Release: Garaget 10.1

-Bazz3r- Team Breehäng
2 maj 2012 · 1 623 Inlägg

Yngberg skrev:

-BASmannen- skrev:

Yngberg skrev:
Är det jag som inte hänger med eller finns det faktiskt ingen funktion som säger vilka och hur många projekt man själv följer?

MVH

Du kan ju se vad du prenumererar på iaf wink

Hahah big_smile var gör jag det då? letat som en galning ju

Gå in på din sida -> kontoinställningar -> prenumerationsöversikt wink

R1 3
└┼┤
2 4
Yngberg
2 maj 2012 · 6 Inlägg

-BASmannen- skrev:

Yngberg skrev:

-BASmannen- skrev:

Du kan ju se vad du prenumererar på iaf wink

Hahah big_smile var gör jag det då? letat som en galning ju

Gå in på din sida -> kontoinställningar -> prenumerationsöversikt wink

Tackar big_smile
Den borde ju ligga som egen länk under projektfliken kan jag ju tycka (A)

-Bazz3r- Team Breehäng
2 maj 2012 · 1 623 Inlägg

Yngberg skrev:

-BASmannen- skrev:

Yngberg skrev:

Hahah big_smile var gör jag det då? letat som en galning ju

Gå in på din sida -> kontoinställningar -> prenumerationsöversikt wink

Tackar big_smile
Den borde ju ligga som egen länk under projektfliken kan jag ju tycka (A)

Lungt tongue Ja de vore bra big_smile

R1 3
└┼┤
2 4
jjpl
2 maj 2012 · 254 Inlägg

Ni borde fixat i blocken så det inte går besöka profilen... det var ju det som var efterlängtat...

Volvo S70R (1998)
Neuro Administratör
3 maj 2012 · 139 Inlägg

alpis skrev:
Ni borde fixat i blocken så det inte går besöka profilen... det var ju det som var efterlängtat...

Problemet är ju att personen som du blockerat i så fall bara behöver logga ut för att se din profilsida.

Hermanssons_Garage
3 maj 2012 · 2 415 Inlägg

eller använda sig en annan webbläsare utan o logga in. men samma sak tongue hah

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
jjpl
3 maj 2012 · 254 Inlägg

Neuro skrev:

alpis skrev:
Ni borde fixat i blocken så det inte går besöka profilen... det var ju det som var efterlängtat...

Problemet är ju att personen som du blockerat i så fall bara behöver logga ut för att se din profilsida.

Inte om ni lägger att hans IP-blockeras från att besöka min profil etc.

Volvo S70R (1998)
chrizz Administratör
3 maj 2012 · 11 780 Inlägg

alpis skrev:

Neuro skrev:

alpis skrev:
Ni borde fixat i blocken så det inte går besöka profilen... det var ju det som var efterlängtat...

Problemet är ju att personen som du blockerat i så fall bara behöver logga ut för att se din profilsida.

Inte om ni lägger att hans IP-blockeras från att besöka min profil etc.

Nej, det är inte aktuellt att göra så. Poängen med blockeringen är att förhindra oönskad interaktion, inte att förhindra besök. Allt innehåll på Garaget är öppet för vem som helst, oavsett om man har en inloggning eller inte, och så ska det också förbli.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Hermanssons_Garage
5 maj 2012 · 2 415 Inlägg

hur fungerar det med fotoalbumet? hamnar dom senaste uppladdade högst upp på första sidan?
för ja var där och kolla nu, så hamna jag på ett 4 år gammalt kort..

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
JaggaChafen Tesla Senior Technician
6 maj 2012 · 2 307 Inlägg

Möjligen jättefel ställe å ta detta på men va hände med den Engelska sidan ?

Ska jag promota den lite när jag kör www.modball.com kanske. E det intressant kan du ju höra av dig på PM eller mail Chrizz

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
chrizz Administratör
6 maj 2012 · 11 780 Inlägg

JaggaChafen skrev:
Möjligen jättefel ställe å ta detta på men va hände med den Engelska sidan ?

Ska jag promota den lite när jag kör www.modball.com kanske. E det intressant kan du ju höra av dig på PM eller mail Chrizz

Det är på gång, vi väntar på servrarna just nu, sen kör vi. Sajten som sådan är i princip klar.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
el_sezz
7 maj 2012 · 42 Inlägg

jag skulle nog vilja ha garaget som iphone app

Volvo S80 "Min volvo s80" (2001)
BMW 325i coupe e92 "BMW bygge rösta" (2007)
Volkswagen Tiguan "Tiggan" (2014)
Michkijn Tangentbordsriddare
7 maj 2012 · 1 825 Inlägg

"Senast uppdaterade projekt"? tongue
Det är ju inte direkt de senaste nu, utan lite random.

Datsun 120y estate "Almost Oldschool - CA18DET" (1975)
Neuro Administratör
7 maj 2012 · 139 Inlägg

Michkijn skrev:
"Senast uppdaterade projekt"? tongue
Det är ju inte direkt de senaste nu, utan lite random.

Nej, just nu är det ju "Populära projekt skapade de senaste månaderna" som är grundvyn. Vi kommer inom kort att ändra detta till en "Senast uppdaterade" i stället.

Den kommer fungera ungefär som "Senast uppdaterade bilar" där man kan komma med på listan t.ex. en gång per dygn för att förhindra att man bumpar upp sitt projekt genom att t.ex. editera ett inlägg varje minut eller liknande.

DNSFY Volvonörd
7 maj 2012 · 121 Inlägg

Jag har råkat hitta en bugg.

Jag postade lite bilder i mitt fotoalbum. En bild blev uppladdad av misstag. Jag valde då att radera den bilden. Under tiden jag skrev info om övriga bilder så hann en person kommentera den bilden jag valde att radera. Så i min kommentarslogga uppe i hörnet så är det siffran 1. Dvs. jag har en ny kommentar. Den går nu inte att få bort för att när jag klickar på infon under bubblan så hittas inte bilden. 1an står kvar hela tiden.

Kanske går att lösa?

Volvo 740 Turbo Intercooler "Rödingen 2" (1990)
Neuro Administratör
7 maj 2012 · 139 Inlägg

Denesfay skrev:
Jag har råkat hitta en bugg.

Jag postade lite bilder i mitt fotoalbum. En bild blev uppladdad av misstag. Jag valde då att radera den bilden. Under tiden jag skrev info om övriga bilder så hann en person kommentera den bilden jag valde att radera. Så i min kommentarslogga uppe i hörnet så är det siffran 1. Dvs. jag har en ny kommentar. Den går nu inte att få bort för att när jag klickar på infon under bubblan så hittas inte bilden. 1an står kvar hela tiden.

Kanske går att lösa?

Inte en bugg egentligen. Om du klickar på "Min sida" -> Kommentarer -> Mottagna kommentarer / Fotoalbum så kommer händelseindikeringen att "släckas".

DNSFY Volvonörd
7 maj 2012 · 121 Inlägg

Neuro skrev:

Denesfay skrev:
Jag har råkat hitta en bugg.

Jag postade lite bilder i mitt fotoalbum. En bild blev uppladdad av misstag. Jag valde då att radera den bilden. Under tiden jag skrev info om övriga bilder så hann en person kommentera den bilden jag valde att radera. Så i min kommentarslogga uppe i hörnet så är det siffran 1. Dvs. jag har en ny kommentar. Den går nu inte att få bort för att när jag klickar på infon under bubblan så hittas inte bilden. 1an står kvar hela tiden.

Kanske går att lösa?

Inte en bugg egentligen. Om du klickar på "Min sida" -> Kommentarer -> Mottagna kommentarer / Fotoalbum så kommer händelseindikeringen att "släckas".

Där ser man. Jag har alltid haft turen att det brukar försvinna när jag klickar på loggorna uppe vid användarnamnet annars.

Men då vet jag. Det funkade ju utmärkt! Vore dock kul att se kommentaren som gjordes. Jag fick ju inte reda på det förens jag uppdaterade sidan och då var bilden redan raderad. Men det är sånt man får ta då wink Tack för svaret.

Senast redigerat av Denesfay (7 maj 2012)

Volvo 740 Turbo Intercooler "Rödingen 2" (1990)
Glenn9K Montör
8 maj 2012 · 664 Inlägg

Om man klickar i "Slumpa fram en ny bil efter betygsättning" och sedan klickar i ett betyg (vid mina försök tryckte jag på betyg 3), så slumpas en ny bil fram, men rutan är inte längre iklickad. Det var den väl alltid varit förut? Använder Opera 11.62 build 1347.

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.
Hermanssons_Garage
8 maj 2012 · 2 415 Inlägg

Vid projekt, finns det ingen möjligthet och se vilka som följer tråden? bara intressekoll smile

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Hermanssons_Garage
8 maj 2012 · 2 415 Inlägg

Kommer det finns möjlighet att kunna radera sina egna trådar?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang