Stora tråden om temat Polisbilar/ Blåljus/ Civilare mm.

Nordic_Drivers
2 april 2015 · 349 Inlägg

Nu är det slutåkt med "falska polisbilar"

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter … -%5BSvD%5D

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782
BMW M3 E46 "M Performance" (2001)
it_mutt Avstängd
2 april 2015 · 10 388 Inlägg

Tanso skrev:
Nu är det slutåkt med "falska polisbilar"

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter … -%5BSvD%5D

Ja, eller så -är- det inte alls det.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
granadadr
2 april 2015 · 7 289 Inlägg

it_mutt skrev:

Tanso skrev:
Nu är det slutåkt med "falska polisbilar"

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter … -%5BSvD%5D

Ja, eller så -är- det inte alls det.

precis,, ska ju UTREDAS wink är ju ej lagstadgat än

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Funkiee Saab älskare!
2 april 2015 · 4 597 Inlägg

men fortfarande utan problem för oss civila smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
it_mutt Avstängd
2 april 2015 · 10 388 Inlägg

granadadr skrev:

it_mutt skrev:

Tanso skrev:
Nu är det slutåkt med "falska polisbilar"

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter … -%5BSvD%5D

Ja, eller så -är- det inte alls det.

precis,, ska ju UTREDAS wink är ju ej lagstadgat än

Precis.

Inget som drabbar mig oavsett (antagligen, om de nu inte inkluderar -alla- utryckningsfordon oavsett modellår och härkomst). Men, jag blir så trött på "gorg" när det gäller sånt här. Så fort det kommer ett förslag, eller att något ska utredas, så ska folk gapa direkt om att "så är det" eller "så KOMMER det att bli".

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
granadadr
2 april 2015 · 7 289 Inlägg

it_mutt skrev:

granadadr skrev:

it_mutt skrev:

Ja, eller så -är- det inte alls det.

precis,, ska ju UTREDAS wink är ju ej lagstadgat än

Precis.

Inget som drabbar mig oavsett (antagligen, om de nu inte inkluderar -alla- utryckningsfordon oavsett modellår och härkomst). Men, jag blir så trött på "gorg" när det gäller sånt här. Så fort det kommer ett förslag, eller att något ska utredas, så ska folk gapa direkt om att "så är det" eller "så KOMMER det att bli".

TVIVLAR på att det gäller utländska Polisbilar,,har ju funnits usa polisbilar länge på våra vägar å ingen har sagt nått om det förr,, är ju först nu på senare tid när alla ska ha svenska polisbilar som debatten startat

Mack Forum- och sitemoderator
2 april 2015 · 26 149 Inlägg

granadadr skrev:

it_mutt skrev:

granadadr skrev:

precis,, ska ju UTREDAS wink är ju ej lagstadgat än

Precis.

Inget som drabbar mig oavsett (antagligen, om de nu inte inkluderar -alla- utryckningsfordon oavsett modellår och härkomst). Men, jag blir så trött på "gorg" när det gäller sånt här. Så fort det kommer ett förslag, eller att något ska utredas, så ska folk gapa direkt om att "så är det" eller "så KOMMER det att bli".

TVIVLAR på att det gäller utländska Polisbilar,,har ju funnits usa polisbilar länge på våra vägar å ingen har sagt nått om det förr,, är ju först nu på senare tid när alla ska ha svenska polisbilar som debatten startat

Och faktiskt förstår jag varför.
Är väl en sak när det bara är en liten bisittarspegel och extra antenn, men när det skall stripas upp i dagens moderna färger och allt..nej då har det faktiskt gått för långt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
-___-
2 april 2015 · 3 Inlägg

it_mutt skrev:

granadadr skrev:

it_mutt skrev:

Ja, eller så -är- det inte alls det.

precis,, ska ju UTREDAS wink är ju ej lagstadgat än

Precis.

Inget som drabbar mig oavsett (antagligen, om de nu inte inkluderar -alla- utryckningsfordon oavsett modellår och härkomst). Men, jag blir så trött på "gorg" när det gäller sånt här. Så fort det kommer ett förslag, eller att något ska utredas, så ska folk gapa direkt om att "så är det" eller "så KOMMER det att bli".

Det krävs inget geni för att förutspå utfallet av utredningen. Det kommer bli olagligt att framföra myndighetsfordon utan tillåtelse.

granadadr
2 april 2015 · 7 289 Inlägg

-___- skrev:

it_mutt skrev:

granadadr skrev:

precis,, ska ju UTREDAS wink är ju ej lagstadgat än

Precis.

Inget som drabbar mig oavsett (antagligen, om de nu inte inkluderar -alla- utryckningsfordon oavsett modellår och härkomst). Men, jag blir så trött på "gorg" när det gäller sånt här. Så fort det kommer ett förslag, eller att något ska utredas, så ska folk gapa direkt om att "så är det" eller "så KOMMER det att bli".

Det krävs inget geni för att förutspå utfallet av utredningen. Det kommer bli olagligt att framföra myndighetsfordon utan tillåtelse.

är iof inte så konstigt heller wink

it_mutt Avstängd
2 april 2015 · 10 388 Inlägg

-___- skrev:

it_mutt skrev:

granadadr skrev:

precis,, ska ju UTREDAS wink är ju ej lagstadgat än

Precis.

Inget som drabbar mig oavsett (antagligen, om de nu inte inkluderar -alla- utryckningsfordon oavsett modellår och härkomst). Men, jag blir så trött på "gorg" när det gäller sånt här. Så fort det kommer ett förslag, eller att något ska utredas, så ska folk gapa direkt om att "så är det" eller "så KOMMER det att bli".

Det krävs inget geni för att förutspå utfallet av utredningen. Det kommer bli olagligt att framföra myndighetsfordon utan tillåtelse.

Med all sannolikhet ja, men, det är fortfarande inte klubbat så det finns ingen anledning att påstå något sådant heller. Jag betvivlar som sagt inte att det kommer bli så (OM man nu faktiskt gör slag i saken och tar upp det), men igen, det är så typiskt för gorg att folk basunerar ut att "nu är det/ska det bli såhär" så fort det handlar om någon typ av förslag eller dyl.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
-___-
2 april 2015 · 3 Inlägg

Men det _kommer_ att bli så, utredningar startas med mycket klara mål, inte för att utreda något.

it_mutt Avstängd
2 april 2015 · 10 388 Inlägg

-___- skrev:
Men det _kommer_ att bli så, utredningar startas med mycket klara mål, inte för att utreda något.

Då -vet- du inte. Det är rimligt, troligt, högst sannolikt och så vidare, att det kommer bli så, men du -vet- inte iaf. Påstår du dig -veta- så begriper du helt enkelt inte innebörden av att just "veta" något.

Som sagt, jag personligen räknar inte med något annat resultat, men det gör inte att jag vet, jag är däremot "övertygad om vad resultatet kommer att bli", men då det inte är faktum än och inte bestämt, så vet jag heller inte.

Sen motsatte jag mig då biten "nu är det slutåkt...", vilket det inte alls -är-, det kommer troligen bli, men är inte.

Senast redigerat av it_mutt (2 april 2015)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
SafetyCar
18 april 2015 · 403 Inlägg

Någon som håller på en äkta sidospegel till polisbil?

STriiiker
20 april 2015 · 609 Inlägg

SafetyCar skrev:
Någon som håller på en äkta sidospegel till polisbil?

Du menar den nya varianten? Tror det var någon här som påstod att han kunde kränga en till mig för 600:- (LoL)

SafetyCar
28 april 2015 · 403 Inlägg

Någon som ha en s-70 antenn med GSM fot liggandes?http://www.malux.se/MediaBinaryLoader.axd?MediaArchive_VersionID=ef967912-d63a-4dd6-bf8e-7e7ac6dd6e4c&FileName=72488-L1_500x500.jpg_400_400.JPG

Senast redigerat av SafetyCar (28 april 2015)

Nymphomaniac
28 april 2015 · 58 Inlägg

Söker blåljus ( rött o blått ) plus 2 st blå

M7an oo=00=oo
29 april 2015 · 374 Inlägg

SafetyCar skrev:
Någon som ha en s-70 antenn med GSM fot liggandes?http://www.malux.se/MediaBinaryLoader.axd?MediaArchive_VersionID=ef967912-d63a-4dd6-bf8e-7e7ac6dd6e4c&FileName=72488-L1_500x500.jpg_400_400.JPG

Standardantenn för S70 är inte den som länken visar, men det kanske du vet? S70 gick med CombiSAT 40001 som standard.


Jag har Smarteq ANT 72488-1 till övers som har suttit på en ambulans. Lite skönhetsfel, men bör funka. Dock inte säker om radiatorfästet är ok. GPS och GSM ska vara ok.

Freude am fahren!
BMW 525 (1975)
SafetyCar
30 april 2015 · 403 Inlägg

M7an skrev:

SafetyCar skrev:
Någon som ha en s-70 antenn med GSM fot liggandes?http://www.malux.se/MediaBinaryLoader.axd?MediaArchive_VersionID=ef967912-d63a-4dd6-bf8e-7e7ac6dd6e4c&FileName=72488-L1_500x500.jpg_400_400.JPG

Standardantenn för S70 är inte den som länken visar, men det kanske du vet? S70 gick med CombiSAT 40001 som standard.


Jag har Smarteq ANT 72488-1 till övers som har suttit på en ambulans. Lite skönhetsfel, men bör funka. Dock inte säker om radiatorfästet är ok. GPS och GSM ska vara ok.

Pris?

Brådhis * Voff voff *
17 juni 2015 · 10 279 Inlägg

Är det någon som har två st likadana rutantenner att sälja? Begagnade är okej bara dom är hela och lika.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang