Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

granadadr
14 augusti 2015 · 7 289 Inlägg

blir less på gubbjävlar som ej har en gaspedal,, körde biltrailer för ett par veckor sedan, körde 83 km/h på 110 väg kom i kapp en gubbjävel i en Huyndai i20,, och körde om honom i 83 km/h,, suck säger jag bara,,

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
trubbelturbo
14 augusti 2015 · 1 460 Inlägg

Såna här:
http://hyrahusvagn.net/wp-content/uploads/2014/06/hyrahusvagn1.png

*Stressa inte, kör sakta SOM FAN, även i bra trafikförhållanden.

*Vingla till så halva husvagnen är ute på fel sida vägen och effektivt blockerar alla omkörningsförsök. Detsamma gäller vid möte i kurvor då man givetvis ska skära kurvan så mötande trafik tvingas ut i vägrenen.

*När det är dags att parkera så ska man ju givetvis parkera över så många p-rutor det bara går, gärna snett och jävligt, pluspoäng om man blockerar infartsvägar och dylikt.

*Att planera rutten går inte utan man ska plötsligt tvärnita, svänga utan blinkers och stanna mitt på vägen och sen titta på DIG som om du är en jävla idiot "vafan ser du inte att jag stannar här, mitt på en huvudled, varför kör du inte om?"

*Var noga med att se till så att elkablarna är ordentligt slitna och kontakten är sönderärgad, bilar som ligger bakom uppskattar tivolit i bak när alla lampor plötsligt slocknar bara sådär, och blinkers agerar bromsljus.

*Det är häftigt när vagen börjar wobbla, se därför till att kultrycket är åt helvete, gatebil-grabbarna har inte mycket att säga till om när husvagnen din kommer på "breisladd" tvärs över körbanan.

*Glöm av att du drar en husvagn, blockera korsningar, kila fast den i McDrive så bärgare får tillkallas, meja ner några cyklister och våldta alla trottoarkanter


Nä nu har jag rage:at tillräckligt för idag, ha en fortsatt trevlig kväll alla...

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Mack Forum- och sitemoderator
14 augusti 2015 · 26 149 Inlägg

trubbelturbo skrev:
Såna här:
http://hyrahusvagn.net/wp-content/uploa … svagn1.png

*Stressa inte, kör sakta SOM FAN, även i bra trafikförhållanden.

*Vingla till så halva husvagnen är ute på fel sida vägen och effektivt blockerar alla omkörningsförsök. Detsamma gäller vid möte i kurvor då man givetvis ska skära kurvan så mötande trafik tvingas ut i vägrenen.

*När det är dags att parkera så ska man ju givetvis parkera över så många p-rutor det bara går, gärna snett och jävligt, pluspoäng om man blockerar infartsvägar och dylikt.

*Att planera rutten går inte utan man ska plötsligt tvärnita, svänga utan blinkers och stanna mitt på vägen och sen titta på DIG som om du är en jävla idiot "vafan ser du inte att jag stannar här, mitt på en huvudled, varför kör du inte om?"

*Var noga med att se till så att elkablarna är ordentligt slitna och kontakten är sönderärgad, bilar som ligger bakom uppskattar tivolit i bak när alla lampor plötsligt slocknar bara sådär, och blinkers agerar bromsljus.

*Det är häftigt när vagen börjar wobbla, se därför till att kultrycket är åt helvete, gatebil-grabbarna har inte mycket att säga till om när husvagnen din kommer på "breisladd" tvärs över körbanan.

*Glöm av att du drar en husvagn, blockera korsningar, kila fast den i McDrive så bärgare får tillkallas, meja ner några cyklister och våldta alla trottoarkanter


Nä nu har jag rage:at tillräckligt för idag, ha en fortsatt trevlig kväll alla...

Glöm inte att det är förbannat häftigt att ha en fellastad husvagn och köra med dimljus+halvljus så ens mötande blir bländade..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 augusti 2015 · 17 478 Inlägg

trubbelturbo skrev:
Såna här:
http://hyrahusvagn.net/wp-content/uploa … svagn1.png

*Stressa inte, kör sakta SOM FAN, även i bra trafikförhållanden.

*Vingla till så halva husvagnen är ute på fel sida vägen och effektivt blockerar alla omkörningsförsök. Detsamma gäller vid möte i kurvor då man givetvis ska skära kurvan så mötande trafik tvingas ut i vägrenen.

*När det är dags att parkera så ska man ju givetvis parkera över så många p-rutor det bara går, gärna snett och jävligt, pluspoäng om man blockerar infartsvägar och dylikt.

*Att planera rutten går inte utan man ska plötsligt tvärnita, svänga utan blinkers och stanna mitt på vägen och sen titta på DIG som om du är en jävla idiot "vafan ser du inte att jag stannar här, mitt på en huvudled, varför kör du inte om?"

*Var noga med att se till så att elkablarna är ordentligt slitna och kontakten är sönderärgad, bilar som ligger bakom uppskattar tivolit i bak när alla lampor plötsligt slocknar bara sådär, och blinkers agerar bromsljus.

*Det är häftigt när vagen börjar wobbla, se därför till att kultrycket är åt helvete, gatebil-grabbarna har inte mycket att säga till om när husvagnen din kommer på "breisladd" tvärs över körbanan.

*Glöm av att du drar en husvagn, blockera korsningar, kila fast den i McDrive så bärgare får tillkallas, meja ner några cyklister och våldta alla trottoarkanter


Nä nu har jag rage:at tillräckligt för idag, ha en fortsatt trevlig kväll alla...

Bättre med vår husbil då, trivs bäst i 120-130... Har blåst förbi många husvagnar i denna fart. Hehe.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
trubbelturbo
14 augusti 2015 · 1 460 Inlägg

Mack skrev:

trubbelturbo skrev:
Såna här:
http://hyrahusvagn.net/wp-content/uploa … svagn1.png

*Stressa inte, kör sakta SOM FAN, även i bra trafikförhållanden.

*Vingla till så halva husvagnen är ute på fel sida vägen och effektivt blockerar alla omkörningsförsök. Detsamma gäller vid möte i kurvor då man givetvis ska skära kurvan så mötande trafik tvingas ut i vägrenen.

*När det är dags att parkera så ska man ju givetvis parkera över så många p-rutor det bara går, gärna snett och jävligt, pluspoäng om man blockerar infartsvägar och dylikt.

*Att planera rutten går inte utan man ska plötsligt tvärnita, svänga utan blinkers och stanna mitt på vägen och sen titta på DIG som om du är en jävla idiot "vafan ser du inte att jag stannar här, mitt på en huvudled, varför kör du inte om?"

*Var noga med att se till så att elkablarna är ordentligt slitna och kontakten är sönderärgad, bilar som ligger bakom uppskattar tivolit i bak när alla lampor plötsligt slocknar bara sådär, och blinkers agerar bromsljus.

*Det är häftigt när vagen börjar wobbla, se därför till att kultrycket är åt helvete, gatebil-grabbarna har inte mycket att säga till om när husvagnen din kommer på "breisladd" tvärs över körbanan.

*Glöm av att du drar en husvagn, blockera korsningar, kila fast den i McDrive så bärgare får tillkallas, meja ner några cyklister och våldta alla trottoarkanter


Nä nu har jag rage:at tillräckligt för idag, ha en fortsatt trevlig kväll alla...

Glöm inte att det är förbannat häftigt att ha en fellastad husvagn och köra med dimljus+halvljus så ens mötande blir bländade..

Ah, den punkten glömde jag, det får absolut inte glömmas, viktigt! roll

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Gronwalls
14 augusti 2015 · 1 808 Inlägg

Det är skönt ibland, för nu är inte lastbilarna dom mest hatade på vägarna tongue det är husvagnsfolket smile

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
Mack Forum- och sitemoderator
14 augusti 2015 · 26 149 Inlägg

Gronwalls skrev:
Det är skönt ibland, för nu är inte lastbilarna dom mest hatade på vägarna tongue det är husvagnsfolket smile

Personligen har jag aldrig haft nåt emot lastbilarna..men det har ju sina..ehm..anledningar då förstås.
Däremot hus och husvagnsfolket har alltid varit svårt att tycka om.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
granadadr
14 augusti 2015 · 7 289 Inlägg

Mack skrev:

Gronwalls skrev:
Det är skönt ibland, för nu är inte lastbilarna dom mest hatade på vägarna tongue det är husvagnsfolket smile

Personligen har jag aldrig haft nåt emot lastbilarna..men det har ju sina..ehm..anledningar då förstås.
Däremot hus och husvagnsfolket har alltid varit svårt att tycka om.

kinkig wink

http://i13.photobucket.com/albums/a261/granadadr/FOT5F411_zpscedubpgs.jpg

Mack Forum- och sitemoderator
14 augusti 2015 · 26 149 Inlägg

granadadr skrev:

Mack skrev:

Gronwalls skrev:
Det är skönt ibland, för nu är inte lastbilarna dom mest hatade på vägarna tongue det är husvagnsfolket smile

Personligen har jag aldrig haft nåt emot lastbilarna..men det har ju sina..ehm..anledningar då förstås.
Däremot hus och husvagnsfolket har alltid varit svårt att tycka om.

kinkig wink

http://i13.photobucket.com/albums/a261/granadadr/FOT5F411_zpscedubpgs.jpg

Nej, bara en människa med känslor.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Muttley
15 augusti 2015 ·

Gronwalls skrev:
Det är skönt ibland, för nu är inte lastbilarna dom mest hatade på vägarna tongue det är husvagnsfolket smile

När jag jobbade som taxi var lastbils bland de värre.  Men nu har jag lämnat taxi så behöver inte beblanda mig med för många wink

Extrazz En 5a är Livet.
15 augusti 2015 · 2 005 Inlägg

Hade en lustigkurre framför mig för en tid sedan. jag låg ca 200m bakom han när vi passerade ett antal fartgupp mm. Jag har sänkt bil så jag kryper över de flesta och han han alltid bort innan jag han ifart. även om man drar på lite efter fartguppen. Iaf Det är 50 väg och efter det 3dje fartguppet så slutar han att gasa och kryper runt i 30km/h. Jag kommer ifart och släpper gasen och inväntar på att bilen ska sakta ner och han ska hitta gaspedalen som han annars gjorde innan.

Iaf efter att jag ha fått en bil även jag efter mig så ligger vi 3 bilar på kanske 40m. Jag kan inte köra saktare än vad jag gör. Då tittar gubben mig via backspegeln och gestikulerar " tänk för fan lite med hööve. Samtidigt som han bromsar ännu mer. de går kanske i 15km/h nu. Jag visar glatt ett finger åt han. Han tvärnitar och jag väljer då att köra om och gasar på lite. Han är fly förbannad och blinkar och tutar satan. Jag bromsar till lite halvhårt en bra bit framför han och så får han ett finger igen. Sen fortsätter han att följa efter mig en sådär 25 minuter genom stan tills jag stannar för att möta upp en kompis. (Som jag förövrigt kört enligt konstens regler. Max 50km/h och blinkar i varje korsning mm) Då glider han förbi sakta och visar ett papper i näven där han troligen skrivit ner regnummer. Jag bara skrattar medans han glider förbi.

så enligt mig finns de värre bilister än lastbilschaufförer iaf.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Swedenrockers Living life on two wheels.....
18 augusti 2015 · 835 Inlägg

Idag på väg 252 mellan Hallstahammar och Surahammar filmade jag detta, normalt sett så filmar jag inte med telefonen i handen men med tanke denna förares tidigare omkörning av mig så tänkte jag att det skulle upprepa sig.
Bil från Nederländerna, GP 274-D

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 augusti 2015 · 14 054 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Idag på väg 252 mellan Hallstahammar och Surahammar filmade jag detta, normalt sett så filmar jag inte med telefonen i handen men med tanke denna förares tidigare omkörning av mig så tänkte jag att det skulle upprepa sig.
Bil från Nederländerna, GP 274-D

Jävla Idiot!!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Swedenrockers Living life on two wheels.....
18 augusti 2015 · 835 Inlägg

Tackar....
wink

Vettemannen skrev:
Jävla Idiot!!!!

/Benny

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 augusti 2015 · 14 054 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Tackar....
wink

Vettemannen skrev:
Jävla Idiot!!!!

/Benny

Haha!! menar ju holländaren!!! wink

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
trubbelturbo
18 augusti 2015 · 1 460 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Idag på väg 252 mellan Hallstahammar och Surahammar filmade jag detta, normalt sett så filmar jag inte med telefonen i handen men med tanke denna förares tidigare omkörning av mig så tänkte jag att det skulle upprepa sig.
Bil från Nederländerna, GP 274-D

Jag vill fortfarande tro att allt det där var husvagnsjävelns fel wink

Nä då, det där var rätt illa!

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
granadadr
18 augusti 2015 · 7 289 Inlägg

Vettemannen skrev:

Swedenrockers skrev:
Tackar....
wink

Vettemannen skrev:
Jävla Idiot!!!!

/Benny

Haha!! menar ju holländaren!!! wink

/Benny

tror nog alla förstår det smile

AX3L
18 augusti 2015 · 398 Inlägg

trubbelturbo skrev:

Swedenrockers skrev:
Idag på väg 252 mellan Hallstahammar och Surahammar filmade jag detta, normalt sett så filmar jag inte med telefonen i handen men med tanke denna förares tidigare omkörning av mig så tänkte jag att det skulle upprepa sig.
Bil från Nederländerna, GP 274-D

Jag vill fortfarande tro att allt det där var husvagnsjävelns fel wink

Nä då, det där var rätt illa!

Till holländarens försvar (eller försök till förklaring) så vet jag själv hur jobbigt det är med folk som inte kan hålla nog med avstånd om dom nu inte ska köra om. Det är svårt att se, men rätt ofta ligger en bil som Dacian följt av flera andra som en liten karavan efter husvagnar och dylikt utan att köra om. Ska man försöka ta husvagnen måste man alltså köra om hela karavanen, och på småvägar är det lättare sagt än gjort. Egentligen ser jag alltså två bovar i den här filmen, även om holländaren givetvis är överlägset värst.

Muttley
18 augusti 2015 ·

AX3L skrev:

trubbelturbo skrev:

Swedenrockers skrev:
Idag på väg 252 mellan Hallstahammar och Surahammar filmade jag detta, normalt sett så filmar jag inte med telefonen i handen men med tanke denna förares tidigare omkörning av mig så tänkte jag att det skulle upprepa sig.
Bil från Nederländerna, GP 274-D

Jag vill fortfarande tro att allt det där var husvagnsjävelns fel wink

Nä då, det där var rätt illa!

Till holländarens försvar (eller försök till förklaring) så vet jag själv hur jobbigt det är med folk som inte kan hålla nog med avstånd om dom nu inte ska köra om. Det är svårt att se, men rätt ofta ligger en bil som Dacian följt av flera andra som en liten karavan efter husvagnar och dylikt utan att köra om. Ska man försöka ta husvagnen måste man alltså köra om hela karavanen, och på småvägar är det lättare sagt än gjort. Egentligen ser jag alltså två bovar i den här filmen, även om holländaren givetvis är överlägset värst.

Håller med dig.  Hade folk lärt sig vett så hade de hållt avstånd så kunde holländaren tagit en bil i taget utan att behöva riskera något. 
Och de är lite jävligt när de är milslångt med sådana vägar och alla ligger för nära så man inte har en chans att köra om någon som väljer att pendla mellan 50-70 på kanske en 80 väg med sina ekipage smile

Svolte
18 augusti 2015 · 88 Inlägg

http://i.imgur.com/o9nFGwk.jpg

Mittfilsåkarna i landet mellanmjölk har säkert diskuterats tidigare. Mellan Södertälje och Stockholm är det riktigt, riktigt illa. Trafiken skulle flyta väldigt mycket bättre om folk lärde sig hur man ska placera sig på motorvägen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang