Eftersnack: DRAGRACE och STOR BIL- OCH FAMILJEFEST PÅ SKARA SOMMARLAND 26 MAJ!

sachman Arn Racing
27 maj 2012 · 383 Inlägg

Hej!

Vi vill tacka alla som varit delaktiga under dagen på "Sommarland Car Show"
Vi är jättenöjda men självklart har vi även lärt oss mycket att bli bättre på!


Om ni var där - Vad tyckte ni om arrangemanget?
Här är tråden för oss att säga vad vi tyckte var bra, vad som var dåligt, lägga upp bilder och filmer eller bara ta reda på vem som förlorade mot vem på racet?

(en bild från dagen)
https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118138/118138-e58c472beec615101e281b398bddc129.jpg

Med vänliga hälsningar,
Simon /ARN-Racing -(en del utav SCR)

Arn Racing
Peugeot 405 mi16 "PEGASUS avställd" (1990)
Foffis
27 maj 2012 · 676 Inlägg

Riktigt bra utställning! Strålande väder och mycket trevligt folk!

Minus var att de kom lite dåligt med bilar (mycket har med andra aktiviteter samma dag)

-utställningen kändes lite stum.

-Hade inte suttit fel med lite mer prylar utöver bara bilarna.

-Kanske någon privat försäljning av korv eller dylikt och samt drycker, kanske t.om glass?.

-Lite mer musik kanske (dock bara från en källa).

-Lägre entré pris och även en kostnad för att få ställa ut lockar nog fler. Men de kanske blir trassligt om biljetten även ska gälla inne på sommarland också

Finns kanske lite mer negativt men överlag var allt super kanon med tanke på att detta var första gången detta anordnades (?)

Sen angående racet

+Så jäkla underbart att ni fixade legalt streetrace!! Trots sina 150m så var de ändå ett jättekliv i rätt riktning och jag hoppas att polisen/skara kommun blev nöjda också!!

+Att det var många bilar som gärna ställde upp på racet! i alla möjliga klasser!

-Att så få hade med sig hjälmar. Detta gjorde hjälm utlånet lite krångligt. Men jag ska erkänna att jag själv hade ingen hjälm med mig och hade egentligen inte tänkt köra men vart ordentligt sugen med tanke på antalet bilar och att hjälm gick att låna. Nästa gång tar jag med min egen hjälm!

-Vet inte om jag bara var ouppmärksam men information om sträckan hade varit fint. Tydligare markering av mållinjen hade nog hjälpt mycket med tanke på att många körde fort långt efter mållinjen (ink. jag då jag inte visste var mållinjen var förens jag hade parkerat bilen och ställt mig bland publiken)

-Vägen tillbaka var inte direkt ultimat, lång och krånlig och kändes onödig att behöva köra igenom parkeringen osv, där det också buskördes en heel del!

-Sen också att de inte gick få fram tidtagning och riktig startgran men detta förstår jag. Hoppas att de går att lösa till nästa gång!


Summan av kardemumman är en väldigt nöjd skyline ägare iaf! Jag kommer garanterat på nästa utställning!

El-Saabo
27 maj 2012 · 7 Inlägg

Klart bästa eventet under mina 29 år lol  kul att se både unga och 70+ snyggt arrangerat "städat" race, bra kombination med sommarland oxå gött för tösa o få "leka" av sig lite energi:P finns säkert saker ni kan tänka på tills nästa gång men det vet ni nog bättre än jag:D förstår om detta kanske bara blir 1 gång om året, men kanske ni kan slänga in medlemsavgift på alla klubbar för att täcka upp kostnader för div räddningsfordon osv bara en tanke.

Mvh Daniel:))

Senast redigerat av El-Saabo (27 maj 2012)

Saab 9-3 (1999)
polo_td
27 maj 2012 · 563 Inlägg

Kanon träff, håller med om att det var lite bil tomt.
Parkeringen var i år för stor.

Annars va det jävla bra!!!!!!


Thomas

Volkswagen polo "Polo RS-D" (1993)
Volkswagen Golf GTI special "BERGCUP STEEL EDITION" (1983)
EvoTre Evo raggare
27 maj 2012 · 386 Inlägg

Riktigt nöjd med dagen på Sommarland och ett riktigt grymt Race! Välorganiserat och det flöt på riktigt bra smile Kommer bli intressant nästa år! Tack SCR och er alla för super dag!

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed
martenheller Porsche
27 maj 2012 · 122 Inlägg

Tycker dagen var kanon!
Kanske lite tunnt med bilar på utställningen, men å andra sidan höll de som var där hög kvalité och jag föredrar kvalité före kvantité.

Racet var kanon! Hade egentligen inte tänkt köra men blev så helvetes sugen när man såg att det var mkt balla bilar som linade upp!

Jag tror det här var ett stort steg i rätt riktning för mer laglig racing i trakten smile.

Toyota Mr2 Gt-S Timeattack.
Porsche 944 Turbo "Clubsport" (1986)
SkylinePeter
27 maj 2012 · 388 Inlägg

Var det tidtagning på race? Vem var snabbast i så fall

SPONSORER
BRL - SONAX - 59 north wheels -
Spacer.se
saab_tompa Älskar Emelie<3
27 maj 2012 · 339 Inlägg

Jag gick nog in med för höga förväntningar angående utställningen så för mej va det inte alls mkt att hänga i granen men bra mkt bättre än många andra ändå,

En sak är ju att det va lite dumt att de va så många event i just västragötaland denna dagen kanske hade lockat fler folk om det vart på en helg som inte vart så mkt annat smile

Tycker att det va fruktansvärt onödigt att en kille skulle spränga däck mitt i racet, jag vet inte vad dom sejer nästa gång ni ska söka tillstånd till legalt race med tanke på hålet i vägen han lämnade och sen en gammel trött GL som börnar är väll inte mkt att hurra för.

Någon som vet vart man se mer information om den Toyotan som gick så ut i helvete ?
Och vart man kan hitta info om den vita volvon som hade launch controll?

Racet va jävligt kul att kolla på, pauserna va en bra grej oxå tyckte jag

En sak att tänka på i framtiden kan ju vara att ta lite batalt av publiken om racet håller denna standard betalar folk gärna för att få se jag menar 10:- hade precis alla som kollade på säkerligen gärna betalat och der hjälper ju klubbarna som fixat allt till eventuellt nästa race?

Sen tyvärr va det svårt att höra vad ni sa i mickarna så ni skulle höjt högtalarna och vinklat åt olika håll smile

En sista sak tack för en fruktansvärt grymm dag !!!

Audi A4 TS Quattro "GT35" (1998)
M1Get
27 maj 2012 · 360 Inlägg

Var aldrig inne på sommarland då jag hade annat för mig på dagen. Men rullade ner till fokus-rakan på kvällen och måste säga att jag blev glatt överraskad! Det hela kändes mycket seriös anordnat med högtalare / avspärrningar osv smile

Riktigt jävla kul att ni anordnar något sånt här i skara, hoppas verkligen att vi får se detta fler gånger! big_smile Ett stort tack för allt jobb ska ni ha!

Som någon ovanför mig nämnde så att ha 10-20kr inträde för besökare är nog inget problem, helt klart värt den lilla summan för att få se något sånt här smile Kanske ha någon korv/dricka försäljning nere vid racet med? Hade varit guld att kunna ta en korv i pausen wink

Crusingen var det heller inget att klaga på. Möjligtvis snuten som var lite väl på hugget på allt och alla, men dom gör väll bara sitt jobb smile

robinbostrom
27 maj 2012 · 28 Inlägg

Riktigt trevlig träff:-D

Volvo S60 "Snooze" (2003)
Gladh90
27 maj 2012 · 124 Inlägg

håller helt klart med om entren, blev riktigt besviken eftersom jag inte alls gått till sommarland och betalt 250:- om jag visste att racet vart gratis att köra i, i den andra tråden stog det att man vart tvungen och uppvisa sommarlands biljett för att få köra men jag såg en del som inte vart och betalt som körde ändå. eftersom det inte finns så mkt inne på sommarland för oss äldre vad jag kunde hitta så, men samtidigt var det kul att det anordnades nått sånt här och tyckte det var grymt skoj att kunna racea smile

sachman Arn Racing
27 maj 2012 · 383 Inlägg

Mikszath skrev:
håller helt klart med om entren, blev riktigt besviken eftersom jag inte alls gått till sommarland och betalt 250:- om jag visste att racet vart gratis att köra i, i den andra tråden stog det att man vart tvungen och uppvisa sommarlands biljett för att få köra men jag såg en del som inte vart och betalt som körde ändå. eftersom det inte finns så mkt inne på sommarland för oss äldre vad jag kunde hitta så, men samtidigt var det kul att det anordnades nått sånt här och tyckte det var grymt skoj att kunna racea smile

Vi valde att köra racet entré fritt samma dag med tanke på att vi inte ville stänga ute någon, det vi gör som arrangörer ser vi som ett nöjje o ville ha med fler på det såklart smile

Anledning till entré på sommarland är för att det kostar pengar för alla där så det går back annars, med tanke på att sommarland ska öppna parken osv! Idén är att båda intressena ska tjäna på det smile
Som tex
Svart röd norge reggad supra, Kom dit med dotter (tror jag, liten flicka iaf)
Tror det är precis som vi vill ha det med samarbetet, alla drar nytta av varandra, vi fick en häftig supra på utställningen och sommarland fick en glad gäst som troligtvis inte hade åkt denna långa vägen om det inte gick att mixa intressena smile

Tack för era tankar dem e jätte bra för oss att ta med oss till kommande år smile

MVH

Arn Racing
Peugeot 405 mi16 "PEGASUS avställd" (1990)
Gladh90
27 maj 2012 · 124 Inlägg

sachman skrev:

Mikszath skrev:
håller helt klart med om entren, blev riktigt besviken eftersom jag inte alls gått till sommarland och betalt 250:- om jag visste att racet vart gratis att köra i, i den andra tråden stog det att man vart tvungen och uppvisa sommarlands biljett för att få köra men jag såg en del som inte vart och betalt som körde ändå. eftersom det inte finns så mkt inne på sommarland för oss äldre vad jag kunde hitta så, men samtidigt var det kul att det anordnades nått sånt här och tyckte det var grymt skoj att kunna racea smile

Vi valde att köra racet entré fritt samma dag med tanke på att vi inte ville stänga ute någon, det vi gör som arrangörer ser vi som ett nöjje o ville ha med fler på det såklart smile

Anledning till entré på sommarland är för att det kostar pengar för alla där så det går back annars, med tanke på att sommarland ska öppna parken osv! Idén är att båda intressena ska tjäna på det smile
Som tex
Svart röd norge reggad supra, Kom dit med dotter (tror jag, liten flicka iaf)
Tror det är precis som vi vill ha det med samarbetet, alla drar nytta av varandra, vi fick en häftig supra på utställningen och sommarland fick en glad gäst som troligtvis inte hade åkt denna långa vägen om det inte gick att mixa intressena smile

Tack för era tankar dem e jätte bra för oss att ta med oss till kommande år smile

MVH

men varför stog det då på andra tråden att man var tvungen och betala 250:- varför stog det ingen ändring? lixoom om man hade sagt att bilutställningen där ute + racet vart gratis så hade det ju säkert lockat mer folk som sagt men dem kunde ju kollat upp vilka som vart intresserade av att gå in på sommarland ändå, dem måste ju gått back eftersom det inte var mkt folk därinne ändå?

Foffis
27 maj 2012 · 676 Inlägg

Utställningen var bara gratis för den som ställde ut sin bil. Passagerare och besökande fick betala 250kr och hade då inträde till både utställningen och parken.

De hade varit större och dragit mer folk om datumet inte hade krockat med mycket annat. Bl.a då var de ljudia dagen i Mariestad, crusing i Mariestad, någon form sv. Utställning i mariestad, klass fotboll i Skövde och sedan gatebil i våler (?). Sen va de nog crusing i Trollhättan oxå så de va inte så konstigt att de inte kom fler utställare och besökande

karpson
27 maj 2012 ·

Någon som har lite bilder från träffen??

supraz
27 maj 2012 · 95 Inlägg

sachman skrev:

Mikszath skrev:
håller helt klart med om entren, blev riktigt besviken eftersom jag inte alls gått till sommarland och betalt 250:- om jag visste att racet vart gratis att köra i, i den andra tråden stog det att man vart tvungen och uppvisa sommarlands biljett för att få köra men jag såg en del som inte vart och betalt som körde ändå. eftersom det inte finns så mkt inne på sommarland för oss äldre vad jag kunde hitta så, men samtidigt var det kul att det anordnades nått sånt här och tyckte det var grymt skoj att kunna racea smile

Vi valde att köra racet entré fritt samma dag med tanke på att vi inte ville stänga ute någon, det vi gör som arrangörer ser vi som ett nöjje o ville ha med fler på det såklart smile

Anledning till entré på sommarland är för att det kostar pengar för alla där så det går back annars, med tanke på att sommarland ska öppna parken osv! Idén är att båda intressena ska tjäna på det smile
Som tex
Svart röd norge reggad supra, Kom dit med dotter (tror jag, liten flicka iaf)
Tror det är precis som vi vill ha det med samarbetet, alla drar nytta av varandra, vi fick en häftig supra på utställningen och sommarland fick en glad gäst som troligtvis inte hade åkt denna långa vägen om det inte gick att mixa intressena smile

Tack för era tankar dem e jätte bra för oss att ta med oss till kommande år smile

MVH

håller med var kanon att man kunde gå runt på sommarland och sen kolla på bilar 
Sambon och våran kom dit han gillade sommarland och så fick vi en familjedag där medans man ställde ut supran på bilutställningen.

varför bromsa när man kan gasa
Gladh90
27 maj 2012 · 124 Inlägg

karpson skrev:
Någon som har lite bilder från träffen??

om du har facebook så sök på andreas adde jansson så får du upp lite bilder smile vet ej om just din bil är med men värt ett försök smile

Mentos_
28 maj 2012 · 30 Inlägg

Tack för en bra träff, ingen som har bilder/filmer på min mattsvarta supra?

StahlgrenDesign Virtuell Designer
28 maj 2012 · 545 Inlägg

Har mellan 500-600 bilder på ingång, ge mig bara någon dag så kommer länkar mm. Finnas till bilderna här smile (Både racet och utställningen)

Senast redigerat av StahlgrenDesign (28 maj 2012)

Renault Megane Sport Tourer "Bose Edition" (2017)
Danneholm
28 maj 2012 · 11 Inlägg

StahlgrenDesign skrev:
Har mellan 500-600 bilder på ingång, ge mig bara någon dag så kommer länkar mm. Finnas till bilderna här smile (Både reacet och utställningen)

Kanon Anton! smile

Whatever you do, don't be stupid
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang