Volvo 945 LTT -96, allmänt småfix och förfining! :)

Min Volvo 945 LTT som ska fixas till och få en personlig touch :) Jag går i skolan så det finns inget överflöd av pengar så uppdateringarna kommer lite då och då :) Kommentera gärna och rösta gärna på bilen :) Addon och stänkskydd skall fästas upp sen är den fit for fight! Nybesiktigad utan anmärkning! :D
  • 149 Följare
  • 199 450 Visningar
  • Projektet avslutat 7 oktober 2016
Farbrorfransson Högskoleutbildad däcksparkare
31 juli 2012 · 1 481 Inlägg

cars4ever skrev:
Trevlig bil och kul att se någon som kan byta till annan instrumentbelysning än blått;)

Kul att du tycker det! smile Ja, börjar bli lite tjatigt plus att jag ska köra rött tema till det mesta hade jag tänkt så de fick bli så smile lägg gärna en kommentar och röst på bilen! smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92
Volvo 940 "Grp F" (1991)
Robb192 Tokig 08a
31 juli 2012 · 1 019 Inlägg

lättaste du kan göra är att köpa (svarta?) dörrsidor från en typ 91a byta dörrklädseln så har du skrynkelfritt! 

schysst med en röd bil btw!

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
Farbrorfransson Högskoleutbildad däcksparkare
31 juli 2012 · 1 481 Inlägg

robb192 skrev:
lättaste du kan göra är att köpa (svarta?) dörrsidor från en typ 91a byta dörrklädseln så har du skrynkelfritt! 

schysst med en röd bil btw!

Jo, jag vet att jag kan köpa svarta smile men tänkte att jag testar o ser hur det blir, blir det inte bra så kostar dom ca 100 kr på skroten, om ens så mkt :p Men tack för tipset iaf! smile

Ja, det är schysst! Så länge den inte är skitig eller matt ;p

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92
Volvo 940 "Grp F" (1991)
Robb192 Tokig 08a
31 juli 2012 · 1 019 Inlägg

Turbo-Fransson skrev:

robb192 skrev:
lättaste du kan göra är att köpa (svarta?) dörrsidor från en typ 91a byta dörrklädseln så har du skrynkelfritt! 

schysst med en röd bil btw!

Jo, jag vet att jag kan köpa svarta smile men tänkte att jag testar o ser hur det blir, blir det inte bra så kostar dom ca 100 kr på skroten, om ens så mkt :p Men tack för tipset iaf! smile

Ja, det är schysst! Så länge den inte är skitig eller matt ;p

hahah, om den aldrig är ren då ? haha

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
Farbrorfransson Högskoleutbildad däcksparkare
31 juli 2012 · 1 481 Inlägg

robb192 skrev:

Turbo-Fransson skrev:

robb192 skrev:
lättaste du kan göra är att köpa (svarta?) dörrsidor från en typ 91a byta dörrklädseln så har du skrynkelfritt! 

schysst med en röd bil btw!

Jo, jag vet att jag kan köpa svarta smile men tänkte att jag testar o ser hur det blir, blir det inte bra så kostar dom ca 100 kr på skroten, om ens så mkt :p Men tack för tipset iaf! smile

Ja, det är schysst! Så länge den inte är skitig eller matt ;p

hahah, om den aldrig är ren då ? haha

Haha, jadu, då får jag byta bort den :p eller lacka om den till brun, så inte skiten syns! big_smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92
Volvo 940 "Grp F" (1991)
Robb192 Tokig 08a
31 juli 2012 · 1 019 Inlägg

Turbo-Fransson skrev:

robb192 skrev:

Turbo-Fransson skrev:

Jo, jag vet att jag kan köpa svarta smile men tänkte att jag testar o ser hur det blir, blir det inte bra så kostar dom ca 100 kr på skroten, om ens så mkt :p Men tack för tipset iaf! smile

Ja, det är schysst! Så länge den inte är skitig eller matt ;p

hahah, om den aldrig är ren då ? haha

Haha, jadu, då får jag byta bort den :p eller lacka om den till brun, så inte skiten syns! big_smile

hahah undvik svart bara får då syns det som mest!

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
Farbrorfransson Högskoleutbildad däcksparkare
31 juli 2012 · 1 481 Inlägg

robb192 skrev:

Turbo-Fransson skrev:

robb192 skrev:

hahah, om den aldrig är ren då ? haha

Haha, jadu, då får jag byta bort den :p eller lacka om den till brun, så inte skiten syns! big_smile

hahah undvik svart bara får då syns det som mest!

Jo, det vet jag, men det är snyggt när det är rent! big_smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92
Volvo 940 "Grp F" (1991)
Str_th Thats cute i ride Motocross
10 augusti 2012 · 22 Inlägg

Turbo-Fransson skrev:

robb192 skrev:

Turbo-Fransson skrev:

Haha, jadu, då får jag byta bort den :p eller lacka om den till brun, så inte skiten syns! big_smile

hahah undvik svart bara får då syns det som mest!

Jo, det vet jag, men det är snyggt när det är rent! big_smile

blev ju ganska fint ändå eller vad säger du ? smile

thats cute i ride Motocross
N!cke Västra Wärmland
10 augusti 2012 · 236 Inlägg

du är inte sugen på lite skystare inredning till bilen?

Farbrorfransson Högskoleutbildad däcksparkare
11 augusti 2012 · 1 481 Inlägg

Roxshox skrev:

Turbo-Fransson skrev:

robb192 skrev:

hahah undvik svart bara får då syns det som mest!

Jo, det vet jag, men det är snyggt när det är rent! big_smile

blev ju ganska fint ändå eller vad säger du ? smile

Jodå, duger väl åt mig wink

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92
Volvo 940 "Grp F" (1991)
Farbrorfransson Högskoleutbildad däcksparkare
11 augusti 2012 · 1 481 Inlägg

N!cke skrev:
du är inte sugen på lite skystare inredning till bilen?

Det kanske! Beror på vad och pris smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92
Volvo 940 "Grp F" (1991)
N!cke Västra Wärmland
11 augusti 2012 · 236 Inlägg

grått helskinn i bra skick.pris vet ja inte.går att se lite på nån av mina bilder har fler i datan om du är intresserad

Farbrorfransson Högskoleutbildad däcksparkare
11 augusti 2012 · 1 481 Inlägg

N!cke skrev:
grått helskinn i bra skick.pris vet ja inte.går att se lite på nån av mina bilder har fler i datan om du är intresserad

Aa, lite iaf smile Men helt beroende på pris och skick smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92
Volvo 940 "Grp F" (1991)
ironscull Hörs och syns man inte finns man inte heller :/
11 augusti 2012 · 640 Inlägg

Sjukt snygg big_smile ..
Tycker om att du har rött istället för blått som alla andra big_smile .
Kommer själv att ha rött i instrumentpanelen har redan i taket big_smile
Prem lagt helt klart big_smile

Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga.
Don't Drink and Drive det dör för många på vägarna gör som mig visa att du bryr dig :)
Farbrorfransson Högskoleutbildad däcksparkare
11 augusti 2012 · 1 481 Inlägg

ironscull skrev:
Sjukt snygg big_smile ..
Tycker om att du har rött istället för blått som alla andra big_smile .
Kommer själv att ha rött i instrumentpanelen har redan i taket big_smile
Prem lagt helt klart big_smile

Passar mer med rött på en röd bil! Lägg en komentar o en röst på bilen med vetja! big_smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92
Volvo 940 "Grp F" (1991)
Farbrorfransson Högskoleutbildad däcksparkare
24 augusti 2012 · 1 481 Inlägg

Tjena allihop! Det var ett tag sen man uppdaterade här.. Det har fortfarande hänt lite saker men jag måste ut till skroten för att köpa lite nya grejer smile Sen kan det börja mekas igen! big_smile Så fort jag träffar min ena kusin så ska jag fråga honom vad han vill ha för att lacka en del grejer på bilen åt mig smile

Och nu en liten fråga.. Har funderingar på att sälja Titanfälgarna och köpa några andra.. Vad tycker ni att jag ska köpa? big_smile Kom gärna med förslag och lägg gärna till en bild så man får se hur dom ser ut smile

Har även varit på Vallåkra och kollat på MÅNGA fina bilar smile Köpte även 2st dioder av diodhuset.se, och när  jag kopplade in dom hemma i bilen så var den ena rosa och den andra röd.... Och jag hade köpt 2st röda enligt kvittot.. Aja, jag har hört av mig till dom och dom sa att jag skulle ge dom mitt mobilnummer och det har jag med gjort men dom har inte hört av sig än.. Hoppas att dom gör det snart!!

Ha de gutt! Återkommer med ny update när jag har hämtat mina saker på skroten! big_smile
Mvh Danne

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92
Volvo 940 "Grp F" (1991)
Farbrorfransson Högskoleutbildad däcksparkare
28 augusti 2012 · 1 481 Inlägg

En liten snabb fråga.. Om det är någon som har lackat en 745/945 eller liknande, hur många liter färg gick det åt? Vore skitbra om någon hade ett svar då jag bara får ha bilen i garaget i 2 månader till, sen ställs den i carporten sad och jag har funderingar på att lacka om den.. smile

Och är det över huvud taget någon som läser tråden? Tycker att det är lite dåligt med kommentarer.....

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92
Volvo 940 "Grp F" (1991)
Eliiaasson Low is a lifestyle
28 augusti 2012 · 364 Inlägg

Klart man läser smile Ingen aning med färgen men kan inte va så svårt att söka sig fram till. smile

Farbrorfransson Högskoleutbildad däcksparkare
28 augusti 2012 · 1 481 Inlägg

Eliiaasson skrev:
Klart man läser smile Ingen aning med färgen men kan inte va så svårt att söka sig fram till. smile

Kul att någon gör! smile Har sökt, men jag kanske är värdelös på att göra det lol

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92
Volvo 940 "Grp F" (1991)
Eliiaasson Low is a lifestyle
28 augusti 2012 · 364 Inlägg

Turbo-Fransson skrev:

Eliiaasson skrev:
Klart man läser smile Ingen aning med färgen men kan inte va så svårt att söka sig fram till. smile

Kul att någon gör! smile Har sökt, men jag kanske är värdelös på att göra det lol

Haha, sökte också och hittade inte heller nåt! tongue Också sugen på att lacka om min, men får se va pengarna räcker till först smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang