Lakera själv eller lämna in?

AntrE
22 augusti 2012 · 2 140 Inlägg

Har man tid, möjlighet och pengar så är det ju bara köra på själv och prova sig fram tills det blir bra, annars så blir det nog billigare, går snabbare och blir oftast(inte alltid) bättre om man låter en firma sköta det. smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
MeepMeep Finraggare
22 augusti 2012 · 2 381 Inlägg

Jag valde den firma som försäkringsboladet pekade ut i hopp om att det skulle funka - även samma firma som märkesverkstaden rekommenderade.

Hur stor möjlighet har man att få problemet åtgärdat 8 månader efter skada? Vem kontaktar man om man vill ha en seriös lackering egentligen?

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Thullen
22 augusti 2012 · 1 653 Inlägg

kameramannen skrev:
Jag valde den firma som försäkringsboladet pekade ut i hopp om att det skulle funka - även samma firma som märkesverkstaden rekommenderade.

Hur stor möjlighet har man att få problemet åtgärdat 8 månader efter skada? Vem kontaktar man om man vill ha en seriös lackering egentligen?

Du har ju 1 års garanti på alla bilreparationer, beror felet på att jobbet är dåligt utfört så ska du kunna reklamera det.

Vem du väljer gör du efter rekommendationer, och då inte från försäkringsbolaget för dom väljer ofta "den billigaste"..

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
Toddemannen
6 oktober 2012 · 664 Inlägg

Tänkte låna tråden lite om de går bra wink !

Körde ner en stolpe med min 240 i veckan och efter det har jag tänkt att lacka allt själv , svindyrt att fixa allt hos lackerare , 10lök skulle dom ha för att fixa mina små rostbubblor , är det värt att skaffa en färgspruta för 800 , blir det hyffsat? nån som vet big_smile? skärmen som är skadad fixar min polare...

Senast redigerat av Toddemannen (7 oktober 2012)

jetta16v
6 oktober 2012 · 1 534 Inlägg

Toddemannen skrev:
Tänkte låna tråden lite om de går bra wink !

Körde ner en stolpe med min 240 i veckan och efter det har jag tänkt att lacka allt själv , svindyrt att fixa allt hos lackerare , 10lök skulle dom ha för att fixa mina små rostbubblor , är det värt att skaffa en färgspruta för 800 , blir det hyffsat? nån som vet big_smile? skärmen som blir skadad fixar min polare...

Investera i en bläster också, köpte själv en från Lidl för en hundring, tänkte jag skall prova big_smile

Toddemannen
6 oktober 2012 · 664 Inlägg

jetta16v skrev:

Toddemannen skrev:
Tänkte låna tråden lite om de går bra wink !

Körde ner en stolpe med min 240 i veckan och efter det har jag tänkt att lacka allt själv , svindyrt att fixa allt hos lackerare , 10lök skulle dom ha för att fixa mina små rostbubblor , är det värt att skaffa en färgspruta för 800 , blir det hyffsat? nån som vet big_smile? skärmen som blir skadad fixar min polare...

Investera i en bläster också, köpte själv en från Lidl för en hundring, tänkte jag skall prova big_smile

Bläster har jag från jula som är sketa bra smile men att fixa lacken med burk är värdelöst...sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang