som sagt, är osäker på det där, vet vad jag har iaf, alltid nått. jag har "bara" petat i nya polybussningar och leder i hela framvagnen..
update.
lämnade iväg bakaxeln till en kille i gbg som satte ihop den så fint. slängde upp den på juldan när jag och sambon va nere över jul.
avsaknad av bromsband bak så blev det inte mycket mer gjort då. men axeln är färdig på plats.
beställde hem bromsband från dalhems och va ner nu i helgen som var, då upptäckte jag att jag saknar de små pinnarna som sitter mellan hjulcylinder och bromsband. de är nu beställda från Norrlands custom och kommer förhoppningsvis i veckan här.
istället. på med hjul, ut med åbäket, vända den och...
skruva ihop motor och låda, samt slå i de 2 sista frostpluggarna jag inte kommit åt innan. Tack för hjälpen Reine!
sen i brist på hjälpande händer så fick min kära mor sköta motorlyften. men motor fan ville aldrig komma ner på rätt plats, tills jag såg detta
motorfästet ligger an mot styrsnäckan, upp med motorn lite, av med motorfästet, fram med vinkelharry
frigång!
sen kom skrotet på plats
grenröret på högersidan hade jag dratt dit i förväg. lite trångt med bultarna där. värre när man tampas med en innerskärm oxå.
fast med växellådsbalk och på mer mer grenrör. servopump, generator, startmotor osv.
på söndan kom det en skäggig långhårig herre med en Badass Duster ner och hjälpte mig bena ut elen till motorn och förklara för mig hur jag tänkt fel (eller inte alls?) när jag dragit kablarna efter egna initiativ
vi kunde dock inte hålla oss och fick slänga på lite mer grejer, placera MSD boxen och lite sånt. nu ser det ut såhär.
lite mer elgrejer är beställda på Ebay och Dalhems och är hemma om några veckor så man kan fortsätta där, bland annat göra färdigt instrumenthuset och mittkonsolen. bakbromsarna kommer förhoppningsvis ihop till helgen (efter Norrköpingsmarknaden) och är då färdigt för att luftas. (Efter att jag flyttat solenoiden till linelocken då...)
sen inför julen skaffade jag mig ett MS2V3
som jag ska ha för att styra tändningen till en början, soppan får skötas av en 850cfm Demon BT förgasare tills vidare. MSet måste dock byggas om lite för att stämma överens med mina preferenser.