Inför: BIMMERS OF SWEDEN #2 2012 at Eskilstuna Motorstadion - Lördagen den 15 september

Dotzie
17 juli 2012 · 485 Inlägg

Jag vill inte vara en bitterf....och jag litar också på Mfive och hans crew...men är detta verkligen en bra ide´...att låta den som vill få åka på sladd på denna gokart-bana?...en enda miss kan få katastrofala följder...människor och bilar.....kommer det att finnas skyddsutrustning vid de delar av banan där det finns publik?roll



Mfive skrev:
*****VIKTIG INFO GÄLLANDE BANKÖRNINGEN PÅ BIMMERS OF SWEDEN #2, 15 SEPTEMBER******


Då ett antal av de som kör bana gärna ville köra på ställ/drifta vid första träffen i maj har vi beslutat följande:

Vi kommer att dela upp körningen i två olika sorters körpass. Ett där man kör vanlig bankörning, där man INTE får sladda/komma på ställ/drifta.
Men sedan är det ett pass där man har tillåtelse för detta. Man får givetvis köra vanlig körning under dessa pass, om man vill.

Det kommer vara 30-minuterspass av bägge delarna.
2 pass vanlig körning och 2 pass med tillåtelse för ställ/drift på förmiddagen och likadant på eftermiddagen.
Alla passen kör åt samma håll på banan.

Se info om detta på bifogad bild. Vi uppdaterar på de sidor/forum där info om träffen står.

Frågor kan ställas till ---> bimmersofsweden@live.se

Till denna adress anmäler du även dig till bankörningen. Det finns 50 platser totalt att tillgå, så anmäl dig NU, om du inte vill riskera att bli utan plats.


Skicka namn, adress, BMW-modell samt regnr.

Anmälningsavgiften är 300 kr, som kommer på faktura via .pdf till din mail.

SMA-licens kan tecknas på plats för 150 kr/dag, eller om du vill teckna för ett år, kan du göra det på Svenska Motoralliansens hemsida.


VIKTIGT att ni som ska köra bana är på plats i tid, på morgonen den 15 september! Mellan kl. 07:00-07:30 SKA ni vara på plats!

VÄLKOMMEN!

http://i1213.photobucket.com/albums/cc4 … krning.jpg

My car Brings Me Women
trollis
17 juli 2012 ·

Dom åkte ju på sladd sist o om jag inte minns rätt för 2-3 veckor sen körde dom drifting där, o även limmet var med o körde.


Dotzie skrev:
Jag vill inte vara en bitterf....och jag litar också på Mfive och hans crew...men är detta verkligen en bra ide´...att låta den som vill få åka på sladd på denna gokart-bana?...en enda miss kan få katastrofala följder...människor och bilar.....kommer det att finnas skyddsutrustning vid de delar av banan där det finns publik?roll



Mfive skrev:
*****VIKTIG INFO GÄLLANDE BANKÖRNINGEN PÅ BIMMERS OF SWEDEN #2, 15 SEPTEMBER******


Då ett antal av de som kör bana gärna ville köra på ställ/drifta vid första träffen i maj har vi beslutat följande:

Vi kommer att dela upp körningen i två olika sorters körpass. Ett där man kör vanlig bankörning, där man INTE får sladda/komma på ställ/drifta.
Men sedan är det ett pass där man har tillåtelse för detta. Man får givetvis köra vanlig körning under dessa pass, om man vill.

Det kommer vara 30-minuterspass av bägge delarna.
2 pass vanlig körning och 2 pass med tillåtelse för ställ/drift på förmiddagen och likadant på eftermiddagen.
Alla passen kör åt samma håll på banan.

Se info om detta på bifogad bild. Vi uppdaterar på de sidor/forum där info om träffen står.

Frågor kan ställas till ---> bimmersofsweden@live.se

Till denna adress anmäler du även dig till bankörningen. Det finns 50 platser totalt att tillgå, så anmäl dig NU, om du inte vill riskera att bli utan plats.


Skicka namn, adress, BMW-modell samt regnr.

Anmälningsavgiften är 300 kr, som kommer på faktura via .pdf till din mail.

SMA-licens kan tecknas på plats för 150 kr/dag, eller om du vill teckna för ett år, kan du göra det på Svenska Motoralliansens hemsida.


VIKTIGT att ni som ska köra bana är på plats i tid, på morgonen den 15 september! Mellan kl. 07:00-07:30 SKA ni vara på plats!

VÄLKOMMEN!

http://i1213.photobucket.com/albums/cc4 … krning.jpg

Mfive
17 juli 2012 · 1 393 Inlägg

Precis som trollis säger så kör den stora driftingserien där ( http://spdseries.se/ ) och det handlar inte om driftingpass, utan om att de ska få sladda lite/komma på ställ. Någon kanske driftar lite, men inte 50 stycken.
De som sladdade i kurvorna sist, blev avflaggade. Nu får de chansen att göra det utan att bli det.

Bangänget styr och ställer med driftingtävlingar ganska ofta, så de har bra koll.

Vi har lyssnat till vad förarna vill och delar därför upp det så här. Man får givetvis köra på alla pass man vill.


Mvh

Senast redigerat av Mfive (17 juli 2012)

CEO @ Bimmers Of Sweden
Dotzie
17 juli 2012 · 485 Inlägg

Ok..smile....då hoppas vi att det funkar då.

My car Brings Me Women
smeagoll Xzation
17 juli 2012 · 101 Inlägg

Kommer åka breddade plåtisar till nästa träff :-)

BMW 323i "Convertible" (1996)
635CSi
17 juli 2012 · 135 Inlägg

Robban: Gött att du dyker upp med 635:an! Jag ska se till att ha fart på "Grönsaken" till träffen så får vi snacka lite (mycket) e24! smile

BMW 525iM "eSextin" (2010)
BMW 635 CSi "den Svarta" (1986)
BMW Alpina B7 Turbo Coupé "den Gröna" (1986)
Divad
21 juli 2012 · 60 Inlägg

självklart kommer även jag och gasar lite! smile

635CSi
21 juli 2012 · 135 Inlägg

Kanonbra David! fast inte helt oväntat wink
Huuu... jag ska ut till garaget nu och sätta ihop det sista på Alpinan, sen ska den äntligen igång!smile

Vi hörs!

BMW 525iM "eSextin" (2010)
BMW 635 CSi "den Svarta" (1986)
BMW Alpina B7 Turbo Coupé "den Gröna" (1986)
shidapu Herr
21 juli 2012 · 851 Inlägg

Vist kommer det fina ström att tillgå även denna gång ?

Det är ni som är konstiga, det är jag som är normal.
150,7db @ 42hz BMW E39T med 5 säten
Spordas av: [Min plånbok]
Byggd av: [Mina händer]
Mfive
21 juli 2012 · 1 393 Inlägg

Ja shidapu! Det ska finnas!

CEO @ Bimmers Of Sweden
shidapu Herr
21 juli 2012 · 851 Inlägg

Lika bar att dubelkolla... smile

tackar

Det är ni som är konstiga, det är jag som är normal.
150,7db @ 42hz BMW E39T med 5 säten
Spordas av: [Min plånbok]
Byggd av: [Mina händer]
Mfive
24 juli 2012 · 1 393 Inlägg

Påminner er som är sugna att köra bana att snarast anmäla er!!

Det finns 50 stycken platser.

Läs info om bankörningen och hur du gör anmälan i denna tråds förstainlägg, på sidan 1.


Go, go, go...

CEO @ Bimmers Of Sweden
Alpinabiturbo Kulan
27 juli 2012 · 1 435 Inlägg

Ja planerar att dyka upp med min 540i/6 Touriing smile

BMW 320D Touring "Titansilver" (2008)
BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
BMW 523ia "Aspensilver" (1996)
Mfive
27 juli 2012 · 1 393 Inlägg

Underbart!!

CEO @ Bimmers Of Sweden
hedeknasan Professional dreamer
29 juli 2012 · 398 Inlägg

Ser fram emot den 15e, har tatt ledigt och är laddad som sjötton! smile

Jag är satt på denna jorden för att njuta, jag har försökt men jag kan inte sluta! :)
Mfive
29 juli 2012 · 1 393 Inlägg

Det låter helt underbart!! Kommer bli minst lika bra som sist, bara vädret är med oss även denna gång!

CEO @ Bimmers Of Sweden
hedeknasan Professional dreamer
29 juli 2012 · 398 Inlägg

Mfive skrev:
Det låter helt underbart!! Kommer bli minst lika bra som sist, bara vädret är med oss även denna gång!

Ni lägger ut väldigt mycket info på fb, lägger ni även ut samma info på hemsidan? För oss utan fb, tänkte jag på smile

Jag är satt på denna jorden för att njuta, jag har försökt men jag kan inte sluta! :)
Mfive
29 juli 2012 · 1 393 Inlägg

All info som har med träffen att göra, läggs ut samma info på alla sidor där det står om träffen.

Är galet mycket aktivitet i BMW-gruppen! Är många som skaffar Facebook endast för att joina gruppen och "hänga med där".

Finns ingen motsvarighet för BMW-förare i Sverige.

Gruppen ---> http://www.facebook.com/groups/315495808488749/

CEO @ Bimmers Of Sweden
Mfive
2 augusti 2012 · 1 393 Inlägg

Sjuk aktivitet i vår Facebookgrupp, där det skrivs om ALLT som har med BMW att göra. Träffen diskuteras flitigt, så ni som missat att gå med där, gör det NU ---> http://www.facebook.com/groups/315495808488749/


Om DU tänkt åka med någon av samåkningarna från runt om i Sverige, som går till träffen.
Skriv upp dig i vald samåkningstråd. Se de olika städerna på sida 1, högst upp.

CEO @ Bimmers Of Sweden
DeKey Glidare
2 augusti 2012 · 133 Inlägg

nu har man planerat in ledigheten den 15: sep. kommer denna gång men inte med lika fet M3:a som sist.

BMW M3 Cab "BLACK ANGEL" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang