill man spela fotboll får man vackert bege sig till en fotbollsplan, inte ställer man sig och drar igång en fotbollsmatch på E4:an för att det inte fanns en fotbollsplan i den omedelbara närheten. Detsamma bör gälla för motionscyklister (i alla fall om de ska cykla 20 i bredd).

Många lopp går ju på vägarna.   Men man ska helt klart inte cykla i bredd smile Utan hålla ut vid sin kant, hade alla gjort de så hade de gått prima. 
Men även fast man låg ute på sin kant fanns de ju idioter som inte kunde ge en meter tillgodo när de körde om.

det är derför det finns cykelbanor..där cyklar man..för inte fan kör man bil på cykelbanor?

nej exakt var sak har sin plats.  man bör inte ge mer än 1mm vingelutrymme så idioterna förstår att cyklar ska vara på cykelbanor inte på vägarna

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
granadadr
21 april 2014 · 7 289 Inlägg

Growe skrev:

tkd_rille skrev:

Andromeda skrev:

http://www.youtube.com/watch?v=WMZdA-b2Vdw

De stackars cyklisterna kan ju inte träna till motionsloppen annars smile
Nej, seriöst. Vill man spela fotboll får man vackert bege sig till en fotbollsplan, inte ställer man sig och drar igång en fotbollsmatch på E4:an för att det inte fanns en fotbollsplan i den omedelbara närheten. Detsamma bör gälla för motionscyklister (i alla fall om de ska cykla 20 i bredd).

Många lopp går ju på vägarna.   Men man ska helt klart inte cykla i bredd smile Utan hålla ut vid sin kant, hade alla gjort de så hade de gått prima. 
Men även fast man låg ute på sin kant fanns de ju idioter som inte kunde ge en meter tillgodo när de körde om.

det är derför det finns cykelbanor..där cyklar man..för inte fan kör man bil på cykelbanor?

nej exakt var sak har sin plats.  man bör inte ge mer än 1mm vingelutrymme så idioterna förstår att cyklar ska vara på cykelbanor inte på vägarna

de värsta är ju endå de som cyklar på vägen,, fast det finns cykelbana bredvid, säger bara en sak IDIOTER,, kan säga att jag tutar åt dem,,
är det inte förbjudet att cykla i bredd förresten?

gamlingen
21 april 2014 · 5 198 Inlägg

S98 skrev:
Kanske tur att de parkerat på parkeringen, för vem vet
hur mycket av vägen de behöver då de kör...


http://i59.tinypic.com/ta60yw.jpg

Ser ut som en gorgare som är rädd för dörruppslag.

S98
21 april 2014 · 133 Inlägg

gamlingen skrev:

S98 skrev:
Kanske tur att de parkerat på parkeringen, för vem vet
hur mycket av vägen de behöver då de kör...


http://i59.tinypic.com/ta60yw.jpg

Ser ut som en gorgare som är rädd för dörruppslag.

Ja, i den här stan får man verkligen vara rädd för dörruppslag!
Parkerar i regel en bit bort, då jag hellre går ett par meter extra
istället för att behöva komma till en bucklig bil.

Saab 9-3 1.9 TTiD
Saab 9-5 2.0t .. .. SålD
Extrazz En 5a är Livet.
21 april 2014 · 2 005 Inlägg

Jag brukar i regel alltid parkera en bit bort och gärna en hörnparkering lite mer åt sidan. Men tittar man på valfri parkering så är det fan inte många som redigt vet var de har bilen iaf.

Att cykla på vägen är okey för min del om de cyklar fort och verkligen har koll på övriga trafiken. Nu snackar jag mestadels tävlingscyklister (eller iaf ditåt) som glatt pekar med näven vart de ska osv. men agda 57 och kalle 20 som cyklar halvlingligt utmed vägen när det finns cykelbana jämte.  De där förstår jag mig inte på.

Jag gillar inte häller folk som drar om vid 1 plus 2 väg  när det går ner till en filigt. Bästa omkörningen må vara när en stressad person körde om precis innan det går från 1 till 2 filigt. Det finns en avfart precis innan och sen ca 100m  med dålig vägren här tyckte han att man glatt kunde köra om på fel sida när jag låg med släp efter.

Men en annan sak är de idioter som ligger tätt bakom och polerar nummerplåten åt en för att sedan vika in framför så att man tror att de ska sno den främre nummerplåten.   Jag brukar i regel aldrig gå från vänster körfält till höger körfält om jag inte har större delen eller hela bilen i min backspegel. Allt annat är på tok för närma. inte alla vill ha bilen blästrad med grus och många som precis har kört om kommer man ju ikapp även att man har spikat 112km/h på farthållaren på 110väg.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Andromeda Rumpmas
21 april 2014 · 3 860 Inlägg

Extrazz skrev:
Jag brukar i regel alltid parkera en bit bort och gärna en hörnparkering lite mer åt sidan. Men tittar man på valfri parkering så är det fan inte många som redigt vet var de har bilen iaf.

Att cykla på vägen är okey för min del om de cyklar fort och verkligen har koll på övriga trafiken. Nu snackar jag mestadels tävlingscyklister (eller iaf ditåt) som glatt pekar med näven vart de ska osv. men agda 57 och kalle 20 som cyklar halvlingligt utmed vägen när det finns cykelbana jämte.  De där förstår jag mig inte på.

Jag gillar inte häller folk som drar om vid 1 plus 2 väg  när det går ner till en filigt. Bästa omkörningen må vara när en stressad person körde om precis innan det går från 1 till 2 filigt. Det finns en avfart precis innan och sen ca 100m  med dålig vägren här tyckte han att man glatt kunde köra om på fel sida när jag låg med släp efter.

Men en annan sak är de idioter som ligger tätt bakom och polerar nummerplåten åt en för att sedan vika in framför så att man tror att de ska sno den främre nummerplåten.   Jag brukar i regel aldrig gå från vänster körfält till höger körfält om jag inte har större delen eller hela bilen i min backspegel. Allt annat är på tok för närma. inte alla vill ha bilen blästrad med grus och många som precis har kört om kommer man ju ikapp även att man har spikat 112km/h på farthållaren på 110väg.

De som motionscyklar landsväg regelbundet brukar inte vara något problem, de är vana och vet att det är en riskabel träningsform. De gör sällan något överilat eller överraskande och är tydliga med sina avsikter i trafiken, alltså precis som vana bilister. Det jäkliga är när de grupperar sig i formation över hela körfältet.

Samma här. Jag tycker det är jättetråkigt med folk som verkar livrädda att ligga kvar i omkörningsfältet tills de fått en lucka innan de svänger in, särskilt i regnväder och på moddiga vägar.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Muttley
21 april 2014 ·

Growe skrev:

tkd_rille skrev:

Andromeda skrev:

http://www.youtube.com/watch?v=WMZdA-b2Vdw

De stackars cyklisterna kan ju inte träna till motionsloppen annars smile
Nej, seriöst. Vill man spela fotboll får man vackert bege sig till en fotbollsplan, inte ställer man sig och drar igång en fotbollsmatch på E4:an för att det inte fanns en fotbollsplan i den omedelbara närheten. Detsamma bör gälla för motionscyklister (i alla fall om de ska cykla 20 i bredd).

Många lopp går ju på vägarna.   Men man ska helt klart inte cykla i bredd smile Utan hålla ut vid sin kant, hade alla gjort de så hade de gått prima. 
Men även fast man låg ute på sin kant fanns de ju idioter som inte kunde ge en meter tillgodo när de körde om.

det är derför det finns cykelbanor..där cyklar man..för inte fan kör man bil på cykelbanor?

nej exakt var sak har sin plats.  man bör inte ge mer än 1mm vingelutrymme så idioterna förstår att cyklar ska vara på cykelbanor inte på vägarna

Finns de inga cykelbanor så cyklar man på vägen. Finns de cykelbanor cyklar man där.   Om man inte kan samarbeta så har varken du som bilist eller cyklisten som cyklist ute på vägarna alls att göra.   
Men de är rätt att de inte är ok att cykla 2-3 på bredden.
Vid cykellopp så får du ta ditt tålamod och tryta på det, ofta har de följemotorcyklar eller bilar.  Och de är inte så ofta de händer.

Spardags
21 april 2014 · 62 Inlägg

Det jag ogillar mest är när man ska ut på en väg och det kommer trafik från höger eller vänster sida men dem kör in på vägen ja ska ut. Hade dem blinkat så hade ja kunnat köra ut långt innan dem ens kommer fram till mig

http://www.spardags.se - Jämför din bilförsäkring
Gilla oss på Facebook: https://www.facebook.com/spardags
Mack Forum- och sitemoderator
21 april 2014 · 26 149 Inlägg

Spardags skrev:
Det jag ogillar mest är när man ska ut på en väg och det kommer trafik från höger eller vänster sida men dem kör in på vägen ja ska ut. Hade dem blinkat så hade ja kunnat köra ut långt innan dem ens kommer fram till mig

Lite som folk som inte blinkar ut ur rondeller.
Kan vara långa köer, och där står man och väntar på att bli insläppt, och där ETT jävla blink hade kunnat vara signalen man så väntade på..men icke.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 april 2014 · 14 055 Inlägg

Spardags skrev:
Det jag ogillar mest är när man ska ut på en väg och det kommer trafik från höger eller vänster sida men dem kör in på vägen ja ska ut. Hade dem blinkat så hade ja kunnat köra ut långt innan dem ens kommer fram till mig

Jo men det är så att dom köpte den billigare modellen där inte blinkers ingår.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang