Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

it_mutt Avstängd
18 augusti 2015 · 10 388 Inlägg

Svolte skrev:
http://i.imgur.com/o9nFGwk.jpg

Mittfilsåkarna i landet mellanmjölk har säkert diskuterats tidigare. Mellan Södertälje och Stockholm är det riktigt, riktigt illa. Trafiken skulle flyta väldigt mycket bättre om folk lärde sig hur man ska placera sig på motorvägen.

Ja där såg det allt ut att vara ordentligt igenkorkat wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Svolte
18 augusti 2015 · 88 Inlägg

it_mutt skrev:

Svolte skrev:
http://i.imgur.com/o9nFGwk.jpg

Mittfilsåkarna i landet mellanmjölk har säkert diskuterats tidigare. Mellan Södertälje och Stockholm är det riktigt, riktigt illa. Trafiken skulle flyta väldigt mycket bättre om folk lärde sig hur man ska placera sig på motorvägen.

Ja där såg det allt ut att vara ordentligt igenkorkat wink

Nja, bilden är mest för att illustrera att problematiken existerar. Det blir såklart värre i tät trafik. Inbilla dig att bilarna som kör i mittenfilen på bilden kör i 85-90 km/h på vägen som har 100 km/h hastighetsbegränsning, samt att någon ligger och pruttar i ungefär samma hastighet i ytterfilen. Det skapar väldigt mycket onödig irritation.

it_mutt Avstängd
18 augusti 2015 · 10 388 Inlägg

Svolte skrev:

it_mutt skrev:

Svolte skrev:
http://i.imgur.com/o9nFGwk.jpg

Mittfilsåkarna i landet mellanmjölk har säkert diskuterats tidigare. Mellan Södertälje och Stockholm är det riktigt, riktigt illa. Trafiken skulle flyta väldigt mycket bättre om folk lärde sig hur man ska placera sig på motorvägen.

Ja där såg det allt ut att vara ordentligt igenkorkat wink

Nja, bilden är mest för att illustrera att problematiken existerar. Det blir såklart värre i tät trafik. Inbilla dig att bilarna som kör i mittenfilen på bilden kör i 85-90 km/h på vägen som har 100 km/h hastighetsbegränsning, samt att någon ligger och pruttar i ungefär samma hastighet i ytterfilen. Det skapar väldigt mycket onödig irritation.

Jodå, jag passerar STHLM ofta nog för att ha noterat detta. Och jag var ganska säker på det bara var illustrativt, men jag tyckte iaf det var lite roligt (ja jag är trött).

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
AX3L
18 augusti 2015 · 398 Inlägg

tkd_rille skrev:

AX3L skrev:
Till holländarens försvar (eller försök till förklaring) så vet jag själv hur jobbigt det är med folk som inte kan hålla nog med avstånd om dom nu inte ska köra om. Det är svårt att se, men rätt ofta ligger en bil som Dacian följt av flera andra som en liten karavan efter husvagnar och dylikt utan att köra om. Ska man försöka ta husvagnen måste man alltså köra om hela karavanen, och på småvägar är det lättare sagt än gjort. Egentligen ser jag alltså två bovar i den här filmen, även om holländaren givetvis är överlägset värst.

Håller med dig.  Hade folk lärt sig vett så hade de hållt avstånd så kunde holländaren tagit en bil i taget utan att behöva riskera något. 
Och de är lite jävligt när de är milslångt med sådana vägar och alla ligger för nära så man inte har en chans att köra om någon som väljer att pendla mellan 50-70 på kanske en 80 väg med sina ekipage smile

Ytterligare ett problem är att den som ligger så jävla nära inte kan köra om på något vettigt sätt eftersom denne bara ser baksidan på husvagnen eller lastbilen. Vad folk gör då är att göra en livsfarlig sväng ut med halva bilen i motsatta filen för att titta, får möte och så smäller det. Hade man däremot legat lagom långt bort så ser man dels mycket bättre, men kan också gå ut lite i andra filen och titta eftersom du minst har vägen till lastbilens + lite till tid att gå tillbaka om du får möte.

Just att folk kör ryckigt stör mig mest! Ligger nån i 70 med farthållaren på 80-väg so be it, men inte 60-80-90-70-60. Här inbillar jag mig att de smarta farthållarna som finns i nya bilar kommer underlätta nåt grymt, där man bara säger "håll avståndet till framförvarande" så får han hålla på hur han vill. En av få automatiska funktioner jag faktiskt välkomnar!

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
19 augusti 2015 · 3 929 Inlägg

Ni klagar på svenska förare, you ain't see nuttin'!

Köra är i Korea är... ibland kul och ibland frustrerande.

Jag kan börja med ordspråket Koreansk Roulette.
Ingen av er har hört talas om det men det är att man kör om en bil i högerfilen. Varför är det roulette?
Jo, för högerfilen kan agera parkeringsplats. Oavsett om du är på en motorväg eller en liten 2 filig väg.

Kör inte i högerfilen, för folk som ska köra i korsningen som ankommer längre fram står oftast ute i högerfilen (svårt att förklara) men alla kör för långt fram. Vissa står mitt i korsningen och väntar på grönt ljus. Andra kör mot rött bara.

Att korsa en 5-filig väg för att svänga höger för 20 meter tillbaka är inga problem. Det är bara att vrida på ratten så får alla tvärnita.

Samt att backa på motorvägen om man missade avfarten går också utmärkt!

Att svänga ut mitt framför någon går jätte bra! För dom kör ju jätte sakta ut framför mig så jag ska se dom, så jag måste stanna och vänta på att dom ska gasa på.
Istället för att bara stå och vänta på att jag har passerat.

Dom har noll planering. Alltså NOLL!!!
De kan stå i ett rödljus. Det är grönt att svänga vänster och rött att åka rakt fram, dom står och väntar på att grönt att få köra rakt fram.
När det blir rött att svänga vänster och grönt att köra rakt fram (notera, motsatta körbanan får ju också grönt rakt fram då), då tar han helt plötsligt och svänger vänster och skapar kaos vid motsatta körbanan.

Listan kan göras väldigt lång.
Det är kaos att köra här.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Swedenrockers Living life on two wheels.....
19 augusti 2015 · 835 Inlägg

Då behövs bara en video, pic or it didnt happen wink

Thunderbird88 skrev:
Ni klagar på svenska förare, you ain't see nuttin'!

Köra är i Korea är... ibland kul och ibland frustrerande.

Jag kan börja med ordspråket Koreansk Roulette.
Ingen av er har hört talas om det men det är att man kör om en bil i högerfilen. Varför är det roulette?
Jo, för högerfilen kan agera parkeringsplats. Oavsett om du är på en motorväg eller en liten 2 filig väg.

Kör inte i högerfilen, för folk som ska köra i korsningen som ankommer längre fram står oftast ute i högerfilen (svårt att förklara) men alla kör för långt fram. Vissa står mitt i korsningen och väntar på grönt ljus. Andra kör mot rött bara.

Att korsa en 5-filig väg för att svänga höger för 20 meter tillbaka är inga problem. Det är bara att vrida på ratten så får alla tvärnita.

Samt att backa på motorvägen om man missade avfarten går också utmärkt!

Att svänga ut mitt framför någon går jätte bra! För dom kör ju jätte sakta ut framför mig så jag ska se dom, så jag måste stanna och vänta på att dom ska gasa på.
Istället för att bara stå och vänta på att jag har passerat.

Dom har noll planering. Alltså NOLL!!!
De kan stå i ett rödljus. Det är grönt att svänga vänster och rött att åka rakt fram, dom står och väntar på att grönt att få köra rakt fram.
När det blir rött att svänga vänster och grönt att köra rakt fram (notera, motsatta körbanan får ju också grönt rakt fram då), då tar han helt plötsligt och svänger vänster och skapar kaos vid motsatta körbanan.

Listan kan göras väldigt lång.
Det är kaos att köra här.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
xXSammy
19 augusti 2015 · 6 566 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Samt att backa på motorvägen om man missade avfarten går också utmärkt!

Att svänga ut mitt framför någon går jätte bra! För dom kör ju jätte sakta ut framför mig så jag ska se dom, så jag måste stanna och vänta på att dom ska gasa på.
Istället för att bara stå och vänta på att jag har passerat.

Funkar nästa likadant i Italien.. Stoppskylt? Är mer en prydnad vid vägen.
Exets morsa drog om en polis på 50 väg i 90.. brydde han sig? Nej.

De/Dem
Swedenrockers Living life on two wheels.....
19 augusti 2015 · 835 Inlägg

Husbilen låg jag efter hela vägen från Hallsta till Sura, den låg i ca 65 på hela delen av 70-sträckan.
Visst kan man tycka att Dacia-föraren borde hållt ett längre avstånd men att brist på gott omdöme fanns bevisades väl redan på valet av bil wink Skämt åsido, det här vägavsnittet känner både räddnings- och bärgningspersonal väl.
Det har varit dödsolyckor ganska nyligen, både i Juni och Juli bl.a. Tycker inte vägen är svår på nåt sätt om man bara sköter sig, men den som inte har röntgensyn får absolut välja sina ställen där man ska köra om för tillfällena är få.

Den här retarderade föraren av bilen (GP 274-D) ifråga, körde om mig idag igen, lokalt i Hallsta. Jag körde lagliga 50, han låg kring 70 skulle jag tippa på. Åt andra hållet är det 30 km/h.
Ska försöka få han på film igen så man kan identifiera föraren.

AX3L skrev:

trubbelturbo skrev:
Jag vill fortfarande tro att allt det där var husvagnsjävelns fel wink

Nä då, det där var rätt illa!

Till holländarens försvar (eller försök till förklaring) så vet jag själv hur jobbigt det är med folk som inte kan hålla nog med avstånd om dom nu inte ska köra om. Det är svårt att se, men rätt ofta ligger en bil som Dacian följt av flera andra som en liten karavan efter husvagnar och dylikt utan att köra om. Ska man försöka ta husvagnen måste man alltså köra om hela karavanen, och på småvägar är det lättare sagt än gjort. Egentligen ser jag alltså två bovar i den här filmen, även om holländaren givetvis är överlägset värst.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
trubbelturbo
19 augusti 2015 · 1 442 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Husbilen låg jag efter hela vägen från Hallsta till Sura, den låg i ca 65 på hela delen av 70-sträckan.
Visst kan man tycka att Dacia-föraren borde hållt ett längre avstånd men att brist på gott omdöme fanns bevisades väl redan på valet av bil wink Skämt åsido, det här vägavsnittet känner både räddnings- och bärgningspersonal väl.
Det har varit dödsolyckor ganska nyligen, både i Juni och Juli bl.a. Tycker inte vägen är svår på nåt sätt om man bara sköter sig, men den som inte har röntgensyn får absolut välja sina ställen där man ska köra om för tillfällena är få.

Den här retarderade föraren av bilen (GP 274-D) ifråga, körde om mig idag igen, lokalt i Hallsta. Jag körde lagliga 50, han låg kring 70 skulle jag tippa på. Åt andra hållet är det 30 km/h.
Ska försöka få han på film igen så man kan identifiera föraren.

AX3L skrev:

trubbelturbo skrev:
Jag vill fortfarande tro att allt det där var husvagnsjävelns fel wink


Nä då, det där var rätt illa!

Till holländarens försvar (eller försök till förklaring) så vet jag själv hur jobbigt det är med folk som inte kan hålla nog med avstånd om dom nu inte ska köra om. Det är svårt att se, men rätt ofta ligger en bil som Dacian följt av flera andra som en liten karavan efter husvagnar och dylikt utan att köra om. Ska man försöka ta husvagnen måste man alltså köra om hela karavanen, och på småvägar är det lättare sagt än gjort. Egentligen ser jag alltså två bovar i den här filmen, även om holländaren givetvis är överlägset värst.

Följ efter nästa gång och när han stannar så lägg en lapp med youtube-länken på vindrutan, då blir han nog glad big_smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
xeno95
20 augusti 2015 · 735 Inlägg


Klipp från min dashcam i våras, körde Jönköping-Stockholm med farthållare och kom ikapp denna audi..
Att det är så svårt att hålla jämn fart.. Låg dessutom nån meter bakom mig och hetsade innan den körde om och försvann hmm

Volvo S70 "Greyline" (1999)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
20 augusti 2015 · 3 929 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Då behövs bara en video, pic or it didnt happen wink

Thunderbird88 skrev:
Ni klagar på svenska förare, you ain't see nuttin'!

Köra är i Korea är... ibland kul och ibland frustrerande.

Jag kan börja med ordspråket Koreansk Roulette.
Ingen av er har hört talas om det men det är att man kör om en bil i högerfilen. Varför är det roulette?
Jo, för högerfilen kan agera parkeringsplats. Oavsett om du är på en motorväg eller en liten 2 filig väg.

Kör inte i högerfilen, för folk som ska köra i korsningen som ankommer längre fram står oftast ute i högerfilen (svårt att förklara) men alla kör för långt fram. Vissa står mitt i korsningen och väntar på grönt ljus. Andra kör mot rött bara.

Att korsa en 5-filig väg för att svänga höger för 20 meter tillbaka är inga problem. Det är bara att vrida på ratten så får alla tvärnita.

Samt att backa på motorvägen om man missade avfarten går också utmärkt!

Att svänga ut mitt framför någon går jätte bra! För dom kör ju jätte sakta ut framför mig så jag ska se dom, så jag måste stanna och vänta på att dom ska gasa på.
Istället för att bara stå och vänta på att jag har passerat.

Dom har noll planering. Alltså NOLL!!!
De kan stå i ett rödljus. Det är grönt att svänga vänster och rött att åka rakt fram, dom står och väntar på att grönt att få köra rakt fram.
När det blir rött att svänga vänster och grönt att köra rakt fram (notera, motsatta körbanan får ju också grönt rakt fram då), då tar han helt plötsligt och svänger vänster och skapar kaos vid motsatta körbanan.

Listan kan göras väldigt lång.
Det är kaos att köra här.

Haha fyfan, jag har funderat många gånger på om man ska sätta sin GoPro i bilen. Jag borde fan göra det. Det är sjukt kul vissa saker.
Såg en snubbe igår som stod tvärs över 2½ filer (6 filig väg) med sin bil och backade 1 meter, körde fram 1 meter, backade 1 meter, körde fram 1 meter. Har ingen aning om vad människan höll på med lol

Malheus skrev:

Thunderbird88 skrev:
Samt att backa på motorvägen om man missade avfarten går också utmärkt!

Att svänga ut mitt framför någon går jätte bra! För dom kör ju jätte sakta ut framför mig så jag ska se dom, så jag måste stanna och vänta på att dom ska gasa på.
Istället för att bara stå och vänta på att jag har passerat.

Funkar nästa likadant i Italien.. Stoppskylt? Är mer en prydnad vid vägen.
Exets morsa drog om en polis på 50 väg i 90.. brydde han sig? Nej.

Jo jag glömde nämna att hastighets regler betyder noll i detta land.
Körde om en polis i 80 på en 30-väg, polisen tuffade i 30.
Jag har legat i 100 på 50 väg och blivit omblåst av polisen med. Jag dubblar alla hastigheter i detta landet för dom gör en 3 filig väg som är enkelt en 90-väg, och dom sätter 50 på den...

Jag smet faktiskt helt omedvetet från polisen en gång roll
Min kollega körde framför mig och gjorde en olaglig U-sväng, jag följde efter och min kollega stannade vid sidan av vägen och jag trodde att han skulle pilla med sin GPS eller något för han skulle åka ner till södra Korea för jobb så jag tryckte på som vanligt. 120 på 60 väg.
Han stannade tydligen för polisen som ville att han skulle uppge vem jag var och polisen var riktigt sur. Min kollega kan inte koreanska och polisen inte engelska så min kollega bara körde som att han inte hade någon aning om vad han sa. Tillslut gick polisen och satte sig i sin bil och min kollega körde bara iväg tongue
Vi var 4 pers i min bil och ingen av oss såg polisen, han var ensam och såg polisen direkt...



Kan fortsätta med saker här i Korea då.

Vänster svängar. Det klarar dom absolut inte av.
Är det två filer som svänger vänster så tar personen i yttre filen ALLTID och kapar in i den inre filen, även om det är en bil där.
I varje vänster sväng så hänger jag nu på tutan och trycker ut dom med bilen. Jag kör hyrbil, jag får ny bil om min blir skadad! big_smile
Men värsta var en gång i en vänster sväng, det är grönt att svänga vänster och en lastbil med släp står i yttre filen så jag kommer och ska blåsa om på innerfilen. En lastbilchaffis tycker man ju ska kunna köra i trafiken men så är det inte.
Jag kommer cirka 100 blås och han kapar. Så nu har jag två alternativ, betongsuggan på vänster sida eller lastbilen på höger sida och min bil bankar med ABS och glider över ett övergångsställe och allt.
Som tur är så får den precis grepp innan jag mosar in i lastbilen.
Jag hänger på tutan i 10 sekunder åt idioten och funderar på om man ska stanna honom och ge han en utskällning, men han kommer för det första aldrig förstå vad jag säger och för det andra så kommer han aldrig att förstå att han har gjort fel. För i hans huvud så svängde han ju bara vänster när det blev grönt! Han har ju inte gjort något fel... roll
Fyfan vad sur jag var...

Senast redigerat av Thunderbird88 (20 augusti 2015)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
20 augusti 2015 · 3 929 Inlägg

Kan väl bara ge en uppdatering på vad som hände på en normal körning hem (cirka 10-15 minuter).
Kommer i cirka 120 genom en korsning, och en lastbil som står och ska svänga vänster får helt plötsligt för sig att han ska rakt fram istället. Så han ska ju såklart ut i min fil medans på min högra sida (2 filig väg) har jag en dumper lastbil (heter det så?) så jag har inte så många alternativ än att tvärnita, tuta och vråla lite till honom.
Men han förstår ju inte vad han gjorde fel, såklart.

Sedan så kan jag berätta att koreanerna kör bil ungefär som barn tittar på fötterna medans dom går.
Bara i en korsning och linjerna försvinner i 20-30 meter så kan dom inte titta tillräckligt långt fram för att förstå ungefär vart dom ska ligga för att träffa filen igen när linjerna är tillbaka, så dom vandrar överallt. Ungefär exakt som ett barn som då tittar på fötterna medans dom går.
Denna gång var det en taxi bredvid mig som började komma mer och mer mot mig och tillslut så kastade jag min bil emot honom (kanske var 5cm ifrån) och då fattade han att han låg ganska fel.
En typisk koreansk mentalitet "Jag byter jätte sakta, kvittar om det är en bil i vägen, för då flyttar den på sig". Nej, jag flyttar mig inte, tvärt emot, jag åker emot dom. Återigen, hyrbil så jag bryr mig icke smile

Hur svårt ska det vara att köra en bil???

Senast redigerat av Thunderbird88 (20 augusti 2015)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
trubbelturbo
20 augusti 2015 · 1 442 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Kan väl bara ge en uppdatering på vad som hände på en normal körning hem (cirka 10-15 minuter).
Kommer i cirka 120 genom en korsning, och en lastbil som står och ska svänga vänster får helt plötsligt för sig att han ska rakt fram istället. Så han ska ju såklart ut i min fil medans på min högra sida (2 filig väg) har jag en dumper lastbil (heter det så?) så jag har inte så många alternativ än att tvärnita, tuta och vråla lite till honom.
Men han förstår ju inte vad han gjorde fel, såklart.

Sedan så kan jag berätta att koreanerna kör bil ungefär som barn tittar på fötterna medans dom går.
Bara i en korsning och linjerna försvinner i 20-30 meter så kan dom inte titta tillräckligt långt fram för att förstå ungefär vart dom ska ligga för att träffa filen igen när linjerna är tillbaka, så dom vandrar överallt. Ungefär exakt som ett barn som då tittar på fötterna medans dom går.
Denna gång var det en taxi bredvid mig som började komma mer och mer mot mig och tillslut så kastade jag min bil emot honom (kanske var 5cm ifrån) och då fattade han att han låg ganska fel.
En typisk koreansk mentalitet "Jag byter jätte sakta, kvittar om det är en bil i vägen, för då flyttar den på sig". Nej, jag flyttar mig inte, tvärt emot, jag åker emot dom. Återigen, hyrbil så jag bryr mig icke smile

Hur svårt ska det vara att köra en bil???

Det låter som att du kanske skulle investera i en dash-cam, om inte annat för våran skull big_smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
20 augusti 2015 · 3 929 Inlägg

trubbelturbo skrev:

Thunderbird88 skrev:
Kan väl bara ge en uppdatering på vad som hände på en normal körning hem (cirka 10-15 minuter).
Kommer i cirka 120 genom en korsning, och en lastbil som står och ska svänga vänster får helt plötsligt för sig att han ska rakt fram istället. Så han ska ju såklart ut i min fil medans på min högra sida (2 filig väg) har jag en dumper lastbil (heter det så?) så jag har inte så många alternativ än att tvärnita, tuta och vråla lite till honom.
Men han förstår ju inte vad han gjorde fel, såklart.

Sedan så kan jag berätta att koreanerna kör bil ungefär som barn tittar på fötterna medans dom går.
Bara i en korsning och linjerna försvinner i 20-30 meter så kan dom inte titta tillräckligt långt fram för att förstå ungefär vart dom ska ligga för att träffa filen igen när linjerna är tillbaka, så dom vandrar överallt. Ungefär exakt som ett barn som då tittar på fötterna medans dom går.
Denna gång var det en taxi bredvid mig som började komma mer och mer mot mig och tillslut så kastade jag min bil emot honom (kanske var 5cm ifrån) och då fattade han att han låg ganska fel.
En typisk koreansk mentalitet "Jag byter jätte sakta, kvittar om det är en bil i vägen, för då flyttar den på sig". Nej, jag flyttar mig inte, tvärt emot, jag åker emot dom. Återigen, hyrbil så jag bryr mig icke smile

Hur svårt ska det vara att köra en bil???

Det låter som att du kanske skulle investera i en dash-cam, om inte annat för våran skull big_smile

Jag har faktiskt ett jobb att göra, tar för lång tid att hålla på med dashcam tror jag big_smile Har väl minst 5 incidenter varje dag. Jag kan väl försöka lista det jag kommer ihåg här så länge jag orkar tongue

Igår tyckte en snubbe det var en utmärkt idé att köra ut framför mig när han har rött! smile
Men det är vanligt. Rött betyder kör, grönt betyder akta dig för då kommer det folk som kör mot rött.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Mattsson_91 Självlärd
20 augusti 2015 · 3 083 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

trubbelturbo skrev:

Thunderbird88 skrev:
Kan väl bara ge en uppdatering på vad som hände på en normal körning hem (cirka 10-15 minuter).
Kommer i cirka 120 genom en korsning, och en lastbil som står och ska svänga vänster får helt plötsligt för sig att han ska rakt fram istället. Så han ska ju såklart ut i min fil medans på min högra sida (2 filig väg) har jag en dumper lastbil (heter det så?) så jag har inte så många alternativ än att tvärnita, tuta och vråla lite till honom.
Men han förstår ju inte vad han gjorde fel, såklart.

Sedan så kan jag berätta att koreanerna kör bil ungefär som barn tittar på fötterna medans dom går.
Bara i en korsning och linjerna försvinner i 20-30 meter så kan dom inte titta tillräckligt långt fram för att förstå ungefär vart dom ska ligga för att träffa filen igen när linjerna är tillbaka, så dom vandrar överallt. Ungefär exakt som ett barn som då tittar på fötterna medans dom går.
Denna gång var det en taxi bredvid mig som började komma mer och mer mot mig och tillslut så kastade jag min bil emot honom (kanske var 5cm ifrån) och då fattade han att han låg ganska fel.
En typisk koreansk mentalitet "Jag byter jätte sakta, kvittar om det är en bil i vägen, för då flyttar den på sig". Nej, jag flyttar mig inte, tvärt emot, jag åker emot dom. Återigen, hyrbil så jag bryr mig icke smile

Hur svårt ska det vara att köra en bil???

Det låter som att du kanske skulle investera i en dash-cam, om inte annat för våran skull big_smile

Jag har faktiskt ett jobb att göra, tar för lång tid att hålla på med dashcam tror jag big_smile Har väl minst 5 incidenter varje dag. Jag kan väl försöka lista det jag kommer ihåg här så länge jag orkar tongue

Igår tyckte en snubbe det var en utmärkt idé att köra ut framför mig när han har rött! smile
Men det är vanligt. Rött betyder kör, grönt betyder akta dig för då kommer det folk som kör mot rött.

Det är väl bara till o trycka igång den när du åker iväg o stänga av när du kommit fram.. Är alltid "roligt" o sitta o se på idioter i trafiken tongue

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Blinkersolja <<<<<MÅNGA SOM BEHÖVER FYLLA PÅ MED DET.
20 augusti 2015 · 306 Inlägg

Hoppa in på youtube och kolla in dessa videor från 1 till 71 tror jag han har kommit till nu så får ni se vilka idioter det finns i trafiken och vem vet.Ni kanske ser er själva göra fruktansvärda filbyten eller svängar i korsningar utan att BLINKA,idiotiska omkörningar,ligga alldeles för nära bilen framför,även kallat tailgating eller tränga er in i filer,inte lämna företräde eller inte tillämpa  högerregeln mm mm..

**MYCKET NÖJE**

https://www.youtube.com/results?search_ … +of+sweden

Senast redigerat av PLUMZ (20 augusti 2015)

*RÖSTA OCH KOMMENTERA GÄRNA MIN SILVERPIL* http://www.garaget.org/?car=398821...........*FÖRR VAR DET NU FAST JÄVLIGARE VAR DET DESTO VÄRRE MEN SÅHÄR JÄVLA DÅLIGT HAR DET TA MIG FAN ALDRIG VARIT SÄMRE.*
Skoda OCTAVIA RS II 2,0 TFSI. "BLUE VISION X3M EDITION.270 HK." (2008)
it_mutt Avstängd
20 augusti 2015 · 10 388 Inlägg

PLUMZ skrev:
Hoppa in på youtube och kolla in dessa videor från 1 till 70 tror jag han har kommit till nu så får ni se vilka idioter det finns i trafiken och vem vet.Ni kanske ser er själva göra fruktansvärda filbyten eller svängar i korsningar utan att BLINKA,idiotiska omkörningar,ligga alldeles för nära bilen framför,även kallat tailgating eller tränga er in i filer https://www.youtube.com/results?search_ … +of+sweden

Tittat på en del där tidigare (ska dock inte svära på att det är samma kille) och i vissa fall skulle jag säga att den som sitter i "kamerabilen" är ett större problem än de andra (med tanke på temperamentet personen ifråga verkar ha).
Sen är där väldigt mycket där den/de som filmar påpekar knepigheter, som de själva gör (ligger för nära osv osv)


Men som sagt, ska inte säga att det är samma kille.

Om inte annat får man väl se det som tragiskt, men underhållande.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Muttley
20 augusti 2015 ·

PLUMZ skrev:
Hoppa in på youtube och kolla in dessa videor från 1 till 71 tror jag han har kommit till nu så får ni se vilka idioter det finns i trafiken och vem vet.Ni kanske ser er själva göra fruktansvärda filbyten eller svängar i korsningar utan att BLINKA,idiotiska omkörningar,ligga alldeles för nära bilen framför,även kallat tailgating eller tränga er in i filer,inte lämna företräde eller inte tillämpa  högerregeln mm mm..

**MYCKET NÖJE**

https://www.youtube.com/results?search_ … +of+sweden

Första tanken är att han är en idiot.

Gnällig gubbe?

Kollade på ett snöklipp.

En gång gnäller han på att folk kör för fort,  i ett annat att folk accelerar för sakta.  Ja är de halt så kanske man ska ta de lugnt.

Han dessutom uppmanar till olyckor.  Alltså accepterar inte att folk kan göra fel trots att han i en del fall ligger för NÄRA.

Han är alltså en av idioterna.

Cirkulationsplats kunde han inte heller,  kör i dubbelfil och ligger till vänster.  Går rakt fram till en väg som ser ut att vara enfilig och dessutom trycker ut en annan förare,  och som alla med körkort (ironi) vet så är den som ligger närmast rondellen den som får vänta på sin tur. smile

Senast redigerat av tkd_rille (20 augusti 2015)

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
21 augusti 2015 · 3 929 Inlägg

Volvo142_73a skrev:

Thunderbird88 skrev:

trubbelturbo skrev:

Det låter som att du kanske skulle investera i en dash-cam, om inte annat för våran skull big_smile

Jag har faktiskt ett jobb att göra, tar för lång tid att hålla på med dashcam tror jag big_smile Har väl minst 5 incidenter varje dag. Jag kan väl försöka lista det jag kommer ihåg här så länge jag orkar tongue

Igår tyckte en snubbe det var en utmärkt idé att köra ut framför mig när han har rött! smile
Men det är vanligt. Rött betyder kör, grönt betyder akta dig för då kommer det folk som kör mot rött.

Det är väl bara till o trycka igång den när du åker iväg o stänga av när du kommit fram.. Är alltid "roligt" o sitta o se på idioter i trafiken tongue

Haha jag får göra det! smile

Kan väl säga morgonens incident då!

Stod i rödljus och väntade och en snubbe kommer och ska stanna bakom mig men jag märker att han tvekar lite, sedan brassar han bara på, byter fil och kör emot rött lol
Sedan gör personen i motsatta körfältet exakt samma tongue

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang