Edit: Spökställen hela sverige,världen!

-Bazz3r- Team Breehäng
22 juli 2012 · 1 623 Inlägg

Mr_dOhC skrev:
Haha, ssccchhh smile Inte avslöja tongue

Haha tog bort inlägget nu lol Bra skrivet förresten, mycket spännande läsning smile Skulle inte häller vilja sova på dedär gammla sjukhuset! yikes

R1 3
└┼┤
2 4
Mr_dOhC
22 juli 2012 · 214 Inlägg

-BASmannen- skrev:

Mr_dOhC skrev:
Haha, ssccchhh smile Inte avslöja tongue

Haha tog bort inlägget nu lol Bra skrivet förresten, mycket spännande läsning smile Skulle inte häller vilja sova på dedär gammla sjukhuset! yikes

Haha, måste ju inte ta bort allt wink men ok smile

Tackar för det ! smile

Nä det tänker iallafall inte jag göra igen, men det kan ju vara en kul grej att ha gjort wink

-Bazz3r- Team Breehäng
22 juli 2012 · 1 623 Inlägg

Mr_dOhC skrev:

-BASmannen- skrev:

Mr_dOhC skrev:
Haha, ssccchhh smile Inte avslöja tongue

Haha tog bort inlägget nu lol Bra skrivet förresten, mycket spännande läsning smile Skulle inte häller vilja sova på dedär gammla sjukhuset! yikes

Haha, måste ju inte ta bort allt wink men ok smile

Tackar för det ! smile

Nä det tänker iallafall inte jag göra igen, men det kan ju vara en kul grej att ha gjort wink

Haha jo de blir roligare så winkbig_smile

Ja kanske de big_smile

R1 3
└┼┤
2 4
mackan663 Skåneland
23 juli 2012 · 103 Inlägg

riktigt nice att det kom in så långa historier ,kommer att läsa bloggarna imorgon när det är ljust, gör inte sånt på natten eftersom man ska snart sova tongue. vill kunna få lite sömn smile.

Volvo 945-853 GL "Sledna Pärlan" (1991)
-Bazz3r- Team Breehäng
23 juli 2012 · 1 623 Inlägg

mackan663 skrev:
riktigt nice att det kom in så långa historier ,kommer att läsa bloggarna imorgon när det är ljust, gör inte sånt på natten eftersom man ska snart sova tongue. vill kunna få lite sömn smile.

Haha jag gjorde ju felet att börja kolla igenom dom, så de sket sig rätt rejält tongue

R1 3
└┼┤
2 4
mackan663 Skåneland
23 juli 2012 · 103 Inlägg

-BASmannen- skrev:

mackan663 skrev:
riktigt nice att det kom in så långa historier ,kommer att läsa bloggarna imorgon när det är ljust, gör inte sånt på natten eftersom man ska snart sova tongue. vill kunna få lite sömn smile.

Haha jag gjorde ju felet att börja kolla igenom dom, så de sket sig rätt rejält tongue

haha, ibland är man lite nyfiken tongue.

Edit: Vågar fan inte kolla igenom videon på "http://www.borgvattnet.eu/".... Får ta det en annan gång tongue.

Senast redigerat av mackan663 (23 juli 2012)

Volvo 945-853 GL "Sledna Pärlan" (1991)
Mattsson_91 Självlärd
30 juni 2013 · 3 083 Inlägg

Gammal tråd i och för sig. Men är det ingen som har nått intressant o berätta?

Detsamma gäller denna tråden http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 61&p=2

Sjukt intressant med sånt

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
770_EVOLVE GREASEMONKEY
1 juli 2013 · 822 Inlägg

Jag har bott i ett hus som är byggt på en gammal kyrkogård som ska ha brukats sen 1500-talet till 1800-tal, den tros vara byggde på 1100-talet.
Dom byggde ny kyrka år 1868 för att den gamla inte räckte till som kyrka eller begravningsplats.
Kyrkogården blev plats för en skola på 1900-talets början, dom skolbyggnaderna är nu bostäder.
Min första upplevelse var ett riktigt bajsa ner sig moment. Jag och min kompis hade varit ute på fest en sommarnatt och kom hem runt 03:00 på natten och stannade utanför det ena huset som jag bodde i och rökte en stund. Det huset har en tvättstuga i källaren, man kommer först in i hallen, sen är det 2 lägenheter, en tvättstugedörr med trapp ner i källaren och en trappa upp för ytterligare en lägenhet, den jag bodde i.
Vi står och röker när vi båda två reagerar på att nån går i trappen nerifrån och upp ifrån tvättstugan, med snabba steg i början så börjar stegen att bli allt mer smygande när dom närmar sig dörren, jag och kompisen bestämmer oss ganska direkt att vi inte ska låta oss skrämmas av personen som hört oss som tänkt skrämma oss först. Så vi smög snabbt fram till dörren och slet upp den och skrek ett klassiskt bu!
............ Ingen var där, vi gick ner i källaren och kollade överallt utan att hitta någon, den dörren var den ända vägen ner i källaren också, vi blev jävligt skraja och gick upp i lägenheten och väntade på att dagen skulle komma så vi sov på dagen istället..

Sen upplevde mina grannar att det var fotsteg i deras lägenheter och att spöken satte sig i sängarna och liknade. En av dom hade en dejt/partner som slutade åka hem till personen pga detta.

Min andra upplevelse var när jag var i garaget som ligger på samma plats, ska ta den kort.
När jag gick ner till garaget så var det ingen snö ute alls (februari), sen var jag i garaget i säkert 10 timmar när det på natten bankar så inåt helvete på dörren/porten, jag tänkte att det var min fulla granne som ville hälsa på..
Får en rejäl chock när jag öppnar och ser 1 dm nysnö utan några som helst FOTSPÅR!
Jag blir rejält skrämd och stänger dörren, det blev inte bättre av att det BANKAR ännu en gång på samma sätt som första gången! Jag har i detta läge stängt dörren/porten och sitter och trycker i ena hörnet med stereon på högsta volym tills jag bestämmer mig för att lägge benen på ryggen och hoppa in i bilen för att åka därifrån över natten..

Utöver det så har jag inte upplevt något mer personligen. Kan påpeka det att ingen av mina dåvarande grannar bor där nu!

För att summera, spöken finns! Dom är bara väldigt skygga, men dom gillar att jävlas med oss!

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
Mattsson_91 Självlärd
1 juli 2013 · 3 083 Inlägg

Underbar historia smile. Om än så skrämmande tongue..

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
ph3w Utan lem
1 juli 2013 · 419 Inlägg

Får man möjligtvis fråga om adressen till det stället? så att man kan komma och skrämma livet ur sig själv

770_EVOLVE GREASEMONKEY
2 juli 2013 · 822 Inlägg

ph3w skrev:
Får man möjligtvis fråga om adressen till det stället? så att man kan komma och skrämma livet ur sig själv

Kyrkan ligger utanför Lanna som i sin tur ligger väster om Örebro, ca 2mil.

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
ph3w Utan lem
2 juli 2013 · 419 Inlägg

ok, ty smile

Tyskestuk MK Stance Squad
2 juli 2013 · 139 Inlägg

ph3w skrev:
Vet någon ett bra spökställe i närheten av borås/göteborg? urban exploring går också bra;)

Har vart och urban explorat tidigare, men så lättskrämd som jag är trodde jag att varenda lilla ljud var en zombie.. speciellt när det var en gravsten på en av tomterna :p

Ut på gamla 41an mot ridhuset, åk upp sent på natten till gamla militärhusen där uppe "spökstaden" numera paintball dreams som håller till där!

Du måste ju varit där? Är väl typ 10 stora jävla hus, med tunnlar och skit under dem, vi var ett gäng där förra sommaren mitt på natten och skrämde upp varandra till max, rätt creepy där ute! wink

..Low and Slow , that's the life style..
Volkswagen Golf Mk5 "GALTEN-Scrape No.3" (2006)
LordLife
4 juli 2013 · 998 Inlägg

Ville bara dela med mig av en historia min kollega berättade.
Han och hans fru och deras 3 barn hade flyttat till ett nytt hus, nytt för dom inte nybyggt, när dom hade fått allt i ordning och bott där en vecka så började vissa av barnens leksaker dom som gick på batteri att gå ingång på nätterna, hände varje natt.

När han städade ur förrådet hittade han en gammal boll där det stod William på, han tänkte inte mer på det men så en natt när allt sattes i gång och han gick ner för att kolla för man vet ju aldrig vad där är men där var helt tomt med leksakerna var på, trött som han var så halv skrek han: William för fan gå och lägg dig, sen den dagen har det varit tyst.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang