Projekt: Att rädda en "Cheva Van" undan rostdöden eller i detta fall en förklädd GMC Vandura.

Köpte denna Vanen av en kompis som i sin tur hade köpt den ifrån min farbrors dödsbo. Som tur var fick kunde jag köpa tillbaks den av honom och på så vis försöka rädda den undan rost/reservdelsdöden. Meningen är att skapa en schysst festivalvan som räddar mig undan tälthelvetet på vissa förekommande hårdrocksfestivaler runt om i vårt avlånga land! Tanken är att den ska bli något av en B-Team Van, alltså en Van som inte riktigt når hela vägen upp till toppen men nära nog, eller kanske ändå inte? Eller som Wicca här på forumet uttryckte det: "You can´t afford the A-team? No worries, the B-team is here to try and help you, as best as they can..."
  • 126 Följare
  • 123 622 Visningar
  • Uppdaterades senast 27 juni 2018
Big_JN
15 september 2012 · 2 126 Inlägg

Andrew91 skrev:
klart man hänger på! smile

Trevligt big_smile

Big_JN
19 september 2012 · 2 126 Inlägg

JohnWayne skrev:
Javisst smile

Trevligt cool

-MATS- VWetgirig hobbymekare
8 oktober 2012 · 1 917 Inlägg

Bumpelibump smile

Mina projekt: Patinerad VW typ 1 1955 -- Resto-looker VW typ 117 1957 - - BigBlock Edsel 1959 - - Cabbad VW typ3 1968
.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
Big_JN
8 oktober 2012 · 2 126 Inlägg

-MATS- skrev:
Bumpelibump smile

Trevligt att ha dig tillbaka här på Garaget big_smile

Här står det still just nu men kommer snart igång igen, sitter just nu och klurar på hur jag skall fortsätta med vanen...
Gas till svetsen är hemma så det är bara plåt och pengar som fattas just nu tongue

volvo_142_turbo_73
26 oktober 2012 · 8 Inlägg

Premunation lagd !

Hej Hej Hemskt Mycket Hej
Big_JN
28 oktober 2012 · 2 126 Inlägg

volvo_142_turbo_73 skrev:
Premunation lagd !

Trevligt! cool

Kan säga att arbetet på Chevan ska snart komma igång igen...

Vet att jag skrivit detta tidigare men har väntat på att få ihop pengar och ork till att komma igång ordentligt, Vanen ska ju trots allt ut i trafik i sommar oavsett vad smile
Kommer att inhandla en ordentlig Kompressor denna veckan så snart börjar det hända lite.

Så länge får ni hålla tillgodo med detta fotobevis på att Vintern kommit till Skåne hmm

https://www1.garaget.org/gallery/images/29/28713/28713-0232ee0b3e62c07dff7e9a386740feba.jpg

Kan också meddela att jag fått en smärre musinvasion i Chevan och har nu plockat över 50 st med hjälp av fällor yikes
Verkar vara gott om dom jävlarna i år sad
Är tacksam att jag plockade väck mattan och nu kommer jag att plocka in sätena så att dom inte förstörs
Och under tiden tills jag kan komma igång med Chevan så roar jag mig med att hjälpa farsan att få igång hans gamla Fordson Power Major som skymtas i bakgrunden i fotot ovan smile

Det var alles för today...

JohnWayne
29 oktober 2012 · 5 071 Inlägg

Släpade hem en gammal Amazon en gång, där en kull musungar härbärgade. Problemet löstes dock enkelt av min katt hmm

Big_JN
29 oktober 2012 · 2 126 Inlägg

JohnWayne skrev:
Släpade hem en gammal Amazon en gång, där en kull musungar härbärgade. Problemet löstes dock enkelt av min katt hmm

Ibland är det bra med husdjur big_smile

Tyvärr är jag allergisk mot katter och nån utekatt vill jag inte ha så det är jag som får sköta fångandet av musjävlarna hmm

Hade en Doberman i början av 80-talet som var överjävlig på att fånga möss... cool

Senast redigerat av Big_JN (29 oktober 2012)

-MATS- VWetgirig hobbymekare
29 oktober 2012 · 1 917 Inlägg

Big_JN skrev:
Kan också meddela att jag fått en smärre musinvasion i Chevan och har nu plockat över 50 st med hjälp av fällor yikes
Verkar vara gott om dom jävlarna i år sad

Usch och fy mad

Nu blev jag riktigt orolig, måste kila ut och kolla i mina avställda bilar så att det inte är likadant där yikes !

Mina projekt: Patinerad VW typ 1 1955 -- Resto-looker VW typ 117 1957 - - BigBlock Edsel 1959 - - Cabbad VW typ3 1968
.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
Big_JN
29 oktober 2012 · 2 126 Inlägg

-MATS- skrev:

Big_JN skrev:
Kan också meddela att jag fått en smärre musinvasion i Chevan och har nu plockat över 50 st med hjälp av fällor yikes
Verkar vara gott om dom jävlarna i år sad

Usch och fy mad

Nu blev jag riktigt orolig, måste kila ut och kolla i mina avställda bilar så att det inte är likadant där yikes !

Ja lika bra och kolla vet att många har fått problem här i nordvästra Skåne, även i bilar som körs dagligen! sad

Big_JN
13 december 2012 · 2 126 Inlägg

Arbetet på Vanen ligger nere och kommer nog inte återupptas förrän snö och kyla försvunnit!
Kompressor är inhandlad så när arbetet väl kan återupptas så kommer det underlättas en hel del genom att ha ordenliga verktyg och hjälpmedel!
För övrigt så är man allmänt nere dels för den stränga kylan men mest pga att min Farbror dog i förra veckan! Det var han som ägde GMC Vanen jag gjorde vid i somras, han blev 66 år RIP.


https://www1.garaget.org/gallery/images/29/28713/28713-34dc14287fd0a3f93637c8d7098eb8d5.jpg


Till er som följer denna tråden så ber jag om ert tålamod och jag ger er mitt ord på att renoveringen kommer att återupptas så fort det blir varmare, Utan garage så är det inte mycket mer än samla delar osv jag kan göra för tillfället, jag kan dock meddela att det blir Chevan som jag kommer att göra vid först och att den ska besiktas innan sommaren börjar, VW Caddyn får vänta tills Chevan är klar helt enkelt big_smile

MVH

Pendulum
13 december 2012 · 1 298 Inlägg

Tråkigt att höra om din farbror där.
Har ju också skaffat mig en van men har inte heller någon större möjlighet att greja nu på vintern så blir väl att samla på sig lite grejer och ta tag i det till våren. Finns ju lite att göra.

Mvh

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
-MATS- VWetgirig hobbymekare
13 december 2012 · 1 917 Inlägg

Verkligen tråkigt med din farbror ... I min egen familjekrets har vi också haft det lite motigt med två dödsfall denna höst, så jag vet hur det kan kännas motigt och deppigt neutral

Mina projekt: Patinerad VW typ 1 1955 -- Resto-looker VW typ 117 1957 - - BigBlock Edsel 1959 - - Cabbad VW typ3 1968
.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
Mattsson_91 Självlärd
13 december 2012 · 3 083 Inlägg

Tråkigt med din farbror.
Vet hur det är o meka när det är vinter. Stod själv och höll på med min 142 lite när det var en halvmeter snö ute. Ingen höjdare direkt

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Big_JN
13 december 2012 · 2 126 Inlägg

Pendulum skrev:
Tråkigt att höra om din farbror där.
Har ju också skaffat mig en van men har inte heller någon större möjlighet att greja nu på vintern så blir väl att samla på sig lite grejer och ta tag i det till våren. Finns ju lite att göra.

Mvh

Tack och jo det är riktigt ledsamt att han gick bort och det var jävligt oväntat också för den delen men så är ju livet även om det är trist utav bara helvete sad

Din Van är riktigt jädra fin! Speciellt om man jämför den mot min Cheva, men i jämförelse mot min så är ju även den mest nersupna festival vanen i bra skick tongue

Volvo142_73a skrev:
Tråkigt med din farbror.
Vet hur det är o meka när det är vinter. Stod själv och höll på med min 142 lite när det var en halvmeter snö ute. Ingen höjdare direkt

Tack
Nä att stå ute i snön och mecka o hålla på är definitivt ingen hit, har ju en hel del att svetsa och det lär väl slå sig värre än fan om man försökte. Är ju stora o raka plåtytor som ska svetsas ju hmm

-MATS- skrev:
Verkligen tråkigt med din farbror ... I min egen familjekrets har vi också haft det lite motigt med två dödsfall denna höst, så jag vet hur det kan kännas motigt och deppigt neutral

Tack och jag beklagar sorgen för din del också, är ju en del av livet men är ju lika trist för det och det tar hårt på en mentalt men det enda man kan göra är att kämpa vidare hur svårt det än känns.

Har ju fått en del grejor ifrån hans GMC van som kommer att installeras i min Cheva så jag har beslutat mig att bygga den lite till hans minne!
Sen har ju hans GMC van sålts till en kompis till mig så jag ska hjälpa han att göra den i ordning och det får man ju ta som ett terapi arbete...

ehedman
13 december 2012 · 1 966 Inlägg

Tråkigt att läsa om din farbror, må han vila i frid.

Se till att samla ihop mycket energi och inspiration nu under julledigheten, så projektet får en redig start framme vid vårkanten senare. Lycka till!

Big_JN
15 december 2012 · 2 126 Inlägg

ehedman skrev:
Tråkigt att läsa om din farbror, må han vila i frid.

Se till att samla ihop mycket energi och inspiration nu under julledigheten, så projektet får en redig start framme vid vårkanten senare. Lycka till!

JohnWayne skrev:
Jag beklagar sorgen sad

Tackar för omtanken ni båda!

Och jo jag försöker att samla ihop lite ork och motivation. Planerar lite hur jag ska styla den både in och utvändigt. Samlar även på mig olika delar så det bara är att köra igång så fort värmen kommer tillbaka som i detta vintervädret känns långt borta hmm
Vädret gör det också mycket svårare att skingra tankarna och så kommer det nog vara fram tills begravningen är över och det blir i början av det nya året...

Förresten om någon vet var man kan hitta plåt till lastutrymmet till en en Cheva/GMC Van så får ni gärna tipsa om detta annars blir det väl till att låta ett plåtslageri att tillverka lite. Är ju nån kvadratmeter som behöver bytas roll

Senast redigerat av Big_JN (15 december 2012)

Big_JN
23 december 2012 · 2 126 Inlägg

Vill bara önska alla som följer denna tråden en riktigt GOD JUL!  cool

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang