Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Knugcab
17 april 2012 · 5 111 Inlägg

Finns väl mycket, men jag kör ju förbannat skitsämst själv också så man ska väl inte säga något.
De som ökar farten när man börjar köra om ligger dock förbannat dåligt till hos mig, det är ingen jävla biltävling där först i mål vinner! mad

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Anderholm
17 april 2012 · 613 Inlägg

Föräldrar som cyklar med barn som PRECIS KAN cykla och vinglar hit och dit det tycker jag är lite otäckt man vet aldrig om de vinglar kull även att föräldrarna har stenkoll så kan det hända tråkiga olyckor.
sen är det ganska härligt att se små pyren cykla de trampar ju som satan de har nästan kalle anka ben^^

sen är det aldrig kul med idioter som gör dåliga omkörningar eller hetsar och ligger i röven de vill man slå med ett spärrhandtag i ansiktet

Volvo 745-GL "AnDerHoLm" (1992)
hengxel
17 april 2012 · 192 Inlägg

volvoraggare me sitt fina bländande xenon..... (har inget emot volvo, bara dom som bländar mest här i stan iaf)

Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
17 april 2012 · 2 100 Inlägg

Jag är ingen som stör på mig allt jag ser, men det jag och många andra blir lite arga över har jag märkt är pappskallarna som tränger sig före på "2 till 1 vägar".

Dem blir helt vilda när dem ser att det är köbildning i höger körfält och kastar sig ut i vänster körfält och ligger där tills vägarna går ihop. Vilket skapar denna köbildning när folk får bromsa in och släppa in dessa. Hade dem bara legat bakom oss andra hade nog inte ens köerna existerat.. smile

Tja!
volvochefen
17 april 2012 · 514 Inlägg

hengxel skrev:
volvoraggare me sitt fina bländande xenon..... (har inget emot volvo, bara dom som bländar mest här i stan iaf)

Håller me dig angåendet xenonljuset, totalt livsfarligt!

Volvo 945 "tdi" (1992)
Natural
17 april 2012 · 431 Inlägg

Kvinnor      wink

Niklas1987 NO
17 april 2012 · 2 182 Inlägg

Stör mig på mycket, men folk som blockerar när man ska köra om.

Låg bakom en gubbe som körde 60 på 90 väg, varje gång jag blinka å skulle köra la han halva bilen över strecket!

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Interlagos
17 april 2012 · 152 Inlägg

Omkörningar i högerfilen...

En riktig stjärna som körde om mig i högerfilen på väg till jobbet i morse.... Livsfarligt.

Det var inte så att jag smygkörde i vänsterfilen, jag höll ett för hastigheten korrekt avstånd till framförvarande bil och så klipper en bil in framför mig från högerfilen... Sen låg han framför mig då han hade bilar framför sig, han tjänade alltså ingen tid utan riskerade bara olycka genom att köra som en idiot.

Så otroligt onödigt!

Dimljus och halvljus samtidigt när det inte är dimma är ganska korkat också.

BMW M3 (2007)
it_mutt Avstängd
17 april 2012 · 10 388 Inlägg

volvochefen skrev:
Kan inte låta bli att störa mig på husvagnar i trafiken.
Visserligen få man köra max 80 med husvagn, men under semestern sitter medelsvensson med familj o puttrar på i 70 eller mindre efter e4an utan att kanske tänka på att svänga in på närmsta parkeringsficka för att släppa förbi kön dom har bakom sig.

Är det verkligen ett problem ut efter E4:an? Större delen är väl inte direkt enfilig? (eller läser jag det på fel sätt nu?)



Nåja...tillbaka till topic;

Folk som bländar på 10m INNAN mötet, folk som inte använder blinkers....och rövgrävare...ja, ni vet; dom som verkar ha glömt något i ditt bagageutrymme eller tänker bjuda på en gratis koloskopi

Eller varför inte; folk som använder vänsterfilen som en högerfil...inte för att köra om i, utan för att ligga o lalla i samma hastighet som många andra bilar och därmed hindra omkörningar (iofs något polisen mer än gärna får börja dela ut böter för i större skala)

Stör mig inte så galet på de som håller ex.vis 75 på 80-sträcka...men, däremot, de som håller 75..60...65...sen 75 igen, på 80-sträcka driver mig till vansinne, eller som känner att de absolut måste bromsa ner bilen 10-15km/h varje gång de får möte...oavsett hur bred o fin vägen är

Senast redigerat av it_mutt (17 april 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Aerocombi Xenoholic
17 april 2012 · 2 559 Inlägg

Retar mig på bilistjävlar som inte ser skillnad på en moped o en mc, utan prompt ska "hinna före". Så man får tvärnita med hojen. Nästa jävel får en känga i dörren (om inte hela mig o cykeln)  hmm

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
18 april 2012 · 5 753 Inlägg

Att 9 av 10 idioter inte kan högerregeln.

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Gnuet sometimes i drive for no reason at all.
18 april 2012 · 74 Inlägg

"60-snittare" som enbart kör sin hastighet, ungefär 60 vare sig det är 30, 50 eller 70. Alla som kört på Huddingevägen i Stockholm bör känna till problemet wink

BudgetDunkaren Osponsrad
18 april 2012 · 1 631 Inlägg

Alla idioter som tvingar sig om en. För att sedan inte fortsätta i den hastigheten de körde om utan istället ligga framför en och kanske tillochmed sänka hastigheten.. Jag ligger oftast på cruisecontroll ungefär 3-5 km över skyltad hastighet.. Att sen bli uttvingad i grenen för en jävla fitt* skall om ... USCH

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
granadadr
18 april 2012 · 7 287 Inlägg

dem som kör i 70 på 90väg, när man sedan kör om dem och håller 90 så hakar de plötsligt på,, och ibland blinkar de med helljus, det gör mig ganska kinkig


och HATAR  alla idioter som ska vräka sig ut 10 meter framför bilen för att sedan inte hitta gaspedalen,, japp jag pratar om 70-90väg sad en idiot räckte mig fingret,, inte konstigt det blir sk roadrage

Senast redigerat av granadadr (18 april 2012)

SletenmenGO Officiell Däcksparkare
18 april 2012 · 919 Inlägg

Människor som ignorerar HÖGERFAKKINGREGEL!!


Eller om man kommer på huvudled och medelsvensson i sin Skoda Octavia RS väntar vid stoppplikt och gasar ut precis innan man är förbi...

Senast redigerat av Dixieman (18 april 2012)

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Volvo 242 "Cab" (1980)
Volvo PV544 B "Weberloket" (1960)
Bjacke
18 april 2012 · 149 Inlägg

idioter som ska köra om på innern i en 2 filig rondell.. då jag kör lasbil med släp. dvs 24 meters ekipage. och för dom trafikanterna som tänker ett steg längre så blir det jävligt trångt i innerfilen när man rattar runt ekipaget.. "beroende på storleken på rondellen" har otaliga gånger fått stanna mitt i rondellen för att trafikanterna tror att dom kommer förbi...

#SwedenRing
BMW E39 523i "Swedenring" (1999)
johan_dansk
18 april 2012 · 157 Inlägg

Folk som inte vet hur stor bil dom har på t.ex. smalare landsvägar och muppar som kan hålla 90 på fina landsvägar men så fort det kommer en kurva måste man sänka farten till 60...

Audi A4 1.8t Quattro
xzit
18 april 2012 · 448 Inlägg

att 95% av alla som kör något fordon på vägen inte kan köra rätt i en rondell med blinkers etc.

Xzit
xzit
18 april 2012 · 448 Inlägg

it_mutt skrev:

volvochefen skrev:
Kan inte låta bli att störa mig på husvagnar i trafiken.
Visserligen få man köra max 80 med husvagn, men under semestern sitter medelsvensson med familj o puttrar på i 70 eller mindre efter e4an utan att kanske tänka på att svänga in på närmsta parkeringsficka för att släppa förbi kön dom har bakom sig.

Är det verkligen ett problem ut efter E4:an? Större delen är väl inte direkt enfilig? (eller läser jag det på fel sätt nu?)



Nåja...tillbaka till topic;

Folk som bländar på 10m INNAN mötet, folk som inte använder blinkers....och rövgrävare...ja, ni vet; dom som verkar ha glömt något i ditt bagageutrymme eller tänker bjuda på en gratis koloskopi

Eller varför inte; folk som använder vänsterfilen som en högerfil...inte för att köra om i, utan för att ligga o lalla i samma hastighet som många andra bilar och därmed hindra omkörningar (iofs något polisen mer än gärna får börja dela ut böter för i större skala)

Stör mig inte så galet på de som håller ex.vis 75 på 80-sträcka...men, däremot, de som håller 75..60...65...sen 75 igen, på 80-sträcka driver mig till vansinne, eller som känner att de absolut måste bromsa ner bilen 10-15km/h varje gång de får möte...oavsett hur bred o fin vägen är

sålänge dem håller hastighetsbegränsningen så får dem ligga där smile men som sagt ligger dem under hastigheten i vänster körfält så blir man lagom sur hehe

Xzit
mb_pucken
18 april 2012 · 5 087 Inlägg

En sak som stör mig nå grymt är karavaner med jänkare som inte åker mer än 70 oavsett väg. Även enstaka jänkare gör det å förstår inte varför. Dom kan väl hålla 80-90 som normalt folk. Helt omöjligt å komma om på en lite mindre väg. Går inte bilen fortare så välj en annan väg..

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang