Angående: Tråden om gångna streetrace i Stockholm 2012

thelaughingmadman
16 augusti 2012 · 711 Inlägg

I denna tråd är det tänk att diskutera gångna race (d.v.s. race som redan har körts) i Stockholm 2012.
Jag poängterar strängt att vi inte skall diskutera kommande race och/eller planera egna race i denna tråd.

Man bör också kunna diskutera de bilar/team man tycker har gjort bra ifrån sig under gångna säsongen och hur eventuella förändringar bland team och deras bil/-ar kan förändra deras position i streetrace-kulturen.

Jag vill samtidigt poängtera att förare och teammedlemmar inte bör nämnas vid namn (i alla fall inte fullständiga namn), så att deras identiteter behålls hemliga.

Vi bör även diskutera sträckor där man kör race och där man kan köra race - men åter igen bör det kanske hållas hemligt då polisen säkerligen läser här.

För er som undrar om denna tråds överlevnad existerar väljer jag att citera chrizz i kameramannens tråd "Sluta låsa trådar godtyckligt":

chrizz skrev:
För att förtydliga lite extra. Det enda som inte är OK är planering av och spridning av kommande race.

Jag poängterar därför igen, att vi inte skall diskutera kommande race, inte heller planera race på eget bevåg.

Kortfattat diskussionsunderlag:
- Kommentarer på körda race
- Kommentarer på team/förare
- Förväntningar på team/förare inför nästa säsong
- Platsdiskussioner
- Övriga händelser runtom streetracing

Politiska diskussioner gällande polisens hanterande av streetrace undanbedes, då det bör ligga i en annan diskussion.

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
Svana Svarvare/Fräsare/CNC-operatör
16 augusti 2012 · 205 Inlägg

Idiotiskt diskutera tidigare repor och platser och definitivt vilka team!! ..det finns ju ett visst mönster man inte bör nämna för hela sverige. Sluta snacka om ämnet, det sabbar bara mer än gör nytta. Man måste lära sig hålla hemligheter och inte snacka. Om inte folk snackade hade det fungerat utmärkt att köra en hel stege utan att det skall dyka upp 1000 åskådare som riskerar sabba hela tillställningen.

Sant så sant.

It's nice to be important. But it's more important to be nice.
Volvo 440 "Flygande Holländaren" (1990)
MeepMeep Finraggare
16 augusti 2012 · 2 381 Inlägg

Absolut vore det optimala att allt fick köras utan 1000 åskådare, men om man diskuterar vad som hänt förstör ju inte framtiden?

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Svana Svarvare/Fräsare/CNC-operatör
16 augusti 2012 · 205 Inlägg

kameramannen skrev:
Absolut vore det optimala att allt fick köras utan 1000 åskådare, men om man diskuterar vad som hänt förstör ju inte framtiden?

Tänk lite..

It's nice to be important. But it's more important to be nice.
Volvo 440 "Flygande Holländaren" (1990)
thelaughingmadman
16 augusti 2012 · 711 Inlägg

Svana skrev:

kameramannen skrev:
Absolut vore det optimala att allt fick köras utan 1000 åskådare, men om man diskuterar vad som hänt förstör ju inte framtiden?

Tänk lite..

Jag tycker att du ska tänka lite själv och läsa mellan raderna...

Jag vill däremot säga att jag håller med dig - vilket jag även nämnde i mitt första inlägg; att platsdiskussion kanske ska hållas undan då man annars lockar dit folk och förstås polis.

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
wadde Tryck och pys-åka
17 augusti 2012 · 884 Inlägg

Så svana. Jag förstår va du menar.
Men det är ju liksom så att de flesta ved redan ändå t.ex vart reporna brukar gå. Inklusive jourhavande kompis med blåljus.

Men denhär logiven att man ska försöka hålla det tvärhemligt så skulle du ha problem med filmerna som läggs upp efteråt av t.ex duktiga kungkimmo. Visst är det kul att titta på dem efteråt ?
Men där visas ju vilka bilar som kör, och vart reporna gick... hur ska man se på saken då ?

Är man ute å kör rejs olagligt, semilagligt eller helt enligt papprena så får man faktiskt svälja att det kommer att snackas om det, här, på facebook, i stugorna och andra vrår och skrymslen jag inte vet om.

Jag tycker också att det är på tok för mycke publik på tillställningarna. Eller rättelse, publiken beter sig som ett gäng fulla älgar. Kör som skit, lyssnar inte på tillsägelser från arrangörer och promenerar längs med en fullt traffikerad E18 som om det vore ett joggingspår.
Man undrar vad som rör sig i huvudet ibland. Eller vad som fattas i huvudet.

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
wadde Tryck och pys-åka
17 augusti 2012 · 884 Inlägg

För övrigt:
Grejen varför det har blivit så mycket publik skulle jag tro är att det nu just denhär sommaren vart väldigt få
såkallade små kalle-ankarace. Dvs mera vanliga bilar och inte så seriös ton i det hela.
Domhär smågrejerna behövs kan jag säga, folk får sitt lystmäte med åka/köra utan att man behöver leka katt&råtta med polisen som när man ockuperar en motorväg.

Men nu har ju många kommuner och markägare gjort sitt yttersta för att stoppa smååkandet i industriområden och andra lämpliga rakor.
På det så har det varit bara ett team/crew vad man nu ska kalla det, som arrangerat smårace med frirepor under sommaren.
Jämfört med bara två år sen så var det ofta efteraktiviteter på vanliga träffarna.

Men lite i takt med att det har försvunnit så drar jag slutsatsen att det är lite därför stora cuperna drar sjukt mycket publik. All uppmärksamhet är inte bra uppmärksamhet som vi kommit fram till tidigare.

Men här har vi min hypotes om varför det blivit såhär.
Man kan dra slutsatser på ämnet i tråden "sluta låsa godtyckligt" om man vill, men det lämnar jag över till nån annan.

Kort och gott: Att försöka tysta ner har sällan fungerat, se va vi sitter nu.

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang