Av med kökortet igen, hjälp!

666_Beast
30 april 2012 · 1 863 Inlägg

Men buhu, ta straffet som en man.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Andromeda Rumpmas
30 april 2012 · 3 860 Inlägg

kapasu skrev:
Varför tror Du inte på deras resultat? Bara nyfiken..

Det verkar inte som om han ifrågasätter mätresultaten, han vill bara ha tips på hur han kan undvika att behöva ta konsekvenserna av sitt agerande. Visst tycker även jag att det är viktigt att allt går rätt till, men samtidigt verkar ju inte TS lära sig något alls av det här så en näsbränna kanske skulle vara på sin plats. Jag hoppas att mätinstrumentet var kalibrerat och att polismannen hade erforderlig utbildning på att använda det.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Low
30 april 2012 · 3 311 Inlägg

Herregud, alltid är det polisens fel att dom har gjort något fel.
Tycker du skall bli av med körkortet och aldrig få tillbaka det, åker man dit så ofta som du i idiot hastigheter så bör du inte få ha körkort. Hoppas du blir av med det länge nu, så det verkligen sitter nästan gång.

Ha en trevlig dag tongue

Mack Forum- och sitemoderator
30 april 2012 · 26 149 Inlägg

Herregud.
Du vet förmodligen att du har gjort fel men vill ändå slingra dig. Ta straffen som en man, för jobbet ditt verkar ju ändå inte betyda något, förutom att det förhoppningsvis ger dig strafflindring.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
it_mutt Avstängd
30 april 2012 · 10 388 Inlägg

Tips; ställ bilen eller kör "ordentligt".

Även om du skulle, mot all förmodan, "komma undan" denna gången, så verkar det ju med ditt halvårsfacit, som om det bara är en tidsfråga innan du kan starta en ny tråd o undra igen...

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
kapasu
30 november 2014 · 6 Inlägg

Andromeda skrev:

kapasu skrev:
Varför tror Du inte på deras resultat? Bara nyfiken..

Det verkar inte som om han ifrågasätter mätresultaten, han vill bara ha tips på hur han kan undvika att behöva ta konsekvenserna av sitt agerande. Visst tycker även jag att det är viktigt att allt går rätt till, men samtidigt verkar ju inte TS lära sig något alls av det här så en näsbränna kanske skulle vara på sin plats. Jag hoppas att mätinstrumentet var kalibrerat och att polismannen hade erforderlig utbildning på att använda det.

Ja man får väl hoppas att dom har koll på sina prylar. I övrigt så tycker jag nog att " ta ditt straff som en man" eller va man nu är låter som en bra ide. Dom finns ju inte ute på vägarna för att jävlas. Har sett nog med olyckor som direkt kan härledas till för hög hastighet. Men visst, jag förstår att det kan kännas surt att åka fast. Men man vet ju aldrig vad polisen  har räddat en från genom att stoppa en när man kör för fort. Bakom nästa kurva kanske gravstenen väntade om inte polisen hade klivit ut på vägen...men men. Finns nog många som tycker jag är dum i huvvet när jag säger så... Skiter jag i, bring it on. Jag trivs himla bra häruppe ovan jord med fungerande kropp. Men d e ju jag d.

FLindgren
30 november 2014 · 5 089 Inlägg

kapasu skrev:

Andromeda skrev:

kapasu skrev:
Varför tror Du inte på deras resultat? Bara nyfiken..

Det verkar inte som om han ifrågasätter mätresultaten, han vill bara ha tips på hur han kan undvika att behöva ta konsekvenserna av sitt agerande. Visst tycker även jag att det är viktigt att allt går rätt till, men samtidigt verkar ju inte TS lära sig något alls av det här så en näsbränna kanske skulle vara på sin plats. Jag hoppas att mätinstrumentet var kalibrerat och att polismannen hade erforderlig utbildning på att använda det.

Ja man får väl hoppas att dom har koll på sina prylar. I övrigt så tycker jag nog att " ta ditt straff som en man" eller va man nu är låter som en bra ide. Dom finns ju inte ute på vägarna för att jävlas. Har sett nog med olyckor som direkt kan härledas till för hög hastighet. Men visst, jag förstår att det kan kännas surt att åka fast. Men man vet ju aldrig vad polisen  har räddat en från genom att stoppa en när man kör för fort. Bakom nästa kurva kanske gravstenen väntade om inte polisen hade klivit ut på vägen...men men. Finns nog många som tycker jag är dum i huvvet när jag säger så... Skiter jag i, bring it on. Jag trivs himla bra häruppe ovan jord med fungerande kropp. Men d e ju jag d.

Du vet att du diskuterar med folk som skrev i denna tråden för 3 år sedan?

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Henrik-N
2 december 2014 · 450 Inlägg

Du tvekar om deras mätning gått rätt till, haha du vet väl vad du körde i, troligtvis körde du i det dem uppmätt dig till. hoppas du mister kortet igen!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang