Pontiac Lemans 67.Rullande uppfräschning

Bilen ska vara rullande och det enda som händer är lite "allmän" lagning och uppfräschning. Iaf just nu.
  • 46 Följare
  • 76 180 Visningar
  • Uppdaterades senast 10 mars 2021
Mane_Attraction Totalt okunnig
8 juni 2012 · 413 Inlägg

Får snart utbrott på den där förbannade stereon. Jag är kass på mkt men el är jag jävligt dålig på märker jag.

Sväng förbi och hjälp mig så bjuder jag på kaffe.

Senast redigerat av Mane_Attraction (8 juni 2012)

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar
Pontiac LeMans "GTO Clone" (1967)
Mane_Attraction Totalt okunnig
12 juni 2012 · 413 Inlägg

Nån som vet om "listerna" som sitter mellan q-panelerna och framdörren är ngt man köper original eller på metervara i valfri shop?


För övrigt så ska jag köra utan stereo i sommar.

Senast redigerat av Mane_Attraction (12 juni 2012)

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar
Pontiac LeMans "GTO Clone" (1967)
Mane_Attraction Totalt okunnig
14 juni 2012 · 413 Inlägg

Fått hem stolar och soffa nu. Sjukt bra detta!

Ljudet är för övrigt fixat. Dock så ska det in högtalare fram men nu försvann bruset iaf.

Imorgon är det byte av bromsar och lite ljuddragning, tyvärr övertid hela helgen på jobb men ska försöka få ihop inredningen. Bilen ska ju rulla på midsommardagen.

Är löjligt glad och nöjd(än så länge) då jag haft en liten downperiod med lite motgångar med bilen. Inga stora men tillräckligt när man har mkt annat runt sig.

Bilder kommer i morgon om folk är intresserade.

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar
Pontiac LeMans "GTO Clone" (1967)
Mane_Attraction Totalt okunnig
15 juni 2012 · 413 Inlägg

Här är iaf stolar och soffa omklädda

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/556795_10150933931669926_381489626_n.jpg


Mitt positiva inlägg från igår fick sig en käftsmäll då det visade sig att jag fått fel bromsbelägg och som grädde på moset så rök framhögtalarna sönder. Prima just nu!!!

Senast redigerat av Mane_Attraction (29 mars 2013)

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar
Pontiac LeMans "GTO Clone" (1967)
Mane_Attraction Totalt okunnig
17 juni 2012 · 413 Inlägg

Efter 2 dagars övertid på jobb och debaclet i lördags så har man iaf fått gjort ngt.

https://www1.garaget.org/gallery/images/161/160250/160250-703464b3bcaefb91092204fdad1eafec.jpg
Jag är koncentrerad


http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/526679_10150938104469926_655678480_n.jpg
Det börjar hända ngt iaf.


I morgon så ska jag ringa och se ifall jag kan få nya bromsbelägg, hade varit bra att få dom innan midsommar. Fördelen var att det var ganska lätt att byta men jag tror att jag undviker att säga detta.


Angående q-panelerna så lyckades jag ju tappa ner skruven som fäster listen ner i ruthålet. Bra bra bra. Samtidigt slarvade jag bort "låset" till fönsterveven. Får hoppas att dom har en sådan på den lokala firman.

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar
Pontiac LeMans "GTO Clone" (1967)
Mane_Attraction Totalt okunnig
18 juni 2012 · 413 Inlägg

Jag ser att folk läser tråden iaf så jag slänger ut en fråga. Jag ska byta bromsbelägg. Beställde och fick sådana här:

http://www.hansenkatalogen.se/admin/public/getimage.aspx?Image=/files/billeder/ecom/bilder/RAYPGD3-1.jpg&Width=290&Crop=5


Dock så passar dom inte då dom som sitter på ser ut såhär:

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/168560_10150939303454926_144635460_n.jpg


Någon som är bra på sådana här delar och vet vad det är för ngt jag ska ha då det verkar som det inte är original. Eller är det ngt som hänt under årens lopp inom bromsbelägbranschen? Behöver ju dom "krokarna" på beläggen så att dom kan häktas fast i oket.


Edit: Nu har jag kommit så långt att det visar sig att jag har nyare bromsar på min bil. Nu ska jag bara hitta vafan det är för några. Allt går bra just nu.

Senast redigerat av Mane_Attraction (18 juni 2012)

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar
Pontiac LeMans "GTO Clone" (1967)
Mane_Attraction Totalt okunnig
18 juni 2012 · 413 Inlägg

Jag fortsätter att prata för mig själv. HAr nu fått fixat nya belägg efter hjälp på ett annat forum. Hoppas dom kommer i morgon.

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar
Pontiac LeMans "GTO Clone" (1967)
240in_
18 juni 2012 · 73 Inlägg

Ser trevligt ut det här! Inredningen mumma big_smile

Mane_Attraction Totalt okunnig
18 juni 2012 · 413 Inlägg

Tackar. Är väldigt nöjd själv. Tyvärr så regnar det här idag och jag har lite väl litet garage för att baxa in dynan och framstolarna. Men ska greja mer i morgon. Är lite sliten idag.

Parchent heter färgen och jag gillar den som fan.

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar
Pontiac LeMans "GTO Clone" (1967)
Granfot
19 juni 2012 · 27 Inlägg

Blir grymt bra, tur du fick ordning på stereon med, sådär skoj om man ska åka en bit och inte ens ha radio. tongue När jag körde hem vraket så satt jag med hörlurar. Såg ju lagom bakom ut gissar jag.

Mane_Attraction Totalt okunnig
19 juni 2012 · 413 Inlägg

Granfot skrev:
Blir grymt bra, tur du fick ordning på stereon med, sådär skoj om man ska åka en bit och inte ens ha radio. tongue När jag körde hem vraket så satt jag med hörlurar. Såg ju lagom bakom ut gissar jag.

Tyvärr så gick ju framhögtalarna sönder när vi kopplade i dom. Kändes ju sådär. Jag var glad i ca 24 sek för jag tyckte att nu jävlar hade jag fått ljud i bilen. Sen började dom ryka. Skumt, får se vad dom säger. Har reklamerat dom.

I min förra pendlarbil så fick jag ha mobilen som ljudkälla. Lät lite iaf.

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar
Pontiac LeMans "GTO Clone" (1967)
Mane_Attraction Totalt okunnig
19 juni 2012 · 413 Inlägg

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/575868_10150942195844926_409793235_n.jpg


Såhär blev det med nya inredningen. har inte bytt paneler på dörrarna än. Tänkte ta det efter cruisingen ifall ngt krånglar. Idag fick jag rätt bromsbelägg så imorgon blir det att skruva med detta.

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar
Pontiac LeMans "GTO Clone" (1967)
Mane_Attraction Totalt okunnig
21 juni 2012 · 413 Inlägg

Då var beläggen monterade och jag fick även köpa ett nytt batteri men nu ska bilen vara fit for fight. Dock har generatorstörningarna kommit tillbaka, ej lika mkt som förut men det ligger bak där o brummar......

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar
Pontiac LeMans "GTO Clone" (1967)
Granfot
25 juni 2012 · 27 Inlägg

När det gäller generatorbrum så brukar man ju avhjälpa dom med en kondensator. Och om du inte har provat det så är det alltid en dålig idé att ha ström och lågnivå-kablar på samma sida i bilen. Oftast slipper man skaffa konding om man drar dom på olika sidor. (Men det är ju som inte hundraprocentigt.)

Mane_Attraction Totalt okunnig
26 juni 2012 · 413 Inlägg

Strömmen går på vänster sida och lågnivå mot mittkonsollen. så jag tycker ju att det borde räcka men jag har ju haft fel förut.

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar
Pontiac LeMans "GTO Clone" (1967)
tobbeh78 !
26 juni 2012 · 543 Inlägg

Ser bra ut.. smile
Fick generatorstörningar i min gamla sierra, slutade med att jag köpte ett sånt där störningsfilter.
(hade dragit ström och nivåerna på separata sidor).
Hittat det som drar krypström än?

Trött och bitter?? javisst!
Granfot
27 juni 2012 · 27 Inlägg

Mane_Attraction skrev:
Strömmen går på vänster sida och lågnivå mot mittkonsollen. så jag tycker ju att det borde räcka men jag har ju haft fel förut.

Borde räcka med det avståndet. Gissningsvis behöver du en kondenstator, men eftersom jag aldrig haft det problemet du har, så är jag osäker på om det bara är att fläska dit en, eller om det finns enklare lösningar som inte kostar nåt.

Mane_Attraction Totalt okunnig
27 juni 2012 · 413 Inlägg

tobbeh78 skrev:
Ser bra ut.. smile
Fick generatorstörningar i min gamla sierra, slutade med att jag köpte ett sånt där störningsfilter.
(hade dragit ström och nivåerna på separata sidor).
Hittat det som drar krypström än?

Som vanligt i gamla jänkare så har man ju 400 meter extrakabel som inte går till ngt. Får bli ett vinterprojekt märker jag.Jag köpte mig ett störningsfilter men det blev bara värre av ngn anledning.

Senast redigerat av Mane_Attraction (27 juni 2012)

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar
Pontiac LeMans "GTO Clone" (1967)
Mane_Attraction Totalt okunnig
3 juli 2012 · 413 Inlägg

Ska besikta bilen om en vecka. Lite nervös är man allt. Hade ju varit döden att få ombesiktning med tillhörande megalagning. Har lite glapp i tändningen så blinkersen vill inte alltid vara med. Dock så är det bara att "vicka" på nyckeln så är allt up and running igen.

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar
Pontiac LeMans "GTO Clone" (1967)
ToughLuck
3 juli 2012 · 101 Inlägg

Ser bra ut, hoppas det löser sig med elen, 67-orna är ju lätt en av de snyggaste bilarna någonsin!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang