Gratis/billig parkering utanför stan (Stockholm)

Mikso
17 juli 2012 · 11 Inlägg

Constantine skrev:
Jo jag vet, vilka tider åker du? för köerna brukar oftast börja på essingeleden strax innan Västberga/Södermalm/Liljeholmen avfarten

Mellan 7-8 på morgonen, och 15-16 på eftermiddagen ungefär.

discokapten Kapten på disco!
18 juli 2012 · 1 729 Inlägg

Välkommen till stockholm, förut ville du ha p-plats i innerstan för under 800:-, nu vill du ha en gratis infartsparkering vid gullmars... Varför åker du inte kommunalt hela vägen för?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Mikso
18 juli 2012 · 11 Inlägg

discokapten skrev:
Välkommen till stockholm, förut ville du ha p-plats i innerstan för under 800:-, nu vill du ha en gratis infartsparkering vid gullmars... Varför åker du inte kommunalt hela vägen för?

Man vill ju undersöka de möjligheter som finns för parkering i stan också, och sen göra en ungefärlig kalkyl på vilket alternativ som verkar bäst. Vissa föredrar helt enkelt att köra bil. Kom gärna med relevanta förslag.

Senast redigerat av Mikso (18 juli 2012)

Constantine
18 juli 2012 · 679 Inlägg

Du kan få stå billigt på vår parkering, men den är som sagt vid Västberga allé.

Dotzie
18 juli 2012 · 485 Inlägg

sleepyoh skrev:
Runt Gullmarsplan är det rätt knepigt att hitta plats, du behöver oftast tillstånd för att stå där. Typ boendetillstånd, misstänker att det är för att just eliminera infartsparkeringen. Ska tänka lite och se om jag kommer på någonting runt i krokarna där, just nu ståre still.

Jag tror att det är en infartsparkering vid Globen....borde finnas info på stockholms stads hemsida.....den ligger annars...om du åker från grillkiosken vid globen.....västerut....förbi stadshusförvaltningen på vänster...andra infarten till Höger om jag minns rätt....bakom en massa träd o buskage...smile

My car Brings Me Women
Mikso
18 juli 2012 · 11 Inlägg

Constantine skrev:
Du kan få stå billigt på vår parkering, men den är som sagt vid Västberga allé.

Hur mycket kostar parkering där, från säg kl 7:00-16:00?

Dotzie
18 juli 2012 · 485 Inlägg

Vet inte tror det är gratis...det är infartsparkering tror jag...åk förbi där och kolla...det är något år sedan jag stod där.

My car Brings Me Women
discokapten Kapten på disco!
18 juli 2012 · 1 729 Inlägg

Mikso skrev:

Constantine skrev:
Du kan få stå billigt på vår parkering, men den är som sagt vid Västberga allé.

Hur mycket kostar parkering där, från säg kl 7:00-16:00?

http://www.stockholmsforsoket.se/templa … spx?id=195

Där har du alla infartsparkeringar i stan och vad de kostar.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Mangisen
8 oktober 2017 · 1 033 Inlägg

Drar upp en gammal tråd smile
Vi ska åka upp till huvudstaden den 4e november och åker hem den 6e. Skulle vilja ha tips på några billiga parkerings platser i Stockholm?. Vi ska bo på torsgatan och ha bilen ståendes i 2 dygn och istället använda buss/tunnelbana i city.
Min tanke var att parkera en bit ifrån hotellet och ta kommunala färdmedel.
Någon som kan hjälpa oss? smile

Senast redigerat av Mangisen (8 oktober 2017)

Soulman
8 oktober 2017 · 1 271 Inlägg

Mangisen skrev:
Drar upp en gammal tråd smile
Vi ska åka upp till huvudstaden den 4e november och åker hem den 6e. Skulle vilja ha tips på några billiga parkerings platser i Stockholm?. Vi ska bo på torsgatan och ha bilen ståendes i 2 dygn och istället använda buss/tunnelbana i city.
Min tanke var att parkera en bit ifrån hotellet och ta kommunala färdmedel.
Någon som kan hjälpa oss? smile

Ställ dig i närmaste garage som hotellet rekommenderar, betala vad det kostar och du behöver inte ligga sömnlös för att nåt jävla överförfriskat skräp får för sig att just dessa två dagar råkar vara bra för att gå runt och sparka av backspeglar på bilar som står på gatorna i city.

Parkeringsavgiften kommer vara obetydlig i förhållande till vad din vistelse i Huvudstaden kostar i övrigt.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Mack Forum- och sitemoderator
9 oktober 2017 · 26 097 Inlägg

Mangisen skrev:
Drar upp en gammal tråd smile
Vi ska åka upp till huvudstaden den 4e november och åker hem den 6e. Skulle vilja ha tips på några billiga parkerings platser i Stockholm?. Vi ska bo på torsgatan och ha bilen ståendes i 2 dygn och istället använda buss/tunnelbana i city.
Min tanke var att parkera en bit ifrån hotellet och ta kommunala färdmedel.
Någon som kan hjälpa oss? smile

Jag och frugan brukar vara till Stockholm varje sommar. Har i alla fall varit det de senaste fyra gångerna, och vi brukar bo på Hotell Attaché i Hägersten. Bilen parkeras gratis på deras parkering och ingen har hittills rört den, under alla gånger vi har varit där.
En kort promenad till tunnelbanan Telefonplan och sen är det 11-12 minuter in till city.

Ovanstående är den rekommendation vi kan ge..om nu inte hotell och allt det redan är valt då förstås.
Men det är så vi brukar göra.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
caromania Forummoderator
9 oktober 2017 · 9 296 Inlägg

Mangisen skrev:
Drar upp en gammal tråd smile
Vi ska åka upp till huvudstaden den 4e november och åker hem den 6e. Skulle vilja ha tips på några billiga parkerings platser i Stockholm?. Vi ska bo på torsgatan och ha bilen ståendes i 2 dygn och istället använda buss/tunnelbana i city.
Min tanke var att parkera en bit ifrån hotellet och ta kommunala färdmedel.
Någon som kan hjälpa oss? smile

Varifrån kommer du? Jag rekommenderar gatuparkering utanför stan, som det tipsas om i de gamla inläggen. Sikta på pendeltågsstationer och parkera i närheten där.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang