Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Andromeda Rumpmas
17 april 2012 · 3 860 Inlägg

Norstedt skrev:

OpelP1 skrev:

Norstedt skrev:

Du måste ju förstå att dessa bilar är rätt små och en krock i högre farter kan sluta riktigt illa. Där av bör man nog ligga 10-20km/h under hastighetsbegränsningen på 90-vägar och uppåt.
Ju lägre fart desto större chans att överleva.

Oavsett anledning till varför dom kör som dom gör så är dom fortfarande det värsta jag vet i trafiken.

Självklart får du ha den åsikten! Men man kanske ska ha lite förståelse också.

Nej. Varför köpa en bil om man tycker att den inte är säker att framföra i 90 km/h? Då är man ju dum i huvudet.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
saab_sonett Handledare
17 april 2012 · 1 481 Inlägg

Jag kör ganska mycket 2-1 väg. En sak som man kan bli tokig på är när man kommer ikapp en, vanligtvis dam, på enkelfilen som kör 75 fast det är 100. Längre fram ligger en tradare och man vet att 2-fältet som kommer är bara 800m långt. Damen ligger sina  stadiga 75km/h  500m bakom tradaren. Då vet man att man kommer inte att hinna köra om tradaren innan 2-fältet tar slut. Sedan är det 5km 1-fil..... I dessa lägen är man inte munter. Fullt skaft på 540:n  KAN gå.
Sen har jag varit med om en tant som STANNADE när motorvägspåfarten tog slut. Fullt i båda filerna på motorvägen och lång kö bakom. Suck...

Senast redigerat av saab_sonett (17 april 2012)

WoozyDozz
17 april 2012 · 918 Inlägg

Sega personer i trafiken!

horbybonnen
17 april 2012 · 1 160 Inlägg

folk som kommer ikapp på m-vägen när man håller 80 med lastbilen och lägger sig i röven på en .jävla självmordspiloter.en vacker dag får man hjärnsläpp o nitar

Norstedt
17 april 2012 · 24 Inlägg

Andromeda skrev:

Norstedt skrev:

OpelP1 skrev:
Oavsett anledning till varför dom kör som dom gör så är dom fortfarande det värsta jag vet i trafiken.

Självklart får du ha den åsikten! Men man kanske ska ha lite förståelse också.

Nej. Varför köpa en bil om man tycker att den inte är säker att framföra i 90 km/h? Då är man ju dum i huvudet.

Billig i drift kanske? Nu är du allt lite bitter. Behöver inte vara svårare än att köra om kan jag tycka.

IX ____________________________________
17 april 2012 · 1 340 Inlägg

Folk som inte kan hålla i dörren på parkeringsplatser, eller är de bara dumma i huvudet och tror att bilen bredvid fungerar bra som stoppkloss? usch... Parkerar alltid så långt bort från andra bilar som möjligt smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
Pim_Pim
17 april 2012 ·

2+1 vägar är nog värst, när man ligger och kör på enkelvägen och det är 100km/h men halvdöda Agda ligger och kör i 60-70 km/h.

Andromeda Rumpmas
17 april 2012 · 3 860 Inlägg

Norstedt skrev:

Andromeda skrev:

Norstedt skrev:

Självklart får du ha den åsikten! Men man kanske ska ha lite förståelse också.

Nej. Varför köpa en bil om man tycker att den inte är säker att framföra i 90 km/h? Då är man ju dum i huvudet.

Billig i drift kanske? Nu är du allt lite bitter. Behöver inte vara svårare än att köra om kan jag tycka.

Jag vet inte vilka vägar du kör på, men när jag åker till jobbet har jag ofta ingen möjlighet att köra om. Krokig väg och mycket trafik.

Man är fortfarande dum i huvudet om man köper en bil man inte vågar köra 90 km/h med bara för att den är billig i drift.

Kan man bli annat än bitter av en sådan här tråd?

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Low
17 april 2012 · 3 311 Inlägg

Andromeda skrev:

Norstedt skrev:

Andromeda skrev:

Nej. Varför köpa en bil om man tycker att den inte är säker att framföra i 90 km/h? Då är man ju dum i huvudet.

Billig i drift kanske? Nu är du allt lite bitter. Behöver inte vara svårare än att köra om kan jag tycka.

Jag vet inte vilka vägar du kör på, men när jag åker till jobbet har jag ofta ingen möjlighet att köra om. Krokig väg och mycket trafik.

Man är fortfarande dum i huvudet om man köper en bil man inte vågar köra 90 km/h med bara för att den är billig i drift.

Kan man bli annat än bitter av en sådan här tråd?

Bitter lär man ju bli om man bryr sig för mycket smile

Curse
17 april 2012 · 686 Inlägg

Ålänningar. Blinkar vänster grupperar vänster svänger höger.

Mazda 6 "MPS" (2006)
Evildan
17 april 2012 ·

Motorcyklister!

Speciellt nu när cykeln tas ut igen efter vinterns vila och var och varannan vinglar runt som skadeskjutna kråkor i storm med blinkers ständigt på då dom är för upptagna med att inte köra omkull?

Dessa som inte kan förstå varför andra trafikanter blir irriterade på dom när dom till varje jvl pris ska tränga sig först i köer genom att köra som idioter och kryssa fram med sin hojjar mellan egen fil och mötande trots att det kommer mötande trafik.

Kör vida över hastighetsbegränsningen ofta det dubbla och sedan gnäller över att "ngn jvl svensson" eller ngt kört ut framför dom vid en anslutande väg (det är svårt för de flesta människor att uppskatta analkande fordons hastighet speciellt om det tar upp en sådan liten yta i synfältet) så dom höll på att köra in sin MC i bilens vänstersida.

Sedan gnälls det i press och andra medier om hur dålig hänsyn annan trafik visar dom.
Lägg märke till hur motorcyklister ofta beter sig i trafiken, kör för fort, tränger sig, tar sig märkliga friheter och parkerar cykeln mitt utanför ingången till tex ICA osv.

Procentuellt kör en mkt stor mängd mc-förare ihjäl sig var säsong i förhållande till bilister och det är väl inte så underligt med ett sådant arrogant sätt att framföra ett fordon på speciellt så oskyddade trafikanter som dom är.

Finns givetvis även dom som kör som folk och beter sig vettigt men dessa syns inte så ofta.


Annars är jag just nu riktigt förbannad på folk som inte kör sitt fordon uppmärksamt utan grejar med sina jävla gnuggofoner eller gör annat än att framföra sitt fordon.
3! sådana tokjävlar hann i söndags vräka sig ut framför mig inom loppet av 150m!

Den första var en ung tjej som kom som skjuten ur en kanon från en mataffärsparkering med en civic på fel sida utav vägen, jag hinner bromsa och styra undan varpå jag ser att hon sitter och håller i en telefon samt skriker och gestikulerar argsint åt mig.

Jag åker vidare på samma gata och då från nästa parkering vräker sig en C5 ut färr framför mig och drar iväg så mkt det går med en sådan, jag hann precis bromsa för att inte klippa honom vänster bak, föraren kör med en hand för sin vänstra har han uppe vid huvudet ser jag genom hans bakruta.

Nu svär jag höljutt och rullar försiktigt runt en lång högerkurva med en övergångsställe genialiskt placerat mitt i denna, när kurvan rätar ut sig och vägen byter namn finns där en utfart från nästa hus och där kommer det en TAXI rullandes och föraren har båda händerna uppe i ansiktet, höger håller en gnuggofon och vänster grejar med glasögonen och döljer all sikt han kan tänkas ha, när han rullar ut i vägbanan framför mig lägger jag mig på hornet och då reagerar han och tvärnitar.
Jag rullar förbi framför honom försiktigt ngt otrevligt gestikulerande med utvalda fingrar på högerhanden och ställer bilen för dagen i tron att dom är ute efter att döda min V4.

Nej, det är inte högerregeln på något av dessa ställen utan samtliga anslutande är utfarter.

Volvo_Mannen Volvoskadad
17 april 2012 · 6 017 Inlägg

Jag hatar alla fordon på vägarna

Jonas
Low
17 april 2012 · 3 311 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:
Jag hatar alla fordon på vägarna

Haha dör av skratt lol

Slash Saabifierad
17 april 2012 · 2 026 Inlägg

Bilförare som på 110-vägar ska köra om andra fordon som håller hastigheten med den ruskiga farten 113km/h och oftast kör dom inte bara om en bil utan 5 för det är så farligt att ligga bakom andra bilar.

Folk som möter sin kompis på en lite ödslig väg och ställer sig mitt i vägen med fönstrena nedvevade för att prata. Samma gäller på parkeringsplatser. Dessutom brukar de störa sig om man kommer och vill förbi.

Folk som av någon anledning ska om en till varje pris i stadstrafiken med en drös med bilar.

Folk som tror att deras diesel-BMW har något att komma med mot en motorcykel.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Volvo_Mannen Volvoskadad
17 april 2012 · 6 017 Inlägg

jonnielahti skrev:
folk som ska ligga i 60-70 på 50 vägar och sedan ligger i 80 på 90 resp 110väg....

Ähh, jämn fart ska de va, samma hastighet överallt

Jonas
mb_pucken
17 april 2012 · 5 087 Inlägg

Vart ska man börja? Farmor agda som håller 70 på 90 väg.
Rallychaffisar med takbox och familj på väg till fjällen är en livsfara..
Folk som ligger för nära.
Folk som håller 70 med husvagn på fin väg. Drar själv mycke vagn men håller hällre trafikrytmen. I alla fall upp till 90 med husvagn.
Folk som inte håller sig i sin fil i rondeller.
Folk som inte kan gasa vid en omkörning på motorväg vid tex. Omkörning av lastbil.
Folk som kör som svin och sätter oss andra i fara.
Folk som blir irriterade när jag åker mina 80 på 80 väg, 70 på 70 osv.
Folk som inte håller gämn fart för då kan inte jag ligga på min älskade farthållare;-)
Och mycket mera

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Tommy_P
17 april 2012 · 396 Inlägg

söndagsåkare (i 7 fall av 10 en skoda?)
och när man parkerat så långt bort man kan på den största parkeringen man hittat, och det inte finns en bil på 100 meters avstånd, och när man kommer ut står det ändå en jävla bil parkerad 2dm från min bil.

Ljepone * Studerande *
17 april 2012 · 563 Inlägg

Bussar & taxi fordon i trafik ....


Ibland har man lust & smälla till en jävel eller två....

Nybergrobin
17 april 2012 · 2 380 Inlägg

jonnielahti skrev:
glömde bort att nämna Sundsvallsborna, helt otroligt att man klarar sig där utan att bli påkörd.

Blir så eftersom vi har mycket turister från övik....

Big_JN
17 april 2012 · 2 126 Inlägg

Low skrev:
Vad är det värsta du vet i trafiken?

Andra trafikanter! tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang